www.asu.pl :: Zobacz temat - Voyager - dziwne zachowanie sprężarki klimy
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Voyager - dziwne zachowanie sprężarki klimy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
szwaga
*
*


Dołączył: Nov 07, 2004
Posty: 164
Skąd: Ząbkowice

PostWysłany: Pon Mar 14, 2005 15:17    Temat postu: Voyager - dziwne zachowanie sprężarki klimy Odpowiedz z cytatem

co jakiś czas uruchamiam klimę (gdzieś wyczytałem że tak należy robić ) i zauważyłem dziwne objawy - sprężarka chodzi 20-30 sekund i wyłącza się, po minucie znowu zaskakuje na 20 do 30s i znowu cisza , przycisk klimy jest włączony (kontrolka świeci), a sprężarka chodzi cyklicznie . Wcześniej słyszałem to , gdy nawiew był ustawiony na szybę i myślałem że tak ma być - klima automatycznie uruchamia się aby osuszyć szybę , jednak teraz widzę że sprężarka pracuje tak samo również przy włączonym przycisku klimatyzacji .

miał ktoś podobny przypadek ?

pozdrawiam
Marek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Mar 14, 2005 22:53    Temat postu: klima Odpowiedz z cytatem

A jak dasz max. nawiew np. na "twarz" to tez jest tak samo ??

Pozdrawiam Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
szwaga
*
*


Dołączył: Nov 07, 2004
Posty: 164
Skąd: Ząbkowice

PostWysłany: Wto Mar 15, 2005 9:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

niestety - jest tak samo

pozdrawiam
Marek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Piotrek
*
*


Dołączył:
Posty: 124

PostWysłany: Wto Mar 15, 2005 22:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam na początku tylko przypomne że zajmuje sie stacjonarną klimatyzacją ale w samochodówce też sie troche grzebało. Jeśli chodzi o twój przypadek to są dwa warianty;
-mało czynnika w instalacji i presostat niskiego ciśnienia wyłącza sprężarke (gdy ciśnienie urośnie włącza znowu sprężarke)
-druga rzecz jeśli masz rozbudowany układ w jakiś zmyślny sterownik może być czyjka na wyjściu parownika która steruje sprężarką ( jest to po to aby temp nawiewu była mniej wiecej taka sama nie zależna od temp zewnętrznej
Podjedż ewentualnie do serwisu niech sprawdzą ciśnienia lub poczekaj na ciepło zaobserwuj wtedy jak to chodzi. Pozdrawiam

Ford Aerostar 3,0l. 95r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Mar 15, 2005 23:54    Temat postu: Re Odpowiedz z cytatem

No to cos nie tak Confused . Ja bym podojrzewal pierwsza opcje Piotrka i stawialbym na "brak" czynnika ( odpowiedniego cisnienia ).

Pozdrawiam Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
szwaga
*
*


Dołączył: Nov 07, 2004
Posty: 164
Skąd: Ząbkowice

PostWysłany: Sro Mar 16, 2005 10:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

OK - dzięki - muszę to sprawdzić , chociaż na wiosnę w zeszłym roku nabijałem klimę - sprawdzę ciśnienie i jak będzie dobrze to poczekam tak jak radzi Piotrek ,aż zrobi się cieplej i zobaczę wtedy

pozdrawiam
Marek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Piotrek
*
*


Dołączył:
Posty: 124

PostWysłany: Czw Mar 17, 2005 19:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam moje zdanie jest jednak ze to bedzie mało czynnika klime samochodowa trzeba dopełniać co roku!!! Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dzidek
*
*


Dołączył: Mar 16, 2005
Posty: 2

PostWysłany: Czw Mar 17, 2005 20:25    Temat postu: sprężarka klimatyzacji Odpowiedz z cytatem

witam. mam dodge 3l sprężarka tak samo się zachowuje. Pytałem specjalistów - odpowiedzieli,że jest to prawidłowa praca - a dla wszystkich " fachowców " pytanie - czy w lodówce agregat chodniczy pracuje cały czas?
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
szwaga
*
*


