www.asu.pl :: Zobacz temat - Bombelki powietrza w zbiorniczku wyrównawczym
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Bombelki powietrza w zbiorniczku wyrównawczym

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Wto Maj 09, 2006 18:13    Temat postu: Bombelki powietrza w zbiorniczku wyrównawczym Odpowiedz z cytatem

Witam
Dzis po 4 miesiącach odpaliłem swojego GP. Wszystko ładnie tylko zauważyłem że kiedy silnik się nagrzewa w zbiorniczku pojwaiają się co jakis czas bombelki, kiedy przygazowałem to przestały. Po nagrzaniu się silnika do 220[/code][/url][/quote]
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Wto Maj 09, 2006 18:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cholera jeszcze nie skonczyłem a juz mi się wysłało.
Reasumując kiedy silnik nagrzał się to bombelków więcej nie widziałem. Czy to już czas na wymiane uszczelek pod głowicami? W sumie silnik jest dość zdrowo zarzygany olejem i w sumie pasowało by go uszczelnić, ale myślałem wymienic tylko simering na wale.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Wto Maj 09, 2006 18:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a tak czasami nie wymieniales plynu chlodzacego,byc moze jak uruchomiles i pompa wodna zaczela pracowac to zaczal sie troche uklad odpowietrzac,troche powietrza moglo zostac w roznych zakamarkach silnika
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Wto Maj 09, 2006 18:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Płyn wymieniłem ale pół roku temu, dzis go tylko odpaliłem pojezdziłem troche (10km) i kiedy po umyciu wjezdzałem do garażu pomyślałem żeby sprawdzic olej w skrzyni, pózniej sprawdziłem płyn chłodzący w zbiorniczku i to zaobserwowałem.
Płyn zalałem Castrol Anti Freeze (koncentrat zielony) i tak się zastanawiam czy moge teraz do tego dolać nasze petrygo?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
taurus
*
*


Dołączył: Feb 18, 2006
Posty: 469
Skąd: Bielsko-Biala

PostWysłany: Wto Maj 09, 2006 19:35    Temat postu: Byk Odpowiedz z cytatem

Witajcie everybody ! Smile
A korek to Ty masz szczelny ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sro Maj 10, 2006 2:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

na ale jak to sprawdzic? wycieków żadnych wokół korka nie ma
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sro Maj 10, 2006 8:01    Temat postu: korek Odpowiedz z cytatem

Zobacz czy nie jest guma sparciala. Tylko wizualnie jestes w stanie go sprawdzic. Pozatym korek zawsze warto co jakis czas zmienic.

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sro Maj 10, 2006 15:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Póżniej to sprawdze a co z płynem? Czy do tego Castrola mogę teraz dolać petrygo czy kupić to samo?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sro Maj 10, 2006 15:50    Temat postu: plyn Odpowiedz z cytatem

Najlepiej to samo ale jak zaleje sie inny to sie nic nie stanie. One sa mieszalne.

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pon Maj 15, 2006 19:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziś odkrecając korek na chłodnicy słychac było jak zassało powietrze do środka. Obydwie gumy na korku wyglądaja OK. Płyn jest klarowny z tym że na ściankach można wyczuć coś śliskiego. Jest to taka cieńka powłoka. Confused
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
taurus
*
*


Dołączył: Feb 18, 2006
Posty: 469
Skąd: Bielsko-Biala

PostWysłany: Pon Maj 15, 2006 19:31    Temat postu: Byk Odpowiedz z cytatem

Klarowny to znaczy jaki? Jakiego koloru plyn wlewales?
Pozdrawiam - taurus
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pon Maj 15, 2006 19:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wlewałem zielony a teraz jest taki ciemno zielono- brązowy ale nie jest mętny.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Maj 15, 2006 19:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ten zielony robiony jest na bazie plynu o nazwie polikontest i ma wlasciwosci myjace,takze prawdopodonie wyplukal ci osady powstale po wczesniejszych plynach,moze rowniez sie tak zdarzyc ze zacznie ci cieknac pompa wodna,ja tak mialem w poprzednim fordzie,jak nalalem polikontest wyplukal caly brazowy osad no i przy okazji zaczela pompa lac,ktora byla uszczelniona przez osad,to tak samo jakbys do silnika z duzym przebiegiem nalal full syntetyk
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pon Maj 15, 2006 20:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W tym silniku do tej pory był zalany oryginalny płyn jaki zalała mu fabryka (też zielony), niecały rok temu wymieniłem płyn poraz pierwszy zalewając płyn Castrola. jak narazie to pompa chyba nie cieknie tzn nie stwierdziłem jeszcze wycieków chociaż w grudniu zauważyłem że jest mało płynu w zbiorniczku i dolałem około pół litry. teraz poziom płynu utrzymuje sie na dolnej kresce w zbiorniczku.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
WMA
*
*


Dołączył: Dec 18, 2004
Posty: 761
Skąd: Skierniewice, Żyrardów, Warszawa

PostWysłany: Sro Maj 17, 2006 16:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja nic bym nie robił. Na razie tylko obserwował czy sie powtarza bombelkowanie. A co do płynu to tak jak napisał JEDI_V.

