www.asu.pl :: Zobacz temat - Przeróbka lamp na xenon
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przeróbka lamp na xenon

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
pikus
*
*


Dołączył: Jun 25, 2006
Posty: 29

PostWysłany: Wto Gru 26, 2006 10:30    Temat postu: Przeróbka lamp na xenon Odpowiedz z cytatem

Witajcie!
Dojrzałem to tego tematu. Zamierzam kupić zestawik: soczewki + przetwornice + żarówki. Trochę pczytałem , może ktoś ma doświadczenia jak wbić soczewkę do środka reflektora, jak go otworzyć, może da się bez otwierania wsadzić od tyłu i dorobić jakąż osłone itp na wystającą soczewkę. Myślałem zeby zrobić to profesjonalnie ale to wydatek 1800, a sam zestaw to 750-850 + moja robota. Druga sprawa to osiowe ustawienie tak przerobionych świateł, amerykański reflektor ma regulację góra-dół i nie ma na boki, tu może być problem? Proszę o wszystkie KONSTRUKTYWNE uwagi i doświadczenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Wto Gru 26, 2006 14:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zanim zalozysz xenony zastanow sie jak rozwiazac kwestie spryskiwacza reflektorow ktory jkest obowiazkowy w tego typu oswietleniu - patrz przepisy o ruchu drogowym i dopuszczenie do ruchu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Wto Gru 26, 2006 15:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w kazdym reflektorze jest ustawienie w 2ch osiach.
jak nie masz wyprowadzonego cyngwajsu pod klucz to jest to sruba ustawiana przed wlozeniem i zalozeniem zatrzaskow


xenony aby byly legalne w tym kraju musza miec:
1. wysokocisnieniowe spryskiwacze automatyczne
2. automatyczna samoregulacje ustawienia wzgledem równoleglosci do podloza.

link do przerobki podesle pozniej Smile

tak btw, bez rozklejania mija sie z celem .. przydaloby sie szklo/plastik przeszlifowac
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Gru 26, 2006 18:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jestem trzezwy. moje zdanie na ten temat: zainwestuj w tictaki(jak trza bedzie to uzasadnie)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Wto Gru 26, 2006 21:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a tak wogole pikus to moglbys zdradzic o jaki samochod chodzi - bo jesli w snopowiazalce to nie potrzeba ci podcisnieniowego spryskiwacza Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Sro Gru 27, 2006 1:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wg obietnicy http://www.rezacze.pl/warsztat/xenon/xenon.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
pikus
*
*


Dołączył: Jun 25, 2006
Posty: 29

PostWysłany: Sro Gru 27, 2006 23:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moje auto to dodge grandcaravan 3,3 2003
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Czw Gru 28, 2006 21:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

panowie o co chodzi z tymi spryskiwaczami cisnieniowymi???
dajcie jakiegos linka - co to za przepisy ???
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pikus
*
*


Dołączył: Jun 25, 2006
Posty: 29

PostWysłany: Nie Gru 31, 2006 16:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pozostaje mi tylko problem jak zdjąć przednie szkła z reflektorów. Szkła są przyklejone, może ktoś ma jakiś patent?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Wto Sty 09, 2007 11:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=1987

o co znalazłem na szybcika:
Jeżeli auto fabrycznie montowane ma reflektory xenonowe, to aby przejść proces homologacji powinno być wyposażone w wysokociśnieniowe spryskiwacze lub wycieraczki, i posiadać system samopoziomowania. Dotyczy to jednak homologacji, czyli zatwierdzenia do sprzedaży nowego samochodu. W przypadku przeróbek przepisy nie mówią nic na temat specjalnych wymagań co do lamp xenonowych. Obowiązujące “Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2003 w sprawie zakresu i sposobu kontroli technicznej pojazdów” o reflektorach mówi jedynie o ich ilości, barwie światła, rozmieszczeniu, sposobie przełączania, widocznej granicy światła-cienia, ustawieniu świateł, i sile świecenia. Nie ma tam rozróżnienia na światła zwykłe i wyładowcze, nie ma też mowy o samopoziomowaniu i oczyszczaniu. Wynika z tego, że dodatkowe systemy nie są wymagane (ale oczywiście możliwe do zainstalowania). O ile system czyszczenia jest dosyć łatwy do zrealizowania i raczej potrzebny (brud zbierający się na szybach reflektorów ogranicza strumień światła i rozprasza go, powodując oślepianie innych), to system samopoziomowania jest bardzo drogi i trudny do zrealizowania. Większość samochodów wyposażonych jest w elektryczny korektor ustawienia świateł w kabinie kierowcy, więc mając świadomość posiadania bardzo silnych świateł, dobrze jest korygować ustawienie w przypadku obciążenia tyłu.

W praktyce reflektory soczewkowe przerobione na xenonowe zewnętrznie, niemożliwe są do odróżnienia od fabrycznych xenonów. Dobrze ustawione nie będą oślepiały!
żródło http://www.xenony.pl/
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Czw Sty 11, 2007 21:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzieki darryd wlasnie takie informacje posiadałem odnosnie oswietlenia zawnetrznego. Czyli nalezy rozumiec to tak , że jesli jakis diagnosta doczepi sie do naszych xenonow to nie koniecznie musi miec racje bo w przepisach nic nie ma o dodatkowym wyposazeniu i wystarczy powolac sie na ustawe o technicznych warunkach dopuszczenia pojazdu do ruchu. A tak na marginesie ciekawe jak jest z tym w praktyce ??
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Pią Sty 12, 2007 1:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

inaczej to intepretuj. Smile

dobrze przerobiony klosz z homologiacja E przejdzie wszystko Smile najwyzej wstawisz H4ke z kabelkami na krotko Smile zamiast xenona .. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group