Dołączył: Nov 07, 2004
Posty: 164
Skąd: Ząbkowice

PostWysłany: Czw Mar 17, 2005 20:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

gdyby to był climatronik - nie dziwiłbym się - jest to jednak manual

poprzedni mój samochód (golf 4) miał klimę i ta po włączeniu chodziła non top - nie było żadnych przerw, póki jej nie wyłączyłem

Voyagerem jeżdżę półtora roku i w czasie poprzedniego lata nie zauważyłem takich objawów jak teraz

i jeszcze jedno - zlokalizowałem przekaźnik załączający sprężarkę , kiedy podam napięcie na odpowiedni styk i sprężarka zaskoczy - chodzi nawet i dziesięć minut - kiedy odłączę napięcie znowu to samo - chodzi kilkanaście sekund , wyłącza się , znowu chodzi i tak na zmianę - może to coś ze sterowaniem ?

pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
WMA
*
*


Dołączył: Dec 18, 2004
Posty: 761
Skąd: Skierniewice, Żyrardów, Warszawa

PostWysłany: Czw Mar 17, 2005 20:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie możesz porównać sprężarki pracującej w lodówce do samochodowej. Choć chodzi o tę samą zasadę działania to różnią się w szczególach.
To tak samo jak benzyna i diesel - podobnie ale nie to samo.
Jeżeli to manual to musi chodzić non stop. Jeżeli już automat to ma prawo się wyłączyć włączyć itd.
I jeszcze jedno, urządzenie pracujące po 20- 30 sekud nie do odpowiedniego przepływu czynnika aby wychłodzić chłodncę klimy. Nawet lodóka po załaczeniu pracuje kilka minut.

Zobacz włacznik. Ja mam problem z zamknięciem wlotu powietrza do kabiny przy uruchamianiu klimy. Raz zamyka a innym razem muszę się pobawic. Cały panel przykręcony jest na 4 śróbkach.(dwie schowane w dolnej części)

Pozdrawiam Wojtek
Dodge caravan 3,3LE gaz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
szwaga
*
*


Dołączył: Nov 07, 2004
Posty: 164
Skąd: Ząbkowice

PostWysłany: Czw Mar 17, 2005 21:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

rozbierałem już ten panel ( dosyć skomplikowany elektronicznie - pełno scalaków, obustronny druk, wszystko w SMD) znalazłem wyjście sterujące przekaźnikiem sprężarki i właśnie na tym wyjściu napięcie pojawia się, znika i tak na przemian

myślę że może być to spowodowane albo jakimś czujnikiem podpiętym do obwodu i jest on na przykład uszkodzony, albo rozprogramowaniem się któregoś z układów scalonych

pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
castan
*
*


Dołączył:
Posty: 20

PostWysłany: Pią Mar 18, 2005 18:08    Temat postu: Kompresor Odpowiedz z cytatem

Eksploatuję dwa DODGE CARAVAN i jeżeli chodzi o pracę kompresora klimatyzacji w obydwu samochodach kompresory pracują w tan sam sposób iak opisał SZWAGA.
Rok temu (pisałem o tym na forum) miałem też watpliwości co do pracy
kompresorów.
Ale moje badania wykazały , że taka praca jest prawidłowa dla tych
samochodów.
W lini wyjściowej kompresora zabudowany jest "A/C PRESSURE TRANSDUCER" czyli nadajnik liniowy ciśnienia za kompresorem.
Sygnał z tego nadajnika przesyłany jest do PTC (power train control module) czyli komputera silnika. Komputer silnika w zależności o ciśnienia
włącza lub wyłącza poprzez przekażnik sprzęgło kompresora.
I tak ma być. W celu sprawdzenia poprawności pracy klimatyzacji
proponuję zmierzyć temperaturę nawiewanego schłodzonego powietrza
(oczywiście w ciepły dzień) która powinna wynosić około 4-6 st.C.
Jeżeli temperatura ta będzie się zawierała w tych granicach to wszystko jest OK.
Oczywiście kompresor włącza się samoczynnie bez żadnej sygnalizacji
jeżeli włączymy nadmuch na szybę.

