www.asu.pl :: Zobacz temat - kody samodiagnostyki
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

kody samodiagnostyki

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
dady14
*
*


Dołączył: Nov 15, 2007
Posty: 3

PostWysłany: Czw Lis 15, 2007 21:46    Temat postu: kody samodiagnostyki Odpowiedz z cytatem

Witam.
Pisze po raz pierwszy. W moim Voyku '94 3,3l v6 automat zagazowany, ostatnio wyłączyłem silnik (pracował na benzynie) i przy ponownym zapaleniu zaczął nierówno pracować. Na benzynie i na gazie. Na wolnych obrotach od razu gaśnie. Sprawdziłem kod na stacyjce ale chyba źle odczytałem bo wyszło mi 12155 i 12255. A widząc po forum to na początku kodu ma być litera a potem cztery cyfry. Może ktoś pomóc opisać ten kod i co on oznacza.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
konradus
*
*


Dołączył: Apr 01, 2007
Posty: 34
Skąd: Wołomin

PostWysłany: Czw Lis 15, 2007 23:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam. Z tego co się orientuję to w tym roczniku jak i poprzednich kody wyświetlane przez kontrolkę silnika są dwucyfrowe. 55 kończy diagnostykę. Odczytaj ponownie. Wyświetla pierwszą cyfrę, później dłuższa przerwa, wyświetla drugą cyfrę. Pomiędzy kodami jest dłuższy odstęp. Dla pewności może nagraj na kamerę np. w telefonie czy aparacie foto i bez steru sprawdzisz parę razy jakie to kody. Na forum gdzieś są opisane kody dwucyfrowe po polsku, ja w książce serwisowej mam tylko po angielsku, jak trzeba służę pomocą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią Lis 16, 2007 8:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

prosze bardzo


Kody błędów

Odczyt

Kody błędów pojawią się na lampce kontrolnej silnika.
-W ciągu 5 sekund włączyć zapłon 3 razy (włączyć, wyłączyć, włączyć, wyłączyć, włączyć)
-Będzie migała lampka kontrolna silnika.

Resetowanie

Odłączyć ujemną końcówkę akumulatora na co najmniej 30 sekund aby zresetować ECU.Sygnał
-Cyfra 1: Impuls świetlny o długości 0.5 sekundy, z 0.5 sekundową przerwą. - Przerwa, lampka gaśnie na 1 sekundę.
- Cyfra 2: Impuls świetlny o długości 0.5 sekundy, z 0.5 sekundową przerwą.
-Przerwa, lampka gaśnie na 2 sekundy.

Kody błędów

11 W czasie obracania silnika korbą nie wykryto wzorcowego sygnału zapłonu.
12 Niedawno odłączono akumulator lub komputer, lub zbyt niskie napięcie z akumulatora.
13 Czujnik MAP bez zmian od uruchomienia do pracy.
14 Zbyt niskie (poniżej 0.16V) lub zbyt wysokie napięcie (powyżej 4.96V) na czujniku MAP.
15 Brak sygnału czujnika prędkości / odległości.
16 Wykryto utratę napięcia akumulatora przy pracującym silniku.
17 (1985 tylko turbo): obwód czujnika stukania. Silnik zbyt długo pozostaje zimny.
21 Sygnał czujnika tlenu nie zmienia się (pozostaje na 4.3 - 4.5V).
22 Sygnał czujnika chłodziwa poza zakresem.
23 Czujnik temperatury powietrza wlotowego może być uszkodzony.
24 Czujnik położenia przepustnicy poza zakresem.
25 Zwarty obwód napędu silnikowego automatycznego biegu jałowego (AIS) lub nie osiągnięto docelowego biegu jałowego.
26 Nie uzyskano szczytowego napięcia w obwodzie wtryskiwacza.
27 Obwód wtryskiwacza nie przełącza się gdy jest to wymagane.
31 Obwód lub układ sterujący solenoidu oczyszczania parownika.
32 Nie działają mierniki EGR (1988) lub (1990-92, wszystkie oprócz Turbo) zespół sterowania nie widział zmiany stosunku powietrza/paliwa po uruchomieniu EGR.
33 Obwód przekaźnika sprzęgła w układzie klimatyzacji otwarty lub zwarty.
34 (1984-86) EGR obwód solenoidu zwarty lub otwarty. (1987-1991) regulator prędkości zwarty lub otwarty.
35 Obwód przekaźnika wentylatora chłodzącego otwarty lub zwarty. (Trucks) Usterka silnika przełącznika biegu jałowego.
36 Otwarty lub zwarty obwód sterowania przepustnicy spalin turbo. (3.9 / 5.2 RWD) obwód cewki cylindrycznej. Otwarty lub zwarty obwód elektrozaworu odpowietrzania Turbo IV.
37 Usterka lampki wskaźnikowej przesunięcia (układ 5-biegowy) Niskie napięcie w części obwodu napędu solenoidu blokującego / odblokowującego przepustnicę (87-89); w obwodzie cewki solenoidu (85-89 Turbo I-IV); na czujniku temperatury przekładni (1995 i późniejsze).
41 Obwód regulacji pola alternatora otwarty lub zwarty.
42 Otwarty lub zwarty obwód przekaźnika automatycznego wyłączania (główny przekaźnik). Obwód sterowania przekaźnika pompy paliwa. Zespół poziomu paliwa - bez zmian w miarę przebywania odległości.
43 Nie uzyskano szczytowego prądu w cewce pierwotnej przy maksym. czasie przebywania; problem z interfejsem modułu napędowego do zespołu sterowania.
44 Na płytce logicznej FJ2 nie ma napięcia; samo-diagnostyka zespołu sterowania wskazuje na problem; przekroczony zakres temperatury akumulatora.
45 Przekroczony limit turbodmuchawy (silnik został wyłączony przez zespół sterowania).
46 Zbyt wysokie napięcie w akumulatorze w czasie ładowania lub zbyt niskie napięcie w układzie ładowania.
47 Zbyt małe napięcie w akumulatorze i zbyt mała moc alternatora (zbyt małe napięcie w układzie ładowania).
51 Uszkodzony czujnik tlenu, zwrot sygnału mieszanki ubogiej; błąd wewnętrznego zespołu sterowania (tylko '84 turbo).
52 Uszkodzony czujnik tlenu, zwrot sygnału mieszanki bogatej; błąd wewnętrznego zespołu sterowania (tylko '84 turbo).
53 Wewnętrzny problem w zespole sterowania.
54 Brak sygnału zmiany biegu na wyższy w czasie obrotów silnika (tylko wersja turbo); usterka wewnętrznego zespołu sterowania (tylko wersja '84 turbo).
55 Koniec kodów.
61 Czujnik "Baro" otwarty lub zwarty.
62 Przebiegu w milach z systemu Emission Maintenance Reminder (EMR-kontrola utrzymania emisji) nie można przechowywać w EEPROM. Błąd PCM, nie zapamiętano mil z SRI.
63 Sterownik nie może zapisywać sygnałów w EEPROM.
64 Niesprawny katalizator.
65 Usterka przełącznika układu wspomagania kierownicy.
88 Początek testu (przeważnie nie podawany, nie należy go oczekiwać).
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
dady14
*
*


