www.asu.pl :: Zobacz temat - service engince soon
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

service engince soon

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
ptak1
*
*


Dołączył: Jun 19, 2007
Posty: 184
Skąd: Kłodzko

PostWysłany: Pią Lip 06, 2007 12:03    Temat postu: service engince soon Odpowiedz z cytatem

Witam
Wczoraj wracając z pracy zapaliła mi się kontrolka service engince soon
no i blady strach (oczywiście) ale po siedzeniu wieczorem na forum i po czytaniu paru postów w wiadomej sprawie troszkę się uspokoiłem ale nie do końca, wiem że jest jakaś możliwość sczytania kodów błędów które to wywołały zapalenie się tej lampki. Jak by któryś z kolegów mógł mi podać jak to zrobić byłbym bardzo wdzięczny, chciałbym coś nieco wiedzieć zanim pojadę do mechanika, a on mi zacznie wyliczać co trza zrobić, a nasi mechanicy w mojej miejscowości to są tacy że może się okazać że trzeba wymienić cały silnik, także prószę o pomoc
Posiadam voyagera 3.3l benz+gaz
_________________
voyager 96 3.3l zagazowany


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pią Lip 06, 2007 12:17    Temat postu: zaplon Odpowiedz z cytatem

wlacz 3 razy zaplon. Na forum juz jest opisana ta procedura.
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
ptak1
*
*


Dołączył: Jun 19, 2007
Posty: 184
Skąd: Kłodzko

PostWysłany: Pią Lip 06, 2007 13:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiem że jest opisana ale właśnie próbowałem 3 ,5 ,7 razy i za żadnym razem nie skutkowało chyba że coś źle robię
przekręcam kluczyk aż zapalą się wszystkie kontrolki i wracam aż do momentu w którym mogę wyciągnąć kluczyk ze stacyjki i później czynność powtarzam i jak na razie nic mi się nie wyświetla oprócz licznika kilometrów.
Dzięki za odpowiedz pozdrawiam
_________________
voyager 96 3.3l zagazowany


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pią Lip 06, 2007 23:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja robiłem u siebie test i wywołałem błąd celowo. Nie można u mnie odczytać błędu na wyświetlaczu deski za to znakomicie nadaje się do tego tester sprzedawany przez firme viaken za 189zł Skaner diagnostyczny z obsługą CAN U480. Komunikacja odbywa się po protokole ISO 9141 więc praktycznie każdy inny skaner obsługujący go powinien czytać błędy. Oczywiście tylko błędy związane z silnikiem czyli OBD.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
sylwia
*
*


Dołączył: Jun 11, 2007
Posty: 54
Skąd: KrakĂłw

PostWysłany: Sob Lip 07, 2007 7:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no tak, skoro o tym mowa... u mnie cały czas się świeci service, od kiedy go kupiłam w zeszłym roku. Byłam chyba 3 razy na komp i mechanik twierdzi, że to z powodu podłączenia instalacji gazowej i nie można tego zlikwidować. Czy aby na pewno?
_________________
Plymouth Grand VOYAGER 3,3l 96 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu MSN Messenger
ptak1
*
*


Dołączył: Jun 19, 2007
Posty: 184
Skąd: Kłodzko

PostWysłany: Sob Lip 07, 2007 7:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Słynne service engince soon w moim samochodzie zgasło po przejechaniu 30 km na palwie czyli problem instalacja gazowa
Zastanawiam się czy coś się z tym da zrobić czy poprostu tak już jest w naszych cudach motoryzacyjnych
_________________
voyager 96 3.3l zagazowany


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
raster
*
*


Dołączył: Apr 07, 2007
Posty: 84
Skąd: Legionowo

PostWysłany: Sob Lip 07, 2007 9:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pytanie praktyczne
gdy zapali sie check engine a samochód jedzie normalnie i nie słychać nic niepokojącego należy kierować sie szybko do warsztatu, czy sprawdzić przy okazji?

miałem już dwie takie akcje raz to było od gazu,
a drugi raz miałem stres za granicą
(opisałem to w dziale śmietnik/"rzymskie wakacje")

w obydwu przypadkach był to fałszywy alarm
teraz znów kontrolka pojawia sie i znika co jakiś czas , nie wiem czy się przejmować bo samochód działa bez problemu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
WMA
*
*


Dołączył: Dec 18, 2004
Posty: 761
Skąd: Skierniewice, Żyrardów, Warszawa

PostWysłany: Sob Lip 07, 2007 10:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeżeli masz zwykła instalację to nic nie zrobisz. Można zainstalować emulator ale nie będziesz wiedział czy masz awarię czy nie bo będzie Ci cały czas kasował błędy. U mnie też się świeci tylko co jakiś czas sprawdzam kody.
Tak jak napisał Rafał już to było opisane. Ale małe przypomnienie.