Pozdrawiam
_________________
Chrysler 300M 3,5 '99 gaz jedyny w okolicy - już nie
Chrysler Town&Country 3,8 '05
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sro Maj 17, 2006 17:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wczoraj musiałem zlac cały płyn bo wymieniałem chłodnice A/C. Przez noc płyn był w wiaderku, dzis jak go wlewałem spowrotem do chłodnicy to zaobserwowałem że na samym dnie było troszke takiej emulsyjnej mazi której nie wlałem. Uzupełniłem brak świeżym płynem. Oczywiście obserwuje wszelkie wycieki bo to juz jest dość stary samochód. Chyba oddam go żeby uszczelnili mi silnik bo te wycieki z silnika są troche denerwujące.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pią Gru 08, 2006 22:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cholera znów dziś zaobserwowałem dziwne zachowanie sie płynu w zbiorniczku. Kiedy podjechałem dzis pod dom zaobserwowałem że temperatura dość znacznie podskoczyła do góry po czym zaczeła powoli spadać kiedy włączył się wentylator. Dziwne jest to bo u mnie nie działa termostat i zazwyczaj temperatura jest dość niska. Wjechałem do garażu otworzyłem maske i kiedy otworzyłem korek od zbiorniczka jego stan był bardzo wysoki a płyn wirował jakby go jakaś pompka pompowała. Wyłączyłem silnik płyn nadal delikatnie jeszcze bulgotał a w okolicach korka od chłodnicy słyszałem delikatne syczenie. Wróciłem do niego po pół godziny i poziom płynu w zbiorniczku spadł poniżej minimum, płyn jest dośc mętny i posiada delikatna białą zawiesine. Dodam jeszcze że trzy dni temu miałem rozbierany reduktor od gazu i może dlatego poziom płynu jest poniżej minimum na zimnym gdyż mógł im się wylać. Zastanawia mnie to wirowanie w zbiorniczku czy to jest spowodowane nieszczelnością na korku czy raczej juz cos sie podziało z uszczelkami pod głowicą? Jakie wogóle są objawy walnietej uszczelki pod głowicą bo nigdy jeszcze tego tematu nie przerabiałem.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Gru 10, 2006 9:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wczoraj jak wymieniałem olej w silniku zaobserwowałem że poziom płynu wrócił do normy bez dolewania przezemnie płynu. Jakieś dziwne rzeczy się dzieją.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pon Gru 11, 2006 0:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam nadzieje że sam do siebie nie pisze.
Obawiam się że uszczelki pod głowicami są do wymiany. Dziś wybrałem się na Orawe (220km w jedną strone) i miałem niezłe problemy po drodze. Jadąc na orawe temperatura skakała mi od minimum do maksimum. Kiedy dojechałem na miejsce dolałem około 300ml płynu bezposrednio do chłodnicy i ruszyłem w droge powrotna. Temperatura była stabilna ale po przejechaniu 150km zaświeciła sie kontrolka low coolant, zatrzymałem się i okazało się że część płynu z układu zostało przepchane do zbiorniczka wyrównawczego. Po wyłączeniu silnika słychać jak jeszcze przez kilka minut powietrze bulgocze w zbiorniczku. Przelałem płyn ze zbiorniczka do chłodnicy i dojechałem do domu. W jaki 100% sposób moge sie upewnic że to jest wina uszczelek pod głowicą?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Lesioo
*
*


Dołączył: Sep 11, 2006
Posty: 131
Skąd: Kętrzyn

PostWysłany: Pon Gru 11, 2006 16:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja napiszę tak: ostatnie co może być to uszczelka wiem to z moich doświadczeń z kilkoma samochodami, mi się wszytsko uspokoiło po wymianie płynu na zimowy zlaniu całego starego i dokładnym odpowietrzeniu tematy o tym masz gdzies na tym forum więc nie szukaj od razu przyczynyw uszczelce chociaż objawy mogą o tym świadczyć, pozdrawiam
_________________
Ford Taurus Wagon '90 3.0 V6

Better Reign in Hell Than to Serve in Heaven!!

http://www.fordtaurus.yoyo.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon Gru 11, 2006 16:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lesioo napisał:
mi się wszytsko uspokoiło po wymianie płynu na zimowy
a jest letni?? Laughing
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Lesioo
*
*


Dołączył: Sep 11, 2006
Posty: 131
Skąd: Kętrzyn

PostWysłany: Wto Gru 12, 2006 6:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

był letni:-P a raczej woda letnia Laughing
_________________
Ford Taurus Wagon '90 3.0 V6

Better Reign in Hell Than to Serve in Heaven!!

http://www.fordtaurus.yoyo.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Sob Gru 16, 2006 14:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kurna .. ja dzis zauwazylem ze po ostatnim dolaniu ok 500ml do wyrownawczego ubywa mi powiedzmy w ciagu miesiaca ze 200ml ..
odrecam korek na chlodnicy.. patrze a tam brak plynu Neutral hmm .. a w wyrownawczym dalej jest do kreski Neutral co to moze byc? zrabany korek?

glowice robilem rok temu .. nie usmiecha mi sie znowu wywalanie kilku tysiakow Neutral
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group