www.asu.pl :: Zobacz temat - Ciśnienie oleju w TS 3.8
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ciśnienie oleju w TS 3.8

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Mrobert
*
*


Dołączył: Nov 05, 2004
Posty: 63
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Pon Mar 14, 2005 10:41    Temat postu: Ciśnienie oleju w TS 3.8 Odpowiedz z cytatem

W moim autku "Pontiac TS 3.8" po dobrym nagrzaniu oleju wskazówka ciśnienia przy postoju na „D” prawie lekko dotyka czerwonego pola. Przy jeździe jest na ¼ pola. Wiem że to niewiele. Olej zmieniony na Max Live 10W40. Co może być przyczyną. Przebieg bliżej nie znany prawdopodobnie powyżej 300tys. Jak na razie oleju bierze 1 kropkę na 1500km to chyba nie wiele jak na ten silnik. To od wymiany do wymiany wypada dolanie ok. 1 litra. Rozmawiałem z miejscowym mechanikiem i stwierdził ze prawdopodobnie panewki na wałkach rozrządu i że tego nie da się zrobić wiec lepiej szukać nowego silnika. Co ty na to ASU, czy jesteś podobnego zdania.
_________________
--
Pozdrawiam, Robert
Bielsko-Biała
Pontaic TS 3.8 - 94
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
tomek
*
*


Dołączył: Nov 27, 2004
Posty: 201
Skąd: Darlowo

PostWysłany: Pon Mar 14, 2005 19:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moze sie mylę, ale ja poszukałbym raczej innego mechanika Wink . Myślę, że 1l od wymiany do wymiany to nic strasznego, ale poczekajmy na opinię ASU.
_________________
pozdrawiam
Tomasz

Pontiac Trans Sport 3.1 - '94
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu MSN Messenger
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Pon Mar 14, 2005 21:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeżeli sie nie mylę to nowe normy dla niemieckich aut mówią o 0,25 l / 1000 km. Mówię tu o NOWYCH samochodach.
Wiec Twoje zurzycie to dla nich niedościgniony wzorzec. Tak zreszta jak zerowy zurzycie oleju.

Pozdrawiam Wojtek Windstar 3,8/95 gaz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Mar 14, 2005 22:01    Temat postu: Cisnienie oleju Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem 1 L na 10000 to nie jest zle ( a napewno sa jakies wycieki ) a co do cisnienia oleju to zgadzam sie ze to moga byc panewki lub pompa olejowa. Ale zrobienie tego jest jednoznaczne z remontem silnika a to juz sa znaczne koszta Confused Sam szlif walu + panewki t juz jest z 700-800 zl. Narazie bym jezdzil i nie przejmowal sie tym ( chyba ze masz odlozone z 4000 Very Happy )

Pozdrawiam Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Mrobert
*
*


Dołączył: Nov 05, 2004
Posty: 63
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Wto Mar 15, 2005 11:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A czy założenie nowej pompy olejowej może coś pomóc? Czy próbowac zrobić to samemu?
_________________
--
Pozdrawiam, Robert
Bielsko-Biała
Pontaic TS 3.8 - 94
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Mar 15, 2005 23:43    Temat postu: Re Odpowiedz z cytatem

Hmmm, nie wiadomo czy to np. nie panewki. Ja bym nie bral sie za pompe ( za duzo roboty a na slabe cisnienie moze skladac sie wiele przyczyn ). Reasumujac : albo robic wszystko albo nic.

Pozdrawiam Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Sro Mar 16, 2005 11:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A UŻYWANIE OLEJU MINERALNEGO O WIĘKSZEJ GĘSTOŚCI ??
>"USZCZELNI" POMPE
>"USZCZELNI"NA PANEWKACH
I CIŚNIENIE POWINNO TROCHĘ SIE PODNIEŚĆ
ASU CO O TYM SĄDZISZ Question
WIEM ZE TO ŁATANIE DZIURY ALE ZANIM CHŁOP ZROBI KAPITALKĘ SILNIKA MOŻE TO JEST JAKIEŚ WYJŚCIE Question

WOJTEK- WINDSTAR 3,8/95 GAZ
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Sro Mar 16, 2005 11:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A UŻYWANIE OLEJU MINERALNEGO O WIĘKSZEJ GĘSTOŚCI ??
>"USZCZELNI" POMPE
>"USZCZELNI"NA PANEWKACH
I CIŚNIENIE POWINNO TROCHĘ SIE PODNIEŚĆ
ASU CO O TYM SĄDZISZ Question
WIEM ZE TO ŁATANIE DZIURY ALE ZANIM CHŁOP ZROBI KAPITALKĘ SILNIKA MOŻE TO JEST JAKIEŚ WYJŚCIE Question

WOJTEK- WINDSTAR 3,8/95 GAZ
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Mrobert
*
*


Dołączył: Nov 05, 2004
Posty: 63
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Sro Mar 16, 2005 12:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gęstrzy olej np 15W30? Wydaje mi sie ze to nie najleprze rozwiazanie. Mogą szybciej poleciec "liftersy". Ale kto wie...
_________________
--
Pozdrawiam, Robert
Bielsko-Biała
Pontaic TS 3.8 - 94
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Mrobert
*
*


Dołączył: Nov 05, 2004
Posty: 63
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Pon Mar 21, 2005 11:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam nowe spostrzeżenia co do ciśnienia oleju. Jakiś czas temu w dziale „skrzynia” pisałem o moich problemach i terkotaniu, które prawdopodobnie dochodziło z baniaka. Przez weekend zrobiłem 400 km i zauważyłem dziwną zależność. Tak więc podczas przyśpieszania przy obciążeniu słychać dziwne przerywane terkotanie. Ku mojemu zdziwieniu w rytm terkotania wychyla (drga) się wskazówka ciśnienia oleju. Jeśli nie ma terkotania wskazówka utrzymuje się na swoim miejscu. Występuje to przy ciepłym silniku. Teraz zmieniłem zadanie co do baniaka i podejrzewam ze to terkotanie pochodzi z pompy oleju (może jakiś frez), chyba że to panewki. Co wy na to? Ja osobiści nie mam z pompami doświadczenia.
_________________
--
Pozdrawiam, Robert
Bielsko-Biała
Pontaic TS 3.8 - 94
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Pon Mar 21, 2005 19:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panewki najlepiej słychać w zakresie od 1800-2800 obrotów silnika nawet bez obciążenia i jest to objaw terkotania Pozdr.
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Mar 22, 2005 0:50    Temat postu: Re Odpowiedz z cytatem

Co do mineralnego oleju to uwazam :

Dobry mineral nie jest zly Exclamation Silnik pracuje ciszej i lepiej. Nie mozemy uwazac ze olej mineralny to juz resztki silnika i koniec sie zbliza... To nie prawda. Wiecej przejezdzimy uzywajac oleju mineralnego w starszym silniku niz na polsynetyku lub syntetyku ( mowie o silnikach ktore juz maja swoje lata ). Co do terkotania to hmmm Confused Moze byc to silnika ale ciezko mi sie wypowiedziec w tej kwestii bo przyczyn moze byc mnostwo i nie chcialbym wprowadzac w blad Confused

Pozdrawiam Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group