Trzy razy włącz stacyjkę raz za razem i patrz na CHEEK ENGINE.
Będzie mrugał. 12( raz przerwa dwa razy) - rozpoczęcie skanowania
...... - błedy
55 (pięć razy przerwa pięć razy) - koniec skanowania
_________________
Chrysler 300M 3,5 '99 gaz jedyny w okolicy - już nie
Chrysler Town&Country 3,8 '05
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob Lip 07, 2007 11:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Napiszcie jakie macie instalacje. Ktorej generacji, jakiej firmy. Postaram sie pomoc w temacie Check engine Smile
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
sylwia
*
*


Dołączył: Jun 11, 2007
Posty: 54
Skąd: KrakĂłw

PostWysłany: Sob Lip 07, 2007 12:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hmm ja kupiłam auto z gazem, w papierach mam Tomasetto/ Emer autronic Al 700 rok prod. 2004 :>
_________________
Plymouth Grand VOYAGER 3,3l 96 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu MSN Messenger
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Nie Lip 08, 2007 13:06    Temat postu: gaz Odpowiedz z cytatem

Najczestrze bledy spoodowane gazem to blad sondy lub blad instalacji wtryskow. Jesli jest zle dobrana instalacja to ciezko to zlikwidowac. Najgorzej ze jak cos sie naprawde stanie to nie bedziesz o tym wiedziala... Confused
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
ptak1
*
*


Dołączył: Jun 19, 2007
Posty: 184
Skąd: Kłodzko

PostWysłany: Pon Lip 09, 2007 14:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Jak już wcześniej pisałem u mnie w samochodzie CHEEK ENGINE zgasł po przejechaniu 30km na paliwie, więc tak sobie myśle może źle kombinuję ale kto nie kombinuje ten nie żyje:
Najlepsze chyba rozwiązanie na problemy z CHEEK ENGINE i inst. gazową
jest powiedzmy przejechanie na gazie 400 do 500 km(może być mniej jak kto woli). później jak się pali kontrolka przy następnym uruchomieniu silnika przełączyć inst. tylko na paliwko i przejechać ok. 20-30 km i wyłączyć silnik i ponownie uruchomić powinna zgasnąć kontrolka no jeżeli nie to możemy się już martwić, oczywiście nie jest wykluczone że w czasie przejechanie tych 400- 500 km może jeszcze coś nawalić, ale wydaje mi się ze to jest lepsze rozwiązanie niż wykręcanie żarówki, lub jeżdżenie do mechanika i płacenie ok. 150 zł za podłączenie kompa i sprawdzenie błędów i ewentualne próby instalacji gazowej kolejne 50 zł. które pewnie i tak nic nie dadzą, kręcenie stacyjką i sprawdzanie kodów za każdym razem też nie jest dobre a przynajmniej w rocznikach takich jak mój 96, 97, 98, bo może się zdarzyć że stacyjka nasza w końcu nie wytrzyma tego kręcenia w prawo w lewo i będzie potrzebna wymiana a jak znam życie troszkę to będzie kosztowało, ale o tym to już koledzy z ASU mogą coś powiedzieć.
Tak więc jeździjmy spokojnie jeżeli nic nie stuka, nie urywa się, wszystko się kręci a płyn w zbiorniku do spryskiwaczy nie ucieka bokiem Razz Laughing no to chyba jest wszystko oki.
A jeżeli ktoś ma lepszy pomysł to bardzo chętnie o tym przeczytam
Pozdrawiam
_________________
voyager 96 3.3l zagazowany


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sylwia
*
*


Dołączył: Jun 11, 2007
Posty: 54
Skąd: KrakĂłw

PostWysłany: Pon Lip 09, 2007 14:53    Temat postu: Re: gaz Odpowiedz z cytatem

asu napisał:
Najczestrze bledy spoodowane gazem to blad sondy lub blad instalacji wtryskow. Jesli jest zle dobrana instalacja to ciezko to zlikwidowac. Najgorzej ze jak cos sie naprawde stanie to nie bedziesz o tym wiedziala... Confused


staram się sprawdzać wszystko regularnie, ale wiadomo jak to jest... W sierpniu mam przegląd to zrobię gruntowną kontrolę wszystkiego co się da w servisie, niech stracę, a może zyskam Rolling Eyes
_________________
Plymouth Grand VOYAGER 3,3l 96 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu MSN Messenger
jadwtr
*
*


Dołączył: Apr 20, 2005
Posty: 153

PostWysłany: Pon Lip 09, 2007 19:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W moim voyager r.98 nic nie sygnalizuje lampka " serwice engine song" tzw. czek po przekreceniu 3 X stacyjki.
Proszę o szczegóły na forum co do tej samodiagnozy być może coś źle robię?[/u][/b]
_________________
Andrzej Voyager 98r. 2,0 16V SOHC gaz BRC saqent 24
GG 8179044
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
ptak1
*
*


