www.asu.pl :: Zobacz temat - dodge 3.0 camshaft sensor DTC 54
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

dodge 3.0 camshaft sensor DTC 54

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
starhaze
*
*


Dołączył: Jun 06, 2006
Posty: 10

PostWysłany: Wto Paź 30, 2007 16:50    Temat postu: dodge 3.0 camshaft sensor DTC 54 Odpowiedz z cytatem

Dodge Caravan 96r 3.0 V6 silnik 6G72 (mitsubishi) LPG (kanadyjczyk)

zapala mi sie i po jakimś czasie (2 tyg) gaśnie Check Engine.
czasami w momencie gdy zapala sie Check silnik gaśnie jeśli jest akurat na wolnych obrotach, wcześniej myślałem że to od przełączenia na gaz przy zbyt zimnym silniku.
DTC (kod 54)i DRBIII w servisie, mówią że brak sygnału z wałka rozrządu
( P0340 No CAM Signal at PCM).
Widocznie nie jest to jakiś permanentny błąd skoro po 2 tyg kontrolka potrafi sama zgasnąć, czasami się utrzymuje, widocznie czestość błędów jest wieksza niż mechanizm autokasowania sie błędów w ECU pod wpływem przekcania kluczyka w stacyjce.

Wkurzyłem się i potargałem cięzki sprzęt, w celach edukacyjnych podłączyłem się także do crank sensora. Dla pewności wyeliminowania kabelków powbijałem piny w kabelki tuż przy komputerze PCM.
Tak się spodziewałem, przebiegi wzorcowe bo cez czujnika rozrządu silnik nie działałby wcale albo strasznie by kulał.



1. Jakaś inna przyczyna niż pokazuje DTC ?
2. chwilowe braki sygnału z czujnika ? czym spowodowane ? kabelkologią, zasilaniem czujnika, na PCM 8VSupply jest (pin44)

Dla pewności wymieniłbym ten czujnik, ale nowy z 350plz, a nie mam przekonania że jest uwalony. chciałem wytestować używke ale u mnie w Łodzi nigdzie na shrotach nie maja 3.0. Tak sobie pomyślałem że skoro to mitsubishi to przelece się jeszcze po japończykach ale musze znać typ tego sensora z dodga 3.0 żeby wiedzieć o co pytać, i ewentualnie popularne marki japońców gdzie te silniki z tym sensorem występowały

Widzicie troszke już pobadałem Smile Pomóżcie.
Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez starhaze dnia Sro Paź 31, 2007 11:56, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Paź 31, 2007 7:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Łoł dosc zawziety jestes Laughing ,jesli okresowo wywala tylko blad czujnika walka to przelec cala instalacje od czujnika,moze cos zasniedzialo,a niewielka zmiana rezystancji i moga sie takie rzeczy dziac.Co do silnika to wydaje mi sie,ze byl montowany m.in. w mitsuhishi sigmie
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sro Paź 31, 2007 9:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

HYUNDAI

Sonata

Galoper
,HYUNDAI

Sonata

Galoper

CHRYSLER

Voyager 1988-2000

LeBaron 1990-1995

New Yorker 1988-1993

Daytona 1990-1992

Dynasty 1988-1990

Imperial 1988-1990
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
starhaze
*
*


Dołączył: Jun 06, 2006
Posty: 10

PostWysłany: Sro Paź 31, 2007 12:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

- Dzieks qazws za liste aut

- przebadałem połączenia pomiędzy czujnikiem a PCM czyli
signal ground,
linie sygnałową
vcc (8V supply)

i okazało się że wbrew tego co jest na schemacie od 3.0
nie mam bezpośreniego połączenia galwanicznego na lini
Vcc(8V Supply) pomiędzy czujnikiem a PCM (zmierzone omomierzem)
A to mówie sobie, jeszcze sprawdze napięcia i rzeczywiście po włączeniu stacyjki na RUN, na PCM-pin44 (Vcc Supply) napięcie jest ładne 8V a na czujniku 0V.
Już się ucieszyłem że znalazłem uszkodzenie. ale pomyślałem sprawdze jeszcze jak uruchomie silnik. bo niby skąd te ładne przebiegi. I co ? ..
I po wystartowaniu napięcie na czujniku się pojawia 8V i nawet pozostaje jak wyłącze silnik i przejde do pozycji RUN.

Wniosek: coś wbrew schematowi musi być na lini zasilającej sensor (pomarańczowy kabelek), jakiś przekaźnik ? Może to coś jest odpowiedzialne za chwilowe utraty sygnału. Zachowanie przypomina mi ASD (auto Shutdown Relay) no ale ten przekaźnik ma tylko jeden obwód wtórny i jest nim 12V z akumulatora na wtryskiwacze, cewke i coś tam jeszcze. Być może obwód wtórny ASD steruje jeszcze innym przekaznikiem nie pokazanym na schemacie który załącza napięcie 8V na sensor camshaftu. (nie chce mi się w to wierzyć)

Coś może być jednak na rzeczy bo co ?
bo DTC pokazuje mi także błąd 42 (jednym z błedów od tego kodu jest błąd od kontroli właśnie ASD)

Jakieś sugestie ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
datatomek
*
*


Dołączył: Apr 17, 2007
Posty: 259
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią Lis 02, 2007 21:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ciężka sprawa.. Confused
http://motoforum.pl/Forum/phpbb/viewtopic.php?p=18434#18434
_________________
Cirrus 2,5 LXI
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group