www.asu.pl :: Zobacz temat - Jak wyłączyć klimę
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak wyłączyć klimę

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elementy i akcesoria
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
pikus
*
*


Dołączył: Jun 25, 2006
Posty: 29

PostWysłany: Czw Paź 05, 2006 19:38    Temat postu: Jak wyłączyć klimę Odpowiedz z cytatem

Problem ten sam co u większości: jest już chłodno, włączam nawiew na szybę i włącza sie klima. Wszystko ok ale klima NIE WYŁĄCZA SIĘ, chodzi bez przerwy, agregat pracuje i kręcą sie wentylatory. Jęchałem 200 km i chodziła bez przerwy spalnie 15 zamiast 13. Co zrobić i jak ją odpiąć? Nie chodzi mi o wykłady w stylu: TAK MA BYĆ itd, krótko i prosto jak odpiąć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
migol
*
*


Dołączył: Oct 13, 2005
Posty: 99
Skąd: Sofia (BG)

PostWysłany: Czw Paź 05, 2006 19:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Penie komus przed toba nie chodzila w ogole i zwarl kable na zawsze.
Odetnij zasilanie - najprosciej Smile
_________________
Tomcio-Voyager 88', 3,0L V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
ANDREA
*
*


Dołączył: May 08, 2006
Posty: 26
Skąd: CZELADZ

PostWysłany: Czw Paź 05, 2006 20:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Najprościej otworzyć maskę i zdjąć wtyczkę z czujnika ciśnienia A/C.
W winim znajduje się na walcowym zbiorniku w lewym rogu komory silnika.
_________________
POZDRAWIAM WSZYSTKICH FORD WINDSTAR 3,0/96 ZAGAZOWANY BARDZO DOBRZE, DWA Z PLUSEM.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dex
*
*


Dołączył: Mar 23, 2006
Posty: 366
Skąd: GorzĂłw Wlkp.

PostWysłany: Pią Paź 06, 2006 8:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A nie prościej wypiąć bezpiecznik ?
_________________
Chrysler Town & Country 3,8 stown&go 2005.
Dodge Grand Caravan 3,3 Sport 02 - sprzedany
Grand Voyager 2,4i 1999- sprzedany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ANDREA
*
*


Dołączył: May 08, 2006
Posty: 26
Skąd: CZELADZ

PostWysłany: Pią Paź 06, 2006 15:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pod bezpiecznik może być podpięte jeszcze coś innego.
_________________
POZDRAWIAM WSZYSTKICH FORD WINDSTAR 3,0/96 ZAGAZOWANY BARDZO DOBRZE, DWA Z PLUSEM.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
NIKI
*
*


Dołączył: Jul 27, 2005
Posty: 164

PostWysłany: Pią Paź 06, 2006 17:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To fakt ! Ten patent jest wysoko dyskusyjny :/
Problem znika dopiero kiedy temperatura schodzi poniżej 0, wtedy klima się nie załącza ..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sob Paź 07, 2006 7:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie zrobilem nastepujacy numer,odkrecilem panel sterowania klima i wyciagnalem jedna wtyczke,ktora odpowiadala za nadmuch klimy na szybe Laughing
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
GAZDA
*
*


Dołączył: Nov 23, 2005
Posty: 1018
Skąd: Rabka

PostWysłany: Sob Paź 07, 2006 14:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ANDREA napisał:
Pod bezpiecznik może być podpięte jeszcze coś innego.

dokladnie, w taurusie na tym bezpieczniku jest tez tempomat i swiatla cofania...
_________________
'96 FORD taurus GL 3.0 wagon

'91 CHRYSLER LeBaron GTC 3.0

ŚLEBODA ABO ŚMIERZĆ!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Nie Paź 15, 2006 22:04    Temat postu: jak wylaczyc klime Odpowiedz z cytatem

Klime mozna wylaczyc poprostu wypinajac kosc przy sprezarce AC....

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
pikus
*
*


Dołączył: Jun 25, 2006
Posty: 29

PostWysłany: Sob Paź 28, 2006 11:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Już zrobiłem. Wyjąłem bezpiecznik ze skrzynki i jest ok. Dzięki za odzew.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pikus
*
*


Dołączył: Jun 25, 2006
Posty: 29

PostWysłany: Pon Paź 30, 2006 22:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ale nie do końca słodko. Po wyjęciu bezpiecznika nie działa podgrzewanie przedniej szyby.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sro Lis 01, 2006 0:18    Temat postu: AC Odpowiedz z cytatem

Odlacz kosc przy sprezarce....