Dołączył: Jun 19, 2007
Posty: 184
Skąd: Kłodzko

PostWysłany: Pon Lip 09, 2007 19:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jadwart
Spróbuj 5 lub 7 razy bo już słyszałem i takie opcje u mnie samodiagnoza działa po trzech razach tak jak opisał WMA
_________________
voyager 96 3.3l zagazowany


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
ptak1
*
*


Dołączył: Jun 19, 2007
Posty: 184
Skąd: Kłodzko

PostWysłany: Pon Lip 09, 2007 19:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sory za przekręcenie nicka jadwtr
_________________
voyager 96 3.3l zagazowany


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
WMA
*
*


Dołączył: Dec 18, 2004
Posty: 761
Skąd: Skierniewice, Żyrardów, Warszawa

PostWysłany: Pon Lip 09, 2007 21:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A następne pytanko do Cheek Engin - gdzie się Wam świeci.
U mnie na przykład po prawej stronie pod wskaźnikiem paliwa.
Natomiast widzę też napis (choć się nie świeci) u góry w tym wąskim pasku kontrolek.
Chciałem kupić szwagrowi Dodge z 97 któremu właśnie w górnym pasku paliło się Cheek Engin. I ten nie chciał się zdiagnozować.

A co powiecie jak się wcale nie pali kumplowi? Nawet zaraz po włączeniu stacyjki. Chrysller T&C 3,3 z 96r z gazem sekwencyjnym.
_________________
Chrysler 300M 3,5 '99 gaz jedyny w okolicy - już nie
Chrysler Town&Country 3,8 '05
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pon Lip 09, 2007 22:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

WMA napisał:
A co powiecie jak się wcale nie pali kumplowi? Nawet zaraz po włączeniu stacyjki. Chrysller T&C 3,3 z 96r z gazem sekwencyjnym.


Przepalona żaróweczka lub odcięta kontrolka. Po włączeniu zawsze na kilka sekund się świeci - test.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
ptak1
*
*


Dołączył: Jun 19, 2007
Posty: 184
Skąd: Kłodzko

PostWysłany: Pon Lip 09, 2007 22:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Albo pewnie autko niedawno kupine i chandlarz zadbał aby było wszystko oki i wykręcił albo odciął kontrolke
_________________
voyager 96 3.3l zagazowany


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
viwaldi
*
*


Dołączył: Jun 28, 2007
Posty: 53
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto Lip 10, 2007 7:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Też miałem problem z samodiagnozą, ale swoje wymęczyłem i działa:
Dokładnie jak opisał WMA:) ale jeszcze raz.

Gdy pali sie Check Engine ( błąd silnika):
przekręcamy kluczyk 7 razy z pozycji wkładnia kluczyka do pozycji zapelanie ( ale bez odpalania ) po siedmu pełnu obrotach przekręcamy znowu do pozycji odpalanie i tam pozostawiamy kluczyk. Obserwacja dotyczy wyświetlania napisu Check Engine . Zaczyna migać !!!!!
I to juz jest zczytywanie błędów ( nie pojawia sie jakieś nowe cyferki, napisy itp. będzie tylko mrógało Check Engine )

Zczytujemy mrógnięcia przerywane duższą przerwą: około 2 razy dłuższa niż normalna przerwa np : 1227272755

teraz cyfry grupujemy w dwójki: 12 27 27 27 55

i przykładowo ( najczęstrze błędy przy instalacji gazowej )

12 - niedawno odłączony akumulator lub zbyt nizkie napięcie akum
27 - obwód wtryskiwacza nie przełancza sie kiedy jest to wymagane
55 - koniec kodów testu Smile

Co do szczegółów kodów kiedyś było całe zestawienie po polsku na motoforum.pl

Z błędami zwiazanymi z gazem trzeba jeździć ( co jakiś czas robić samodiagnozę ) ale gdy odetniemy lapkę nie wiem nic więcej, a może coś się dziać Sad Prawidłowe działanie Check Engine bez emulatora przy gazie zawsza pokaże błąd ( chociaż są magicy którzy eliminują błędy tylko gazowe i Check zapala się tylko przy innych blędach, ale nie pytajcie się jak bo nie wiem Smile


Chyba ta po krótce opisałem sposób samodiagnozy.
_________________
Dodge Grand Caravan 96' LE 3,3 Canada zagazowany- Sprzedany Sad
Ford Explorer III 02' 4,0L wersja XLS zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
WMA
*
*


Dołączył: Dec 18, 2004
Posty: 761
Skąd: Skierniewice, Żyrardów, Warszawa

PostWysłany: Wto Lip 10, 2007 10:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A to lista kodów znaleziona na motoforum.pl

Kody błędów

Odczyt

Kody błędów pojawią się na lampce kontrolnej silnika.
-W ciągu 5 sekund włączyć zapłon 3 razy (włączyć, wyłączyć, włączyć, wyłączyć, włączyć)
-Będzie migała lampka kontrolna silnika.

