www.asu.pl :: Zobacz temat - spadki obrotów w trakcie jazdy - co to może być?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

spadki obrotów w trakcie jazdy - co to może być?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
darioso
*
*


Dołączył: Mar 17, 2005
Posty: 208
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sro Lis 22, 2006 12:52    Temat postu: spadki obrotów w trakcie jazdy - co to może być? Odpowiedz z cytatem

Mam następujący objaw - w trakcie jazdy występuje momentami szarpnięcie związane ze spadkiem mocy, po czym po chwili znów samochód zaczyna iść dobrze lub zgaśnie. Zauważyłem, że w momencie szarpnięcia samchód wyraźnie zwalnia, a wskazówka obrotomierza w momencie szarpnięcia nagle spada np. z 1800 obr. do zera. Podświetlenie zegarów i inne wskażniki nie reagują na ten objaw, tylko obrotomierz. Jak sądzicie, gdzie szukać przyczyny. Komputer pokazuje tylko zawór EGR, no ale jest on celowo odłączony i zaślepiony. Myslę, że nie ma on nic z tym wspólnego, a podejrzewam że to coś elektrycznego. Czy ktoś spotkał się z takim objawem?
_________________
WINDSTAR 96 3.8 ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
darioso
*
*


Dołączył: Mar 17, 2005
Posty: 208
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Sty 22, 2007 12:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rozwiązany problem - wszystkiemu winien był bezpieczenik 30A umiejscowiony pod maską - zdjęcie poniżej. Skurczybyk był nadpalony i czasami nie zbyt dobrze kontaktował. Poza tym luźno w tym gnieżdzie siedział. W momencie kiedy nie kontaktował, odłączał się przesył prądu do cewki, momentalnie spadały obroty na obrotomierzu, silnik przerywał i w konsekwencji gasł. Jeśli bezpiecznik nie zaskoczył (nie zwarł styków) za cholerę nie odpalicie auta. Pokazany na rysunku przekaźnik współpracuje z tym bezpiecznikiem i w wyniku nadpalenia padł.
UWAGA dla właścicieli WINDSTARÓW z rocznika od 96 roku - to według mnie jeden z ważniejszych bezpieczników. Może powodować duże komplikacje i jak ktoś się nie zna lub nie sprawdzi to wydaje kupę forsy na holowanie do warsztatu.
Ubocznym objawem jazdy na gazie - ponieważ silnik raz gasł, raz zapalał w trakcie jazdy - było duże bum! w kolektor ssący. Niespalony gaz powodował strzały. Na szczęście mam zainstalowane 4 klapki przeciwwybuchowe na kolektorze. Może zasysać tamtędy lewe powietrze, ale ja dałem silikon na te klapki i na razie jest OK.

Kliknij w obrazek w celu powiększenia Very Happy


_________________
WINDSTAR 96 3.8 ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Pon Sty 22, 2007 12:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ten bezpiecznik wg tablelki jest od wszystkoego co potrzebne do jazdy na benzynie i nie tylko Wink wiec nic dziwnego Smile

dobra robota Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
dylson
*
*


Dołączył: May 08, 2007
Posty: 26

PostWysłany: Wto Maj 08, 2007 19:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

darioso napisał:

UWAGA dla właścicieli WINDSTARÓW z rocznika od 96 roku

A czy przed 96rokiem nie bylo tego bezpiecznika? Tez mam problem z odpaleniem auta na benzynie. A jak juz odpali to strasznie przerywa i czesto gasnie. Na gazie chodzi ok, ale to zwykla instalka I gen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Maj 08, 2007 19:55    Temat postu: gasnie Odpowiedz z cytatem

Jak gasnie na zimnym a pozniej jest OK to :

1. problem z pompa paliwa
2. Swiece/przewody
3. Brudny przplywomierz
4. Problem z wtryskami

No najczestrze przyczyny.

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
dylson
*
*


Dołączył: May 08, 2007
Posty: 26

PostWysłany: Wto Maj 08, 2007 23:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na benzynie wcale nie chce chodzic. Przeplywka czyszczona(byla mocno brudna), pompa paliwa wymieniona. Nie wiem jak swiece/przewody i wtryski, ale chyba tez ok bo jakis gosc to zrobil, ale dzialalo gora 2 dni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sro Maj 09, 2007 0:23    Temat postu: diagnostyka Odpowiedz z cytatem

Byla robiona diagnostyka ?? Jak tak to co wyszlo ?? Hmmm. Jak mechanik cos robil i pomoglo to nalezaloby sprawdzic co robil ze bylo lepiej (moze to nas na cos naprowadzi.

