www.asu.pl :: Zobacz temat - Goraco sie zrobilo, wiec na temat klimy bedzie :lol:
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Goraco sie zrobilo, wiec na temat klimy bedzie :lol:

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Cze 21, 2007 7:45    Temat postu: Goraco sie zrobilo, wiec na temat klimy bedzie :lol: Odpowiedz z cytatem

Sluchajcie, otoz sprawa ma sie tak. Klima chodzi, bylem na przegladzie, wymienili filtr, czynnik i olej w ukladzie i wszystko jest git. Chlodzi zarowno z przodu jak i z tylu, ale......... w korkach spalanie wzrasta nawet o 7 litrow LPG !!!!!!!!!!!!!
Cos okropnego, jak jedzie sie normalnie, samochod z klima spala ok. 20l LPG na 100km. W trasie z klima spalanie spada nawet do 15l/100km. Ale w korkach?? Surprised Spalanie siega nieraz 30l/100km i tylko przy wlaczonej klimatyzacji osiaga takie wyniki.
Czy ten typ tak ma, czy moze cos jest nie tak?? Question
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Czw Cze 21, 2007 13:03    Temat postu: wysokie temp. Odpowiedz z cytatem

Wydaje mi sie ze ma to zwiazek z wysokimi temp. Gaz sie rozszerza przez co sprezarka pracuje na wyzszych cisnieniach np. jak jest upalnie to na 18 barach a przy temp. powiedzmy 20 stopni to na 14 barach (poprawcie mnie jak sie myle Confused ). Po drugie w korkach silnikpracuje na klimie pod obiazeniem a wogole prawie sie nie przemieszczamy.....

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Czw Cze 21, 2007 20:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wystarczy zobaczyc na czasowtrysk benzyny, po wlaczeniu klimy silnik na wolnych obrotach dostaje 30% wiecej paliwa, do tego obciazenie alternatora (swiatla) na wolnych obrotach tez jest odczuwalne.

gdyby gaz LPG byl liczony na kg spalanie bylo by takie same, ale w litrach weglowodany procentowo sie zmieniejszaja proporcjonalnie do wzrostu temperatury.

dlatego mowia tez zeby w upalne dni tylko rano tankowac
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Czw Cze 21, 2007 20:41    Temat postu: Re: Goraco sie zrobilo, wiec na temat klimy bedzie :lol: Odpowiedz z cytatem

torped napisał:
Spalanie siega nieraz 30l/100km i tylko przy wlaczonej klimatyzacji osiaga takie wyniki.
Czy ten typ tak ma, czy moze cos jest nie tak?? Question


mam znajomego taksiarza co jezdzi na gazie pontonem, oczywiscie ma tez klime, silnik 3,8, pali mu ponizej 20l.

mnie pali 16 ze wskazaniem na miasto

cos masz nie tak chyba
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Cze 24, 2007 11:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chyba faktycznie masz coś nie tak, u mnie (Villager) w jezdzie miszanej miasto/trasa z włączona klimą spala 15l.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pon Cze 25, 2007 0:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie litr więcej z włączoną klimą, a w trasie żadnej róznicy.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Cze 25, 2007 9:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wydaje mi sie, ze cos z lozyskiem w sprezarce sie stalo, bo wyraznie po jej wlaczeniu slychac taki wyjacy dzwiek. Czy to moze byc przyczyna wiekszego zuzycia paliwa?? I ewemtualnie czy takie lozysko jest wymienialne, gdzie i za ile mozna to zrobic ??
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pon Cze 25, 2007 11:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie jak włączę klimę to słysze pracę sprężarki - łożyska czy czego tam jeszcze, właśnie takie buczenie wrrrrrrrrrrr. Nie przemuje się tym bo na wszystkich forach przewija się temat buczących sprężarek i to jakaś przypadłość. Na stronach w usa dostępne jest sprzęgło klimy z opisem likwiduje wibracje... Jak znajdzie się mądry co stwierdzi, to jest to na 100%, będę naprawiać.
Jeśli sprężarka mocno obciąża silnik, np. uszkodzone łożysko, to musisz odczuwać wyraźny spadek mocy auta, gorzej przyspiesza...
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pon Cze 25, 2007 22:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

u mnie sprężarka dośc mocno obciąża silnik ale wątpie żeby to była wina łożyska, sprężarka pracuje dość cicho ale spadek mocy jest wyczuwalny. Silnik 3l.
Natomiast w GP z silnikiem 3.1l nie czuje spadku mocy ale sprężarka jak jest gorąco to wyje na wyższych obrotach
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Cze 25, 2007 22:07    Temat postu: moc Odpowiedz z cytatem

Spadek mocy zawsze jest.... Sprezarka musi nabic cisnienie okolo 14-18 barow na HI wiec silnik napewno to odczuwa.....

