www.asu.pl :: Zobacz temat - ilosc oleju w skrzyni
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ilosc oleju w skrzyni

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
loko36
*
*


Dołączył: Mar 01, 2007
Posty: 35
Skąd: bielsko-biała

PostWysłany: Czw Maj 17, 2007 10:04    Temat postu: ilosc oleju w skrzyni Odpowiedz z cytatem

mam male pytanko czy troche za duzo oleju w skrzyni to zle
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Czw Maj 17, 2007 11:30    Temat postu: olej windstar Odpowiedz z cytatem

Jesli minimalnie to nie. Jesli sporo przelales tozle to moze wplynac na uszczelniacze w skrzyni.

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
romekf
*
*


Dołączył: Nov 26, 2006
Posty: 55
Skąd: Warmińsko-mazurskie

PostWysłany: Czw Maj 17, 2007 19:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jest zasada, lepiej nie dolać pół litra jak przelać litr. Nadwyżka oleju nie ma negatywnego wpływu na uszczelniacze w skrzyni ponieważ w każdej skrzynce jest odpowietrznik. Ma natomiast zły wpływ na pracę skrzyni. Elementy wykonawcze w automatycznej skrzyni biegów pracują poziomo na osi i zawyżony stan oleju jest "miksowany" przez nie, to znaczy napowietrzany. Wymieszany olej z powietrzem trafia do płyty sterującej co powoduje często złą jej pracę. Wielu producentów "ratuje się" zmyślnymi konstrukcjami aby skrzynka przez "przypadek" nie miała za dużo oleju. Są to najczęściej spotykane wlewy oleju od dołu bezpośrednio w miskę olejową /ZF/, czy też konstrukcja odpowietrznika w najniższym miejscu skrzynki np. Mercedes 722.xxx.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
loko36
*
*


Dołączył: Mar 01, 2007
Posty: 35
Skąd: bielsko-biała

PostWysłany: Pią Maj 18, 2007 21:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wszystko fajnie dzieki za rady ale w moim windstarze co prawda na razie nie jezdzacym sprawdzilem i wg mojej wiedzy stan oleju powinien byc pomiedzy znakami ktore sa na bagnecie tzn 2 kropki a jest ok 2 cm powyzej gornej kropki, wg sprzedajacego skrzynia byla ok jezdzila bez problemu wymieniona w warsztatcie w mikolowie, przed awaria silnika jakies 2 miesiace
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Maj 18, 2007 21:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a jak sprawdzales poziom w aucie w ktorym nie dziala silnik?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
DaRu
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 117

PostWysłany: Pon Maj 28, 2007 8:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To ja trochę inaczej.

W piątek zgodnie z obietnicą byłem u Rafała ASU. Poznaliśmy się osobiście Very Happy . Już nie będę zachwalał, że miła i fachowa obsługa i że normalne ceny... bo to już wiedzą wszyscy w Polsce.. Very Happy

Wymieniono mi m.in olej w skrzyni. Zgodnie z zaleceniem Rafała zalano ATF+4. Miły pan z warsztatu, imienia nie pamiętam, przygotował mi wszystko do podróży powrotnej.

W czasie jazdy do domu zauważyłem, że po wymianie oleju skrzynia "trzyma" biegi dłużej niż przed wymianą. Tzn silnik musi sie mocniej rozbujać, żeby skrzynia zmieniła bieg. Wytłumaczyłem sobie to inną gęstością oleju (wkońcu świerzy). I jakoś dojechałm, choć średnie spalanie przez wydłużone piłowanie np na 3ce wzrosło mi o około 1L na 100km. Pomijam inne problemy z paliwem ale o tym w innym dziale)

Rano pojeździłem troche po mieście posprawdzałem na placu manewrowym czy wszystkie biegi działają jak trzeba. "Rozjeździłem" skrzynię na wszystkich biegach... silnik był średnio rozgrzany. patrze a tu trochę za mało oleju w skrzyni. Nieco poniżej stanu. Więc dolałem delikatnie jakies 200ml. Sprawdziłem jest OK.