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
pc
*
*


Dołączył: Jul 08, 2006
Posty: 115
Skąd: Ford Taurus '96 Wagon GL 3.0l. U

PostWysłany: Czw Lis 02, 2006 12:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ASU czy metoda ANDREA jest bezpieczna?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wingerman
*
*


Dołączył: Nov 01, 2006
Posty: 28
Skąd: W-wa

PostWysłany: Czw Lis 02, 2006 18:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
ASU czy metoda ANDREA jest bezpieczna?

Tu bym sie zastanowil, pawde mowiac nie jestem pewien, lecz zastanawiam sie po co skoro chcemy wylaczyc w mieszkaniu jeden grzejnik, zatykac rure jakims korkiem. Mysle ze lepiej jesli zakreci sie zawor w grzejniu ktory chcemy zamknac. Czyli analogicznie mysle, ze masz dwa wyjscia (rozsadne) odpiecie kostki we wlaczniku klimy, lub drugie wypiecie kostki zasilajacej sprezarke.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
pc
*
*


Dołączył: Jul 08, 2006
Posty: 115
Skąd: Ford Taurus '96 Wagon GL 3.0l. U

PostWysłany: Czw Lis 02, 2006 19:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ok. ale myślę, że odpinając samą spreżarkę postąpię tak jak napisałeś o tym zatykaniu rury korkiem. Odłączę jedno urządzenie reszta układu pacuje. Wypięcie kostki daje podobny efekt jak odpięcie kabli przy włączniku klimy/nawiewu w kabinie (dodatkowo nie trzeba wyciągać panelu kontrolnego). Może ktoś zweryfikować moją i szanownego kolegi teorię.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
NIKI
*
*


Dołączył: Jul 27, 2005
Posty: 164

PostWysłany: Czw Lis 02, 2006 21:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzisiaj temperatura spadła poniżej 0 i klimatyzacja mi już nie zaskakuje Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Sro Lis 08, 2006 14:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nawiazujac do tematu, chcialem sie spytac co to za dziwny oleisty plyn jest w ukladzie .. Neutral moja kilma nie dziala, tj gdzies uciekl czynnik, a w te lato nie znalazlem czasu zeby podjechac i spuscic sie z pieniedzy przy nabiciu, moze i dobrze ..

odkrylem po myciu silnika ze z jednej rurki (gumowy waz zacisniety na metalowej rurce dochodzacej do kompresorka) wycieka plyn o duzej kleistosci .. olejowaty .. Neutral jak mniemam, wyciekac nie powinien, teraz jest pytanie czy to tak moze byc, czy mam od razu jechac i dogadac sie co jest do wymiany ;P i samemu wymienic i pozniej nabic klime ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
brolcio
*
*


Dołączył: Nov 11, 2006
Posty: 13

PostWysłany: Wto Lis 14, 2006 20:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zaczne od wyjaśnienia podstawowej kwestji: dlaczego włącza się klima przy nawiewie - bo pełni rolę osuszacza powietrza (tak działa HAVAC). Co zrobić by nie działała - po prostu po osuszeniu szyb wystarczy przełączyć HAVAC na nawiew do kabiny (klima się wyłączy). Co do oleistego płynu to w instalacji klimy jest olej (jest on wymieszany z czynnikem R12 czy R134) by smarować podzespoły - głównie sprężarkę. Odłaczanie klimy nie jest specjalnie dobrym pomysłem - układ powinien cyklicznie być załączany - by go przesmarować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
bartolinik
*
*


Dołączył: Sep 01, 2006
Posty: 49

PostWysłany: Wto Lis 14, 2006 20:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Klima w moim voyku jest manualna. Załacza się i wyłącza kiedy chcę. Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
brolcio
*
*


Dołączył: Nov 11, 2006
Posty: 13

PostWysłany: Wto Lis 14, 2006 20:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czyli nawet nie wiesz, że przy włączonym nawiewie na szyby klima jest załączana automatycznie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wingerman
*
*


Dołączył: Nov 01, 2006
Posty: 28
Skąd: W-wa

PostWysłany: Wto Lis 21, 2006 12:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pc
Cytat:
Ok. ale myślę, że odpinając samą spreżarkę postąpię tak jak napisałeś o tym zatykaniu rury korkiem. Odłączę jedno urządzenie reszta układu pacuje.

