www.asu.pl :: Zobacz temat - Pomocy! duże spalanie
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pomocy! duże spalanie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
nnmarek
*
*


Dołączył: Feb 14, 2007
Posty: 10

PostWysłany: Sro Lut 14, 2007 15:14    Temat postu: Pomocy! duże spalanie Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich forumowiczów.
Niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem chryslera t&c 3,8l.
Mam problem ze spalaniem- autko pali w mieście ok 25l gazu/100km, benzyny ok 22-23l. Instalacja gazowa brc- sekwencja, inspekcja się nie pali, na komputerze nie ma żadnych błędów. Ma ktoś może jakiś pomysł dlaczego tak dużo pali?Aha jeszcze dodam,że napęd nie jest awd i nogę mam "lekką".
Pozdrawiam
Marek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sro Lut 14, 2007 20:01    Temat postu: zima Odpowiedz z cytatem

Moze zima i robisz krotkie dystanse... wtedy moze tyle palic... 22 paliwa w miescie zima, krotkie dystanse do pracy i z powrotem moga powodowac takie spalanie.

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Sro Lut 14, 2007 20:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a jak tam filtry - powietrza, gazu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
nnmarek
*
*


Dołączył: Feb 14, 2007
Posty: 10

PostWysłany: Czw Lut 15, 2007 9:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z tym spalaniem to jest tak, że w lecie palił mi tyle samo - mam go od sierpnia. We wrześniu założyłem mu gaz, ale spalanie miał już wcześniej takie duże. Natomiast w trasie na tempomacie wychodzi ok 13-15 l/100 na gazie. To chyba dziwne, że w mieście tyle żłopie. Z tego co czytałem, to powiniem palić max 18l w mieście.Aha przy zakładaniu gazu wymieniłem wszystkie filtry. pomóżcie, bo już nie mam koncepcji od czego zacząć sprawdzanie- może walnął jakiś czujnik, ale to chyba zaczęłaby się palić inspekcja?
pozdrawiam Marek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Lut 15, 2007 14:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak uzbrajasz zaplon to zaswieca sie check,bo jesli nie to byc moze sprzedajacy go odlaczyl,zeby latwiej sprzedac(stary numer)
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
nnmarek
*
*


Dołączył: Feb 14, 2007
Posty: 10

PostWysłany: Czw Lut 15, 2007 14:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

check jest sprawny, tzn zaświeca się po włączeniu zapłonu i potem gaśnie, a poza tym na komputerze nie ma żadnych błędów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Czw Lut 15, 2007 14:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

... no te amerykany to tak czasami pala, panie:wink:
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cZyNo
*
*


Dołączył: Apr 12, 2005
Posty: 233

PostWysłany: Czw Lut 15, 2007 16:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

najwiecej palą przy ruszaniu i rozpędzaniu. Jeśli stoisz dużo w korkach i na światłach to nie ma sie co dziwić. Tyle pali i już
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
almado
*
*


Dołączył: Jul 14, 2005
Posty: 597
Skąd: Oława

PostWysłany: Czw Lut 15, 2007 18:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Spróbuj odłączyc na chwilę akumulator... ostatnio zwariowało mi ogrzeawanie wnętrza i napierdzielało gorącym obojetnie co by nie ustawił. Po odłaczeniu na chwilę akumulatora wszystko wróciło do normy i dodatkowo auto bierze litr mniej paliwa Exclamation Stwierdziłem, że profilaktycznie raz na 2 miesiące będę sobie na chwile odłączał akumulator.

