www.asu.pl :: Zobacz temat - Chrysler Neon II - problem z silnikiem
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chrysler Neon II - problem z silnikiem

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
krywus
*
*


Dołączył: Nov 11, 2007
Posty: 31
Skąd: OpatĂłw

PostWysłany: Nie Lis 11, 2007 22:19    Temat postu: Chrysler Neon II - problem z silnikiem Odpowiedz z cytatem

Witam

pisze poraz pierwszy, a na autkach znam sie bardzo mało. Posiadam Chrysler Neon II rocznik 1999/12 zakupiony w marcu 2007. Mam problem z silnikiem mianowicie silnik bierze olej około 0,1 l na 100 km. Przymierzam się do wymiany pierścieni ale nie wiem czy to wystarczy i czy nie trzeba będzie robić jakis szlifów (??). Przebieg 180 000. Dodatkowo jest problem ze stukaniem z silnika.. obstawiam na zawory ale pewności nie daje (zalany olej to Lotos 10W40). Czasem jest ok, a czasem potrafi sobie postukać.

No i właśnie do końca nie wiem w jakich granicach wyniósł by mnie remont silnika, zaznaczam że autkiem jeździ mi się wyśmienicie i nie bardzo chce się z nim rozstawać. Czy nie lepiej zakupić inny silnik??

Proszę o jaką poradę i pomoc

z góry dzięki
krYwus
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Lis 12, 2007 13:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rano jak auto zimne przy zapalaniu widac bialo-blekitny dym z rury??,jesli tak to olej bierze ci po uszczelniaczach zaworow.Kiedy pojawiaja sie stukoty,zaraz przy zapalaniu czy po rozgrzaniu??.Jesli zaraz po zapalaniu to obstawialbym hydrauliczne popychacze zaworow.Wymien olej na dobry mineral,np.Petrocanada 10W30 ( www.amerykany.pl )
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
mysiauek
*
*


Dołączył: May 02, 2007
Posty: 630
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Pon Lis 12, 2007 22:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W instrukcji Neona 2.0 SOHC stoi napisane, że stuki przy zimnym silniku to norma Smile
IMHO potwierdzam.

Gorzej jak to samo jest na rozgrzanym.
_________________
entuzjasta... bo nie mam już amerykańca ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
krywus
*
*


Dołączył: Nov 11, 2007
Posty: 31
Skąd: OpatĂłw

PostWysłany: Wto Lis 13, 2007 22:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do dymu biało-błękitnego to sprawdze jutro rano.

Stukot pojawia się różnie. czasem jest tak (w wiekszości ze stuka cały czas delikatnie)
ale najbardziej doniośle jeżeli na biegu jałowym na wolnych obrotach dodam gazu i wtedy przy schodzeniu z obrotów stuka najbardziej. (tzn. da się wytrzymać... ale troche mnie dręczy jak mi cos stuka)

te uszczelniacze zaworowe to takie małe gumeczki 16 szt. ?? i możliwe ze przez to zjada tyle oleju ??

najlepiej to zajade na jakis warsztat zeby mi kompresje na cylindrach sprawdzili to wyklucze pierścienie.

Ostatnio wymienialem uszczelniacze tub świecowych, guma była tam bardzo zjedzona wogóle nie trzymała. Także możliwe że i te uszczelniacze zaworowe są zjedzone.

A pozatym co myślicie o amortyzatorach Kayaba gazowych ?? bo się przymierzam do zakupu

pozdrawiam
krYwus
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
mysiauek
*
*


Dołączył: May 02, 2007
Posty: 630
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Sro Lis 14, 2007 9:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A może panewka ?

A olej jaki wlałeś?
Jak u mnie Anthrax wlał nowy jakiś olej to wszystko pieknie ucichło Smile
_________________
entuzjasta... bo nie mam już amerykańca ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
TNT
*
*


Dołączył: Nov 01, 2007
Posty: 132
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sro Lis 21, 2007 16:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kompresja może być w normie a olej przez pierścienie i tak może brać co ciekawe jak padną pierścienie zgarniające to olej pozostawiany na gładzi cylindrów doszczelnia pierścienie uszczelniające i kompresja wzrasta.
Myślę że rację ma JEDI i należy zacząć od wymiany uszczelniaczy trzonków zaworów
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
V
*
*


Dołączył: Feb 02, 2008
Posty: 2

PostWysłany: Sob Lut 02, 2008 13:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich
Mam neona z 2000r SOHC z dokładnie takimi samymi objawami, tylko bierze mniej oleju około 0,5l na 1000km. Mam pytanie do użytkownika Krywus, co pomogło, jeśli?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Sob Lut 02, 2008 19:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

przy takim przebiegu silnika nie zdażyło się by potrzebna była wymiana pierścieni tłokowych, za pobór oleju w takich wypadkach odpowiadają uszczelniacze trzonków zaworów i kiepski olej stosowany wcześniej który doprowadził do spieczenia gómek uszczelniaczy. Z całym szacunkiem dla "lotosa" ale olej ten nie powinno się stosować do innych aut niż "maluch" Very Happy
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
krywus
*
*


Dołączył: Nov 11, 2007
Posty: 31
Skąd: OpatĂłw

PostWysłany: Sob Lut 02, 2008 20:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

do V
narazie nie robilem nic jeżdże tak i dolewam raz na jakis czas jak spadnie poniżej minimum. Narazie ściągałem tylko dekiel klawiatury i wymienialem uszczelniacze świec, bo mialem pozalewane świece olejem. Ale wydaje mi się ze to co mówią poprzednicy będzie pewnie prawdą skoro guma na uszczelniaczach świec była całkowicie zjechana a po dotknięciu się kruszyła.
jeżeli masz GG odezwij się do mnie mam pare pytań odnośnie naszych NEONÓW Smile -> 744326

do Diku
jaki olej polecasz ? i czy jeżeli do tej pory był używany półsyntetyk Lotos. to moge zamienić na oryginalny syntetych MOPAR 5W30 ?? po wymianie uszczelniaczy zaworów oczywiście

pozdrawiam
krYwus
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Sob Lut 02, 2008 21:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w tej sytuacji lepiej nie powracać do pełnego syntetyka na 10w też będzie dobrze- ale lepszej firmy, ja od bardzo dawna zalewam do swoich aut Castrola Magnateka i jestem zadowolony bo spadło minimalnie zużycie paliwa a i silnik pracuje odrobinę ciszej i równiej
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
V
*
*


Dołączył: Feb 02, 2008
Posty: 2

PostWysłany: Nie Lut 03, 2008 8:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://www.amerykany.pl/index.php?m=ass&s=4yyhqwnuehdb6idtcyt6dnsq9dj4m213&id_ass=67704

czy to są uszczelniacze?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Nie Lut 03, 2008 8:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak to sa uszczelniacze zaworow,popularne gumki.Przy wymianie znajdz mechanika z odpowiednim narzedziem,bo sciaganie glowicy dla wymiany uszczelniaczy to pojscie na latwizne i koszty w twoim przypadku
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group