Problemem moze byc np. zawor EGR ktory dlawi silnik spalinami (czasami jak sie zatnie).

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
dylson
*
*


Dołączył: May 08, 2007
Posty: 26

PostWysłany: Sro Maj 09, 2007 15:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Problem z tym ze to auto taty, a on nie pamieta co mu gosc powiedzial Mad Teraz mechanik nie chce za bardzo uznac gwarancji Confused Zawor egr chyba jednak nie bo na gazie tez by nie chodzil. Teraz jest problem bo trzeba na gazie odpalac Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sro Maj 09, 2007 19:32    Temat postu: Hmmm Odpowiedz z cytatem

Hmmm ciezka sprawa Confused Trzba wszystko pokolei sprawdzac Confused

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
dylson
*
*


Dołączył: May 08, 2007
Posty: 26

PostWysłany: Sro Maj 09, 2007 21:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A jezeli przeplywka by byla uwalona to auto odpalalo by normalnie? Wydaje mi sie ze wtedy powinno wchodzic w jakis tryb awaryjny, ale dalej powinno chodzic. Jeszcze mam pytanko odnosnie tego schematu bezpiecznikow. Czy dotyczy to rowniez rocznika przed 96r?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sro Maj 09, 2007 22:59    Temat postu: przeplywka Odpowiedz z cytatem

Wtedy auto strasznie kuleje.... Co jeszcze moze miec wplyw na przerywanie pracy silnika to czujnik polozenia walu korbowego i walka rozrzadu. One daja sygnal kiedy ma strzelic iskra i kiedy ma sie otworzyc wtrysk (komputer daje sygnal opierajac sie na wskazaniach z tych czujnikow)

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
dylson
*
*


Dołączył: May 08, 2007
Posty: 26

PostWysłany: Czw Maj 10, 2007 13:34    Temat postu: Re: przeplywka Odpowiedz z cytatem

asu napisał:
Wtedy auto strasznie kuleje....

Czyli ja mam taki objaw. Auto praktycznie sie nie wkreca na obroty. Tylko ze strasznie ciezko jest na benzynie odpalic. Czasami sie aku sie rozladuje a on nie odpali. Dobrze ze juz od jutra bedzie mozna jezdzis ts-em
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
zka
*
*


Dołączył: Apr 21, 2007
Posty: 21
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Maj 10, 2007 18:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak czujnik położenia wału jest uszkodzony albo kabelek naderwany to od szczęścia zależy czy odpalisz czy nie.
Ja to przerabiałem w moim voyku, ale sprawa diagnostycznie zakończyła szybko bo sobie ze stacyjki przeczytałem kody błedu i było zdarzenie braku sygnału do zapłonu.



pzdr
zbyszek
_________________
Chrysler Grand Voyager 3,3l se lpg 96r, Wawa
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
datatomek
*
*


Dołączył: Apr 17, 2007
Posty: 259
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw Maj 10, 2007 22:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Podstawowa sprawa to zrób pomiary i odczyty na diagnostyce.Pisać po to żeby pisać, i snuć domysły, i propozycje sprawdzenia "czegoś tam", choć i tak tego nie sprawdzisz, to bez sensu.
Może popsuty jest przepływomierz, który niby był "czyszczony". A może jednak uszczelka na kolektorze dolotowym? Jeśli masz gaz I generacji to pomimo tych usterek chodzić na gazie będzie, a na benzynie wogule. A co to jest wogule za auto? Tam jest przepływomierz, czy map?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
dylson
*
*


Dołączył: May 08, 2007
Posty: 26

PostWysłany: Czw Maj 10, 2007 23:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Auto to windstar 3.8 z 1995r. Jest w nim przeplywka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pią Maj 11, 2007 10:19    Temat postu: przplywomierz Odpowiedz z cytatem

Jest tam przeplywomierz pomiedzy filtrem a kolektorem.

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
datatomek
*
*


Dołączył: Apr 17, 2007
Posty: 259
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią Maj 11, 2007 20:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Spróbuj mimo wszystko sprawdzić czy na pewno wszystkie czujniki są sprawne. Najbardziej chyba wrażliwym elementem w tym układzie jest przepływomierz. Bardzo łatwo go uszkodzić. No i druga sprawa, lewe powietrze. Najczęściej powodem tego jest uszczelka, która czasem pada. A gaz jako paliwo znacznie różniące się objętościowo od benzyny, i w dodatku podawany poprzez kolektor dolotowy przed przepustnicą, tworzy takie zjawisko, że w przypadku nieszczelności na dolocie, można wogule nie odczuć zmian w pracy silnika. Natomiast na bezynie, jest to już wyraźnie odczuwalne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group