www.asu.pl :: Zobacz temat - Knock Sensor
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Knock Sensor

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
taurus
*
*


Dołączył: Feb 18, 2006
Posty: 469
Skąd: Bielsko-Biala

PostWysłany: Pon Lis 13, 2006 18:20    Temat postu: Knock Sensor Odpowiedz z cytatem

Panowie co to takiego?
Wiem o nim, ze odpowiada za spowolnienie (jesli trzeba) reakcji iskry na swiecach, i podaje dane do PCM. Czy to moze miec cos wspolnego z wolnymi obrotami silnika?
_________________
'96 Ford Taurus LX 3.0L Duratec 24V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sro Lis 15, 2006 11:19    Temat postu: knock sensor Odpowiedz z cytatem

Czujnik spalania stukowego - układ stosowany w zintegrowanych systemach sterowania silnikiem, pozwalający wykryć istnienie w cylindrach spalania stukowego. Detekcja i pomiar odbywa się dzięki czujnikowi piezoelektrycznemu, który mierzy drgania silnika. Sygnał z układu pomiarowego jest wykorzystywany do regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu, dzięki czemu zjawisko spalania stukowego może zostać powstrzymane (dane z wikipedia).

Jesli chodzi o obroty to napisz o nich cos wiecej ?? Sa za niskie czy za wysokie??

Pozdrawiam
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
taurus
*
*


Dołączył: Feb 18, 2006
Posty: 469
Skąd: Bielsko-Biala

PostWysłany: Sro Lis 15, 2006 14:43    Temat postu: byk Odpowiedz z cytatem

Dziekuje, nie mialem pojecia, ze w Wikipedi jest cos takiego...
Jesli chodzi o obroty, to zachowuje sie poprostu dziwnie czasami.
Jesli go odpale po nocy to wychodzi do 1800, co jest moze normalne.
Po moze 20 minutowej jezdzie, zapalajac go ponownie potrafi jednym ciagiem wyleciec do ok 1500 - 1800 i spasc do okolo 400 - 500, poczym wychodzi na prawidlowe 800. Na wolnych obrotach oraz na biegu i chamulcu faluje 100 w ta i 100 w ta.
_________________
'96 Ford Taurus LX 3.0L Duratec 24V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
taurus
*
*


Dołączył: Feb 18, 2006
Posty: 469
Skąd: Bielsko-Biala

PostWysłany: Pon Lis 27, 2006 20:51    Temat postu: byk Odpowiedz z cytatem

Jesli podlocze voltomierz pod akumulator na zalaczonym silniku, to widze wlasnie jak odbija sie to na ladowaniu. Przygazuje pod maska i patrze na voltomierz, ktory wskazuje przy np 2000 rpm okolo 14,53V, przy 1000rpm okolo 13,92V gdy juz spadnie na 500rpm pokazuje okolo 12,83V i wraca na 800 rpm pokazujac znow okolo13,56V. Po tym widac jak obroty ( te znizajace sie ponizej 800rpm) daja alternatorowi i regulatorowi w kosc. Uwazam, ze min. wlasnie to powoduje jego zepocie. Zwykle obroty powinny sie zachowywac tak, ze przy przygazowaniu wchodza ile chca, ale opadaja z poczatku szybciej a potem przy 1100 i 900 itd. mozna zauwazyc nijakie wychamowywanie spadku i unormowanie sie przy odpowiednich ( w tym przypadku 800rpm) obrotach. Powiedzcie prosze co to moze byc i jaka czesc moze szwankowac. Nie wiem czy to czujnik czy moze jakas grubsza sprawa.
Pozdrawiam - taurus
_________________
'96 Ford Taurus LX 3.0L Duratec 24V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group