Dołączył: Nov 15, 2007
Posty: 3

PostWysłany: Pią Lis 16, 2007 21:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Serdeczne dzięki.
Co znawca to znawca.
Byłem dzisiaj u elektryka i umówiłem się na wtorek. On też mówił że powinien być dwucyfrowy kod. Zobaczymy co zrobi we wtorek.
Z tymi kodami to ja musiałem coś pomylić bo kluczyk przekręcałem 5 razy a nie 3 (nie wiem czy ma to znaczenie)
Jeszcze raz wielkie dzięki.
Pozdrawiam.

Na południu PEŁNO śniegu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkusCal
*
*


Dołączył: Sep 14, 2007
Posty: 292
Skąd: Czestochowa

PostWysłany: Pią Lis 16, 2007 22:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ciągle ostatnio się pojawiają wypowiedzi i pytania na temat tych KODÓW BŁĘDU i nic dla mnie to nie wynika BO NIE MOGĘ TYCH KODÓW NADAL URUCHOMIĆ Exclamation
A może mam coś nie tak ze stacyjką, że nie mogę uruchomić Kodów Błędu
_________________

Chrysler Voyager Family 2.0 98r
I zagazowany

Chrysler Town&Country 3,6 2011
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pią Lis 16, 2007 22:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A może mam coś nie tak ze stacyjką, że nie mogę uruchomić Kodów Błędu - MarkusCal - poprzeglądaj dokładnieserwisówkę na płytce - tam prosto jest wszystko wytłumaczone - choć spotkałem się już z wersją europejską w której nie dało się tego zrobić, a przynajmniej ja nie doszłem z jakiego powodu Wink
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
toluenik
*
*


Dołączył: Nov 25, 2006
Posty: 80
Skąd: Poniec

PostWysłany: Nie Mar 22, 2009 15:02    Temat postu: kody samodiagnostyki Odpowiedz z cytatem

Witam;
Napisano w powyższym poście,że kod nr. 17dotyczy tylko silnika z systemem turbo-O.K.-!!!
A co Wy na to-u mnie wyświetla się właśnie kod nr. 17 a silnik mam standart 3.0l. najzwyklejszy z roku 1991.Turbo nie widział ten silnik na oczy-!!! A 17-tkę--->wyświetla-????Pozdrawiam i czekam na Wasze podpowiedzi,,,Darek N.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Pon Mar 23, 2009 10:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

17.Low engine temperature.

Engine coolant temperature remains below normal operating temperatures during vehicle travel.
(thermostat)
Nie wiem czy dokładnie przetłumaczę, ale chodzi o niską temperaturę która jest poniżej normy(zakresu) podczas jazdy autkiem.
Sprawdz termostat,czujnik temp i złącza elektryczne od czujnika.
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toluenik
*
*


Dołączył: Nov 25, 2006
Posty: 80
Skąd: Poniec

PostWysłany: Pon Mar 23, 2009 16:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam;
Tłumaczenie jest O.K. Zdaję sobię sprawę,że te "Kody" są b.pomocne,lecz nie w 100% odpowiadają za faktyczne usterki powstałe w danym aucie.Bardzo możliwe,że u mnie któryś z w/w. czynników jest powodem wyświetlania takiego właśnie nr.kodu (17).lecz nie za bardzo mi taka "opcja" pasuje.Gdy sprawdzę i się upewnię,że wymienione powody są O.K.-dam znać o tym Wszystkim zainteresowanym tym tematem.
Za podpowiedż wielkie dzięki,pozdrawiam,,,Darek N.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group