www.asu.pl :: Zobacz temat - ogrzewanie
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ogrzewanie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
maniekmach
*
*


Dołączył: Oct 26, 2005
Posty: 120
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob Paź 28, 2006 15:14    Temat postu: ogrzewanie Odpowiedz z cytatem

witam,mam takie pytanko
przy włanczaniu nawiewów załancza sie kompresor od klimatyzacji.
dzieje się to na każdej pozycji tzn. gdy ustawie na szybę nogi lub na pasażera..załancza na czwilę po czym wyłancza i tak na około.
czy to normalny objaw? ford windstar 3.0 L 97 r.
_________________
FORD WINTSTAR 3.0 L 97r FULL OPCJA
"KIEDY RAZ ZAZNASZ LOTU, BĘDZIESZ CHODZIŁ Z OCZAMI WPATRZONYMI W NIEBO, PRAGNĄC TAM POWRÓCIĆ"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ANDREA
*
*


Dołączył: May 08, 2006
Posty: 26
Skąd: CZELADZ

PostWysłany: Sob Paź 28, 2006 19:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,z wiadomości jakie ja posiadam jest to normalny objaw.W układzie nawiewu są czujniki wilgotności powietrza,klima się włącza aby osuszyć powietrze.To wszystko w skrócie.
_________________
POZDRAWIAM WSZYSTKICH FORD WINDSTAR 3,0/96 ZAGAZOWANY BARDZO DOBRZE, DWA Z PLUSEM.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Sro Lis 01, 2006 10:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

klima nie działa tykko w jednej pozycji - nawiew do kabiny. W pozostałych zawsze załącza się i powinna działać cały czas.
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Sro Lis 01, 2006 14:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
OFF

When the function selector knob (18519) is in the OFF position:

the A/C damper inlet door (19C802) is at full vacuum. As a result, outside air is closed off and recirculated air is admitted to the system.
the windshield defroster door (18A478) is at full vacuum and the heater air damper door is at no vacuum, closing off the airflow to the windshield defroster hose nozzle (18490).
the blower motor (18527) and A/C compressor (19703) are off.
MAX A/C

When the function selector knob is in the MAX A/C position:

the A/C damper inlet door is at full vacuum, closing off outside air and admitting only recirculated air.
the heater air damper door is at no vacuum, blocking airflow to the heater outlet floor duct (18C433).
the windshield defroster door is at full vacuum, closing off airflow to the windshield defroster hose nozzles and directing airflow to the A/C registers (19893).
temperature control is usually set for full cool, but may be heated if desired.
air will be picked up at the recirculation opening by the blower motor. With the temperature control set for maximum cold, airflow across the A/C evaporator core will be diverted past the heater core (18476) and then directed into the passenger compartment through the instrument panel A/C registers.
the A/C compressor will be operating when MAX A/C is selected.
the blower motor is on.
A/C

When the function selector knob is in the A/C position:

the A/C damper inlet door is set at no vacuum, blocking the recirculation passage and admitting outside air.
all other door positions are the same as outlined under MAX A/C.
temperature setting can be changed manually.
the A/C compressor will be operating when A/C is selected.
the blower motor is on.
PANEL

When the function selector knob is in the PANEL position:

the A/C damper inlet door, with no vacuum being applied, will block recirculated air and admit outside air. From there, air flows through the system to the instrument panel A/C registers,
the heater air damper door is at full vacuum, airflow is directed to the instrument panel A/C registers,
the windshield defroster door is at full vacuum, closing off airflow to the windshield defroster hose nozzles,
the temperature setting can be changed manually to heat the air but air can not be cooled below outside temperature.
the blower motor is on.
PANEL & FLOOR

When the function selector knob is in the PANEL & FLOOR position:

the A/C damper inlet door is set at no vacuum, blocking the recirculated passage and admitting outside air.
the heater air damper door is in the partial vacuum position, allowing airflow to both heater outlet floor duct.
the windshield defroster door is at full vacuum, closing off airflow to the windshield defroster hose nozzles,
the temperature setting can be changed manually to heat the air but air can not be cooled below outside temperature.
the blower motor is on.
FLOOR

When the function selector knob is in the FLOOR position:

the A/C damper inlet door is in the no vacuum position, blocking recirc air and admitting outside air,
the heater air damper door is in the no vacuum position, closing off airflow to the panel A/C registers.
the air temperature control door may be positioned to mix air flowing through and around the windshield defroster door to achieve the desired temperature level.
the windshield defroster door is in the vacuum position, closing off all but a minimum of airflow to the windshield defroster hose nozzle,
the blower motor is on.
DEFROST & FLOOR

When the function selector knob is in the DEFROST & FLOOR position:

the A/C damper inlet door is in the no vacuum position,
the heater air damper door is in the full vacuum position, allowing no airflow to instrument panel A/C registers,
the windshield defroster door is in the partial vacuum position, allowing airflow to both heater outlet floor duct and windshield defroster hose nozzles.
the A/C compressor operates to dehumidify the air and reduce windshield fogging.
DEFROST

When the function selector knob is in the DEFROST position:

the A/C damper inlet door is in the no vacuum position, admitting outside air,
the heater air damper door is in the vacuum position blocking airflow to the instrument panel A/C registers,
the windshield defroster door is in the no vacuum position, so that most of the incoming air is directed to the windshield defroster hose nozzles.
the temperature control knob setting will determine the amount of air that is directed through the windshield defroster door and the amount that bypasses the windshield defroster door.
the A/C compressor operates to dehumidify the air and reduce windshield fogging.
the blower motor is on.



pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
NIKI
*
*


Dołączył: Jul 27, 2005
Posty: 164

PostWysłany: Sro Lis 01, 2006 15:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dodam że klima nie włączy sie kiedy temperatura spadnie poniżej 0
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sro Lis 01, 2006 15:11    Temat postu: gaz Odpowiedz z cytatem

Gaz zmniejsza swoja objetosc pod wplywem temp - czujnik cisnieniowy nie pozwoli na uruchomienie AC.

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group