www.asu.pl :: Zobacz temat - Modyfikacja ustawień komputera: mapy paliwowe, kąt wtrysku..
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Modyfikacja ustawień komputera: mapy paliwowe, kąt wtrysku..

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
rafal_ram
*
*


Dołączył: Sep 05, 2006
Posty: 178

PostWysłany: Pon Paź 16, 2006 9:37    Temat postu: Modyfikacja ustawień komputera: mapy paliwowe, kąt wtrysku.. Odpowiedz z cytatem

Witam,
Zgodnie z tym, co pisałem w temacie o wyłączaniu kontrolki błędów przy zaślepieniu EGR (http://www.asu.pl/portal/html/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2396), zaczynam temat dotyczący modyfikacji zawartości chipa w celu osiągnięcia lepszego dopasowania ustawień samochodu do Polskich warunków (normy spalin, a także moc i spalanie).
Mam tu na myśli zmianę parametrów zawartych w pamięci EPROM komputera, np. żeby przesunąć kąt wtrysku (to dla instalacji gazowej), wyłączyć zawór EGR, a również zmienić proporcje mieszanki przy otwartej przepustnicy powyżej np. 90%, czy nawet wydłużać czas wtryskiwania paliwa przez wtryskiwacze w zależności od obciążenia.

Przykładem będzie modyfikacja mojego chipa, ale podejrzewam, że z Waszymi autami może być to analogiczne.

Jak znam życie, to będę tu miał więcej pytań niż odpowiedzi... ale myślę, że razem coś tutaj osiągniemy Smile

Zacytuję tu posta kolegi JARECEK, bo on w poprzednim temacie nawiązywał już do tego, co chcę zawrzeć tutaj:

JARECEK napisał:
Jeżeli posiadasz w twoim autku czujnik spalania stukowego to nie pomorze zmiana mapy jeżeli chodzi o kąt zapłonu chyba że zmienisz wsad na tyle aby nie porównywał odczytu i nie korygował ci za pomocą czujnika spalania stukowego ale nie polecam jedynym możliwym rozwiązaniem jest zmiana kąta zapłonu poprzez dołożenie modułu wyprzedzającego zapłon ale wątpie aby w tym roczniku było to możliwe pozatym sama mapa wtrysku i zapłonu na tamte czasy była żeczą niezrozumiałą ze ktoś będzie sie w to bawił i kompy nie są na tyle szybkie aby obrobić nowe mapy nie polecam ci tego robić bo sobie pogorszysz a za mocne wyprzedzenie zapłonu pomaga w destrukcji korbowodów,wału itd.. szczególnie na gazie !! jak chcesz coś dodać temu autku to filtr stożkowy,pompa paliwa,wtryski nowe,turbina,intercooler i po kłopocie chyba że gaz masz na mikserze to wrzuć mu BLOS'a spadnie spalanie i kopa dostanie Smile Pozdr


Niedługo zamieszczę tutaj zrzut z programu i może razem ocenimy, co da się tutaj zmodyfikować... teraz jestem w robocie, więc niebardzo mam możliwość zrobić to teraz... ale uzupełnię tego posta o zrzuty ekranu... a pewnie też i o sam program...
_________________
Fiero ma fierownicę do fierowania dla fierowcy Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Paź 16, 2006 9:59    Temat postu: chip Odpowiedz z cytatem

Czekamy na zrzut bo jestem ciekaw jak wyglada ten program.... Very Happy

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
rafal_ram
*
*


Dołączył: Sep 05, 2006
Posty: 178

PostWysłany: Pon Paź 16, 2006 12:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To, co mozna zmieniac (poszczegolne ekrany beda pozniej):

Kod:
CALS MARKED WITH (BOOST) SHOULD BE CONSIDERED UNDER BOOST CONDITIONS!
CALS MARKED WITH (BOOST) MAY STILL AFFECT NORMALLY ASPIRATED ENGINES!!
CALS NOT MARKED WITH (BOOST) MAY STILL AFFECT BOOST CONDITIONS!!!

GOT THAT?





