www.asu.pl :: Zobacz temat - Ponton 3,1 ile powinien spalać?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ponton 3,1 ile powinien spalać?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Alopan
*
*


Dołączył: Mar 31, 2006
Posty: 14

PostWysłany: Pon Sie 28, 2006 15:10    Temat postu: Ponton 3,1 ile powinien spalać? Odpowiedz z cytatem

Pojechałem swoim Pontonem w dośc daleka podróż bo prawie 2000 km w jedną stronę. W poróżach krajowych pali mi około 13-14 l LPG na 100 km.
Byłem niemile zaskoczony jak wyliczyłem spalanie w trasie. Na autostradach czeskich i austiackich przy predkosci 120 km/h średnio spalił prawie 19l/100!!!! Większosc trasy przejechałem z włączonym tempomatem (cruise control).
Moje pytanie: 1.Ile Wam palą pontony? 2.Czy włączony tempomat zwiększa zużycie paliwa?

Pozdrawiam
Paweł(Alopan)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Sie 28, 2006 20:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zapytaj rowniez na www.pontiac-polska.com wejdz tam na forum
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Pon Sie 28, 2006 20:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mnie przed regulacja u diagnosty na trasie tychy - kolobrzeg - instalacja gazowa Lanzi spalal ok 18 l. gazu. w tej chwili po wymianie filtra gazu i powietrza, dokladnej regulacji komputerowej z badaniem silnika krokowego, napiecia na sondzie lambda i przeplywu powietrza spala 14 l.

benzyna ok 12-13l.

jesli chodzi o cruise control to moze pojawic sie wyzsze spalanie dlatego ze tempomat bedzie za wszelka cene chcial utrzymac stala predkosc niezaleznie od wzniesien, zakretow czy sytuacji na drodze co prowadzi do czestszej zmiany biegow, zwalniania i przyspieszania pracy lopatek w skrzyni. mam rozumiec ze mowimy o automacie.

wiec skoro spala ci teraz 19 litrow gazu przy 120 na autostradzie to znaczy ze cos jest nie w porzadku z regulacja.

nie wiem jaki masz przebieg?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pon Sie 28, 2006 21:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mój GP z tym samym silnikiem w trasie spala 12l gazu a na podjazdkach 15l gazu, ja wiem że inna buda ale wagowo to chyba prawie to samo.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Alopan
*
*


Dołączył: Mar 31, 2006
Posty: 14

PostWysłany: Wto Sie 29, 2006 13:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

falkon napisał:
mnie przed regulacja u diagnosty na trasie tychy - kolobrzeg - instalacja gazowa Lanzi spalal ok 18 l. gazu. w tej chwili po wymianie filtra gazu i powietrza, dokladnej regulacji komputerowej z badaniem silnika krokowego, napiecia na sondzie lambda i przeplywu powietrza spala 14 l.? .... ciach....


Ja też przed wyjazdem byłem na regulacjach i wymianie filtrów. Dlatego byłem przekonany że będzie ok.


Tak, mówimy o automacie. Nabieram przekonania że jednak jazda na CC miała duże znaczenie. Tam jest sporo podjazdów i to długich. CC wymuszał te 120km/h. Jadąc z powrotem nie używałem cc i spalanie było nizsze.

Regulacja tez była chyba do du...y bo przykręciłem troche śrubę na przewodzie dolotowym gazu (był tam przedtem jakiś "zawór" elektryczny który "fachowiec" od regulacji wyjął w zainstalował "śrubę")i samochód nie tracąc na mocy spalił znacznie mniej. Z powrotem średnio wyszło 15 z kawałkiem. Czyli CC i regulacja. Musze podziękować gazownikowi ;-(

na liczniku ponad 300000 ale kto wie ile jest naprawdę Wink


Pozdrawiam
Paweł (Alopan)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Wto Sie 29, 2006 21:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja mam dokladnie takze srubke na mikserze. w tym przypadku pozostaje regulacja z komputerem tak aby gazownik dokladnie widzial krzywa obrotow.

tego u ktorego byles z pewnoscia cos ci naklecil na szybko.

a tak wogole to 3,1 V6 potrafi w trudnych warunkach palic 19 litrow. wiec to nie zaden szok. benzyna wyszlaby troche mniej ale cena inna Confused

tak wogole to wydaje sie ze woz masz ok, tylko warunki zmien na normalne, dobra diagnostyke i powinno cie uspokoic
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Alopan
*
*


Dołączył: Mar 31, 2006
Posty: 14

PostWysłany: Sro Sie 30, 2006 11:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

falkon napisał:
ja mam dokladnie takze srubke na mikserze. w tym przypadku pozostaje regulacja z komputerem tak aby gazownik dokladnie widzial krzywa obrotow.

tego u ktorego byles z pewnoscia cos ci naklecil na szybko.

a tak wogole to 3,1 V6 potrafi w trudnych warunkach palic 19 litrow. wiec to nie zaden szok. benzyna wyszlaby troche mniej ale cena inna Confused

tak wogole to wydaje sie ze woz masz ok, tylko warunki zmien na normalne, dobra diagnostyke i powinno cie uspokoic



Chyba faktycznie naknocił. Regulacja "na ucho" Wink
Kazał mi nakręcić silnik do 3000 obrotów i coś dłubał pod maską.
19 l/100 może być normalne??!!??!! Mój przed tym wyskokiem nigdy tyle nie zkotłował. A czasami sporo musi dźwigać. 4 nurków ze sprzętem to ful obciążenie i mazury też do całkiem płaskich nie należą a max co wyżłopał to 16.
Przy okazji... zna ktos dobrego diagnostę gazownika w Warszawie?