Pozdrawiam
Castan
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
castan
*
*


Dołączył:
Posty: 20

PostWysłany: Pią Mar 18, 2005 18:14    Temat postu: Kompresor Odpowiedz z cytatem

Jeszcze ,jeśli można , jedna uwaga. Ponieważ kompresor nie jest sterowany teperaturą, która rzeczywiście stabilizuje sie długo, tylko
ciśnieniem za kompresorem, króre przy sprawnym kopresorze narasta
bardzo szybko, dlatego cykl włączania/wyłączania kompresora jest
bardzo krótki.

Castan
DODGE CARAVAN 3,3
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Piotrek
*
*


Dołączył:
Posty: 124

PostWysłany: Pią Mar 18, 2005 19:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Napewno kompresor nie może być sterowany ciśnieniem za sprężarką jeśli już to na ssaniu tylko temp. odparowania jest adekwatna do temp nawiewu po drugie to troche nie bardzo aby ciśnienie sterowało prędzej za parownikiem znajduje sie czujka temp która stabilizuje temp nawiewu na ok 4-7stopni jest to tylko po to aby nie zamrozić parownika i nie nawiewac temp np-5stopni jesli chodzi o czas działania sprężarki to nie jestem w stanie dokładnie sie wypowiedzieć w każdym razie 20-30s to jak dla układów stacjonarnych zabójstwo(dla lodówek też). Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
castan
*
*


Dołączył:
Posty: 20

PostWysłany: Pią Mar 18, 2005 19:31    Temat postu: Kompresor Odpowiedz z cytatem

Proszę popatrzyć na schemat elektryczny i pracę ujkładu

Castan
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
WMA
*
*


Dołączył: Dec 18, 2004
Posty: 761
Skąd: Skierniewice, Żyrardów, Warszawa

PostWysłany: Pią Mar 18, 2005 20:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A w jaki sposób stwierdziłeś taką pracę sprężarki?

Wojtek
Dodge caravan 3,3LE gaz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
castan
*
*


Dołączył:
Posty: 20

PostWysłany: Sob Mar 19, 2005 17:35    Temat postu: Kompresor Odpowiedz z cytatem

Czy kompresor jest włączony czy wyłączony doskonale widać
po włączonym lub wyłączonym sprzęgle kompresora.
To co napisałerm jest wynikiem obserwacji pracy kompresora i analizy schematu elektrycznego.
Kompresor w tych samochodach nie ma wewnętrznej regulacji skoku tłoczków i w związku z tym cały czas pracuje na maksymalny wydatek i należy kontrolować ciśnienie za kompresorem aby nie "rozsadzić" układu.
W układzie klimatyzacji jest tylko jeden liniowy nadajnik ciśnienia, który dostarcza sygnał do komputera silnika (w układzie nie ma żadnych
wyłączników ciśnieniowych). Ten nadajnik ciśnienia zabudowany jest za kompresorem , zaraz za filtrem-osuszaczem w komorze silnika.
Komputer silnika cały czas śledzi wartość ciśnienia za kompresorem i
w zależnosci od wartości ciśnienia powoduje:
1.Brak czynnika lub bardzo niskie ciśnienie -nie pozwala na włączenie
sprzęgła kompresora
2.Wzrost ciśnienia po włączeniu komresora powyżej ustalonej wartości
-wyłącza sprzęgło kompresora
3.Niska temperatura otoczenia (czyli spadek ciśnienia w układzie) -
nie pozwala na włączenie sprzęgła komresora (byc może komputer
silnika uwzgłędnia jeszcze temperaturę otoczenia z sygnałow
silnikowych)
4.Jezeli wartośc ciśnienia czynnika zawiera się pomiędzy minimalną
a maksymalną wartością po włączeniu wyłącznika klimatyzacji lub
odraszania sprzęgło włącza się i kompresor zaczyna pracowac w sposób
opisany uprzednio.

