www.asu.pl :: Zobacz temat - Ile powinien palic CARAVAN 3.3L i jak szybko powinem jeździć
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ile powinien palic CARAVAN 3.3L i jak szybko powinem jeździć
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
jarkks
*
*


Dołączył: Jul 17, 2007
Posty: 29
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią Lip 20, 2007 11:31    Temat postu: Ile powinien palic CARAVAN 3.3L i jak szybko powinem jeździć Odpowiedz z cytatem

Ile powinien palić DODGE GRAND CARAVAN z 98r z silnikiem 3,3L? Wersja USA. Mam go w gazie. Spalanie w mieście to ok 20L/100km, w trasie gdy nie przekraczam 120km/h pali ok 16L gazu. Wydaje mi sie, ze to troche sporo. Jesli chodzi o benzyne to spala ok 17L na setkę w miescie.
Druga sprawa to predkosc maksymalna. Samochod rozpedza sie maks do 140km/h, dalej nie idzie. Do 120km/h jest dosc dynamiczny.

Dodam, ze w firmie mamy takiego samego ale wersja europejska i tamten pali ok 12l w trasie ok 14l w miescie. Przy 170km/h puscielem pedal gazu bo dalej sie balem rozpedzac. Rocznik ten sam, silnik tez, rowniez w GRANDzie, nawet taki sam gaz. Tyle tylko, ze tamten to CHRYSER GRAND VOYAGER.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pią Lip 20, 2007 11:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sam sobie odpowiedziałeś na swoje pytanie Laughing
Czy Usa czy europejska to tesame skrzynie i silniki - jedynie nastawy zawieszenia są odmienne (inne preferencje woźniców) Cool
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
jarkks
*
*


Dołączył: Jul 17, 2007
Posty: 29
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią Lip 20, 2007 12:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czyli spalanie 20l na setke to norma dla wersji usa. Wedlug dow. rej. wersja usa ma 25KM wiecej.
Czyli zostaje delikatnie jezdzic lub mniej jesc. Hihi
Jak mam zly humor a tym samym ciezka noge, potrafi wypalic nawet 25l gazu na setke.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sylwia
*
*


Dołączył: Jun 11, 2007
Posty: 54
Skąd: KrakĂłw

PostWysłany: Pią Lip 20, 2007 12:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wprawdzie mam 96 ale u mnie spalanie bardzo podobnie, najmniej spalił mi w zeszłym roku niecałe 15 l na trasie kraków - lublin. Teraz 16 - 24 (Kraków :/) Co do prędkości to do 160 w miarę komfortowo, potem trzęsie kierownicą (mam do wymiany opony z tyłu...) Poszedł 190 ale tak trzęsło że dałam spokój.
_________________
Plymouth Grand VOYAGER 3,3l 96 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu MSN Messenger
jarkks
*
*


Dołączył: Jul 17, 2007
Posty: 29
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią Lip 20, 2007 12:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mi nawet raz wypalil w trasie 13L ale to bylo tylko raz na bardzo dobrym gazie z Shella (Power Gaz). Problem polega na tym, ze nigdy nie wiadomo co tankujemy na nieznanych stacjach. Raz mi sie udalo. A co do zawieszenia to fakt, ze wersjach USA jest wygodniejsza. Mam porownanie bo w firmie mamy europejczyka i mimo ze jest to wersja LE to moja werjsa USA SE jest wolniejsza ale ma sie wrazenie plyniecia. W EU odczuwa sie duzo wiecej dolkow. Nawet fotele sa inne. W USA moze nie sa tak ladne jak w EU ale sa o niebo wygodniejsze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sylwia
*
*


Dołączył: Jun 11, 2007
Posty: 54
Skąd: KrakĂłw

PostWysłany: Pią Lip 20, 2007 12:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja tankuję tylko na shellu Smile
_________________
Plymouth Grand VOYAGER 3,3l 96 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu MSN Messenger
krianksan3
*
*