Resetowanie

Odłączyć ujemną końcówkę akumulatora na co najmniej 30 sekund aby zresetować ECU.
Sygnał
-Cyfra 1: Impuls świetlny o długości 0.5 sekundy, z 0.5 sekundową przerwą. - Przerwa, lampka gaśnie na 1 sekundę.
- Cyfra 2: Impuls świetlny o długości 0.5 sekundy, z 0.5 sekundową przerwą.
-Przerwa, lampka gaśnie na 2 sekundy.

Kody błędów

11 W czasie obracania silnika korbą nie wykryto wzorcowego sygnału zapłonu.
12 Niedawno odłączono akumulator lub komputer, lub zbyt niskie napięcie z akumulatora.
13 Czujnik MAP bez zmian od uruchomienia do pracy.
14 Zbyt niskie (poniżej 0.16V) lub zbyt wysokie napięcie (powyżej 4.96V) na czujniku MAP.
15 Brak sygnału czujnika prędkości / odległości.
16 Wykryto utratę napięcia akumulatora przy pracującym silniku.
17 (1985 tylko turbo): obwód czujnika stukania. Silnik zbyt długo pozostaje zimny.
21 Sygnał czujnika tlenu nie zmienia się (pozostaje na 4.3 - 4.5V).
22 Sygnał czujnika chłodziwa poza zakresem.
23 Czujnik temperatury powietrza wlotowego może być uszkodzony.
24 Czujnik położenia przepustnicy poza zakresem.
25 Zwarty obwód napędu silnikowego automatycznego biegu jałowego (AIS) lub nie osiągnięto docelowego biegu jałowego.
26 Nie uzyskano szczytowego napięcia w obwodzie wtryskiwacza.
27 Obwód wtryskiwacza nie przełącza się gdy jest to wymagane.
31 Obwód lub układ sterujący solenoidu oczyszczania parownika.
32 Nie działają mierniki EGR (1988) lub (1990-92, wszystkie oprócz Turbo) zespół sterowania nie widział zmiany stosunku powietrza/paliwa po uruchomieniu EGR.
33 Obwód przekaźnika sprzęgła w układzie klimatyzacji otwarty lub zwarty.
34 (1984-86) EGR obwód solenoidu zwarty lub otwarty. (1987-1991) regulator prędkości zwarty lub otwarty.
35 Obwód przekaźnika wentylatora chłodzącego otwarty lub zwarty. (Trucks) Usterka silnika przełącznika biegu jałowego.
36 Otwarty lub zwarty obwód sterowania przepustnicy spalin turbo. (3.9 / 5.2 RWD) obwód cewki cylindrycznej. Otwarty lub zwarty obwód elektrozaworu odpowietrzania Turbo IV.
37 Usterka lampki wskaźnikowej przesunięcia (układ 5-biegowy) Niskie napięcie w części obwodu napędu solenoidu blokującego / odblokowującego przepustnicę (87-89); w obwodzie cewki solenoidu (85-89 Turbo I-IV); na czujniku temperatury przekładni (1995 i późniejsze).
41 Obwód regulacji pola alternatora otwarty lub zwarty.
42 Otwarty lub zwarty obwód przekaźnika automatycznego wyłączania (główny przekaźnik). Obwód sterowania przekaźnika pompy paliwa. Zespół poziomu paliwa - bez zmian w miarę przebywania odległości.
43 Nie uzyskano szczytowego prądu w cewce pierwotnej przy maksym. czasie przebywania; problem z interfejsem modułu napędowego do zespołu sterowania.
44 Na płytce logicznej FJ2 nie ma napięcia; samo-diagnostyka zespołu sterowania wskazuje na problem; przekroczony zakres temperatury akumulatora.
45 Przekroczony limit turbodmuchawy (silnik został wyłączony przez zespół sterowania).
46 Zbyt wysokie napięcie w akumulatorze w czasie ładowania lub zbyt niskie napięcie w układzie ładowania.
47 Zbyt małe napięcie w akumulatorze i zbyt mała moc alternatora (zbyt małe napięcie w układzie ładowania).
51 Uszkodzony czujnik tlenu, zwrot sygnału mieszanki ubogiej; błąd wewnętrznego zespołu sterowania (tylko '84 turbo).
52 Uszkodzony czujnik tlenu, zwrot sygnału mieszanki bogatej; błąd wewnętrznego zespołu sterowania (tylko '84 turbo).
53 Wewnętrzny problem w zespole sterowania.
54 Brak sygnału zmiany biegu na wyższy w czasie obrotów silnika (tylko wersja turbo); usterka wewnętrznego zespołu sterowania (tylko wersja '84 turbo).
55 Koniec kodów.
61 Czujnik "Baro" otwarty lub zwarty.
62 Przebiegu w milach z systemu Emission Maintenance Reminder (EMR-kontrola utrzymania emisji) nie można przechowywać w EEPROM. Błąd PCM, nie zapamiętano mil z SRI.
63 Sterownik nie może zapisywać sygnałów w EEPROM.
64 Niesprawny katalizator.
65 Usterka przełącznika układu wspomagania kierownicy.
88 Początek testu (przeważnie nie podawany, nie należy go oczekiwać).
_________________
_________________
Chrysler 300M 3,5 '99 gaz jedyny w okolicy - już nie
Chrysler Town&Country 3,8 '05
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ptak1
*
*