Popołudniu wyjechałem w kolejna podróż. Upał +32. Na przydrożnym parkingu postój na siusiu, sprawdzam olej a tu.... ZA DUŻO (około 5mm ponad górną kropkę). No i teraz mam dylemat. Jak "wypoziomować" stan oleju żeby na zimnym (letnim) silniku nie było go za mało a na gorącym nie było za dużo. Czy ściągać strzykawką nadmiar tych 5mm, czy zostawic i liczyć na to że nic się nie stanie.?
To pierwsza sprawa....

Druga....
Po wymianie (ale tylko czasami)

Po Przełączeniu z P na R, gdy jeszcze trzymam hamulec skrzynia lekko szarpie tak jakby chciał jechać. NIe jest to jedno szarpnięcie, tylko nierównomierne szarpanie które ustepuje jak puszczę hamulec. Przed wymianą tego nie było. Jak już ruszę i przejadę parę metrów, problemów już nie ma. Co to moze być? I czy samo ustąpi jak się rozjeździ ?"wsteczny"?

Chrysler Gran Voyager 3.3
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pon Maj 28, 2007 8:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czytając to forum powinieneś znaleść kilkanaście postów jak poprawnie sprawdza się olej w ASB. Olej sprawdza się na rozgrzanej skrzyni z pracującym silnikiem, olej rozgrzewając się zwiększa swoją objetość i dlatego popełniłeś podstawowy błąd sprawdzając olej na lekko rozgrzanej sktzyni gdzie na bagnecie pokazało że jest minimum, dolałeś 200ml i faktycznie jest go teraz za dużo.

teraz jedyny sposób to podjedz na stacje gdzie wysysają olej i odessij nadmiar oleju.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Maj 28, 2007 8:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

strzykawa 20 z apteki i wezyk z akwarystycznego rozwiaze problem
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
DaRu
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 117

PostWysłany: Pon Maj 28, 2007 11:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
strzykawa 20 z apteki i wezyk z akwarystycznego rozwiaze problem


No i tak zrobie....


Choć chciałem dobrze. Na bagnecie są 3 kropki. Od dolnej do środkowej pomiar na zimnym. Od środkowej do górnej pomiar na gorącym.... A szlag by trafił tą amerykańską mechanizację Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
RAV
*
*


Dołączył: May 27, 2007
Posty: 6
Skąd: POZNAŃ

PostWysłany: Pon Maj 28, 2007 11:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sam przez to przecodziłem, więc cytuję poradnik:

Kontrola poziomu oleju

Ponieważ trudno jest określić temperaturę oleju w skrzyni a jest to ważna sprawa przy kontroli jego poziomu można uogólnić, że olej ma właściwą temperaturę po przejechaniu około 20 km autostradą lub po około 20 minutach jazdy po mieście.
Teraz autko powinno popracować 3-5 min bez jazdy (pozycja N lub P) i następnie...
Auto powinno stać poziomo, dźwignia biegów w pozycji P, silnik na biegu jałowym. Poziom na miarce w tych warunkach powinien się zawierać między min. a max. Przy mocno nagrzanym oleju poziom może być wyższy maksymalnie 5 mm.
Podczas dolewania oleju (uzupełniania stanu) należy dolewać go stopniowo po około 100 ml. i kilkukrotnie sprawdzać stan. Przy czystym oleju łatwo jest źle zinterpretować wskazania na miarce. Łatwo jest też "przelać", gdyż (szczególnie w starych typach skrzyń) ilość oleju między min a max. to zaledwie 200 ml. Olej ściekający po rurce miarki potrafi również zafałszować wskazania dlatego ja po każdym wlaniu porcji oleju sprawdzam stan dwu-, trzykrotnie.

Niedobór oleju grozi właściwie szybkim zniszczeniem skrzyni. Ilość możliwych uszkodzeń można by wyliczać długo. Bardziej wrażliwe na niski poziom oleju są "duże" skrzynie (722.3xx i 722.5x).
Łożyskowanie ciężkiego konwertera w tych skrzyniach odbywa się na panewce ślizgowej. Przy chwilowym braku oleju (np. jadąc na zakręcie lub z górki), wystarczy parę sekund na zatarcie tego łożyska. Najgorsze jest to, że skrzynia jeździ sobie dalej i po miesiącu nagle przestaje....koszt naprawy - minimum 1700 zł!!!

