www.asu.pl :: Zobacz temat - EGR zaślepiony... jak pozbyć się SESa ?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

EGR zaślepiony... jak pozbyć się SESa ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
rafal_ram
*
*


Dołączył: Sep 05, 2006
Posty: 178

PostWysłany: Czw Paź 05, 2006 7:49    Temat postu: EGR zaślepiony... jak pozbyć się SESa ? Odpowiedz z cytatem

Witam,

Jakiś czas temu zaślepiłem EGR (bo giętka metalowa rurka nosiła ślady co najmniej 2-krotnego rzeźbienia). Od tego czasu przy około 40 mph czasem włącza się SES.
Zrobiłem sobie interface do komputera i wykazuje mi błąd EGR...
Czy EGR powinien mieć jakiś dodatkowy czujnik, który go włącza? Może trzeba gdzieś zewrzeć 2 kabelki?
Pomożecie? Wink

Auto to Pontiac Fiero 2.8l, V6 z 1986 r.
Silnik ponoć jest bardzo podobny do 3.1l z Pontiac'a Trans Sport'a...
_________________
Fiero ma fierownicę do fierowania dla fierowcy Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
lelek
*
*


Dołączył: Jun 11, 2005
Posty: 215
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Czw Paź 05, 2006 9:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Transport ma silnik 3,1 TBI z kopułką i palcem rozdzielacza,
2,8 to raczej będziesz mieć podobny do mojego czyli 3,1 MFI czyli bez kopułki z aparatem impulsowym
_________________
Chrysler 300M, 99r, 3,5 L<br>Jeep Grand Cherokee WJ, 00r, 4,0L  <br>
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
rafal_ram
*
*


Dołączył: Sep 05, 2006
Posty: 178

PostWysłany: Czw Paź 05, 2006 10:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

lelek napisał:
Transport ma silnik 3,1 TBI z kopułką i palcem rozdzielacza,
2,8 to raczej będziesz mieć podobny do mojego czyli 3,1 MFI czyli bez kopułki z aparatem impulsowym

Mam kopułkę i palec Smile
_________________
Fiero ma fierownicę do fierowania dla fierowcy Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Paź 05, 2006 14:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A co ma aparat zaplonowy do EGR czy innego impulsowego czegos tam,jak w trakcie odczytu wywala ci tylko blad z EGR to spokojna glowa Laughing
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
rafal_ram
*
*


Dołączył: Sep 05, 2006
Posty: 178

PostWysłany: Czw Paź 05, 2006 14:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JEDI_V napisał:
A co ma aparat zaplonowy do EGR czy innego impulsowego czegos tam,jak w trakcie odczytu wywala ci tylko blad z EGR to spokojna glowa Laughing

No ok - zapłon nic do tego nie ma... -> odpowiadałem na pytanie...
A ten błąd EGR mi przeszkadza, bo nie wiem, czy to np. nie jest jakiś inny błąd - muszę podłączać komputer czasem (chociaż już przygotowałem sobie interface "na stałe" w aucie Wink


Może być tam jakiś dodatkowy czujnik specjalnie dla EGR, czy ten błąd to może korelacja wyników pomiarów innych czujników?
_________________
Fiero ma fierownicę do fierowania dla fierowcy Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Paź 05, 2006 18:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak ci swieci check to do poki nie sprawdzisz to nie masz pewnosci,ze to tylko EGR.Mnie to tez kiedys denerwowalo,wiec kupilem nowy egr,wymienilem i teraz przy 17-letnim aucie juz mi dlugo nic nie swieci Laughing
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
rafal_ram
*
*


Dołączył: Sep 05, 2006
Posty: 178

PostWysłany: Nie Paź 08, 2006 17:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To pewnie byłoby sensowne rozwiązanie... ale po co wymieniać cały EGR skoro tylko harmonijkowa rura od niego jest do wyrzucenia?
...no i po co wymieniać rurkę, skoro można (mam nadzieję) zrezygnować z EGR i jednocześnie z palącego się SESa? Wink
_________________
Fiero ma fierownicę do fierowania dla fierowcy Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
rafal_ram
*
*