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Cze 26, 2007 12:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No dobra, ale to nie tlumaczy spalania dochodzacego do 30l LPG /100km. Bylem u gazownikow, wczytali mi jeszcze raz mape wtrysku. Mapa byla czytana pod obciazeniem, czyli na biezaco w czasie jazdy samochodem i wszystko bylo ok.
Instalacja sekwencyjna, KME, nie wiem co sie moze dziac, naprawde.
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Wto Cze 26, 2007 13:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja tam nie wiem jak jest w KME ale w EasyJet robi sie mapę bez ociążenia, jałowo, a dopiero jak zachodzi konieczność poprawy to się ją modyfikuje pod obciążeniem. Jak zrobiłem mape pod obciążeniem to robi się z niego mega smok - czasy wtrysku baardzo mocno się zwiększają, spalania wzrasta kosmicznie.
Swoją drogą, jakby coś się działo ze sprężarką to na benie też by pożerał więcej.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
sylwia
*
*


Dołączył: Jun 11, 2007
Posty: 54
Skąd: KrakĂłw

PostWysłany: Wto Cze 26, 2007 14:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mój w zeszłym roku palił 17-19 na 100 z klimą, a teraz 25! Bez klimy.

Niestety muszę się wstrzymać z naprawami bo finanse nie pouszczają, już samo sprzęgło mnie wkurzyło bo nie mogę go nigdzie kupić.
_________________
Plymouth Grand VOYAGER 3,3l 96 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu MSN Messenger
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto Cze 26, 2007 14:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a co masz manuala Question
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
sylwia
*
*


Dołączył: Jun 11, 2007
Posty: 54
Skąd: KrakĂłw

PostWysłany: Wto Cze 26, 2007 15:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie, sprzęgło do sprężarki klimatyzacji Smile
_________________
Plymouth Grand VOYAGER 3,3l 96 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu MSN Messenger
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto Cze 26, 2007 17:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sylwia napisał:
nie, sprzęgło do sprężarki klimatyzacji Smile

ups Laughing
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Wto Cze 26, 2007 19:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprzęgło do klimy kupisz w większości sklepów internetetowych w usa. Zamawiasz, płacisz visa i za 2-6 tygodni jest na miejscu. Później tylko formalności vatowskie na poczcie i masz. Kupić idzie, czas i cenę pomijam, jeździmy w końcu amerykańcami Smile
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Cze 26, 2007 22:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No ja nie wiem jak w innych instalacjach, ale u mnie gosc podpial komputer, zaczelismy jechac a komputer rysowal mape wtryskow benzyny, pozniej przelaczyl na gaz i jechalismy dalej a komputer rysowal mape wtryskow LPG i wyszlo tak, ze obydwie mapy pokrywaja sie w 96%, wiec ustawienia LPG sa jak najbardziej prawidlowe, tak na zdrowy rozum.
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Wto Cze 26, 2007 23:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Poczytałem instrukcje AKME i rzeczywiście tworzy się mapy wtrysku podczas jazdy testowej po kalibracji "jałowej".
To zostaje porónać czy auto pożera znacznie więcej benzyny z klimą niż bez niej. Jak nie to masz coś z gazem, a jak tak szukasz dalej.
A jeszcze mi się coś przypomniało.
Jak byłem u gazownika to przyjechał do niego peugeot 1,8 z easyjetem i wywalającym błedem kompem - błąd sondy lambda - postanowiliśmy zrobić na nowo kalibracje gazu - nie udało się, za każdym razem coś źle szło. Po okdręceniu filtra, pierwszy raz od montażu - 70kkm - w środku było nabite metalicznym pyłem. Na czystym filtrze zrobiłem kalibracje w 5 minut.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Hetmann
*
*


Dołączył: Feb 18, 2007
Posty: 77

PostWysłany: Pią Cze 29, 2007 11:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

o temat i dla mnie ciekawy.
nigdy nie miałem auta z silnikiem ponad 2 litry i nigdy nie miałem klimy...
W voyku 3,3 96rok przyzwyczaiłem sie juz do spalaniaok14-15 litrów LPG- w mieście (jeżdzę bardzo spokojnie) ale ostatnio jest to 18-19 litrów...odk ąd nabiłem klime i jej uzywam. a miałem nadzieje że będzie jak ktoś tutasj pisał - o litr więcej Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pią Cze 29, 2007 16:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

O litr wiecej na benzynie w trasie,wiec teraz wez pod uwage miasto plus wieksze spalanie na gazie wiec wg. mnie jest ok.
Co prawda na pewno znajda sie tacy,ktorym spalanie z klima podskoczylo o ten przyslowiowy litr jak rowniez tacy,ktorym pali tak jak tobie lub wiecej.Rowniez stan samego ukladu klimatyzacji ma znaczenie,moga byc wieksze opory,przytkania,odpowiednia ilosc czynnika itp.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group