www.asu.pl :: Zobacz temat - luz cylinder - tłok
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

luz cylinder - tłok

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
koral010n
*
*


Dołączył: Dec 04, 2006
Posty: 152

PostWysłany: Nie Lut 18, 2007 12:01    Temat postu: luz cylinder - tłok Odpowiedz z cytatem

Win 95
Czy ktoś wie jaki jest luz między gładzią cylindra, a tłokiem - bo wydaje mi się, że wcześniejszy fachman przegiął.

Nie dość, że na 6 tłoków mam ich z sekcji A,E,G,K - to na oko ichyba zbyt duży luz. Może ktoś robił szlif... i wrąbał tłoki jakie miał pod ręką..

Czy luz dla silników benzynowych 4 -suwowych wynosi === 4 - 5,5 promila średnicy cylindra /w mm / ??

Może ktoś poświadczyć ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Nie Lut 18, 2007 22:02    Temat postu: Tego to nawet ja nie wiem Odpowiedz z cytatem

Tego to nawet ja nie wiem.... Sprawdzamy zawsze na oko, jesli chodzi na boki to doroboty ale nigdy nie zastanawialem sie w mm jaki ma byc luz...

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
koral010n
*
*


Dołączył: Dec 04, 2006
Posty: 152

PostWysłany: Nie Lut 18, 2007 22:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie jest na oko ok. 2mm luzu, może więcej...
Robiłem kilka, ale o mniejszej średnicy, a tu coś mi nie gra...

Jakoś kojarzy mi się tak to liczenie tego luzu , bo kiedyś trzeba było odrabiać pracę domową z projektowania silnika...sprzęgła, skrzyni...ale piorun wie. Dawne dzieje.

Dużo ma chodzić ASU tłok na boki. ?
Czy przy zatkanym cylindrze i spuszczeniu tłoka bez pierścieni, ma on spadać swobodnie i bez oporów ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Nie Lut 18, 2007 23:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dokładnie nie określe jaki powinien być luz w Twoin przypadku. Luz pomiedzy tłokiem a cylindrem jest ściśle określony i różny w kazdym przypadku ależnie od wymiarów i materiałów z których poszczególne elementy zostały wykonane (rozszerzalność cieplna). Z tego co pamiętam , a przynajmniej dawniej tak było, tłoki i cylindry w kazdym przpadku ( nominał, 1szy i 2gi szlif) są oznaczone "A" "B" i "C" i w tych oznaczeniach zawarta jest tolrancja Nawt jeżeli mamy nominalny culinder i nominalny tłok też możemy popełnic błąd montyjąc do cylindra z oznaczeniem "A" tłok z oznaczeniem "C". Będzie zbyt ciasny. Ponadto tłok ma prawo mieć większy luz współosoiwo ze swożniem, ponieważ w tych miejscach na tłoku jest wi ecej materiału i po rozgrzaniu w tych miejscach więcej "puchbie".
Takim praktycznym warsztatowym testem na "oko" jest następująca próba.
Do cylindra lekko posmarowanego olejem od góry wkładamy tłok bez pierścieni też lekko przetłuszczony. Jeżeli swobodnie wolno pod własnym cięzarem zjedzie na dół możemy uznać że wszystko jest OK
-Możemy też sprawdzić zużycie pieścieni.
W cylinder wkładany pieścień w dowonym miejsci na odcinku jego pracy. Mozemyto zrobić w ten sposób ż e po włozeniu pierścienia do culindra zepchniemy go tłokiem na jakieś 3-4 cm w głąb. Zauważymu ze pierścien nie jest całkowicie zamkniety. I to jest prawidłowe ponieważ po rozgrzaniu pierscień sie wydłuża i domyka. Ważna jest jednak szczelina nie może być zbyt duża ani zbyt mała. Ona też jest ściśle określona da danego rozmiary pierścienia Tu moge sie mylić i nie bierzcie tego za pewnik ale ja bym przyjął że około 1 mm. Jeżeli montyjemy np nowe piescienie warto przeprowadzić taką próbe aby nie wsadzić pierścienia który nie ma lużu bo potem może nam popękac i zniszczyć tłok i cylinder.
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
koral010n
*
*


Dołączył: Dec 04, 2006
Posty: 152

PostWysłany: Nie Lut 18, 2007 23:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki wk.
Na dniach sprawdzę jak te tłoki mi spadają.
Obawiam się, że polecą jak śledzik za setą.