Dołączył: Sep 05, 2006
Posty: 178

PostWysłany: Sro Paź 11, 2006 12:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Grzebiąc w otchłani internetu, doczytałem się, że można zmodyfikować zawartość pamięci komputera, żeby włączała EGR np. przy 304 stopniach (czyli nigdy) - wtedy błąd nie będzie się pojawiał. Muszę znaleźć chwilę, żeby go wylutować... i zawieźć do programowania Wink
Właśnie zaczynam zabawę w chip-tuning Wink
_________________
Fiero ma fierownicę do fierowania dla fierowcy Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Paź 11, 2006 14:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wiem czy ktos ci zmieni mape wtryskow w tym kompie,a jak juz kogos znajdziesz to zapalcisz jak za zboze.Twoj silnik byl montowany w innych wiekszych modelach,o wiekszych mocach wiec wydaje mi sie ze taniej bylo by taki komp z jakiegos rozbitka przelozyc
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
rafal_ram
*
*


Dołączył: Sep 05, 2006
Posty: 178

PostWysłany: Sro Paź 11, 2006 14:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JEDI_V napisał:
Nie wiem czy ktos ci zmieni mape wtryskow w tym kompie,a jak juz kogos znajdziesz to zapalcisz jak za zboze.Twoj silnik byl montowany w innych wiekszych modelach,o wiekszych mocach wiec wydaje mi sie ze taniej bylo by taki komp z jakiegos rozbitka przelozyc


Yyyy... to ja się przyznam, że jestem informatykiem z wykształcenia i elektronikiem hobbystycznie... i już mam wszystko czego mi potrzeba, żeby samemu to sobie zrobić.
Mam dokładny model układu pamięci, którą trzeba wylutować i skopiować sobie na dysk, mam program do modyfikowania jej zawartości... i mam namiar na firmę, która zajmuje się programowaniem pamięci danymi, które się im dostarczy. Zmiana dotycząca EGR, to pikuś... właśnie z tymi wtryskami i wyprzedzeniem zapłonu się waham... bo powiem szczerze - mam w tym ZERO doświadczenia.

Może Wy mi doradzicie coś w tej materii... ale tematem zajmę się na poważnie odpiero w przyszłym tygodniu.
Ogólnie to liźniemy tutaj na serio temat chip-tuningu, bo może nie tylko mi się przyda taka wiedza. Myślę, że temat jest rozwojowy. Założę w przyszłym tygodniu specjalny wątek dla niego i będziemy mogli sobie podebatować...

[a moje auto zostanie królikiem doświadczalnym... ma kto może bezpłatny dostęp do hamowni we Wrocławiu? albo ewentuanie G-Tech? - jak już coś zmienię, to chciałbym wiedzieć czy coś to dało, czy nie...
No i jeszcze zastanawia mnie temat połączenia komputera pokładowego z auta z komputerem gazowym II generacji... ]
_________________
Fiero ma fierownicę do fierowania dla fierowcy Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Paź 11, 2006 16:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

rafal-jak cos to cie ostrzegalem,na tym forum temat chiptuningu raczej nie jest modny,kojarzy nam sie raczek z roznego rodzaju bezkarkowcami z aut kilku marek.Sluzy raczej do podnoszenia osiagow(mocy) bardzo czesto bez odpowiednich modyfikacji w zawieszenie itp.Ciekawe,ze nie spotkalem sie z chiptuningiem polegajacym na obnizeniu spalania,nikt(nie slyszalem aby ktos)nie postaral sie obnizyc spalania np. 1.9TDI poprzez chiptuning,nie mowiac juz o benzynowych silnikach
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
rafal_ram
*
*


Dołączył: Sep 05, 2006
Posty: 178

PostWysłany: Czw Paź 12, 2006 10:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...Ale mi właśnie chodzi między innymi o przyspieszenie zapłonu, żeby auto lepiej się turlało na gazie (mniejsze spalanie i lepsza elastyczność...).
A z tego co wiem, to za pomocą samych ustawień komputerów auta były regulowane tak, żeby poziom spalin spełniał odpowiednie normy USA...
Gaz po spaleniu ma dużo lepsze parametry spalin... więc czemu mam jeździć "ograniczonym" autem?
Ten silnik ma "tylko i aż" 2.8l pojemności... nie ścigam się tym autem (ono ma 20 lat!)... jeżdżę nim na codzień... i jeżeli wiem, że mógłby trochę lepiej pracować i z mniejszym wysiłkiem ruszać spod świateł... to szlag mnie trafia, jeżeli to nie jest zrobione.
Czasem przepustnica jest otwarta szerzej - oczywiście - to auto sportowe... ale nie robię wstydu na ulicach między innymi autami - to nie ten klimat... nie ścigam się z "Golfami-bad_look-ful_tunink" Wink

Wiem - użyłem dwóch zakazanych słów: "hamownia" i "G-tech"... ale jak inaczej sprawdzić efekty zmian, skoro różnica może być np. 5% ?
Mam ręcznie mierzyć czas rozpędzania samochodu do 60 mph, czy przypiąć przyczepę i sprawdzać czy uda mi się ją ruszyć z miejsca?