Dołączył: Feb 15, 2007
Posty: 98
Skąd: LUBLIN

PostWysłany: Pią Lip 20, 2007 13:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja mam gran voyagera 1996 3,8 pali mi na trasie 12,5 - 13,5 gazu, natomiast w jeździe mieszanej do 16 litrów gazu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pią Lip 20, 2007 14:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

chyba mnie źle zrozumiałeś, twój pali zdecydowanie za dużo, na trasie powinno być ok 13 LPG.
Silniki 3,3 występowały w 3 różnych mocach, niezaleźnie od rynku - ale ogólnie silnik to ta sama konstrukcja i ich spalania nie różnią się znacząco. Cool
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
jarkks
*
*


Dołączył: Jul 17, 2007
Posty: 29
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią Lip 20, 2007 14:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To co moge zrobic zeby to zmienic? Na ustawianiu gazu bylem z 15 razy i nadal podobnie. Troche mniej ale nadal za duzo. Bylem u mechanika i tez nie wie dlaczego. Mam dobrego mechanika ale tego nie wie. Moze jakbym mu cos podpowiedzial to by znalazl przyczyne. Samochod podlaczal pod komputer i nic nie znalazl niepokojacego. Jednynie stwierdzil, ze druga sonda przy wydechu dziala troche wolne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pią Lip 20, 2007 15:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z gazem to fachowcy niech się wypowiedzą. Ja mam 3,0 i wczoraj na trasie pobiłem swój rekord 9,47 LPG - pierwszy bak po wymianie kabli, świec, czyszczeniu całego dolotu, regeneracji parownika i wymianie filtra gazu. A i na aucie ponad połowa tras była wykonywana z towarem -coś około 400 kg.
A instalacje mam II gen. Landi Renzo Le 98, a przebieg 400 tkm, z czego ponad 1/3 na gazie, jedyne co mam przerobione to układ dolotowy (nie mam rezonatora i mam mokry stożek - tylko mam tu problem bo dzisiaj rozsypała mi się obudowa, ciężko w voyku ją zrobić, aby ciągnął zimne powietrze z zewnątrz a nie gorące znad silnika).
No i w naszych autkach spalanie wyjątkowo zależy od stylu jazdy (waga auta robi swoje). Cool
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią Lip 20, 2007 16:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Anthrax pokaż fotkę tego stożka ... a co z chłodzeniem komputera Confused
jak wracaliśmy ze zlotu w 4 voyagery silnik 3,3 dwa 3,0 i jeden 2,5 manual to spalanie mieliśmy wszyscy jednakowe tj ok 12 litrów oczywiscie tylko 2,5L miał mniejsze ok 9litrów Laughing
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pią Lip 20, 2007 16:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na szczęście mam 3-biegową skrzynie, jeden problem mniej (komputer).
Zdjęcia zrobię jak zwrócą mi aparat (już ponad miesiąc czekam Twisted Evil ), no i dotego czasu powinienem naprawić obudowę.
Oczywiście nie spodziewam się ciągle takiego rekordowego spalania, ale wczoraj trzy razy liczyłem, myślałem że coś mi się poknociło. Miłe zaskoczenie Wink
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
jarkks
*
*


Dołączył: Jul 17, 2007
Posty: 29
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią Lip 20, 2007 16:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moge tylko pomazyc aby choc troche przyblizyc sie do takiego spalania. Jak mialem kanciaka z 94r to raz mi nawet spalil 10l/100km.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią Lip 20, 2007 16:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Anthrax napisał:
Na szczęście mam 3-biegową skrzynie, jeden problem mniej (komputer).
Zdjęcia zrobię jak zwrócą mi aparat (już ponad miesiąc czekam Twisted Evil ), no i dotego czasu powinienem naprawić obudowę.
Oczywiście nie spodziewam się ciągle takiego rekordowego spalania, ale wczoraj trzy razy liczyłem, myślałem że coś mi się poknociło. Miłe zaskoczenie Wink

komp silnika bo on jest chłodzony przez dolot powietrza do filtra
a skrzynke też mam 3 biegową
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pią Lip 20, 2007 19:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja mam 1996 rocznik, komp jest chłodzony niezależnie od filtra powietrza aż z ciekawości zajrzałem, a od silnika jest oddalony tak, że bardziej się nie da (akumulator, przekaźniki praktycznie jest przyklejony do błotnika, oczywiście nie dosłownie). Cool
Trochę sie zdziwiłem, bo problemy są przy kompach ale skrzyni. Wink
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
pestek
*
*