Dołączył: Jun 19, 2007
Posty: 184
Skąd: Kłodzko

PostWysłany: Wto Lip 10, 2007 12:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

WMA troszkę się napracowałeś ale robota dobra i wiele problemów rozwiąże Cool

pozdrawiam
_________________
voyager 96 3.3l zagazowany


Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Lip 10, 2007 22:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sylwia napisał:
hmm ja kupiłam auto z gazem, w papierach mam Tomasetto/ Emer autronic Al 700 rok prod. 2004 :>


Droga kolezanko, tak jak napsalem, postaram sie pomoc.

Otoz Twoja instalacja to instalacja Firmy Tomasetto, II generacji z elektronika sterujaca AL700.

I teraz
ad.1 To nie jest dobra instalacja do tego silnika. Mimo, iz mamy metalowe kolektory i jest mozliwosc montowania II genarcji, dolot powietrza w naszych autach jest dosc dlugi i pojemny. (nie wiem gdzie masz zamontowany mikser, przydalaby sie fotka silnika)
Ale piszesz, ze nie strzela, wiec nie tutaj lezy problem. AL700 to dobra elektronika, radzi sobie niezle przy monowtryskach, ale przy wielopunktach jest juz gorzej. Ma wmontowana emulacje, ktora dziala fatalnie, i to moze byc jedna z przyczyc Check - nic nie piszesz o dodatkowym emulatorze.

Ad. 2 O ile brak porzadnej emulacji nie jest problemem, o tyle zly sklad mieszanki, od ktorego rowniez zapala sie check, jest duzym problemem i moze, na dluzsza mete, skutkowac powaznym uszkodzeniem silnika.

Co bym radzil?? Po pierwsze zczytac kody bledow silnika, bedzie wiadomo od czego zaczac. Majac zczytane kody wyeliminowal cos, co je powoduje. Jesli chodzi o wtryski, dolozyl pozadna emulacje, jesli o mieszanke - wyregulowal gaz.

Generalnie przy dobrze zalozonej instalacji da sie wyregulowac i ustawic tak, aby check sie nie zapalal. Jednak nalezy pamietac, ze zalozenie instalacji podcisnieniowej to jest cofniecie silnika o epoke wstecz. Podcisnienie dziala tak jak gaznik, bo nawet nie jak monowtrysk. Wiec to jest tak, jakby do silnika sterowane elektronicznie, wyjac wtryski i zalozyc gaznik (powiedzmy, ze z elektronicznym sterowaniem) - To nie ma prawa dzialac na dluzsza mete.
Ja zawsze zalecalem wymiane instalacji, jesli ktos szanuje samochod. Ale, nie kazdego stac. Z II generacja da sie jezdzic, wystarczy ewentualnie poprawic spartolona robote i dobrze ustawic. Ale zacznij od zczytania bledow i gdybys mogla, wstaw fotke silnika lub samej instalacji, to tez pomoze.

I nie jezdzij jesli pali Ci sie check. Bo o ile uszkodzenie katalizatora to koszt wymiany, kilkaset zl ale jesli wypalisz gniazda zaworowe lub wypalisz dziure w tloku........... to wynik na rachunku napewno bedzie mial trzy cyfry i napewno pierwsza nie bedzie jedynka Wink

Pozdrawiam
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Lip 10, 2007 23:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ptak1 napisał:
Witam

Najlepsze chyba rozwiązanie na problemy z CHEEK ENGINE i inst. gazową
jest powiedzmy przejechanie na gazie 400 do 500 km(może być mniej jak kto woli). później jak się pali kontrolka przy następnym uruchomieniu silnika przełączyć inst. tylko na paliwko i przejechać ok. 20-30 km i wyłączyć silnik i ponownie uruchomić powinna zgasnąć kontrolka no jeżeli nie to możemy się już martwić, oczywiście nie jest wykluczone że w czasie przejechanie tych 400- 500 km może jeszcze coś nawalić, ale wydaje mi się ze to jest lepsze rozwiązanie niż wykręcanie żarówki,


Kolego, nic bardziej mylnego. Po pierwsze robiac tak jak piszesz, likwidujesz skutki a nie przyczyne. A pomyslales dlaczego podczas tych 500km zapala sie check?? Przeciez nie dlatego, ze jedziesz na LPG !!
Az tak madre to nasze samochody nie sa. Zapala sie dlatego, ze COS JEST NIE TAK. Piszesz, ze szkoda Ci 150zl na zczytanie bledow, a nie bedzie Ci szkoda jak bedziesz musial zaplacic kilka tysiecy za remont glowicy po wypaleniu gniazd od zbyt ubogiej mieszanki? Nie bedzie Ci szkoda kilkunastu tysiecy na nowy silnik jak wypalisz dziure w tloku od zbyt bogatej mieszanki?? Nie bedzie Ci szkoda na nowy przeplywomierz i obudowe filtra, jak wreszcie strzeli i rozwali wszystko w drobny mak?? Nie bedzie Ci szkoda na nowy katalizator, ktory zapewne za chwile sie wypali od resztek niespalonego paliwa, ktore w nim sie zbierajac beda sie wypalaly tam a nie w komorach spalania??........ moglbym tak mnozyc i mnozyc, wiec moja rada. Jedz, zczytaj kody bledow, napisz tutaj, podaj model instalacji, zrob fotke o ile to mozliwe a potem, postaramy sie pomoc aby Check sie nie zapalal.