*** OPTION FLAGS ***
MANUAL/AUTOMATIC TRANSMISSION
2 BAR/ATM MAP OPTION (BOOST)

*** SPARK PARAMETERS ***
SPARK ADVANCE REFERENCE ANGLE
MAIN SPARK ADVANCE TABLE 1 BAR
MAIN SPARK ADVANCE TABLE 2 BAR (BOOST)
SPARK ADVANCE ADDER AT WIDE OPEN THROTTLE (BOOST)
SPARK ADVANCE BASE COOLANT CORRECTION - MAP VS TEMPERATURE
EGR SPARK ADVANCE

*** IDLE PARAMETERS ***
PARK/NEUTRAL IDLE RPM
IDLE RPM VS BATTERY VOLTAGE

*** FUEL PARAMETERS ***
BASE PULSE VE - RPM VS MAP
BASE PULSE VE - RPM VS MAP - CLOSED THROTTLE (IDLE)
BASE PULSE VE VS RPM (BOOST)
INJECTOR OFFSET VS BASE PULSE WIDTH
POWER ENRICHMENT RPM THRESHOLD (BOOST)
TPS% THROTTLE ANGLE CHANGE FOR POWER ENRICHMENT
THROTTLE HYSTERESIS FOR POWER ENRICHMENT
POWER ENRICHMENT AIR/FUEL RATIO
DECEL FUEL CUTOFF MPH
DECEL FUEL CUTOFF RPM
DECEL ENLEANMENT TPS% THROTTLE ANGLE
COLD ENGINE AFR VS COOLANT AND MAP

*** 2 BAR/TURBO ADJUSTABLE PARAMETERS ***
POWER ENRICHMENT RPM THRESHOLD (BOOST)
DELTA MAP THRESHOLD TO ENABLE ACCELERATION ENRICHMENT (BOOST)
DELTA TPS THRESHOLD TO DOUBLE THE DELTA MAP THRESHOLD (BOOST)
TPS THRESHOLD FOR MAP CONTRIBUTION (BOOST)
DELTA TPS THRESHOLD FOR ACCELERATION ENRICHMENT (BOOST)
DECEL ENLEANMENT DELTA MANIFOLD PRESSURE THRESHOLD (BOOST)
MANIFOLD PRESSURE TO ENABLE DECEL FUEL CUTOFF (BOOST)
DECEL FUEL CUTOFF MULTIPLIER STEP VALUE (BOOST)
MANIFOLD PRESSURE TO ENABLE BOOST MODE (BOOST)
MANIFOLD PRESSURE TO ENABLE FUEL SHUTOFF (BOOST)
PRIMARY POWER ENRICHMENT THRESHOLD (BOOST)
SECONDARY POWER ENRICHMENT THRESHOLD (BOOST)
SECONDARY POWER ENRICHMENT TPS LOAD THRESHOLD (BOOST)
ACCELERATION ENRICHMENT DELTA CONTRIBUTION VS DELTA MAP (BOOST)
ACCELERATION DELTA THROTTLE CONTRIBUTION VS 8*DETLA THROTTLE (BOOST)
BASE PULSE MULITPLIER VS BOOST (BOOST)
BASE PULSE INVERSE AIR TEMP VS COOLANT TEMP

*** FUEL SHUTOFF PARAMETERS ***
HIGH RPM FUEL RESTORE
HIGH MPH FUEL SHUTOFF

*** INJECTOR PARAMETERS ***
BASE PULSE INJECTOR CONSTANT FOR EGR AT 0% FLOW (KNEGRCST)

*** TORQUE CONVERTER PARAMETERS ***
TCC LOWER LOCK TEMPERATURE
TCC HYSTERISIS FOR 1/2 COAST
TCC ROAD COAST SPEED
TCC LOW-MPH COAST LOAD LIMIT
TCC HIGH-MPH COAST LOAD LIMIT
DELAY TCC LOCKUP TIME AFTER TCC IS ENABLED
TCC ROAD SPEED UPPER LIMIT FOR LOCK
TCC UPPER/LOWER LOAD LIMIT

*** SHIFT LIGHT PARAMETERS ***
TIME DELAY FOR LIGHT IN FIRST GEAR
TIME DELAY FOR LIGHT FOR 2ND, 3RD, AND 4TH GEAR

4 SPD ONLY
N/V TO IDENTIFY 1ST GEAR
RPM SPEED TOLERANCE FOR 1ST GEAR
MINIMUM RPM FOR SHIFT LIGHT IN 1ST GEAR
MAXIMUM MAP ALLOWED FOR SHIFT LIGHT IN 1ST GEAR


N/V TO IDENTIFY 2ND GEAR
RPM SPEED TOLERANCE FOR 2ND GEAR
MINIMUM RPM FOR SHIFT LIGHT IN 2ND GEAR
MAXIMUM MAP ALLOWED FOR SHIFT LIGHT IN 2ND GEAR


