www.asu.pl :: Zobacz temat - Drżenie przy hamowaniu windstarem
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Drżenie przy hamowaniu windstarem

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Inne
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
charger
*
*


Dołączył: Jul 09, 2006
Posty: 390
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie Lip 16, 2006 18:14    Temat postu: Drżenie przy hamowaniu windstarem Odpowiedz z cytatem

Witam.
Mam takie pytanie, w sumie nie zabardzo wiem do jakiego tematu je wrzucić wiec niech bedzie tu:).
Gdy jade moim Fordem Windstarem 95 3.8, to czasem przy mocniejszym hamowaniu całe auto wpada w drgania. Możecie jakoś pomóc? bo ja nie mam pojecia co to jest...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Lip 16, 2006 18:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

przyczyn moze byc kilka:
-dziala abs i wszystko jest OK
-masz pokrzywione tarcze hamulcowe i ...tez wszystko jest bo te typy tak maja(mozna dac do przetoczenia,na jakis czas pomoze)
-skonczylo ci sie zawieszenie(galki,sworznie,mocowanie wahaczy)
opisz kiedy to sie dzieje(szybkosc,sila hamowania itp)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
darioso
*
*


Dołączył: Mar 17, 2005
Posty: 208
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie Lip 16, 2006 20:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Miałem to samo w swoim Windstarze, powodem były popękane tarcze hamulcowe. Dałem dwie nowe (240 zł) i nowe klocki, wszystko ustąpiło. Jak wymienisz przód, koniecznie wyreguluj hamulce z tyłu (jest śruba regulacyjna) bo Wini ma tendencję do tzw. "nurkowania" przy hamowaniu. To znaczy przód się pochyla (wiadomo, masa samochodu) i po to się reguluje tył, żeby wyeliminować te "nurkowanie", inaczej mówiąc żeby przód równo hamował z tyłem. Gdy to zaniedbasz, będziesz cżęsto wymieniał klocki z przodu, bo będą się szybciej zużywać.
_________________
WINDSTAR 96 3.8 ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
almado
*
*


Dołączył: Jul 14, 2005
Posty: 597
Skąd: Oława

PostWysłany: Nie Lip 16, 2006 21:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiecie co? Jeździłem juz autami włoskimi, niemieckimi, koreańskimi, francuskimi a i ostatnio amerykancem i z reguły krzywiłem tarcze przy pomocy siły prawej nogi i wspomagania... chlubnym wyjatkiem jest tutaj cytryna ZX, tarcze są w porzadku ale z kolei bębny szlag trafił... moim zdaniem nie ma co się zbytnio przejmować, oglądam tylko prawie codziennie tarcze czy nie pekniete bo nie mam ochoty na zwrot przez sztag Smile
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8, 1993
- sprzedam, 602436559
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Lip 16, 2006 21:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jesli ma sprawne samoregulatory to niczego tam nie trza ustawiac.one sie same dopasowuja w miare zuzywania szczek i bebnow.lubia jednak przestaac dzialac i wtedy trza im pomoc.trza to rozebrac i taka blaszke dogiac aby zapadka dzialala.potem trza ja podkrecic tak aby hamulec nie ocieral ale lapal przy malym nacisku pedalem. jesli wszystko sie uda to na dlugo masz spoko.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
charger
*
*


Dołączył: Jul 09, 2006
Posty: 390
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon Lip 17, 2006 13:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zobacze te tarcze, bo pewnie to jest to, ale te tylne bebny tez rozbiore i popatrze. Jak narazie to tylko dwa razy mi zadrzał. A wlasnie gdzie jest ta śruba regulacyja na te tylne hamulce?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Lip 17, 2006 14:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

o mnie jest to cos na ksztalt rzymskiej sruby ktora rozkreca sie sama wraz z zuzyciem szczek.jest tam taka zapadka ktora powoduje,ze kreci sie w jedna strone czyli sie poszerza. umiejscowione to jest pod bebnem pomiedzy szczekami. jesli jest sprawne to wystarczy od wewnetrznej strony auta zdjac taka gumke i srubokretem tak krecic az zacznie szczeka ocierac o beben,potem podeptac pedal hamulaca i jesli jeszcze ociera to cofnac o jeden zabek.tak jest u mnie ale u ciebie moze byc inaczej.jest sposob aby to sprawdzic ale niestety teraz mam zajob i sie nie wyrobie.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Inne Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group