Dołączył: Aug 31, 2006
Posty: 120
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Sob Lip 21, 2007 8:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

20l LPG na setkę, to sporo za dużo. Moje odczucia są takie same najważniejsze przy dobrze ustawionym gazie jest styl jazdy i jakośc gazu. Mój voyek jest 3,0( zwykła instalka Landi) i zaskoczył mnie spalaniem na poziomie 18l podczas pobytu w Hadze, gdzie wypaliłem w mieście 2 zbiorniki ( najgorzej w korkach Evil or Very Mad ). Myślałem, że coś się chrzani w instalce, i w drodze powrotnej pierwsze tankowanie zaplanowałem już po 200 km, a tu miłe zaskoczenie, wszystko wróciło do normy 10-11l LPG. Twój wymaga właściwej regulacji, a jeżeli mechanik stwierdzi że jest "dobrze" to podjedź do niego firmowym i przekonaj go że jest w błędzie.Te wozy gdy wszystko jest dobrze ustawione to naprawdę rakiety, a 150km/h to prędkośc podróżna ( oczywiście nie u nas Crying or Very sad )
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob Lip 21, 2007 9:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Anthrax napisał:
Ja mam 1996 rocznik, komp jest chłodzony niezależnie od filtra powietrza aż z ciekawości zajrzałem, a od silnika jest oddalony tak, że bardziej się nie da (akumulator, przekaźniki praktycznie jest przyklejony do błotnika, oczywiście nie dosłownie). Cool
Trochę sie zdziwiłem, bo problemy są przy kompach ale skrzyni. Wink

mój też jest na błotniku pod przekaźnikami i z niego idzie rura do obudowy filtra powietrza która zasysa powietrze Idea więc silnik zasysa zimne powietrze przez obudowę komputera ja założę stożek to wywalam obudowę filtra i komp nie ma chłodzenia
[/quote]

widać tą rurę pod parownikiem Wink
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sob Lip 21, 2007 10:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Od 1996 jest to inaczej rozwiązane, ale w twoim modelu łatwiej jest pokombinować (masz więcej miejsca). , stożek przekładasz rurą (jak widzę po zdjęciu ruręz blosem) pomiędzy reduktorem i aku i zabudowujesz od silnika matą aluminiową tylko musisz coś pokombinować aby skierować na niego strumień powietrza z zewnątrz Wink a obudowę kompa. zostawiasz bo powietrrze będzie miało wymuszony obieg przez pęd samochodu Cool
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob Lip 21, 2007 14:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przestancie chlopaka straszyc tym spalaniem. Ja tez mam 3,3 i srednie spalanie w skali miesiaca, bo tak sobie licze, przy jezdzie czysto miejsckiej na taxi to 19,98l/100km. Wiec wcale nie za duzo. A kolegow z instalacjami II generacji co im 3 litrowe silniki pala po 14 litrow gazu w miescie, to prosze o nie sianie fanaberii. Z czystej fizyki widac, ze to niemozliwe. A pogadamy, jak za 100 tysiecy bedzie glowica do roboty Wink
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob Lip 21, 2007 14:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

torped napisał:
Przestancie chlopaka straszyc tym spalaniem. Ja tez mam 3,3 i srednie spalanie w skali miesiaca, bo tak sobie licze, przy jezdzie czysto miejsckiej na taxi to 19,98l/100km. Wiec wcale nie za duzo. A kolegow z instalacjami II generacji co im 3 litrowe silniki pala po 14 litrow gazu w miescie, to prosze o nie sianie fanaberii. Z czystej fizyki widac, ze to niemozliwe. A pogadamy, jak za 100 tysiecy bedzie glowica do roboty Wink

brawo ten pan Laughing
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sob Lip 21, 2007 14:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Szczegół polega na tym, że mam 400tkm przebiegu, a na gazie z tego około 150tkm, no i spalanie na trasach w skali czy zbiornika czy miesiąca nie przekracza mi 11 litrów, a głowicy jeszcze nie robiłem i nic nie zapowiada się na to abym (od gazu) ją w najbliższym czasie robił.
Jedyne to to, że nie jeżdźę nim po mieście, tylko trasy.
Dodatkowo ostatnio udałem się na diagnostykę i wszystko mam w najlepszym porządku, więc nie jest to wbrew fizyce. Cool