N/V TO IDENTIFY 3RD GEAR
RPM SPEED TOLERANCE FOR 3RD GEAR
MINIMUM RPM FOR SHIFT LIGHT IN 3RD GEAR
MAXIMUM MAP ALLOWED FOR SHIFT LIGHT IN 3RD GEAR


N/V TO IDENTIFY 4TH GEAR
RPM SPEED TOLERANCE FOR 4TH GEAR

5 SPD ONLY
N/V TO IDENTIFY 1ST GEAR
RPM SPEED TOLERANCE FOR 1ST GEAR
MINIMUM RPM FOR SHIFT LIGHT IN 1ST GEAR
MAXIMUM MAP ALLOWED FOR SHIFT LIGHT IN 1ST GEAR


N/V TO IDENTIFY 2ND GEAR
RPM SPEED TOLERANCE FOR 2ND GEAR
MINIMUM RPM FOR SHIFT LIGHT IN 2ND GEAR
MAXIMUM MAP ALLOWED FOR SHIFT LIGHT IN 2ND GEAR


N/V TO IDENTIFY 3RD GEAR
RPM SPEED TOLERANCE FOR 3RD GEAR
MINIMUM RPM FOR SHIFT LIGHT IN 3RD GEAR
MAXIMUM MAP ALLOWED FOR SHIFT LIGHT IN 3RD GEAR


N/V TO IDENTIFY 4TH GEAR
RPM SPEED TOLERANCE FOR 4TH GEAR
MINIMUM RPM FOR SHIFT LIGHT IN 4TH GEAR
MAXIMUM MAP ALLOWED FOR SHIFT LIGHT IN 4TH GEAR


N/V TO IDENTIFY 5TH GEAR
RPM SPEED TOLERANCE FOR 5TH GEAR

*** EGR PARAMETERS ***
EGR ENABLE TEMPERATURE
TPS% THROTTLE ANGLE FOR EGR OFF/ON
BASE PULSE FOR EGR FLOW RATE (F28A)
DIAG UPPER LIMIT FOR EGR DUTY CYCLE (BOOST)

*** A/C PARAMETERS ***
TPS% TO DISABLE A/C CLUTCH

_________________
Fiero ma fierownicę do fierowania dla fierowcy Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Paź 17, 2006 9:30    Temat postu: LOL Odpowiedz z cytatem

Lol. Jest troche tego.... Mozna ju sie pobawic... A powiedz mi jaka jest szansa aby cos uwalic ??

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
rafal_ram
*
*


Dołączył: Sep 05, 2006
Posty: 178

PostWysłany: Wto Paź 17, 2006 9:54    Temat postu: Re: LOL Odpowiedz z cytatem

asu napisał:
Lol. Jest troche tego.... Mozna ju sie pobawic... A powiedz mi jaka jest szansa aby cos uwalic ??

Pewnie, że można - zawsze można... - nawet samo może się coś uwalić jak się tylko jeździ Wink
Już przy przestawianiu zapłonu można wywołać spalanie stukowe (może ktoś wie, czy/gdzie mój silnik może mieć czujnik Knock'ów ?).

Pracuję właśnie nad umieszczeniem tutaj poszczególnych ekranów z programu, żebyśmy wszyscy wiedzieli o czym mówimy Wink
_________________
Fiero ma fierownicę do fierowania dla fierowcy Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Paź 17, 2006 10:52    Temat postu: byloby super Odpowiedz z cytatem

Byloby super bo sam jest ciekaw jak to wszystko wyglada. Jesli potrzebujesz wrzucic cos na serwer to wyslij mi to meila.

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
rafal_ram
*
*


Dołączył: Sep 05, 2006
Posty: 178

PostWysłany: Wto Paź 17, 2006 14:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ok - parę screenshotów z tych newralgicznych miejsc, gdzie można coś zmienić:





















































































A tutaj screenshoty z programu do monitorowania parametrów pracy:













Postaram się "głośno myśleć" przy zmianie jakiegokolwiek parametru konsultując go tutaj z Wami.
_________________
Fiero ma fierownicę do fierowania dla fierowcy Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
GAZDA
*
*


Dołączył: Nov 23, 2005
Posty: 1018
Skąd: Rabka

PostWysłany: Wto Paź 17, 2006 15:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wow!
jestem pod wrażeniem, nie wiedziałem, że coś związane z autami może sie okazać taką czarną magią dla mnie...
_________________
'96 FORD taurus GL 3.0 wagon

'91 CHRYSLER LeBaron GTC 3.0

ŚLEBODA ABO ŚMIERZĆ!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal_ram
*
*


Dołączył: Sep 05, 2006
Posty: 178

PostWysłany: Wto Paź 17, 2006 15:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Heh - to jest ustawianie parametrów auta za pomocą elektroniki Smile
Gdzieś widziałem jakiś przybliżony wzór, który poważnie to wyjaśniał... ale kurcze - nie mogę go teraz znowu znaleźć...