PS.
To, ze po przejechaniu kilkudziesieciu kilometrow na Pb check gasnie nie oznacza, ze jest OK. Niknie przyczyna, ale skutki dla silnika poglebiaja z kazdym kilometrem przejechanym przy zapalonym Check !! Exclamation
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Lip 10, 2007 23:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

torped mam wielki szacunek dla twojej wiedzy w temacie lpg, czego dowody juz chyba dawalem wczesniej. w zwiazku z tym,ze jestes dla mnie autorytetem w tym temacie mam do ciebie kilka pytan. ok miesiaca temu zalozylem instalacje w warsztacie do ktorego mam duze zaufanie. instalacja sprawuje sie rewelacyjnie,tak tez wyglada. nie mam najmniejszych zastrzezen do instalacji i montujacego(to tak dla porzadku). chce jednak skorzystac z twojego doswiadczenia i rozwiac niewiele watpliwosci ktore jeszcze mnie drecza:
-jakie masz zdanie o instalacji wtryskowej dt gas system(reduktor mg-01e,komp wtrysku gas tech 600s)
-jesli auto pali ok 15% lpg wiecej niz pb,jezdzi jak na pb,nic nie smierdzi nie stuka,nie pali sie check ani inne lampki czy jest cos czego mozna sei jeszcze obawiac?.
-jesli na tescie komputerowym obd nie wkazal zadnych bledow, nigdy nie mignela lampka check,przejscie z lpg na pb i z pb na lpg jest niezauwazalne to mozna jeszcze sie czegos bac?
te kretynskie pytania zadaje dlatego,ze mam sinik w b. dobrym stanie i chce aby tak zostalo. montujacy gaz zapwenil mnie,ze nie mam sie czego bac i ja mu wierze! natomiast powiedz co moze sie zmienic,zepsuc rozregulowac i na co zwracac uwage?
pozdrawiam!
darek
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Czw Lip 12, 2007 0:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

torped napisał:

Otoz Twoja instalacja to instalacja Firmy Tomasetto, II generacji z elektronika sterujaca AL700.


Ma ten wspaniały reduktor, który miałem sam u siebie... podczas rozeznania większość magikgazowcó chciało mi to wcisnąć... On sie nadaje tylko do blosa i do bzyczków a nie V6 Smile
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Czw Lip 12, 2007 0:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

[quote="Tomaj"]
torped napisał:

Otoz Twoja instalacja to instalacja Firmy Tomasetto, II generacji z elektronika sterujaca AL700.


Pewnie ma ten wspaniały reduktor, który miałem sam u siebie... podczas rozeznania większość magikgazowcó chciało mi to wcisnąć... On sie nadaje tylko do blosa i do bzyczków a nie V6 Smile
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Lip 12, 2007 1:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tomaj, przeciez to wlsnie napisalem Wink

esdarek, nie znam tej instalcji, poczytam sobie troszke i jutro odpisze.

Pozdrawiam
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
sylwia
*
*


Dołączył: Jun 11, 2007
Posty: 54
Skąd: KrakĂłw

PostWysłany: Czw Lip 12, 2007 8:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

torped - dziękuję za szczegółowy komentarz Smile u mechanika bywam, ostatnio na początku czerwca przy okazji wymiany modułu sterującego wentylatorami, podłączył się pod komputer i stwierdził, że jest OK, mogę spokojnie jeździć... A to jeden z krakowskich specy od amerykańców. Może potraktował mnie jak "babę" Wink a ja nie dopytałam, ale według niego komputer ma problem z tym, że wogóle jest podłączona instalacja.
Na service engine jeżdżę więc od roku, mniej więcej co 3 miesiące komputer, z tym, że u tego samego fachowca, który zapewnia że wszystko jest w najlepszym porządku. Może teraz pojadę gdzieś indziej... Dam znać co i jak, przy okazji wstawię fotkę silnika i instalacji, dzięki i pozdrawiam!
_________________
Plymouth Grand VOYAGER 3,3l 96 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu MSN Messenger
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Lip 12, 2007 9:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie ma takiej mozliwosci zeby check zapalal sie po prostu od zalozenia instalacji - no chyba, ze jest zle wpieta elektrycznie - wtedy rozumiem.