A odnośnie samego spalania, zwisa mi czy ktoś uważa tak czy inaczej, ja mam zwyczaj spróbować wszystkiego na własnej skórze i dopiero wtedy (po własnych doświadczeniach) wypowiadam się w tym fakcie. Wink
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob Lip 21, 2007 15:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

11 litrow w trasie to jest mozliwe, bo mi tez tak potrafi spalic, ja mowielm o spalaniu miejskim. Chociaz przy II generacji wydaje mi sie i tak za ubogo, bo tam nie ma duzej roznicy miasto/trasa.

A najlatwiej jest powiedziec, robie glowice, ale to napewno nie od gazu Wink
Aczkolwiek przy 400kkm to generalnie nie dziwi mnie, ze mozna juz zaczac dlubac.

Generalnie powiem tak, 11 litrow to pala 1.6 przy II generacji i to jest powszechne. My mamy 6 garow i czyms to trzeba napelnic. Wiec nie bede sie spierac ale swoje zdanie mam. Gdyby mi palil 11 litrow, to napewno bym sie martwil, bo jak dla mnie to za malo.

Dla porownania, moja Primera 2.0 palila 12 litrow LPG, kolegi Astra II 1.6 pali 13 litrow gazu, ojca Voyek 2.4 pali 15 litrow, kolegi Omega 3.0 pali 21 litrow, kumpla Cienki 900 pali 8 litrow itd.

Wiec jak widac, jesli 0.9 pali 8 litrow to 3.0 ma palic 10 ??
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob Lip 21, 2007 15:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w trasie można spalić 11-12 litrów ale w miescie 17-18 lpg wg mnie to standart
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
pestek
*
*


Dołączył: Aug 31, 2006
Posty: 120
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Sob Lip 21, 2007 21:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z gazem mam doświadczenia już 8 rok i nie piszę tego co chłopaki pod sklepem gadajom tylko o swoich doświadczeniach. 20 l LPG to za duże spalanie i nie wiem co mają jakieś maszyny do szycia do naszych voyagerów Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
jarkks
*
*


Dołączył: Jul 17, 2007
Posty: 29
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob Lip 21, 2007 22:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sam juz nie wiem co mam o tym myslec. Dzis wróciłem z kilkuset kilometrowej trasy i spalił mi ok 16,5l na setke. Wynik jest po kolejnym przestawieniu. W mieście jeszcze nie wiem ile bedzie pali ale czuje ze znowy ok 20l. Co do predkosci, maks to 140km/h prawie maks. Dalsze rozpedzanie to byloby znecanie sie nad samochodem. Zaczyna drżec kierownica. Dodam, ze mam w go automacie i wiem ze te skrzynie nie lubia powyzej 130km/h. Do 120km/h jest bardzo dynamiczny i czasem sam nie wiem kiedy ta predkosc przekrocze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob Lip 21, 2007 22:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jesli masz mikser to sprawdź jaka jest jego średnica
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
pestek
*
*


Dołączył: Aug 31, 2006
Posty: 120
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Sob Lip 21, 2007 22:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A może coś ze skrzynią? Pamiętam jak w szczeniackich czasach wsadziłem do audika skrzynię z santany, no i do setki byłem zawsze najszybszy we wsi tylko że szybciej niz 110 km/h nie wydolił. Może twoja skrzynia chodzi w trybie awaryjnym, czy pali się check engine?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob Lip 21, 2007 22:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

po pierwsze jesli skrzynka jest w trybie awaryjnym to nie zapali się check

a najlepiej niech powie ile ma obrotów przy prędkości 100km\h powinno być ok 1800 jesli oczywiscie skrzynka 4 -ro biegowa
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
pestek
*
*


Dołączył: Aug 31, 2006
Posty: 120
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Sob Lip 21, 2007 23:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do check engine ( sorry za chaos), chodzi mi o sondy lambda, może mechanik sprawdzał tylko na analizatorze?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
jarkks
*
*