Nie wiem czy w Twoim chryslerze skrzynia uczy sie od własciciela, w moim tak (spodziewam się że zużycie zależy w dużej mierze od skrzyni) . Jeśli w Twoim też, to dosyć prawdopodobne, ze zupełnie inaczej traktujesz auto od poprzedniego właściciela i żeby jeździc ekonomicznie musisz je nauczyć po swojemu Smile Co Ci szkodzi? 2 minuty roboty raptem a możesz się mile zaskoczyć Smile
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8, 1993
- sprzedam, 602436559
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
nnmarek
*
*


Dołączył: Feb 14, 2007
Posty: 10

PostWysłany: Pią Lut 16, 2007 8:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i się zreperowało Very Happy . Odłączyłem aku na noc , dzisiaj przejechałem do pracy 15 km i średnie spalanie na komputerku wyszło 15l Shocked , a zawsze było ok 25l. Jeszcze zobaczę faktyczne zużycie po zatankowaniu gazu. Do tej pory na 43 l gazu przejeżdżałem 170 km, może będzie lepiej... Dzięki wszystkim za pomoc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Pią Lut 16, 2007 14:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...odlaczenie aku pomaga w ok 25% naszych problemow Wink

z tym goracym powietrzem to mialem tak samo jak ty almado, tez zalatwilem problem z klemy Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
almado
*
*


Dołączył: Jul 14, 2005
Posty: 597
Skąd: Oława

PostWysłany: Pią Lut 16, 2007 22:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Za zaoszczędzone pieniądze z następnego tankowania kolega nmarek stawia flaszkę Smile
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8, 1993
- sprzedam, 602436559
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Nie Lut 18, 2007 22:07    Temat postu: flaszka Odpowiedz z cytatem

Jestem za !!! Very Happy

Pozdarwiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Numernabis
*
*


Dołączył: Dec 10, 2005
Posty: 216
Skąd: BełchatĂłw

PostWysłany: Nie Lut 18, 2007 23:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

TO ja tez chce Very Happy
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8
Chevrolet Lumina 3.8
Mercedes w201
BMW 730 ...Bylo ale poszlo Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
nnmarek
*
*


Dołączył: Feb 14, 2007
Posty: 10

PostWysłany: Pon Lut 19, 2007 9:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I wszystko niestety po 2 dniach wróciło do normy... Crying or Very sad
Na kompie średnie spalanie się podnosiło, podnosiło i znowu jest 25 Evil or Very Mad
przejechałem na zbiorniku 190km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
almado
*
*


Dołączył: Jul 14, 2005
Posty: 597
Skąd: Oława

PostWysłany: Wto Lut 20, 2007 12:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nici z flaszki Confused Odłączenie aku dało nam tyle, że wiemy, że spalanie tego silnika moze być mniejsze... skoro po jakimś czasie wszystko wraca do stanu pierwotnego, można pokusić sie o wskazanie winnego jako komputer silnika lub skrzyni (nic więcej w tym aucie się chyba nie uczy..., no, jeszcze właściciel Smile). Jeśli obroty w czasie jazdy są takie jak w innych voykach (trzeba by porównać) to komputer od skrzyni pewnie jest dobry i pozostaje przyjrzeć się kompowi silnika i jeszcze raz czujnikom podającym mu sygnały... takie moje przemyślenia.
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8, 1993
- sprzedam, 602436559
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
szachy1000
*
*


Dołączył: Feb 20, 2007
Posty: 216
Skąd: ĹťyrardĂłw

PostWysłany: Wto Lut 20, 2007 22:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nnmarek napisał:
I wszystko niestety po 2 dniach wróciło do normy... Crying or Very sad
Na kompie średnie spalanie się podnosiło, podnosiło i znowu jest 25 Evil or Very Mad
przejechałem na zbiorniku 190km

Mam voyagerka 3,3 litra z gazem BRC sekwencja - spalanie na benzynie i na gazie niemal identycze, w miescie pali mi i po 18 litrow gazu i benzyny, wersja 3.8 moze wiec spalic ile piszesz i nie ma na to rady - w miescie ten samochod to istny paliwozerca
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
almado
*
*


Dołączył: Jul 14, 2005
Posty: 597
Skąd: Oława

PostWysłany: Sro Lut 21, 2007 9:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

