www.asu.pl :: Zobacz temat - atx???
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

atx???

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Lut 22, 2005 13:58    Temat postu: atx??? Odpowiedz z cytatem

mam pytanie dotyczace skrzyni atx jaka montowana byla w fordach tempo i europejskich escortach.podobno ta skrzynia ma nieco odmienna konstrukcje od typowego automatu.chodzi o to ,ze im wyzszy bieg tym moment przenoszony na kola jest bardziej mechanicnie a mnie hydraulicznie.podobno ta skrzynia jest mniej skomplikowana a co za tym idzie mniej awaryjna niz inne chociaz dosyc toporna.czy sa znane jakies dane dotyczace przebiegow i awaryjnosci atx'a?mam jeszcze jedno pytanie:sprawdzajac poziom plynu w skrzyni nie czuje wprawdzie zapachu spalenizny ale na bagnecie osadza sie cos w rodzaju szlamu(czarny brud) plyn jednak jest klarowny i czysty.zznaczam,ze nie jezdze szybciej niz 100-120 km/h i to na krotkich odcinkach.normalna ekspoloatracja to dziennie 2-3 odcinki po 25-35 km jednym rzutem gl. po miescie z odcinkami obwodnicami czyli max predkosc 90 km/h.nie jezdze dynamicznie(znaczy nie piluje silnika) i genralnie wyczuwam skrzynie operujac tak gazem aby biegi zmienialy sie bez szarpniec oraz uwazam aby to nie wystepowalo niepotrzebni(stop&go)-asu wypowiedz sie na temat atx'a jako fachowiec oraz uzytkownik(do czasu)
pozdrawiam!
darek
aha i jeszcze jedno: jaki plyn (biorac pod uwage stosunek cena-jakosc) i ile nabyc? jesli masz tanio plyn a roznica w cenie nie przekroczy kosztow transportu to chetnie zamowie caly komplet-filtr,uszczelka,plyn:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Lut 22, 2005 23:09    Temat postu: Re Odpowiedz z cytatem

Hheh. O tych skrzyniach mam bardzo dobre mniemanie ( bardzo malo awaryjne ). Ich niezawodnosc polega na ich prostocie. Nie sa napchane elektronika itp. Szlam moze wynikac z przebiegu skrzyni. Kazda skrzynia sie zuzywa i z czascem trzeba ja robic. W automatach najczesciej scieraja sie tarczki lub skrzynia zaczyna gdzies gubic cisnienie. Wtedy podpala sie olej i zaczyna robic sie szlam. Jesli ktos liczy ze automatem bedzie jezdzil wiecznie to sie myli Very Happy. Ale dopuki jest wszystko OK to nie ma sie czym przejmowac. Co do odmiennosci skrzyni to trudno powiedziec ( nigdy nie zastanawialem sie nad tym, moim zdaniem jej zasada dzialania jest taka sama jak w innych automatach ). Co do innych automatow w Fordach to np. byly tez automaty bezstopniowe ( nie czuc przerzucania biegow ). Zasada dzialania takiej skrzyni jest podobna jak w rowerze przerzutki tylko tam wystepuje storzek i lancuch ( sam lancuch kosztuje 2000 zl Very Happy ). Oznaczenie tej skrzyni to CTX i jej sie nalezy strzegac Confused . Co do oleju to Mocro Oil cana 22 zl brutto za 1,2 litra. Taniej mozesz tylko Orlen kupic, ale szkoda skrzyni. W podobnej cenie jest Tecaco i inne oleje dobrych firm. Filtr z uszczelka mam.

Pozdrawiam Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Lut 28, 2005 8:10    Temat postu: skrzynia atx Odpowiedz z cytatem

Mialem taka skrzynie w poprzednim escorcie,przejechalem na niej ponad 500 tys.,masz racje co do dzialania tej skrzyni,jest to skrzynia z tzw.podzialem momentu obrotowego,tzn.ze im wiekszy bieg tym mniejszy jest udzial hydrauliki w przekazywaniu momentu obrotowego a wiekszy udzial mechaniki,przy 3 biegu jesli dobrze pamietam wynosi to 15% hydrauliki a reszta czysto mechanicznie,dlatego autka z ta skrzynia byly lub sa jeszcze dosc ekonomiczne w porownaniu z typowo hydrokinetyczna przekladnia z tego okresu,kupujac autko mialo przejechane 70tys. km a ja dobilem do ponad 500tys.,co najciekawsze nigdy nie wymienialem filtra oleju w skrzyni bo "mechanik" powiedzial mi ze go tam nie ma i wymieniany byl tylko olej,dlatego szlag ja trafil,skrzynie te byly montowane rowniez w europejskich eskortach,dlatego opis jej budowy i dzialania mozna znalezc rowniez w europejskich ksiazkach serwisowych,dobra na chodzie mozna kupic juz za ok.2000zl,pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Mar 01, 2005 0:26    Temat postu: Re Odpowiedz z cytatem

A teraz dla odmiany opowiem o skryni CTX montowanej w Fordach Very Happy . Jest to skrzynia bezstopniowa ( czyli wogole nie odczuwalne sa zmiany biegow). Działa podobnie jak przezutki w rowerze z ta roznica ze lancuch nie porusza sie po zebatkach tylko po stozku. Najlepsze jest to ze jak ktos ma taka skrzynie to bedzie mial problem z jej naprawa. Nikt nie chce ruszac tej skrzyni a sam lancuch kosztuje 2000 zl Very Happy . Reasuujac ATX jest prosty, niezawodny i latwy w naprawie. Oprocz tego czesci sa ogolno dostepne wiec praktycznie nie ma problemu. Kolejnym plusem jest latwy dostep do plyty sterowniczej wiec latwo ja mozna naprawic itd. Nie przychodzi mi na mysl ani jedna wada Very Happy

Pozdrawiam Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group