Dołączył: Jul 17, 2007
Posty: 29
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie Lip 22, 2007 8:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Instalacje mam na wtrysku, ale jaka dokladnie to sprawdze. Skrzynia 4-ro biegowa. Przy 100km/h ma ok 2050obr/min. Moj mechanik ma komputer specjlany do tych samochodow (takie male czerwone uzadzenie z kokretlem i dwa albo trzema przciskami) i sprawdzal skrzynie. Wedlug niego jest "czysta". Jesli chodzi o jakies konkrolki to nic mi sie nie swieci. Czasem zapali sie "service coming soon" ale po ok 50km gasnie. Ostanio ta kotrolka swiecila mi sie jakies 2000mil temu (3200km).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Lip 22, 2007 9:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie ja ostatnio swoim Villagerem 3.0 pojezdziłem po naszych Polskich drogach Krosno-Nowy Targ-Bytom-Łódz-Warszawa-Kraków-Nowy Targ-Krosno. Cztery osoby na pokładzie, na dwupasmówkach 130-140km/h, A/C non stop bo gorąc i spalanie 15l. Po Warszawie zrobiłem jakieś 100km po czym trasa i tutaj pomiar wskazał 16.5l.
Gaz tankuje gdzie popadnie ale przeważnie Lotos/Orlen
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie Lip 22, 2007 13:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jesli zapala Ci sie Check czasami, to znaczy, ze cos jest nie tak. Jak dla mnie, jezeli nie idzie wiecej niz 140km/h jest dany za malo wydajny parownik i samochod po prostu nie dostaje odpowiedniej dawki paliwa. Sprawdza parownik, powinno byc napisane do ilu KW jest przeznaczony. Jesli nie to, to moze zbyt niskie cisnienie gazu. A przy nizszych prtedkosciach ciagnie Ci normalnie do konca obrotow?? 2050 rpm przy 100km/h to w normie, u mnie jest podobnie.
A spalanie w trasie masz troszke za wysokie, chociaz jak ja jade 140km/h to tez pali ok.15 litrow a potrafi i wiecej, zalezy od warunkow.

Powtorze jeszcze raz, spalaniem bym sie nie przejmowal, jest w normie, sprawdz parownik, jesli nie to, to jedz do gazownika, niech podlaczy komputer i jedz z nim na droge. Rozpedz sie do Vmax i na kompie wyjdzie dlaczego nie idzie dalej.

A przede wszystkim napisz, czy ten objaw to jest tylko na LPG czy na Pb rowniez?? No i napisz jeszcze jaka masz ta instalcje, masz to w dokumentach napisane.
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
jarkks
*
*


Dołączył: Jul 17, 2007
Posty: 29
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Lip 23, 2007 15:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Szukalem KW na parowniku ale nie znalazlem. poszukam jeszcze raz. A co do instalacji to SMAG 200-6. Co do predkosci to sprawdze czy na Pb idzie tak samo. Zauwazylem tez ze jak odpalam go po nocy to potrafi bychnac ciemnym dymem w wydechu i nierowno pracuje. Po kilkunastu sekundach przestaje kopcic i zaczyna rowno chodzic. Moze ma to jakis zwiazek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
januszmonster
*
*


Dołączył: Jun 17, 2006
Posty: 168

PostWysłany: Pon Lip 23, 2007 16:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja mam T&C 98" 3,8L
spalanie srednie komp. pokazuje 14,9 ale mecze go na bardzo czestym odpalaniu i mam cięzką noge - lubie wyskakiwac przed szereg na swiatlach

co do gazu najgorszy zdarzylo mi sie zatankowac na Bp a najlepszy na malej stacyjce kolomnie
najwiecej przejechalem w trasie 300 km na 40 L gazu a tak w miescie to okolo 220 km na 40 litrach - instalacja na wtrysku

na benzynie to jest komletna wyscigowka no ale silnik ma dopiero 110tyś

dolalem ceramizera i wydaje mi sie ze jest duzo lepiej z rozruchem i praca na "gazie" jest praktycznie niesłyszalny ( wczesniej przy dynamiczniejszym ruszaniu byl dosc glosny "bulgot" ) ale co do ilosci spalanego oleju to chyba nic nie dalo