Pozdrwaiam
Paweł (Alopan)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Sro Sie 30, 2006 13:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

regulacji gazu dokonuje sie dokladnie przy 3000 rpm. wiec tu bylo ok.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Tobiasz
*
*


Dołączył: Jul 13, 2006
Posty: 252
Skąd: Lodz

PostWysłany: Sro Sie 30, 2006 18:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam, mam pytanko ile wam pali pontiac 3.1 po miescie??
bo mi spala 19-20 gazu!! czy to jest normalne spalanie?


Pozdrawiam
_________________
sklep spoĹźywczy online
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Alopan
*
*


Dołączył: Mar 31, 2006
Posty: 14

PostWysłany: Sro Sie 30, 2006 18:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tobiasz napisał:
Witam, mam pytanko ile wam pali pontiac 3.1 po miescie??
bo mi spala 19-20 gazu!! czy to jest normalne spalanie?


Pozdrawiam


Mój tak w mieście pali. Zaznaczam ze to Warszawa (niestety) gdzie się więcej stoi niż jedzie.

Pozdrawiam
Paweł (Alopan)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Garet
*
*


Dołączył: Feb 16, 2006
Posty: 267
Skąd: Znienacka

PostWysłany: Wto Wrz 12, 2006 21:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ja u siebie nie dostrzegłem większej różnicy w spalaniu na CC. Też nie tak dawno odbywałem trasę 2000 km w jedną stronę w tym sporo po autostradach w Niemczech. Prędkość jaką zadawałem CC to 120-130 km/h, a jak z daleka widziałem, że mam przed sobą długi podjazd to deptałem do 150 km/h zeby go trochę bujnąć. Na pokładzie były 4 osoby dorosłe + dziecko + bagaże (sporo). Czyli załadowany na maxa. Spalanie w trasie średnio jak zwykle czyli na pewno nie więcej niż 12,5- max 13,5 L/100km (tak na prawdę nie liczyłem bo jak wcześniej pisałem nie zauważyłem znacznej zmiany).

W sobotę z kolei wróciłem z Chorwacji. W sumie 1500km (w tym dwa pasy przed maską widziałem tylko na odcinku około 30-40km). Jechałem przez spore "górki" przez Bośnie i Hercegowinę a nie jak większość przez Słowenię i Austrię autostradami. Spalanie tak jak wyżej. W tej trasie jednak tempomat był jedynie gadźetem (zresztą niepotrzebnym).
_________________
Tees 3,1 V6 BIAŁY
Ludzie! Kochajcie stare baby!!!
Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Sro Wrz 13, 2006 21:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wiecie, z tym spalanie to jest roznie. kazdy "V" lubi sobie zlopnac niezaleznie od pojemnosci i ilosci cylindrow. oczywiscie wyksztalcony diagnosta ktory obstawi sie komputerami i bajerami, wymieni filterki i na koncu poglaska na do widzenia jest w stanie sprawic cuda - jedni mowia ze powinien palic tyla a tyle, jak mniej to zle itp.

a tak na prawde to wszystko zalezy takze w jakiej kondycji jest nasz silnik - pierscienie, korbowody, zawory, uszczelki, uklad wydechowy, filtryt, rodzaj paliwa, teren w jakim sie poruszamy no i nasza noga takze ma tu wiele do popisu.

jesli krecimy obroty, nie odejmujemy nogi tak aby sobie szybciutko wrzucil wyzej, nie lubimy lock-up'u itd to wszystko ma wplyw na spalanie.

takze jazda na cruise control w powichrowanym terenie z podjazdami ma duze znaczenie - szczegolnie jesli mamy zaladowany woz powyzej przecietnej.

... a zreszta, amerykanca o spalanie sie nie pyta. no... Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
almado
*
*


Dołączył: Jul 14, 2005
Posty: 597
Skąd: Oława

PostWysłany: Czw Wrz 28, 2006 13:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja z CC mam doświadczenia nader pozytywne, wykorzystuję to cudo nawet na krótkich trasach i spalanie generalnie spada Smile Co do jazdy w ternie pofałdowanym, przy odpowiednio dużej prędkości spalanie też nie powinno wzrosnąć, wszak przy zjeździe z górki pedał gazu cofa się i wykorzystujemy energię pobrana podczas podjazdu.

Co do ekonomicznej jazdy... osobiście staram sie jeżdzić tak, by nie musieć hamować. Każde hamowanie oznacza bezpowrotną utratę energii użytą wcześniej do rozpędzenia auta i tyle. Tym sposobem mój ponton bierze w granicach 12 litrów, chociaż od czasu mam przyjemność pojechać agresywniej, gdzie wskazówka licznika nie schodzi poniżej 120km/h i wychodzi wtedy niecałe 15 litrów.
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8, 1993
- sprzedam, 602436559
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Wrz 28, 2006 13:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

almado podzielam twoje podejscie do jazdy-kazde hamowanie to strata kasy na paliwo ktore zuzylo sie do rozpedzania auta( o klockach, oponach i tarczach nie wspomne) ciekaw jestem co na takie podejscie do jazdy by powiedizeli uzytkownicy golfow czy bmw:)
pozdrawiam!
darek
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
resk
*
*


Dołączył: Oct 08, 2004
Posty: 16

PostWysłany: Pią Wrz 29, 2006 13:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Sprawdz czy wlacza sie lock-up. W moim plastiku poprzedni wlasciciel "naprawil" zawor TCC przecinajac i sprytnie maskujac kabelek dochodzacy do skrzyni i spalanie na trasie mnialem blizniacze Wink

zdroowka
Robert
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group