www.asu.pl :: Zobacz temat - Chryster Voyager 2.5 TD'97klekocze skrzynia biegów OLSZTYN
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chryster Voyager 2.5 TD'97klekocze skrzynia biegów OLSZTYN

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
tomur
*
*


Dołączył: Jan 06, 2007
Posty: 17

PostWysłany: Sob Sty 06, 2007 19:01    Temat postu: Chryster Voyager 2.5 TD'97klekocze skrzynia biegów OLSZTYN Odpowiedz z cytatem

Witam Serdecznie,
Jakis czas temu zakupilem Chryslera voyagera 2.5 TD, zaraz po zakupie okazalo sie ze silnik ma z 2001 roku, pewnie w starym silniku padl lancuch i wlasciciel wymienil silnik na koła zębate.
Po zakupie wymienilem:
- sprzęgło SASH komplet
- wynchronizator 5 biegu-
- lozysko w skrzyni

Chcialem zeby silnik i skrzynia dziala bez zarzutu.
ALE DO RZECZY. Po wymianie zauważylem ze skrzynia na biegu jałowym bardzo klekocze z lewej strony jakby przy kole, jak naciskam sprzeglo klekot znika. Podczas jazdy gdy rozbujam auto do np. 50km/h i wbije luz slychac jak cos jakby klekot ktory zwalnia razem ze zmniejszajaca sie predkoscia i przy stawaniu ucicha. Dziwna sprawa bo wszystko cichnie jak naciskam sprzeglo. Dodam jeszcze ze gdy rusze drazkiem zmiany biegow np. w kierunku trojki (bez sprzegla) klekotanie sie nasila. Drazek zmiany chodzi jakby brakowalo mu plynnosci(nie wiem jak to okreslic), biegi wchodza jakbym tarl metal o metal.

Prosze pomyslcie i dajcie mi znak na forum bo chce pojezdzic autkiem a kazde klekotanie mnie bardzo irytuje.
Z gory dziekuje.
Pozdrawiam
TomuR
ps, Jestem z OLSZTYNA
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sob Sty 06, 2007 19:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie tez slychac delikatny klekot na luzie,bylo tak na starym i jest na nowym sprzegle rowniez kpl.SACHS.Klekot traci sie po wcisnieciu sprzegla,podobno nie ktore typy tak maja i trzeba z tym zyc,chyba ze chcesz jezdzic od jednego pana Henia do drugiego i placic za zrzucania i wkladanie skrzyni biegow
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Sob Sty 06, 2007 22:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a moze to gdzies zostal popelniony blad w sztuce i sprzeglo do konca nie rozlacza Idea Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
tomur
*
*


Dołączył: Jan 06, 2007
Posty: 17

PostWysłany: Nie Sty 07, 2007 11:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JEDI_V napisał:
U mnie tez slychac delikatny klekot na luzie,bylo tak na starym i jest na nowym sprzegle rowniez kpl.SACHS.Klekot traci sie po wcisnieciu sprzegla,podobno nie ktore typy tak maja


Z tym ze niektóre typy tak maja to może i racja bo jak zakupilem to tez cos takiego bylo. Najgorsze to to ze jak jade i wbije luz to ewidentnie cos ociera w trakcie jazdy. Im szybciej tym szybciej klekocze i wolniej to wolniej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
tomur
*
*


Dołączył: Jan 06, 2007
Posty: 17

PostWysłany: Nie Sty 07, 2007 17:01    Temat postu: Coś nowego... Odpowiedz z cytatem

falkon napisał:
a moze to gdzies zostal popelniony blad w sztuce i sprzeglo do konca nie rozlacza Idea Question
A jak to ponać??
Dzis zauwazylem pewna rzecz. Na jalowym biegu klekok jest tym intensywniejszy im blizej znajduje sie dzwignia zmiany biegow tzn. luz dzwignia bez sprzegla w strone piatki i klekot niesamowity, oddalenie w pozycji srodkowej klekot mniejszy. Czy moze to byc wina samego drazka zmiany biegow?? Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Nie Sty 07, 2007 19:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bydz moze wystarczy podregulowac linke sprzegla,sprawdz czy masz taka mozliwosc
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Silesian
*
*


Dołączył: Nov 14, 2006
Posty: 36

PostWysłany: Sro Maj 30, 2007 20:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam!

Chciałbym odświerzyć temat poruszony w tym wątku!!! Mam podobny problem i nie wiem co z tym robić.
Moja skrzynia (manual do Voyagera 2,5 TD) działa bez zarzutu. Biegi wchodzą idealnie i wszystko ok.
Ale czasem nagle pojawia się głośny grzechot (ale tylko na luzie, nigdy podczas jazdy!). Grzechot mija po wciśnięciu sprzęgła.
Podobny efekt dzwiękowy można uzyskać przesuwając drążek w stronę biegu bez wysprzęglenia. Wtedy grzechot narasta.
Czasem też pojawia się przy silnym hamowaniu jak auto jest na luzie.

Diagnoza z serwisu ASTRO z Katowic: "łożysko w skrzyni biegów" - cokolwiek to znaczy...
Zaproponowano mi wymianę "łożyska razem z tylną płytą" za jedyne - około 2000 zł.
Robią ze mnie frajera czy to faktycznie ta usterka?

Mam jeszcze pytanie bezpośrednio do Tomura: pisałeś w pierwszym poście, że wymieniałeś łożysko w skrzyni. Mógłbyć przybliżyć ten temat i podać koszty jakie poniosłeś?
Po twoim poście wnioskuję, że zmiana łożyska raczej nie pomoże.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
bartolinik
*
*


Dołączył: Sep 01, 2006
Posty: 49

PostWysłany: Pią Cze 01, 2007 21:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

u mnie też klekocze. wymieniłem łożysko oporowe bo tak mechanik sugerował ale to nie to. Klekocze coraz bardziej - czekam aż w końcu padnie na amen, moze wtedy się wyjasni co to było. Teraz mechanik twierdzi że to może być łożysko wałka głównego w skrzyni ale waham się przed naprawą bo zrzutka skrzyni to koszt 350 zł a efekt wydaje się być wielką niewiadomą. Czy ktoś wyciągał już w warunkach domowych skrzynię ? Dużo roboty ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Silesian
*
*


Dołączył: Nov 14, 2006
Posty: 36

PostWysłany: Pią Cze 01, 2007 22:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czy to:
bartolinik napisał:
twierdzi że to może być łożysko wałka głównego w skrzyni...

to jest to samo co to:
Silesian napisał:
"...łożyska razem z tylną płytą..."

??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PERLATOR
*
*


Dołączył: Jun 17, 2007
Posty: 16
Skąd: LUBLIN

PostWysłany: Nie Cze 17, 2007 22:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kupiłem voyagera z uszkodzona skrzynią.Tkie same objawy jak w tym przypadku.Mechanik wymienił łożysko na wałku i po problemie. Naprawa kosztowała mnie 750zł razem z łożyskiem i olejem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon Cze 18, 2007 6:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a jaki olej zalał bo podobno leje się tam silnikowy Confused
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PERLATOR
*
*


Dołączył: Jun 17, 2007
Posty: 16
Skąd: LUBLIN

PostWysłany: Wto Cze 19, 2007 20:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wiem jakim olejem zalal skrzynie po wymianie lożyska.Ale w chłodne dni miałem problemy ze zmiana biegów. Szczególnie 2 . Zalałem ponownie skrzynię syntetykiem i w najwieksze mrozy chodzi jak marzenie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group