A luz na zamkach to wygląda tak:

> dla średnic pierścienia do 100mm - 0,25 - 0,3 mm
> dla średnic pierścienia 100 - 150mm - 0,4 - 0,6 mm

ale dla pewności można troszkę więcej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Pon Lut 19, 2007 12:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

DXZIĘKI ZA ŚCISŁE WYMIARY.
Z JEDNEJ STRONY TŁUKŁO MI SIĘ PO GŁOWIE 0,6 MM A NA TAK ZWANY "CHŁOPSKI ROZUM" BAŁEM SIE CZY TO NIE ZA MAŁO I STRZELIMEM TYM 1 MM.
NO CUŻ OSTATNIO TŁOK MIAŁEM W RRĘKU PONAD 20 LAT TEMU.
TŁOK Z MOJEGO ULUBIONEGO JUNAKA.
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
koral010n
*
*


Dołączył: Dec 04, 2006
Posty: 152

PostWysłany: Pon Lut 19, 2007 12:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Eee... to nie tak źle.
No ja też zawodowo nie kręcę tego... tylko dla własnych potrzeb
z tych pierwszych, to skuter osa, wfm, ruski iż..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Pon Lut 19, 2007 13:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

OSE to pamiętam jak jeszce kaszule w zebach nosiłem.
a potem to przez 5 lat Junaka udoskonalałem. Potem prawie 20 lat stał w garazu i pół roku sprzedałem go takiemu młodzianowi za dobrą flaszke
Nie chodziło mi o pieniadze ale zeby mu ktoś życie przywrócił i staruszej jeszcze mugł popykać.
Kiedyś z bratem zajeżdziliśmy Panonie. A było to w latach najwiekszego kryzysu paliwowego. Więc odpalaliśmy ja na benzynie z butelki a w baku była ropa. Była dość mulasta na ropie ale na jade po lesie błocie i bagnie w sam raz. Po takiej przejazdrzce błoto mieliśmy nawet w majtkach a siłu nie mieliśmy abu ja we dwójke na stopki postawić -ale pięknie było
Dziś bym czegoś takiecho pewnie nie przeżył
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
koral010n
*
*


Dołączył: Dec 04, 2006
Posty: 152

PostWysłany: Wto Lut 20, 2007 12:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

He..he..he...No po jajcarsku...dobrze, że o takich "zmaganiach motoryzacyjnych" piszesz, bo młodzi nie wierzą np: mój 20 letni syn...

Ja w tym okresie miałem czarną 4-ro biegówkę i kumpel ściągał mi z ojca Stara też ropcię....dolewało się do benzyny do baku (proporcje już były obczajone) i na popych do braku powietrza w płucach... ale po odpaleniu odpoczynek, popatrzenie na pięknie wydobywający się dym z tłumika i jego kolorek - i jazda.... najpierw trochę mułowata, ale po osięgnięciu przez silnik wyższej temperatury --- szedł jak burza...aż do remontu silnika!!!

Aaa... jeszcze jak przebita była dętka, to się wodę wstrzykiwało pompką i w drogę.

Trochę może nie na temat postu, ale wybaczcie... człowiek oderwie się od współczesnej motoryzacji i problemów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
koral010n
*
*


Dołączył: Dec 04, 2006
Posty: 152

PostWysłany: Sob Lut 24, 2007 19:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

"wk" jeszcze nie sprawdzałem tego luzu..

czy ktoś może jest jeszcze w tym temacie.?????


Będę musiał sam zdobyć wymiary cylindrów i tłoków, nadwymiar już mam..

CHYBA ZA BARDZO LICZYŁEM NA ŁATWIZNĘ.!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Sob Lut 24, 2007 20:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jestem prawie pewien że na www.autozone.com widziałem zdjęcia z remontu silnika i były zgjęcia pomiarów tłoka. Niestety języków się mi nie chciało za młodu uczyc. Ale może tobie łatwiej jest w tym temacie i szybciej trafisz na te dane
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
koral010n
*
*


Dołączył: Dec 04, 2006
Posty: 152

PostWysłany: Sro Lut 28, 2007 6:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzięki wk - naprowadziłeś mnie.. chociaż z tej strony już korzystałem i myślałem, że tam nie ma. trochę zakręcone, ale jednak jest.

z językami, to i ja mam w plecy...ale z pomocą odnaleziona cała specyfikacja silnika - wymiary,kolejność zapłonu cylindrów, ciśnienia-oleju przy określonej tmp. itp. 2 strony A4.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group