www.asu.pl :: Zobacz temat - windstar, "pykanie" radia podczas pracy silnika
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

windstar, "pykanie" radia podczas pracy silnika

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elementy i akcesoria
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Nie Sty 21, 2007 21:39    Temat postu: windstar, "pykanie" radia podczas pracy silnika Odpowiedz z cytatem

na postoju radyjko odbiera tak jak powinno.. po odpaleniu silnika slychac pykanie Neutral z tego co doczytalem w manualu problemem moze byc: albo uziemienie anteny (2 miejsca - silnik i maska) sprawdzilem. do silnika dokrecone i przeczyszczone. do maski .. niestety odciete uziemienie ale po podlaczeniu na krotko tez pykanie.

nastepnym punktem jest kondensator wyrownawczy na cewce zaplonowej. no i tu problem ze nie wiem gdzie go znalezc .. nie widze nigdzie kolo cewki..


moze ktos mial podobny problem lub potrafi mi pomoc?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Garet
*
*


Dołączył: Feb 16, 2006
Posty: 267
Skąd: Znienacka

PostWysłany: Nie Sty 21, 2007 23:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przyłączam się z pytaniem. Problem ten sam u mnie.
_________________
Tees 3,1 V6 BIAŁY
Ludzie! Kochajcie stare baby!!!
Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
koral010n
*
*


Dołączył: Dec 04, 2006
Posty: 152

PostWysłany: Nie Sty 21, 2007 23:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

gdzieś wygrzebałem kawałek zdjęcia gdzie widać ten kondensator Twisted Evil zmierzasz w dobrym kierunku, sorki za fotke słabej jakości, ale sądze że można się połapać co do czego Cool



pytaj jakby co Idea
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Pon Sty 22, 2007 0:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja mam 3.8 z 96 cewke mam za przepustnica schowana .. ty masz jakis inny model silnika.

u ciebie bylo podobnie i cos dales rade zmienic?
tj jak to kondensator to pewnie elektrolit i mial prawo sie skonczyc .. pytanie jaki i jaki tam wstawic zamiennik Smile


TO TO ? http://asu.pl/portal/html/modules/coppermine/albums/userpics/10944/0900823d801d3abf.gif
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
koral010n
*
*


Dołączył: Dec 04, 2006
Posty: 152

PostWysłany: Pon Sty 22, 2007 12:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jest to model Win95 ...
Silnik wyjęty i zdjęcie robione od strony maglownicy....

moim zdaniem jest to ten kondensator.. gdy będzie zwarty - to brak iskry, a po latach gdy traci pojemność mogą być trzaski w radiu...

w winim takiego czegoś nie miałem.... ale kiedyś w maluchu i 125p tak miałem...wymieniłem C i pomogło...

Tego typu kondensatory są mocowane przy cewkach bądź modułach... a jeśli jest aparat zapłonowy stykowy, to znajduje się drugi przy tym aparacie, - spęłnia trochę inną rolę, ale wpływ pośredni może mieć.
W winim to nie dotyczy bynajmniej w95....

jak wrócę do domu, to zobaczę jaka to wartość, bo graty leżą na na stole...

A może "darryt"coś rzuci do tematu...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Pon Sty 22, 2007 14:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ten kondensator jest pokazany na schemacie. niestety teraz nie mam chematu bo jestem w pracy, ale z domu podrzuce ci go na maila.
W każdym razie chyba (ale moge sie mylić) ma 0,25 mF. Przynajmniej tali jest u mnie. Niestety zkorodował i jest do kitu więc go wypiołem.
Radio nie ma pomimo tego żadnych zakłuceń.
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
koral010n
*
*


Dołączył: Dec 04, 2006
Posty: 152

PostWysłany: Pon Sty 22, 2007 16:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wk napisał:

W każdym razie chyba (ale moge sie mylić) ma 0,25 mF.


m - miliF ? ==== w innych są o mniejszej C typu - mikroF, rzędu ok. 0.1...0,15...0,22

Umnie napisu C brak -- jest aby firma - Motocroft 648 -
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Pon Sty 22, 2007 18:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

OCZYWIŚCIE MIKRO Smile
Właśnie przegladałem schemat i nie ma nic na temat jego wartości Confused
Moze w sklepach samochodowych będą coś wiedzieli jakie sie montuje, albo trzeba by podejżeć coś w innym jakilkowoiek samochodzie, bo na mojego czuja będzie o podobnej pojemnosci.
Kiedys w 'downloads' zamieściłem link do strony ze schematami elektrycznymi m.in Windstara. Ale widze ze coś nie działa??
Kto chętny niech da swojego meila to wyśle w PDFie
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
TReneR
*
*


