www.asu.pl :: Zobacz temat - mondeo zetec pali na dwa cylindry
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

mondeo zetec pali na dwa cylindry

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
locoart
*
*


Dołączył: Sep 15, 2007
Posty: 3

PostWysłany: Pon Wrz 17, 2007 8:16    Temat postu: mondeo zetec pali na dwa cylindry Odpowiedz z cytatem

Moje mondeo (1.8 benz. zetec 09/2000) kilka dni temu w trakcie jazdy zaczęło jechać jak Cinquecento z silnikiem 700cc. Po szybkim teście okazało się, że pali na dwa cylindry (cylindry 2 i 3, a nie pali na cyl. 1 i 4). Podstawiając inną cewkę okazało się że jest bez zmian. Poczytałem posty i zwiększając nieco swoją wiedzę widzę, że przyczyną może być uszkodzony moduł EEC IV. Czy ktoś wie jak się do tego dobrać? Kto naprawia takie rzeczy (używany moduł kosztuje ok 500zł i na dodatek trzeba mieć trochę szczęścia żeby znaleźć odpowiedni, bo jest tego kilka ładnych modeli). Podobno nie można podstawić innego modułu samemu, bo wymaga to przeprogramowania immobilaisera. Gdzie pytać o pomoc, żeby nie puścili mnie z tzw. torbami? Może ktoś ma linka albo schemat EEC IV? Jestem elektronikiem, więc gdyby ktoś naprowadził mnie na dobry trop może podołałbym sam w naprawie? Jeśli macie takie doświadczenia podzielcie się nimi ze mną, proszę. Pozdrawiam wszystkich użytkowników portalu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Wto Wrz 18, 2007 18:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jesli padl by ci EEC IV(ELEKTRONIK ENGINE CONTROL) a po naszemu komputer sterujacy praca silnika to nie palilby ci za na zaden cylinder,zaczalbym poszukiwania od przewodow,swiec,byc moze masz 2 cewki,nastepnie modul zaplonowy.Prubowales pytac na forum mondeo,jest takie polskie
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Wto Wrz 18, 2007 19:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

prawdopodobnie zewke masz zasilaną 3 przwodani
Jeden z nich to wspólny a dwa pozostałe to sterowanie 2-3 i 1-4 cylindrem
Podepnij miernik pomiędzy wspólnym i kolejno między pozostałymi przwodami.
Jak zakręcisz silnikiem to powinno występowc napięcie pomiędzy tymo przewodami.
Taki pomir pokaże czy cewka jest prawidłowo zasilana bo może pękł ci któryś drucik albo coś nie styka.
Tu masz schemat podłonczem cewki silnika V6, ale może to cię troche naprowadzi. http://www.autozone.com/az/cds/en_us/0900823d/80/1d/2f/db/0900823d801d2fdb/repairInfoPages.htm
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
locoart
*
*


Dołączył: Sep 15, 2007
Posty: 3

PostWysłany: Wto Wrz 18, 2007 20:50    Temat postu: LOCOART Odpowiedz z cytatem

Dziś już wiem trochę więcej. Po pierwsze, to mam EEC V a nie tak jak pisałem EEC IV. Pewnie nie ma to w tym momencie większego znaczenia, ale po wyjęciu modułu postanowiłem się tą informacją podzielić.
Cewkę podstawiłem drugą i jest bez zmian, przewody doprowadzające zasilanie do cewki też są sprawdzone - są OK. Wygląda więc na to, że moduł nie podaje impulsu na tę jedną sekcję cewki zasilającej iskrą cylindry 1 i 4. Szukam więc pilnie schematu modułu EEC V. W końcu uszkodzenie wydaje się banalne - trzeba tylko wiedzieć gdzie szukać i mieć podane jakieś punkty odniesienia (napięcia lub info o tym jaki powinien być gdzie sygnał). Jeśli macie wiedzę gdzie można upolować schemat jakiegoś fordowskiego EEC V to bardzo proszę o info.
Tu, z tego co widzę, w grę wchodzi jedynie uszkodzenie EEC.

Pozdrawiam wszystkich. LOCOART
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Czw Wrz 20, 2007 21:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jezeli moduł masz za lewą lampą przednią a cewki na przodzie motoru to sdtandardowym uszkodzniem w MONDEO i fordach jest popekana izolacja przewodów i zwarcie w okolicy kielicha Mc,Persona lewego jest kosc laczaca wiazke silnika z nadwoziem odszukaj kolory kabli z cewek wchodza na kosc modulu chyba zielony z czymc tam i czarno bialy ale moge byc w bledzie obetnij przy module i poprowadz 2 kable nowe prosto do cewek pozostawiasz tylko zasilajacy na cewkach po staremu Pozdrawiam
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
locoart
*
*


Dołączył: Sep 15, 2007
Posty: 3

PostWysłany: Sob Wrz 29, 2007 8:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I już wszystko jasne. Wydałem trochę grosza, niestety. Okazało się, że uszkodzony mam komputer (EEC V). Niestety, po wymianie kompa na inny (o takim samym symbolu) i przeprogramowaniu immobilisera silnik zaczął pracować znacznie lepiej, aczkolwiek ciągle miałem wrażenie, że nie pali czasem na jeden cylinder. I po dokładnym sprawdzeniu cewki okazało się, że ma ona okresowe przebicia na jednym cylindrze. Najprawdopodobniej uszkodzenie cewki przyczyniło się do uszkodzenia komputera (komputer dostał impuls wysokonapięciowy przewodem "sygnałowym"). Po wymianie cewki na nową wszystko zaczęło pracować poprawnie.

Pozdrawiam wszystkich, którzy chcieli pomóc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
biniu
*
*


Dołączył: Nov 09, 2007
Posty: 2
Skąd: Lubuskie

PostWysłany: Pią Lis 09, 2007 21:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.
Mam dokładnie to samo tylko na garach 2-3. Podmieniłem cewkę, edisa, kompa, kable z edisa do cewki, sprawdziłem czujnik położenia wału, przelutowałem skrzynkę bezpieczników i czasami iskra na tych garach się pojawi ale tylko przy kończeniu kręcenia rozrusznikiem (puszczenie kluczyka). Nie wiem już co jescze wymieniać. Mój motor to escort 1,6 8V EFI.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
biniu
*
*


Dołączył: Nov 09, 2007
Posty: 2
Skąd: Lubuskie

PostWysłany: Wto Lis 13, 2007 21:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I okazał się walnięty czujnik położenia wału. Wnioskując te dwa przypadki nie jest jednoznaczne uszkodzenie, że przy takim uszkodzeniu winą jest ECU, bo w moim przypadku czujnik.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group