Pozdrawiam
Castan
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Piotrek
*
*


Dołączył:
Posty: 124

PostWysłany: Sob Mar 19, 2005 19:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Castan jakoś nie trafia to do mnie a dlatego ze, przed samym parownikiem znajduje sie zawór wtryskowy który pełni też role zaworru KVL (urządzenie które ma zadanie utrzymywania stałego ciśnienia parowania czynnika 0 jest to potrzebne przy zmiennych obciążeniach jakie panująw takich instalacjach(zmienne temp zewnętrzne, różne prędkości wentylatora nawiewu) i to ten zawór zabezpiecza sprężarke przed zbyt wysokim obciążeniem (duża prędkośc wentylatora nawiewu, wysoka temp wewnnątyrz auta, jak i wysoka temp na zewnątzrz) wtruskuje on poprostu mniej czynnika. a wylączanie sprężarki po kilku sekundach pracy naprawde nie wpływa na nią zbyt dobrze! a tak wogóle masz schemat tej instalacji? Jeśli tak przeslij mi przeglądne to i postaram sie rozwikłać zagadke tej instalacji. Pozdrawiam.
Klima-tec@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
castan
*
*


Dołączył:
Posty: 20

PostWysłany: Sob Mar 19, 2005 22:33    Temat postu: Kompresor Odpowiedz z cytatem

Nie chcę uzdrawiać świata, przkonywać kogokolwiek czy też trafiać
do Piotrka. Wyraziłem swoje zdanie w tej materii i na tym kończę.

P.S. Jak Piotrek poprosi Szwage to otrzyma schematy

Pozdrawiam Wszystkich

Castan
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Piotrek
*
*


Dołączył:
Posty: 124

PostWysłany: Nie Mar 20, 2005 10:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam szwaga wrzuć mi te schematy na meila bardzo jestem ciekaw jak w stanach to wymyślili i chetnie sie czegoś nowego naucze! Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
szwaga
*
*


Dołączył: Nov 07, 2004
Posty: 164
Skąd: Ząbkowice

PostWysłany: Nie Mar 20, 2005 22:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ok - wysyłam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
szwaga
*
*


Dołączył: Nov 07, 2004
Posty: 164
Skąd: Ząbkowice

PostWysłany: Pią Mar 25, 2005 13:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam !

no więc Panowie klima działa prawidłowo
- poczekałem (zgodnie z radą Piotrka) na ocieplenie i dzisiaj (jest około 20 C) włączyłem sprężarkę - chodzi bez zarzutu, z nawiewu dmucha zimne powietrze , sprężarka nie rozłącza się jak poprzednio po kilkudziesięciu sekundach - spawdzałem ją ponad 15 minut na postoju ( w czasie jazdy mółbym nie słyszeć czy chodzi cały czas czy nie)i działa non stop

okazuje się że widocznie jest jakiś czujnik temperatury otoczenia i poprzednie zachowanie klimy było raczej w porządku

dziękuję Wszystkim za porady i opinie - były bardzo pouczające

pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt WielkiejNocy
Marek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Piotrek
*
*


Dołączył:
Posty: 124

PostWysłany: Pią Mar 25, 2005 17:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ok sprawdz jeszcze ewentualnie w jakimś serwisie ciśnienia pracy tylko nie zaraz po włączeniu ale po parru minutach pracy jak coś podaj na forum to ci napisze czy ok.
Do wszystkich zakupiłem sprzet do nabijania klimy jak coś to niema sprawy(prawie darmo) ewentualnie jeśli ktoś chce troche czynnika R12 prosze na meila klima-tec@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
slaslu
*
*