SZOK Shocked .... żeby mój vision wziął 15 litrów to już muszę się dobrze postarać jazdą za 100 punktów... fakt, auto lżejsze o jakieś 200kg od voyka 3.3 i 350 od 3.8 ale żeby przy wzroscie wagi o 20 % auto miało palić 10 litrów paliwa więcej Question Exclamation Coś nie tak z tym voykiem, dobra - 18 l może być ale nie 25 Exclamation
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8, 1993
- sprzedam, 602436559
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
mrowkal
*
*


Dołączył: Feb 05, 2007
Posty: 22
Skąd: wrocław

PostWysłany: Sro Lut 21, 2007 11:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no to ja też dołączę się do dyskusji. Zastrzegam nie jestem znawcą w temacie więc prosze o wybaczenie. 25l/100 to rzeczywiście "czołg", jeżeli jezdzisz spokojnie to myślę, że max powinien wchłonąć 15l. Nie liczymy tutaj ruszania, stania na światłach. Mój Vision średnio wskazał mi 12l. Przy czym pół baku w trasie, pół w mieście (mniej więcej). Przy jeździe 50-60 km/h komputer pokazuje mi 8-10l, podobnie w trasie. MOże rzeczywiście problem tkwi tutaj w komputerze (ale czy przy ogólnej diagnostyce samochodu i podłączeniu go do komputera, komputer by nie wykazał jakiegoś błędu??)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
nnmarek
*
*


Dołączył: Feb 14, 2007
Posty: 10

PostWysłany: Sro Lut 21, 2007 14:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i chyba znalazłem winowajcę:) Dzisiaj rano wziąłem się za sprawdzanie wszystkiego od początku tzn czyściłem styki, sprawdzałem przewody ciśnieniowe i coś mnie tknęło, żeby zajrzeć do filtra powietrza. A to co tam zastałem wołało o pomstę do nieba... Nie było widać nawet tych papierowych żeberek, a co ciekawe filtr był "made in Canada"-pewnie ma z 5 lat... Te skur... gazownicy go nie wymienili, chociaż go kupiłem i im dałem, ale oczywiście "Panie wymienione..." Zakupiłem filtr i wymieniłem- zobaczymy jak będzie. Może spadnie w końcu to spalanie bo jak nie dostawał powietrza to go zalewało - kolega sprawdzał jakieś trymowanie na kompie i mówił, że jest +25% - nie wiem o co chodzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Lut 21, 2007 15:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Teraz to powinienes jechac dopiero na regulacje gazu,oczywiscie darmowa a jak nie to wryja Laughing ,
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Sro Lut 21, 2007 21:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I NIKT NA TO NIE WPADŁ. ALE KTO BY POMYŚLAŁ ŻE FILTR MASZ "ZACEMENTOWANY" BRUDEM.
ALE CZĘSTO TAK BYWA ŻE WYSTARCZY OTWORZYĆ MASKE OBOK POSTAWIC BROWCA I MACAĆ TO TU TO TAM.
CZESTO TAK BEZ POŚPIECHU I NA POZÓR BEZ SĘSU ZAGLĄDANIE W ZAKAMARKI ROZWIĄZUJE PROBLEM.
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
qmarkus
*
*


Dołączył: Dec 31, 2006
Posty: 167
Skąd: Tychy

PostWysłany: Czw Lut 22, 2007 23:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja wymianiłem czujnik położenia wałka rozrządu i spalanie ustaliło mi się: miasto- 16/17 litrów a trasa 10/12 litrów benzyny.
11,66 na trasie ostatnio, 7 osób w tym 3 dzieci i bagaż, wyprzedzanie,110-130 km/h i sam nie wiem mało to czy dużo jak na 3 litrowy silnik?
_________________
Windstar 97r. 3.0 zielony metalik- Luky już się nim zajął Wink
Kwiat Doblo- muł roboczy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
s1wy
*
*