Nadmiar oleju powoduje zaś często uszkodzenia mechaniczne. Niektórzy uważają, że nadmiar nie szkodzi, najwyżej wycieknie przez odpowietrznik.
Błąd! Poziom oleju jest tak obliczony aby pompa mogła go w każdych warunkach zassać i doprowadzić wszędzie tam, gdzie jest potrzebny. Tam gdzie go nie potrzeba lepiej żeby go nie było. Naturalne jest, że podczas jazdy elementy skrzyni obracają się, często bardzo szybko. Smarowanie ich odbywa się poprzez podawanie oleju do osi wirowania. Jest on odśrodkowo rozrzucany i spływa do miski. Jeżeli elementy skrzyni będą musiały wirować zanurzone w oleju spowodują w najlepszym wypadku spienienie się oleju i wypchnięcie jakiejś uszczelki. W najgorszym zaś, bezwładność dużej masy oleju może zniszczyć delikatniejsze mechanizmy skrzyni.

Pozdrawiam,

RAV
dyrygent
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
DaRu
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 117

PostWysłany: Pon Maj 28, 2007 18:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No właœnie. Nie pomyœlałem, że różnica pomiędzy min a max to może być zaledwie 200ml. W silnikach (BMW) od min do mx jest 1litr!

ALe chyba sobie poradziłem.
Strzykawka, węzyk i jechane Very Happy Wycišgnšłem 300ml... i teraz na goršcym silniku (wiatraki chłodnicy pracujš) jest OK. Ale za to przystawka jakby trochę głoœniej pracowała. Coœ czuje, że dla œwiętego spokoju i kompromisu doleje 50ml i będzie git.

W życiu nie myœlałem, że pilnowanie poziomu oleju w skrzyni to taka skomplikowana sprawa... albo może to ja za bardzo się przejmuje i chcę byc dokładniejszy od aptekarza. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
loko36
*
*


Dołączył: Mar 01, 2007
Posty: 35
Skąd: bielsko-biała

PostWysłany: Sro Maj 30, 2007 8:57    Temat postu: skrzynia skrzynia Odpowiedz z cytatem

dzieki za wszystkie rady szkoda ze dopiero teraz sie czlowiek dowiaduje wiecej o amerykanskiej motoryzacji, ale jak ktos sie wyrazil nie sprawdzilem stanu oleju w skrzyni podczas zakupu gdyz kupilem autko z zalatwionym silnikiem wiec nie bylo mozliwosci odpalenia go i sprawdzenia skrzyni wiec dlatego moj temat tutaj a naprawde nie wiedzialem jak sie to sprawdza ale teraz wiem i nastepna raza nie dam sie nabrac nio coz ale ASU.PL tez znalazlem dopiero po kupnie autka madry Polak po szkodzie szkoda tylko ze ubozszy o zawartosc portfela
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
DaRu
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 117

PostWysłany: Sro Maj 30, 2007 21:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Haaa. I Jeszcze jedno. Wcześniej pisałem o zbyt długim "trzymaniu" biegu. Byłem przekonany że to przez nowy, gęsty, piękny olej. Dzisiaj cos mnie podkusiło aby zdjąc klemę na godzinę aby poresetować komputerki. I co? I wszystko wróciło do normy. Znienia pięknie - jak dawniej Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
DaRu
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 117

PostWysłany: Sob Lis 10, 2007 20:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wracając do tematu poziomu oleju w skrzyni... Pytanie być może śmieszne, ale dla dociekliwych "aptekarzy" ważne.

Sprawdzając poziom oleju - na bagnecie są kropki... a ściślej dziurki. Wszystko jest super gdy dzurki są "zaklejone" olejem bo wtedy wyraźnie widać jaki jest poziom ale... dzisiaj sprawdzałem poziom i....
Dolna kropka jest zaklejona, górna nie... teoretycznie oznacza to, że poziom jest OK, ale... powyżej górnej kropki (około 1cm) są ślady oleju. Czy to znacza, że jest go za dużo? Czy może są to poprostu resztki które gdzieś się zawieruszyły na ściankach rurki (obudowy) bagnetu?

Dodam, że oczywiście przed pomiarem bagnet był wytarty do sucha.
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 - 05r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Lis 10, 2007 23:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie patrz na kropki tylko po wyjęciu bagnetu ustawiaj go tak pod światło żebyś widział dokąd jest on zamoczony w całości. Powyżej możesz mieć jakieś ślady oleju ale chodzi o ten poziom gdzie cały bagnet jest zamoczony
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group