Dołączył: Mar 11, 2005
Posty: 503
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią Mar 25, 2005 18:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Piotrek skąd jesteś??bo ja bym był zainteresowany nabiciem klimy
_________________
DODGE GRAND CARAVAN ES GOLD 3.8L 96.r ZAGAZOWANY


Ostatnio zmieniony przez slaslu dnia Pią Mar 25, 2005 19:38, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
castan
*
*


Dołączył:
Posty: 20

PostWysłany: Pią Mar 25, 2005 19:27    Temat postu: Kompresor Odpowiedz z cytatem

Szwaga napisał "okazuje się że widocznie jest jakiś czujnik temperatury otoczenia i poprzednie zachowanie klimy było raczej w porządku".
Nie ma w uładzie klimatyzacji czujnika temperatury otoczenia.
Przed parownikiem w tym typie klimatyzacji jest zawór rozprężny, którego
otwarcie sterowane jest termoststem dla którego temperaturą odniesienia
jest temperatura na wyjściu parownika. W zależności od tej temperatury
zawór może być zamknięty, otwarty lub oczywiście znajdować się w pozycji pośredniej. Gdy jest zimno i powietrze przepływające przez parownik nie "ogrzewa" parownika temperatura na wyjściu parownika
jest niska co powoduje, że termostat zamyka zawór i nie ma przepływu
czynnika. Powoduje to szybki wzrost cisnienia na wyjściu kompresora
i liniowy nadajnik ciśnienia poprzez moduł komputera silnikowego
wyłącza kompresor tak jak opisywałem poprzednio.
Odwrotnie wygląda to gdy temperatura powietrza opływającego parownik
jest wysoka, wówczas termostat w pełni otwiera zawór i przepływ czynnika jest duży co powoduje , że ciśnienie na wyściu kompresora
jest w zakresie między min. a max. i kompresor może pracować
ciągle.
W pośrednich temperaturach kompresor będzie pracował cyklicznie
a długość cyklu będzie zależała od temperatury na wyjściu parownika
(oczywiście również w zależności od wydajności kompresora czyli obrotów sinika).
Wydaje się również, że gdy następuje ubytek czynnika cykl pracy kompresora będzie się wydłużał aż do momentu gdu ciśnienie "statyczne"
spadnie poniżej min. i kompresor nie włączy się do pracy.
Przepraszam za ten może zbyt długi wywód

Pozdrawiam wszystkich, życzę wesołych świąt

CASTAN

DODGE CARAVAN 3,3 (1996 i 2002)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Piotrek
*
*


Dołączył:
Posty: 124

PostWysłany: Pią Mar 25, 2005 21:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam kurcze i znowu nie moge sie zgodzić z tobą Castan(sory) ale czujnik nie może znajdować sie przed parownikiem a za nim i działać to może tak ze ma utrzymywać temp za parownikiem w przedziale 3-7 stopni jeśli teraz wlaczamy klime gdy temp na zewnątrz ma 12 stopni kompresor bedzie pracował chwile i sie wyłączy jęśli natomiast temp jest w przedziale 20stopni sprężarka popracuje dłużej. Powinien bc jeszcze w procesorze sterującym sprężarką wbity czas minimalnego załączenia pozwoliło by to na powrót oleju z układu do sprężarki. I jeszcze jedno w samochodowych układach klimatyzacji niema zwykłego zaworu rozprężnego(to co opisujesz) tylko jakby dwa w jednym zawór rozprężny plus KVL zawór stałego ciśnienia ssania pozwala to na utrzymanie stałych parametrów pracy niezaleznie od obciążenia sprężarki(t/j nasycenia czynnika) działa to tak że w chwili gdy klima ma mało ciepła (temp na zewnatrz jest jeszcze dość niska lub wentylator w środku auta został włączony na niskie obroty) część czynnika trafia z powrotem do spężarki przy większym zapotrzebowaniu wydajności więcej czynnika trafia do parownika. No i ostatnia sprawa jeśli zawór sie przymyka to nie rośnie ciśnienie tłoczenia one jesta zależne od obciązenia cieplnego wieksza temp powietrza większe obroty wentylatora wewnątrz większe ciśnienie pracy.