Nie do konca poniewaz jesli sprezarka nie dziala to nic w ukladzie klimy nie pracuje.

pc
Cytat:
Wypięcie kostki daje podobny efekt jak odpięcie kabli przy włączniku klimy/nawiewu w kabinie (dodatkowo nie trzeba wyciągać panelu kontrolnego).
Wlasnie mi o to chodzilo ze po co masz rozbierac plastiki i inne elementy by dostac sie do kostki sterowania klima w kabinie. Zdecydowanie latwiej i szybciej zrobisz to wypinajac kostke ze sprezarki.



dubelt, brolcio dobrze pisze. Pamietajmy ze do nieszczelnej klimy przedostaje sie powietrze i zachodzi w reakcje z resztkami gazu, powodujac tym korozje (trawienie) aluminiowych rurek. Tak wiec jesli klima nie dziala z powodu nieszczelnosci a w przyszlosci chcemy by dzialala to nalezy to w miare szybko naprawic.
Rozwiniecie tego tematu ponizej.

Dodatkowo kila informacji na temat klimy.
Sprawa wyglada tak:
Jesli do instalacji klimatyzacji dostanie sie powietrze to zachodzi reakcja z oparami czynnika chlodzacego ktora powoduje trawienie aluminium. Spokojnie nie jest to zbyt szybka reakcja wiec nawet dluzej niz rok wytrzymaja przewody i skraplacz.
Sytuacja gozej wyglada z osuszaczem... to takie cygaro lub bańka w ukladzie klimatyzacyjnym w poblizu chlodnicy, jego zadaniem jest pobieranie wilgoci z ukladu klimatyzacji i jej czynnika chlodzacego, koszt wymiany osuszacza to okolo 100-300zł w zaleznosci czy oryginal czy uniwersalny itp.
Kolejnym waznym elementem jest presostat, to on zalacza i rozlacza uklad klimatyzacji w zaleznosci od osiagnietego cisnienia,
jesli ktokolwiek bedzie chcial wam podlaczyc klime omijajac go badz mostkujac przewody to uciekajcie od takich ludzi wykluczenie presostatu = rozerwanie (wybuch) klimatyzacji przez cisnienie kilkudziesieciu atmosfer.

Teraz kolejnosc poczynan z klimatyzacja ktora stoi:
Pomijam fakt sprawdzenia czy sprezarka nie jest zatarta i czy czasem nie brakuje jakis rurek etc.
Klimatyzacje sprawdza sie na prozni, znaczy to ze specjalne urzadzenie wysysa z ukladu wszytko wytwarzajac przez to proznie (nie wolno wtlaczac zadnego powietrza by sprawdzic czy utrzymuje sie cisnienie), nastepnie pozostaje uklad w teym stanie przez min 30min. i obserwuje sie zegar ktory pokazuje czy nie zmienilo sie cisnienie.
Jesli proznia zostala zachowana to juz maly powod do radosci
W takim przypadku napelniamy klime czynnikiem chlodzacym wraz z olejem i fluorescentem (fluorescent jest dodatkim w oleju swiecacym sie w swietle UV i niech was nikt nie nabiera ze macie za niego zaplacic!!!) i odpalamy klime.
Jesli po kilkunast, kilkudziesiaciu minutach pracy nie zauwazono za pomoca lampy UV wycieku, to juz duzy powod do radosci... lecz po kilku dniach nalezy jeszcze raz obejrzec uklad w promieniach UV.

Nie ma sie co bac ze stracimy gaz ktorym napelniamy klime.
Za napelnienie odpowiada warsztat ktory to robi, wiec do nich nalezy dokladne sprawdzenie (nie napelniajcie czasem klimy u ludzi ktorzy zajmuja sie lodowkami itp.)
Jesli natomiast napelnimy klime bez sprawdzenie ukladu i po jakims czasie zobaczymy ze chodzi coraz gorzej... to nalezy podjechac do warsztatu by odessali nam gaz. Na ilosc odessaneg gazu dostajemy pokwitowanie i gdy juz zrobimy klime to dostajemy taka ilosc gazu jak na pokwitowaniu a za nadwyzke doplacamy.


Ostatnio zmieniony przez wingerman dnia Sro Lis 22, 2006 10:29, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Sro Lis 22, 2006 9:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pieknie zamkniety temat Smile pozdrawiam
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elementy i akcesoria Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group