Tutaj jest opisik... ale to jeszcze nie to co tygryski lubią najbardziej: http://www.noid.org/~lj/PCM%20Tutorial/PCMtutorial.htm

Do tego jeszcze większy opis tutaj: http://www.thirdgen.org/promintro
Są tutaj dalsze linki do postudiowania.
_________________
Fiero ma fierownicę do fierowania dla fierowcy Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Wto Paź 17, 2006 17:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No jestem pod duzym wrazeniem Laughing
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Wto Paź 17, 2006 23:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no to ja mam nastepne zagadki ;P nie dosc ze sobie manuala do winniego dorwalem 2,7GB Razz to jeszcze taki ladny soft tutaj rozkminiacie ... hehe Smile

p.s.
z dniem dzisiejszym stwierdzam ze warsztaty omijam zdala .. nieudaczniki .. wmawiali mi swojego czasu ze pompy wspomagania sie nie rozbiera ...
Neutral a w manualu jak wol napisane zeby rozebrac i wyczyscic ;P
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Paź 18, 2006 15:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak to kiedys Esdarek napisal dla nas nie ma rzeczy nierozbieralnych Laughing Laughing
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Czw Paź 26, 2006 10:55    Temat postu: Heheh Odpowiedz z cytatem

Very Happy Very Happy

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
exuprad
*
*


Dołączył: Aug 21, 2007
Posty: 40
Skąd: KrakĂłw

PostWysłany: Pią Lis 02, 2007 19:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Temat umarł ? Czy kontynuacja poszła na pw ? Wink

Jestem zainteresowany tematem, szczególnie, że szukam sposobu na dodatkową moc bez zmiany samochodu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią Lis 02, 2007 20:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ja na ograniczenie spalania w mieście bez zmieniania samochodu (ile może dać zatkanie EGR-a?)
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
qmarkus
*
*


Dołączył: Dec 31, 2006
Posty: 167
Skąd: Tychy

PostWysłany: Pią Lis 02, 2007 20:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dubelt napisał:
no to ja mam nastepne zagadki ;P nie dosc ze sobie manuala do winniego dorwalem 2,7GB Razz to jeszcze taki ladny soft tutaj rozkminiacie ... hehe Smile


no nieee.. ja proszę o linka na ten manual, też coś tam mam ale aż tak pojemnego to ja w życiu nie spotkałem. Dubelt Ty mi wyślij ten adres albo ja Ci spokoju nie dam Wink albo jeszcze lepiej płytkę mi wyślij, listem zwykłym i pocztowym. Wink Laughing
_________________
Windstar 97r. 3.0 zielony metalik- Luky już się nim zajął Wink
Kwiat Doblo- muł roboczy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
adam77
*
*


Dołączył: Jul 07, 2007
Posty: 216
Skąd: Bielawa.Windstar 3.0l 95r+gaz

PostWysłany: Pią Lis 02, 2007 21:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to ja bym też sie pisał na tego manuala , jesli można Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
exuprad
*
*


Dołączył: Aug 21, 2007
Posty: 40
Skąd: KrakĂłw

PostWysłany: Pią Lis 02, 2007 21:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Osobiście jestem sceptykiem, jezeli chodzi o zatykanie EGR, mialem zatkany EGR i wydawało się, że auto jedzie tak samo a spalanie ciut wieksze Smile Checie miec mniejsze spalanie ? odlaczcie cylinder 5 i 6 :]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sob Lis 03, 2007 9:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zaslepianie EGR likwiduje problemy z zapalaniem ale niestety powoduje wzrost spalania,moze nie drastyczny ale jednak
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sob Lis 03, 2007 15:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

exuprad napisał:
Osobiście jestem sceptykiem, jezeli chodzi o zatykanie EGR, mialem zatkany EGR i wydawało się, że auto jedzie tak samo a spalanie ciut wieksze Smile Checie miec mniejsze spalanie ? odlaczcie cylinder 5 i 6 :]


Odłączenie dwóch cylindrów spowoduje drastyczny spadek mocy i momentu obrotowego, pomijając problemy techniczne, to nieopłacalne:)
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group