Dołączył: Oct 24, 2004
Posty: 733
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw Lut 22, 2007 23:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jezeli okazalo sie ze filtr powietrza byl strasznie zawalony, to wymien jeszcze kable wysokiego napiecia i swiece-bo nagle wyjdzie na jaw, ze tez od kilku lat nie byly zmieniane.
_________________
Chevrolet Blazer LT 4.3 V6 1995 4x4 (zagazowany)
Mercury Cougar XR7 4.2 V8 1980 RWD
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Pią Lut 23, 2007 0:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

qmarkus, jesli chodzi o 3 litry to jest to w dobrej normie.

gdzie zmieniales czyjnik - u chlopakow w serwisie USA?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
nnmarek
*
*


Dołączył: Feb 14, 2007
Posty: 10

PostWysłany: Pią Lut 23, 2007 9:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kable i świece mam wymienione na pewno, bo byłem przy tym:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rura
*
*


Dołączył: Oct 31, 2006
Posty: 49

PostWysłany: Pią Lut 23, 2007 21:18    Temat postu: 200km za 50zł dodge caravan 3,8 gold Odpowiedz z cytatem

nie obijam sie na drodze mam przejechane około 1 000 000km, na gazie pali mi na drodze około 25zł ale po mieście 35zł jeśli chodzi o benzyne to na autostradzie żilina -bratysława 7,2-8,5 na 100km. Mam instalacje gazową jednopunktową mam dodga caravan z 1996r ,polecam sprawdzic opory toczenia kół,sprawdzic ciśnienie w oponach to dużo pomaga.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rico_wr
*
*


Dołączył: Jul 02, 2005
Posty: 204
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw Mar 01, 2007 16:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Widzę że więcej ludzi ma podobne problemy. Mój Vision na gazie pali też nawet do 25 litrów ale najczęściej 22. A benzyny podobnie 22-23. Kiedyś w trasie palił dychę ale teraz 13 l. Filtr powietrza mam wymieniony, przewody też. Teraz pewnie trzeba będzie wymienić świeczki i może coś w instalacji gazowej? Z Mustangiem nie ma problemu, jara 25-30 benzynki i widocznie tak musi Laughing Ale za to jeździ boczkiem Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
almado
*
*


Dołączył: Jul 14, 2005
Posty: 597
Skąd: Oława

PostWysłany: Czw Mar 01, 2007 16:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dużo za dużo... a aku odłączałeś?
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8, 1993
- sprzedam, 602436559
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
qmarkus
*
*


Dołączył: Dec 31, 2006
Posty: 167
Skąd: Tychy

PostWysłany: Czw Mar 01, 2007 16:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Falkon nie dojrzałem Twojego postu wcześniej. Embarassed Zmieniał mi znajomy mechanik i stwierdził że prosta sprawa. A że to średnia norma, to moje spalanie, to mimo wszystko wolałbym żeby było ciut mniej tak ze 15l po mieście. Very Happy No ale coś za coś, znajomy wsiadł pierwszy raz do winiego rozejrzał sie i stwierdził że ten "statek" to chyba ze 30 l musi palić. Smile
_________________
Windstar 97r. 3.0 zielony metalik- Luky już się nim zajął Wink
Kwiat Doblo- muł roboczy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Czw Mar 01, 2007 17:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...no tez mi tak mowia znajomi Wink

ponizej 15 nie spali bo tyle to pala po miescie silniki 2 litrowe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Czw Mar 01, 2007 17:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mój Villager w trasie spalił 12l gazu, teraz go sprawdzam na częste podjazdki ile wyniesie spalanko.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Czw Mar 01, 2007 17:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no widzisz, w trasie OK, ale nie po miescie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Czw Mar 01, 2007 20:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no poczekaj jeszcze go nie sprawdziłem, za pare dni będe wiedzial kiedy wypale butle.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
rico_wr
*
*