Dołączył: Jan 21, 2007
Posty: 20
Skąd: Zurich

PostWysłany: Pon Sty 22, 2007 21:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie jest to elektrolit napewno a raczej foliowy kondensator impulsowy wysokonapieciowy i pojemnosc 0.25uF cos dza mi sie wydaje. Jest on po stronie pierwotnej cewki ale musi wytrzymac spore napiecia i prady przepieciowe po rozwarciu klucza - byle jaki kondensator moze eksplodowac po paru sekundach. Sprawdz tez czy masz odpowiednie rezystory przeciwazkoceniowe w swiecach/fajkach. Takie pykanie mozna dostac na slabych radiach po wywaleniu tych rezystorow i zamianie kabli silikonowych na druciane.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
TReneR
*
*


Dołączył: Jan 21, 2007
Posty: 20
Skąd: Zurich

PostWysłany: Pon Sty 22, 2007 21:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zwracam honor - faktycznie w zalenosci od systemu stosuje sie kondensatory od ~20nF do ponad ~0.2uF (zalezy tez od indukcyjnosci cewki).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Pon Sty 22, 2007 23:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak te rezystory mialyby wygladac? kable mam motorcrafta wiec watpie zeby cos nie tak.. ale zawsz moze byc przyczyna..

oczywiscie problematyczne "pykanie" nie jest na kazdej stacji .. czasem jest czasem nie .. czesciej pykanie pojawia sie w bardziej słotną pogodę
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
TReneR
*
*


Dołączył: Jan 21, 2007
Posty: 20
Skąd: Zurich

PostWysłany: Pon Sty 22, 2007 23:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rezystory sa wbudowane w fajki i/lub swiece - zwykle 1-5kOhm
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
koral010n
*
*


Dołączył: Dec 04, 2006
Posty: 152

PostWysłany: Wto Sty 23, 2007 9:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No pewnie,że nie elektrolit /chociaż wartości tych pojemności wskazują na to/.

O pojemności 0,1uF / 250V były montowane w oprawach lamp rtęciowych /świetlówkach/.

Myślę, że i w sklepach z częściami elektronicznymi będą, bo kupowałem do czego innego 0,047uF/400V

No i jak pisze "TReneR" - rezystory -sprawdź sobie oporność miernikiem...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Wto Sty 23, 2007 9:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

rezystorki spoko. pytanie jak zmierzyc, razem z przewodem wysokiego napiecia - o to mi wlasnie chodzilo z pytaniem gdzie sa Smile ?

to co jest montowane zawsze jest rozbieralne Wink prawie zawsze.



przy najblizszej okazji, moze w weekend juz dam rade z czasem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
TReneR
*
*


Dołączył: Jan 21, 2007
Posty: 20
Skąd: Zurich

PostWysłany: Wto Sty 23, 2007 10:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zmierz osobno swiece - sprawdz w manualu jakie powinny byc (z rezystorem czy bez - rezystor jest zakodowany w sybmolu swiecy)
Kable - pewnie fajki sa nierozbieralne; kabel silikonowy w zaleznosci od dlugosci bedzie mial kilka do ~10kOhm + ew rezystor wbudowany w fajke (jak masz rozbieralne to mozesz sama fajke zmierzyc).

ps. moze warto zastanowic sie nad wymiaa radia tez bo cos mi mowi ze nie jest to jakis super sprzet? Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
koral010n
*
*


Dołączył: Dec 04, 2006
Posty: 152

PostWysłany: Wto Sty 23, 2007 18:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

musisz zmierzyć omomierzem wszystkie przewody wysokiego napięcia, ( 6 ) każdy osobno...
...czyli musisz ich zdjąć -- wszystkie muszą posiadać w przybliżeniu tą samą oporność.....
przy oporności bardzo dużej - przewód do wywalenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
TReneR
*
*


Dołączył: Jan 21, 2007
Posty: 20
Skąd: Zurich

PostWysłany: Wto Sty 23, 2007 21:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jezeli silikonowe to nie beda mialy rownych opornosci - najkrotszy moze miec 2-3k Ohmy a najdluzszy nawet 6-8k Ohmow (nie wliczajac ew. rezystorow w fajkach).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Wto Sty 23, 2007 21:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

radio jest firmowe forda .. nie jest to mega wypas ale przynajmniej nie musze wyjmowac z samochodu. nie chce wstawiac jakiegos badziewia.. a na dobre mnie narazie nie stac Neutral

w weekend Smile jak bedzie cieplej powalcze. teraz przenosze dyskusje do dzialu "zawieszenie" Smile (wrocilem z warsztatu troszke niepocieszony)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elementy i akcesoria Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group