to co mnie zaskoczylo to spalanie oleju przy przejechaniu 3,5 tys km w upale wypalil z pół litra oleju a normalnie w miejskim cyklu pali prawie litr na 1000 faktem jest ze przejezdzilem polowe trasy na benzynie i to moze byc klucz do "sukcesu" gaz jednak "wysusza"

i teraz co do Twojego nadspalania ja mam gaz ustawiony oszczednie i przy ciut gorszym gazie przy wcisnieciu "w podłogę" przelacza na benzyne ale po prostu nastawilem sie na oszczednosc
jestem ciekawy ile masz km na liczniku i jak ze swiecami bo ja wymienialem przy montazu gazu ( podobno to podstawa )
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jarkks
*
*


Dołączył: Jul 17, 2007
Posty: 29
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Lip 23, 2007 17:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Samochod ma zrobione niecale 110tys mil (176tys km). O swiecach to wiem ze trzeba zmieniac na nowe po zalozeniu lpg i tak tez zrobilem. Mam tez nowe kable wysokiego napiecia. To jak mowisz ze na 40L robisz 220km to spalanie masz w okolicy 18,2L w miescie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Pon Lip 23, 2007 18:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

co prawda mam winiego ale dodam swoje trzy grosze albo trzy euro
wini 3,0 przebieg juz 193 000 km gaz od niecałych 30 000 km raz bylem u gazownika i to przy montazu od tamtej pory nie mailem czasu zajechac na regulacje (jak zajade to gazownik pewnie mnie zabije)
..ale nie mam po co jechac bo wszystko chodzi....
...kiedys zapalal mi sie check ale przestał nie wiem czemu? od długiego nie widziałem tej lampki poza momentem włączenia zapłonu
spalanie : na 39 litrach przejezdzam ostatnio 286 km-trasa (od 6-7 tankowań,do tej pory było mniej o jakieś 25 km)
oraz 256 -do 263 miasto w trasie średnia 94 km wg wyliczeń nawigacji predkość osiagana 174 i chyba by jeszcze poleciał ale jakoś nie próbowałem....
..jazda zawsze z klimą włączoną (zaznaczam ze działa)
aaaa i jeszczer jedno zazwyczaj minimum 3 osoby
jak zapytacie mnie jaka instalacja to nie wiem na kompie od gazu mam napisane loVato mam tez takie cos okragłe aluminiowe z wężykami wodnymi sość duże, dwa elektrozawory (jeden chyba z filtrem), oczywiście cienki rurki miedziane,z tryłu baniak pod podwoziem, mam też taką rurkę aluminiową założoną na kolektorze dolotowym oraz mały zwykły przekażnik
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon Lip 23, 2007 21:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mój zimą w mieście pali max. 18 l LPG, a latem w trasie min. 13 l LPG, nie przekraczając 110km/h.
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pon Lip 23, 2007 23:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mój 3,8 AWD 178KM/325Nm - waga ciężka Smile - 2 tony:
cykl mieszany 15-16 litrów LPG
trasa nie mniej niż 14 litrów LPG
prędkość maks. jaką testowałem PB lub LPG - 180km/h
dynamika duża do 140 i dobra do 160.

Dzisiaj bardzo mi się spieszyło i dodam że 3,8 to świetny silniczek... szkoda że nie miałem awd... Very Happy
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
januszmonster
*
*


Dołączył: Jun 17, 2006
Posty: 168

PostWysłany: Wto Lip 24, 2007 7:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

110 tyś km ja mam przejechane
40 na 220 km to najgorszy wypadek
na ogół jest srednio 40 l na 235km czyli 17 litrów i uwazam ze to tanie spalanie jak na taki samochod z klima i 3,8 L po maska
a najlepszy wynik to byl 300 km ale w trasie czyli 13,3
ale jezdze naprawde nieoszczednie

wiec jezeli spalanie jest kolo 20 l na 100 to moze byc prawda przy roznym stanie silnika , komputera i innych duperelach typu jazda na pusto tak jak u mnie

aaa ja mam instalacje ACME (ale to chyba nie jest ta z kreskówek hehe) jakas kombinacja polska

i jeszcze mam do wymiany zawór bo nie odbija
ale na gwarancji
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pestek
*
*