Doskonale rozumiem o czym piszesz... jak kupowałem auto, to poprzedni właściciel powiedział mi przez telefon: "Jeżeli jesteś dresiarzem, to nie sprzedam Ci tego auta - nie pozwolę żeby kolejne Fiero umarło w rękach debila". Sprzedał mi auto... i nie pomylił się.
(drechy nie chodzą w czarnych płaszczach i nie jeżdżą amerykańskimi autami - wliczając w to też sportowe).

Panowie - jesteście dobrzy w te mechaniczne klocki, a ja potrzebuję rady... Wiem, że "chiptuning" brzmi dresiarsko... ale chyba nie aż tak bardzo, jeżeli robi się go samemu, a nie zamawia gotowca z allegro, nie?
_________________
Fiero ma fierownicę do fierowania dla fierowcy Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Pią Paź 13, 2006 13:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeżeli posiadasz w twoim autku czujnik spalania stukowego to nie pomorze zmiana mapy jeżeli chodzi o kąt zapłonu chyba że zmienisz wsad na tyle aby nie porównywał odczytu i nie korygował ci za pomocą czujnika spalania stukowego ale nie polecam jedynym możliwym rozwiązaniem jest zmiana kąta zapłonu poprzez dołożenie modułu wyprzedzającego zapłon ale wątpie aby w tym roczniku było to możliwe pozatym sama mapa wtrysku i zapłonu na tamte czasy była żeczą niezrozumiałą ze ktoś będzie sie w to bawił i kompy nie są na tyle szybkie aby obrobić nowe mapy nie polecam ci tego robić bo sobie pogorszysz a za mocne wyprzedzenie zapłonu pomaga w destrukcji korbowodów,wału itd.. szczególnie na gazie !! jak chcesz coś dodać temu autku to filtr stożkowy,pompa paliwa,wtryski nowe,turbina,intercooler i po kłopocie chyba że gaz masz na mikserze to wrzuć mu BLOS'a spadnie spalanie i kopa dostanie Smile Pozdr
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
pc
*
*


Dołączył: Jul 08, 2006
Posty: 115
Skąd: Ford Taurus '96 Wagon GL 3.0l. U

PostWysłany: Nie Paź 15, 2006 11:58    Temat postu: DO Rafal RAm Odpowiedz z cytatem

Możesz mi podesłac jak zrobiłeś taki interfejs do komputera. Zrobił bym sobie taki. Mam podobny problem z EGR. Denerwuje mnie kontrolka SES. Zapala sie tylko gdy jade na gazie. Jak Zresetuję kompa i pomykam na bezynie wszystko jest OK.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Nie Paź 15, 2006 21:51    Temat postu: EGR Odpowiedz z cytatem

Ja przecwiczylem ten problem z EGR i nie dalem rady..... Confused

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
rafal_ram
*
*


Dołączył: Sep 05, 2006
Posty: 178

PostWysłany: Pon Paź 16, 2006 10:08    Temat postu: Re: DO Rafal RAm Odpowiedz z cytatem

@JARECEK: odpisuję Ci w temacie: http://www.asu.pl/portal/html/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2437

pc napisał:
Możesz mi podesłac jak zrobiłeś taki interfejs do komputera. Zrobił bym sobie taki. Mam podobny problem z EGR. Denerwuje mnie kontrolka SES. Zapala sie tylko gdy jade na gazie. Jak Zresetuję kompa i pomykam na bezynie wszystko jest OK.
Pozdrawiam


Zależy, co chcesz zrobić - jeżeli interface ALDL do odczytywania informacji z komputera, to schematy są w necie - mogę pomóc Ci szukać.

A jeżeli chcesz modyfikować zawartość pamięci - czyli wartości parametrów, to polecam ten wątek: http://www.asu.pl/portal/html/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2437
_________________
Fiero ma fierownicę do fierowania dla fierowcy Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group