Jestem z sandomierza choć będe teraz często w warszawie robie klime na promenadzie, jeśli coś prosze o tel. 503-129-416
Pozdrawiam Wesołych Świąt
Piotr Wójcik
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
castan
*
*


Dołączył:
Posty: 20

PostWysłany: Pią Mar 25, 2005 22:40    Temat postu: Kompresor Odpowiedz z cytatem

W Dodge Caravan niezależnie od tego co napiszemy czy powiemy on tam (liniowy nadajnik) po prostu jest . W roczniku 1996 przy przegrodzie silnika w komorze a w roczniku 2002 trochę bliżej przy gnieździe kolumny
mac phersona .Wychodzą trzy przewody masa. napięcie odniesienia (zasilanie nadajnika potencjometrycznego) i wyjście sygnału (suwak potencjometru).
W samochodowych układach klimatyzacji stosuje się przeważnie zawory
rozprężne np. typu H o działaniu takim jak opisałem i takie również zawóry
znajdują się w moich samochodach przy parowniku.

Pozdrawiam
Castan
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
castan
*
*


Dołączył:
Posty: 20

PostWysłany: Pią Mar 25, 2005 22:49    Temat postu: Kompresor Odpowiedz z cytatem

Jeszcze jedno zdanie do Piotra. Nie napisałem ,że czujnik znajduje się przed parownikiem tylko zawór rozprężny, do którego sygnał o temperaturze brany jest z wyjścia parownika. Proszę uważnie przeczytać to co napisałem. Zawór typu H jest monolitem obejmującym wlot i wylot
parownika gdzie z lini wyjściwej termostat bierze sygnał o temperaturze a w lini wejściowej jest zawór rozprężny sterowany bezpośrednio z termostatu ( wewnątrz "monolitu").

Pozdrawiam
Castan
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
anagul
*
*


Dołączył: May 11, 2017
Posty: 9

PostWysłany: Pon Sie 06, 2018 20:51    Temat postu: Problem z klima Odpowiedz z cytatem

Witam.
mam mały problem- brak klimy. Nabyta w czynnik, sprawdzone ciśnienie. Dodatkowo komputer pokazywał że komputer nie widzi ciśnienia więc wymieniłem czujnik. Dalej niestety po włączeniu klimatyzacji sprężarka ani drugie. Kompresor dziala na krótko więc jest sprawny. W momencie podłączonego komputera i włączeniu oraz wyłączeniu wyłącznika klimy, komputer nie widzi tej czynności. Błagam pomocy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
anagul
*
*


Dołączył: May 11, 2017
Posty: 9

PostWysłany: Wto Sie 14, 2018 21:16    Temat postu: Re: Problem z klima Odpowiedz z cytatem

anagul napisał:
Witam.
mam mały problem- brak klimy. Nabyta w czynnik, sprawdzone ciśnienie. Dodatkowo komputer pokazywał że komputer nie widzi ciśnienia więc wymieniłem czujnik. Dalej niestety po włączeniu klimatyzacji sprężarka ani drugie. Kompresor dziala na krótko więc jest sprawny. W momencie podłączonego komputera i włączeniu oraz wyłączeniu wyłącznika klimy, komputer nie widzi tej czynności. Błagam pomocy

Dzisiaj dodatkowa diagnoza i okazuje się że brak masy. Najprawdopodobniej albo kabelek albo moduł wentylatorów. Czy może ktoś miał taki problem? Może ktoś posiada schemat klimatyzacji ? Prośba o pomoc Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group