Dołączył: Aug 31, 2006
Posty: 120
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Wto Lip 24, 2007 8:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Twoja instalacja to stag 200-6( sekwencyjny wtrysk gazu)Czy zanim założyłeś gaz silnik chodził lepiej?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Adamko
*
*


Dołączył: Apr 12, 2005
Posty: 370
Skąd: Ząbki (Wa-wa)

PostWysłany: Wto Lip 24, 2007 9:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a u mnie jest jakaś instalacja firmy ELPIGAZ
REDUKTOR - EMMEGAS el.
ZAWÓR -ELPIGAZ 183EL.
WIELOZAWÓR -ELPIGAZ AN97
WLEW GAZU - ELPIGAZ
ZBIORNIK - STAKO nr.32/1530
I TO WSZYSTKO

A spalanie mieści się w normie
MIASTO - 17L-18L
TRASA -13-14L
W ZALEZNOŚCI OD DNIA , GODZINY ORAZ MOJEGO CHUMORU
MYŚLĘ ŻE TO B.DOBRY WYNIK I NIE MYŚLĘ O ŻADNYCH BLOGACH ITP.

BĄDŻ CO BĄDŻ TO VAN A NIE KOSIARKA A WYŻYŁOWAĆ SILNIK TO POTEM MOŻNA ŻAŁOWAĆ

PZDR Adamko.
_________________
CHRYSLER T&C 3,8V6 03' teş SEKWĘKA

(przyjaciel Ĺźubra)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
januszmonster
*
*


Dołączył: Jun 17, 2006
Posty: 168

PostWysłany: Wto Lip 24, 2007 16:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pestek napisał

Twoja instalacja to stag 200-6( sekwencyjny wtrysk gazu)Czy zanim założyłeś gaz silnik chodził lepiej?

mam rozumiec ze to "do mnie pytanie" ?

jesli tak to : na benzynie był ideał - przyspieszenie jak formuła 1 Smile
spalanie benzyny oczywiscie nie male ale w sumie nie duze ok 14 l
i bardzo cichy

na gazie zmienilo sie tyle ze jest wyraznie glosniejszy przy ruszaniu ale generalnie nie jest zle ale przy przelaczeniu na benzyne jest naprawde duzo lepiej a przedewszystkim zalezy wszystko od jakosci gazu - bardzo duze roznice !!!

wydaje mi sie ze wyraznie lepiej jest na gazie po zastosowaniu ceramizera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jarkks
*
*


Dołączył: Jul 17, 2007
Posty: 29
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Lip 24, 2007 17:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przed zalozeniem gazu nie jezdzilem nim bo zaraz jak zjechal z kontenera od razu dostal LPG. Teraz, jesli chodzi o jazde na gazie lub Pb to roznica jest nieduzo. Ma troszke mniej mocy i troszke glosniej ryczy przy wyprzedaniu (na LPG oczywiscie). Ale jak trafie wysokiej jakosci gaz to roznicy nie ma. Idzie tak samo. Czyli do 120km/h to istny szatan a potem juz coraz slabiej i tak do 140km/h. Moze i bym zlapal 150 ale po przekroczeniu 140 zaczyna drżeć kierownica i robi dosc glosno w samochodzie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Lip 24, 2007 19:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja tam sie nie znam ale moge ci odpowiedziec na 2 czesc pytania:
-w terenie zabudowanym 50 km/h
-poza terenem zabudowanym 90 km/h
-na uatostradzie max 130 km/h
to oczywiscie w kraju. widze po postach ,ze czesto jezdzisz po niemieckich autostradach. no tam to sie da bo nawierzcnia dobra i oznaczenia... no ale nasze auta to nie sciganty wiec poyzej 120 km/ jazda jest nieekonomiczna,nieprzyjemna. po prostu nie sa konstruowane na takie predkosci. niezale natomiast spisuja sie w takich warunkach aston-martin,jaguar ,a nawet zwykle bmw czy mercedesy z wyzszej polki. no ale oczywiscie tez za zachodnia granica bo u nas i w innych krajach mozmy jezdzic tylko do 130 km/h
oczywiscie wszystkie te szybkosci sa szybkosciami maksymalnymi i radze je dopasowadc do warunkow na drodze,stanu pojazdu, zdolnosci i samopoczucia kierujacego.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
jarkks
*
*