Jezeli pali sie, cos jest nie tak. Nastepnym razem zapytaj jaki byl blad, dokladnie i wtedy wszystko bedzie jasne. Fotka troche pomoze.

Pozdrawiam
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pią Lip 13, 2007 23:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

niedawno kupilem voyka, mi też pali się Check engin na gazie
Co do czytania kodów to nie lepiej jak każdy zaopatrzył by sie w skaner OBD ? Nie jest to wielki koszt i całe sprawdzanie trwa minute. I nie trzeba się stresować. Ja osobiście posiadam dwa jeden reczny pokazuje kod i pisze co on oznacza i taki co podłanczam do laptopa. Ten wraz z odpowiednim oprogramowaniem, (darmowym z internetu) czyta stare i nowe kody, mozna przeprowadzić rożne testy itd chce go zainstalować na stałe pod PC z LCD
Polecam szukajcie na allegro
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sro Lip 18, 2007 21:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek do Ciebie kieruje tego posta.

Sorki, ze tak dlugo, ale ostatnio zarobiony bylem i nie mialem sily juz do kompa siadac. POczytalem sobie troszke tego, co w internecie dostepne o Twojej instalacji i powiem tak, ze calkiem niezla. Przynajmniej z tego co pisza Wink Mysle, ze dobry wybor i stwierdzam, ze komputer ma wieksze mozliwosci i jest dokladniejszy niz moja instalacja KME Wink

Teraz jesli chodzi o pytania. Przy jezzdie na LPG zawsze jest sie czego obawiac, bo gdyby jazda na LPG nie miala negatywnych skutkow, to montowano by instalacje fabrycznie Wink To oczywiscie tak pol zartem pol serio. Jesli nic Ci sie nie pali i nie ma zadnych niepokojacych objawow, to tylko chwalic i jezdzic Wink Nic nie powinno sie stac. Pamietaj tylko o czestszej wymianie swiec, ja zmieniam co 20kkm, o wymianie przewodow, ja zmieniam dwa razy do roku, raz przed zima i raz po zimie. Pilnuj stany plynu chlodzacego i regularnie zmienial filterki od LPG Wink Dobrze jest tez raz na jakis czas kilkadziesiat km na Pb przejechac, wtryski sie wtedy lepiej czuja Wink
Nie wiem ile robic km, ale nie dobrze jest tez trzymac zbyt dlugo paliwo w baku. Ja wyjezdzam miesiecznie za ok. 130zl Pb, wiec bak mi sie "wymienia" co dwa miesiace, ale ja ciagle odpalam i gasze, odpalam i gasze........... jak to na taxi Wink Jesli jezdzisz mniej, lepiej trzymac nizszy stan, tak ok. 25% zbiornika i czesciej go uzupelniac "nowym" paliwem. Niewiele osob wie, ale benzyna tez sie starzeje, niestety Wink

W razie pytan, daj znac, zawsze chetnie pomoge.

A z tym autorytetem, to dzieki, ale nie przesadzajmy Embarassed
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Sro Lip 18, 2007 22:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ply napisał:
niedawno kupilem voyka, mi też pali się Check engin na gazie
Co do czytania kodów to nie lepiej jak każdy zaopatrzył by sie w skaner OBD ? Nie jest to wielki koszt i całe sprawdzanie trwa minute. I nie trzeba się stresować. Ja osobiście posiadam dwa jeden reczny pokazuje kod i pisze co on oznacza i taki co podłanczam do laptopa. Ten wraz z odpowiednim oprogramowaniem, (darmowym z internetu) czyta stare i nowe kody, mozna przeprowadzić rożne testy itd chce go zainstalować na stałe pod PC z LCD
Polecam szukajcie na allegro


jesli masz wszystko ok , to nie jest nikomu potrzebny skaner, a nawet dwa skanery?? Shocked

zeskanuj raz, odczytaj bledy i przede wszystkim napraw to, a dopiero mozna jezdzic bezstresowo, a nie czytac bezprzerwy bledy i oklamywac sie ze jest ok, bo mam gaz zalozony i chcek moze sie swiecic
to nie lektura, ani czsopismo do poczytania-bledow ma niebyc i na benzynie i na gazie
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
bartolinik
*
*