Dołączył: Jul 02, 2005
Posty: 204
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw Mar 01, 2007 21:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Aku nie musiałem odłączać bo jak postoi 3-4 dni to sam nie pali Laughing Gdzieś prąd spiep.....a. Generalnie największym problemem są krótkie trasy. Nawet się nie zdąży rozgrzać bo do pracy mam troszkę ponad 2 kilosy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Czw Mar 01, 2007 22:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

prad nigdzie nie spieprza, masz to samo co ja - tylko zanim sie zorientowalem to zepsulem jeden i musialem kupic drugi aku.

chodzi o to ze przy tak malej czestotliwosci uzytkowej akumulator nie ma pelnego ladowania i nawet krotkie trasy mu nie pomagaja.

ja mam w garazu prostownik elektroniczny i raz w miesiacu doladowuje na cala noc aku - pali jak marzenie.

skoro pada ci co 4 dni to znaczy ze aku jest do wywalenia.

kup nowy i zadbaj o niego wlasciwie skoro amerykan sluzy ci do okazyjnych wyjazdow jak jest takze w moim przypadku Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
januszmonster
*
*


Dołączył: Jun 17, 2006
Posty: 168

PostWysłany: Czw Mar 01, 2007 23:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak kolega z pierwszego postu tez mam T&C 3,8 kupiony w lipcy rocznik 98" zalozylem gaz sekwencje ( polskie cudo AKME chyba sie nazywa ) chlopaki zle podlaczyli przewody czujnika zbiornika i przez miesiac jezzdzlem pół na pół - i komputer gazu zglupial i przelaczal w czasie jazdy to gaz to benzyne wtedy spalal jak koledze 40 litrow gazu na 170 km okolo
po wymianie komputera i dwóch wizytach dostrajajacych komputer gazu pale 40 l na 250 km ( ostatnio jezdze na malych odcinkach i dochodzi benzyna - ale na dluzszych wychodzi podobnie - czasami nawet przejade 265km ) ale wymienilem tez swiece przed zalozeniem gazu - pozatym po kupieniu dopiero po 2 miesiacach zauwazylem spadek spalania ze sredniej 17 l na 14,7 ( czesto niewielkie przejazdy po zakupy Smile wydaje mi sie ze poniewaz samochód przed moim kupnem stal 6 miesiecy to mial duze opory toczenia i "ciezko mu bylo jechac" . i dopiero kiedy sie "rozruszał" to bylo mu "lzej na tłokach" Smile moze dlatego warto zmienic swieczki ( niedoczytalem sie czy to zrobiles ) podobno amerykanie jezdzacy duzo po miescie wrzucaja N na swiatlach zeby zaoszczedzic paliwa i skrzynie biegow ( szczegolnie taxowkarze ) mnie tez to radzono ale znowuz inny fachowiec obsmial ten pomysl . piszecie ze przy ponad 140 macie spalanie 10 l hmmm ja mam odwrotnie przy 140 pokazuje 14 a kazde + 10 km to plus 1 litr - ale podobno nie nalezy na automatach w chryslerach Van jezdzic ponad 140 ze wzgledu na skrzynie ???
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
januszmonster
*
*


Dołączył: Jun 17, 2006
Posty: 168

PostWysłany: Czw Mar 01, 2007 23:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a jeszcze jedno - wlasciwie skad moze komputer wiedziec jakie jest srednie zuzycie paliwa skoro jedziemy na gazie ??? u gazownikow powiedzieli ze po pewnym czasie komputer bedzie glupial i pokazywal nieprawde - czy to prawda ?!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Pią Mar 02, 2007 9:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Komputer przelicza zużycie benzyny zgodnie z tym jakie parametry dostaje. Czyli przepływ powietrza,prędkość, zadany bieg, obroty silnika,czasy otwarcia wtrysków. I z tego szacuje zużycie paliwa. To co widzisz na wyświetlaczu to właśnie szcunek gdzybyś jechał na benzynie. I raczej nie będzie wariował. Co do zużycie paliwa to jest jeszcze jedna teoria. Pali tyle ile jedziesz podzielić przez 10. Czyli 140/10=14.
Zużycie gazu przy jezdzie jaką opisujesz w wysokości 16 litrów przyjąłbym za prawidłowe.
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
nmarek
*
*