Dołączył: Jul 17, 2007
Posty: 29
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Lip 24, 2007 22:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do predkosci to wiem jakie sa dozwolone. Ale wydaje mi sie troche dziwne ze samochod z silnikiem 3,3L i mocy grubo ponad 100KM jezdzi maksymalnie 140km/h (to jak polonez). Zgadzam sie, ze to nie sa wyscigowki. Sa to poprostu super wygodne samochody, ale wyobraz sobie jadacy samochod z predkoscia 110km/h i zeby dosc dynamicznie go wyprzedzic przydalo sie choc na chwile szybciel poleciec.
A co do predkosci poza terenem zabudowanym to dodam ze na drodze ekspresowej bez pasa zieleni 100km/m a z pasem zieleni 110km/h.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Lip 25, 2007 10:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

swiete slowa-ominalem drogi expresowe(moze celowo;). w moim poprzednim samochodzie licznik konczyl sie na 130 km/h ,a jechal pod 170 km/h(wg nawigacji)oczywiscie wskazowka juz dawno sie oparla o ogranicznik ,a to byla jednorazowa proba na nieuczeszczanym odcinku drogi. mnie osobiscie to nie martwi,ze nie da sie jechac wiecej bo niema takiej potrzeby. no powiedz po co wyprzedzac kogos kto jedzie 110? przeciez to i tak jest szybciej niz pozwala konstrukcja wiekszosci samochodow ,a zwlaszcza zdolnosci wiekszosci kierowcow,o jakosci drog nie wspomne. podobno moje auto jedzie do 180km/h po co nie wiem. moze jeslibym wiozl kogos do porodu albo z podejrzeniem o zawal? w normalnych warunkach z politowaniem patrze na te skody,golfy,oraz biale male osobowkie przedstawicieli handlowych ktore smigaja mi tylko z lewej strony. najczesciej i tak spotykamy sie na tych samych swiatlach, czesto ja im smigam z lewej strony jsk sie tlumacza patrolowi:)

zacytuje samego siebie(wiem,to juz jest ostatnie stadium;)
w sytuacji kiedy jakis europejski kompakt wyrywa sobie zawory aby byc szybszym :
..a mnie w takich przypadkach starczy swiadomosc,ze moge to zrobic i.... nieswiadomosc tego drugiego ,ze moge to zrobic...
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
pestek
*
*


Dołączył: Aug 31, 2006
Posty: 120
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Sro Lip 25, 2007 11:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie jesteś zadowolony z osiągów swojego voyka ale jak sam piszesz masz porównanie z innym( firmowym), co daje tobie pewnośc, że coś jest nie tak. Niestety przyczyn może byc baaaaardzo wiele i tylko dobry mechanik może Ci pomóc , chyba że masz dużo czasu i pieniędzy na eksperymenty. Życze odnalezienia przyczyny i pełnego zadowolenia z auta. A może wymień tego firmowego na swojego Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
jarkks
*
*


Dołączył: Jul 17, 2007
Posty: 29
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sro Lip 25, 2007 19:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Temat chyba zostal juz wyczerpany. Dzieki wszystkim za dyskusje. Gdybym nie mial porownania to pewnie bym sie nie martwil. Fakt, tez ze nie potrzeba jezdzic szybciej niz 120km/h. Nie jestem zwolenikiem szybkiej jazdy ale sam fakt, ze moje auto jezdzi maks 140 a inne bardzo podobne sporo szybciej to chyba powod do niepokoju. Nie dlatego, ze nie moge jezdzic szybciej tylko dlatego, ze niedlugo moze ujawnic sie powazna awaria. Mam nadzieje ze tak nie bedzie i jeszcze dlugo bede sie woziol swoim bardzo wygodnym voykiem przez dlugi czas bez wiekszych napraw.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Lip 25, 2007 22:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...czego ci wszyscy zyczymy z calego serducha!!!! mamy tez nadzieje,ze voyek cie dowiezie na zlot w sierpniu:)
pozdrawiam!
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Czw Lip 26, 2007 13:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sprawdz dzialanie egr!
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group