Dołączył: Sep 01, 2006
Posty: 49

PostWysłany: Sro Lip 18, 2007 22:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może ktoś się orientuje czy procedura zczytania błędów kluczykiem w silniku crd jest taka sama czy inna ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Czw Lip 19, 2007 22:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

luky napisał:

jesli masz wszystko ok , to nie jest nikomu potrzebny skaner, a nawet dwa skanery?? Shocked

zeskanuj raz, odczytaj bledy i przede wszystkim napraw to, a dopiero mozna jezdzic bezstresowo, a nie czytac bezprzerwy bledy i oklamywac sie ze jest ok, bo mam gaz zalozony i chcek moze sie swiecic
to nie lektura, ani czsopismo do poczytania-bledow ma niebyc i na benzynie i na gazie


moze nikomu nie potrzebny, jak ktoś jeździ przez 10 lat jednym autem i on nie dba. Ja bylem w stanach trzy lata, przez ten czas mialem 3 samochody, każdy miał zapalony check. Gdyby nie ten skaner to kupował bym kota w worku i straciłbym fortune na naprawy w serwisie a tam liczą trzy razy drożej jak w PL.
W chevi impala wyświetliło mi 20 kodów serwisowych przeczytał byś je kręcąc stacyjką?? Albo jade se a tu nagle zapala się check i okazało się że katalizator do wymiany , w taurusie pekła panewka to skaner dokadnie pokazał która itd itd Ze Skanerem wiem co jest grane i co trzeba naprawić czy wymienić. To jest komuteryzacja a nie czasopismo.
Nie bujcie sie komputerów one nie gryzą
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Czw Lip 19, 2007 23:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ply, a jaki masz ten skaner (do laptopa) jakie ma funkcje, bo ja szukam już od dłuższego czasu, no i wszystkie (tanie) z allegro to kichy, ani jeden nie zczytał mi autka, ba większość nie współgra z BMW i Fordem.
Dodam szukam skanera tylko do pojazdów Chryslera Cool
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Pią Lip 20, 2007 7:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hmm, nie kupuje sie kota w worku zgadzam sie-dlatego nie kupuje ze swiecacym checkiem.


jaki to komputer wyswietlil blad peknietej panewki??
ciekaw jestem, bo jeszcze sie z takim czyms nie spotkalem.

zreszta jeli ktos chce kupic skaner to nic mi do tego, tylko ze wiekszosc to chce jezdzic autami a nie dlubac w nich, a jak cos sie dzieje to do serwisu-od tego jest
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pią Lip 20, 2007 23:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

była pęknieta uszczelka głowicy przy tym cylindrze co skaner wskazał. Potem okazało sie ze panewka też poszła

Nie bede sie tu rospisywal na temat stanow bo to oddzielny temat ale wiekszość tam ludzi nie dba o auta tylko jezdzą aż nie padnie i kupują nowsze a mnie biednego emigranta nie było stać na nowe. Na serwis min 50$ za godzine też nie. Wiec se dłubałem Laughing

Skaner ten do laptopa to ElmScan nie sprawdzałem ale pasuje pod złacza ISO15765-4 (CAN)
ISO14230-4 (KWP2000)
ISO9141-2
J1850 VPW
J1850 PWM http://www.scantool.net/products/product_info.php?cPath=8_6&products_id=21
Z odpowiednim oprogramowaniem oprocz kodów ma wiele innych możliwości http://forums.digimoto.com/shwmessage.aspx?ForumID=13&MessageID=3018
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob Lip 21, 2007 14:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Skaner wskazal peknieta uszczelke....... hmmm, ciekawe. Pomijam juz logike, ale z technicznego-informatycznego punktu widzenia to jest, lekko mowiac, niemozliwe............ Confused
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Nie Lip 22, 2007 10:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oczywiscie że nie wskazuje że peknietą uszczelke !!! Wink Aż takie dobre to nie jest . Wskazało kod P0304 Cylinder 4 Misfire Detected
Czyli przerwy zapłonu w cylindrze 4 co bylo wynikiem peknietej uszczelki i zalania płynem chłodniczym świecy, a to łatwe do rozpoznania przez komputer. Chyba logiczne
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie Lip 22, 2007 10:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak również wiele innych przyczyn,świeca kabel... Wink
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Nie Lip 22, 2007 13:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ply napisał:
Oczywiscie że nie wskazuje że peknietą uszczelke !!! Wink Aż takie dobre to nie jest . Wskazało kod P0304 Cylinder 4 Misfire Detected
Czyli przerwy zapłonu w cylindrze 4 co bylo wynikiem peknietej uszczelki i zalania płynem chłodniczym świecy, a to łatwe do rozpoznania przez komputer. Chyba logiczne


ja bym sie nie domyslil nigdy ze to peknieta panewka czy uszczelka przy przypadkowym/wielkorotnym wypadaniu zaplonu-dopieru po sprawdzeniu swiec moglbym cos podejrzewac.

a jesli przerywa na jeden gar to wogole nie jest skan potrzebny, tylko ewentualnie moze ulatwic diagnoze ktory to.

moze byc tez tak ze chodzi rowno na wszystkie gary, a slychac stukanie panewki i komuter nie pokaze zadnego bledu
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pon Lip 23, 2007 10:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak macie racje, nie mowie ze skaner wskazuje wszystko i bezbłędnie ale przynajmniej coś, naczym moza się oprzeć i szybko zdiagnozować i usunąć przyczyny. Co dla takiego laika jak ja jest przydatne. Bez użycia profesjonalnego sprzętu i oto w tym chodzi.

Jakby ktoś chciał sobie sprawdzić kody to zapraszam za FREE
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group