Dołączył: Aug 17, 2006
Posty: 11

PostWysłany: Pon Kwi 09, 2007 20:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To znowu ja..
Po nieudanych próbach obniżenia spalania przez resetowanie kompa, wymianę filtrów, świec, kabli chyba odkryłem winowajcę - pęknięty tylny kolektor wydechowy.Rozebrałem pół auta, żeby to sprawdzić, ale się opłaciło..Jest pęknięty na długości ok 7 cm. A co dziwne, nie słychać, żeby coś było nieszczelne.Aha i jeszcze uszczelka pod rurką do zaworu egr była wypalona. Czy to możliwe, że przez tą szczelinę dostaje się do sondy lambda lewe powietrze i ją oszukuje? Bo badałem na komputerze tzw długookresowy fuel trim i jest on cały czas +25%. To chyba znaczy, że sonda cały czas pokazuje, że silnik ma za ubogą mieszankę i komp dolewa mu coraz więcej paliwka. Przelewa go, ale nadal dostaje z sondy sygnał, że ma za ubogo i cały czas jeżdżę na bogatej - to taka moja teoria wysnuta na podstawie poszukiwań w necie.. Czy to możliwe, że powietrze się dostaje do sondy przez kolektor? Przecież na zdrowy rozum tam jest nadciśnienie? To powinno raczej wydmuchiwać spaliny, a nie zasysać powietrze? Poprawcie mnie jeśli się myle...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Pon Kwi 09, 2007 21:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nmarek napisał:
To znowu ja..
Po nieudanych próbach obniżenia spalania przez resetowanie kompa, wymianę filtrów, świec, kabli chyba odkryłem winowajcę - pęknięty tylny kolektor wydechowy.Rozebrałem pół auta, żeby to sprawdzić, ale się opłaciło..Jest pęknięty na długości ok 7 cm. A co dziwne, nie słychać, żeby coś było nieszczelne.Aha i jeszcze uszczelka pod rurką do zaworu egr była wypalona. Czy to możliwe, że przez tą szczelinę dostaje się do sondy lambda lewe powietrze i ją oszukuje? Bo badałem na komputerze tzw długookresowy fuel trim i jest on cały czas +25%. To chyba znaczy, że sonda cały czas pokazuje, że silnik ma za ubogą mieszankę i komp dolewa mu coraz więcej paliwka. Przelewa go, ale nadal dostaje z sondy sygnał, że ma za ubogo i cały czas jeżdżę na bogatej - to taka moja teoria wysnuta na podstawie poszukiwań w necie.. Czy to możliwe, że powietrze się dostaje do sondy przez kolektor? Przecież na zdrowy rozum tam jest nadciśnienie? To powinno raczej wydmuchiwać spaliny, a nie zasysać powietrze? Poprawcie mnie jeśli się myle...


oczywiscie ze moze i dostaje sie, pekniety kolektor przed sonda lambda oszukuje sonde, caly czas zassysa powietrze, tylko przy wkrecaniu na obroty "pierdzi"

najlatwiej szczelnosc ukladu sprawdzic poprostu zatykajac rure wydechowa
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Pon Kwi 09, 2007 22:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

na zdrowy rozsadek to zle myslisz. ze jest nadcisnienie to tak jak w bunkrach niemieckich. nawalali sie a dymu nie bylo Smile

masz przeciez na rurze tlumiki ktore maja wieksza objetosc niz rura. jak tam dolatuja spaliny to sie rozprezaja powodujac mocniejsze zasysanie niz tloczenie silnika.
tj wg mnie na zdrowy rozum Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group