www.asu.pl :: Zobacz temat - 4T65E gubi lock up
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

4T65E gubi lock up

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
slawol75
*
*


Dołączył: Dec 23, 2018
Posty: 11

PostWysłany: Pon Cze 07, 2021 20:36    Temat postu: 4T65E gubi lock up Odpowiedz z cytatem

Nie wiem czy dobrze sprecyzowałem post, ale zaraz wyjaśnię o co chodzi. Skrzynia w Chevrolet Uplander 2006. Dzieła dobrze, nie szarpie, nie przeciąga biegów. Startuje bez opóźnień. Problemem jest słabe trzymanie lock up na 4 biegu. Zapina ładnie, jedzie normalnie ale od czasu do czasu zrzuca bieg z 4 na 3 i z powrotem. Trawa to krótko, może z 2-3s? Widać to po obrotach. Zrzuca na 3 i rosną ok 200-300 i spadają. Dzieje się to przy 50, 60,70 mil/h. Co jakiś czas, bez żadnej reguły. Na odcinku np 10km zdarzy się to ok 5 razy. Strasznie to irytujące. Jeździłem taką skrzynią w poprzednim modelu Chevrolet Trans Sport i tego nie było. W starszej 4T60E też było ok, a tutaj taki kwiatek...Objaw zużywającego się konwertera, ale. Konwerter zregenerowałem. Jak skrzynia była wyjęta podmieniono też elektrozawory (zostały mi z poprzedniej skrzyni, tam miałem usterkę elektryczną. Komputer wskazywał na usterkę elektrozaworów, a okazało się że winny jest kabel zasilający je. Naprawił to dopiero serwis ASU we Wrocławiu). Po wymianie konwertera zapina może trochę wcześniej lock up, ale gubi go co jakiś czas tak jak poprzednio. Żadnego błędu nie pokazuje. Olej nowy dextron VI. Może to znowu jakiś kabelek? Poprzednio było za małe napięcie i skrzynia chodziła w trybie serwisowym. Czy można to jakoś zdiagnozować. Skrzyniarz z Poznania po opisaniu objawów przez telefon go prześwietlił i na dzień dobry zaproponował remont. Takich diagnoz nie potrzebuję. Chyba że zawór loc k up w poprzedniej skrzyni też był walnięty? Do kogo się zwrócić? Miał ktoś podobny przypadek?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
slawol75
*
*


Dołączył: Dec 23, 2018
Posty: 11

PostWysłany: Sro Cze 09, 2021 14:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ktoś, coś? Dzwoniłem do Mid Partsu jeszcze raz z pytaniem o konwerter. Okładziny były starte, ale w oleju opiłek jakoś nie było...Do kogo się zwrócić o diagnozę? Nie każdy Skrzyniarz lubi ten model i się an nim zna. W serwisie Naprawa Walkowiak w Poznaniu nie doszli do tego, że kabelek ma inne napięcie jak powinien mieć. A chcieli robić remont skrzyni...Tragedia. Kto dobrze zdiagnozuje skrzynie 4T65E?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
slawol75
*
*


Dołączył: Dec 23, 2018
Posty: 11

PostWysłany: Pią Cze 11, 2021 17:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dalszy ciąg monologu...Dzisiaj rozmawiałem ze specem od amerykanów ze swarzędza. Po opisaniu problemu stwierdził że najprawdopodobniej jest to usterka mechaniczna i jest jakiś przeciek wewnątrz skrzyni i nie trzyma ciśnienia. Może kosze są zużyte, tarczki...nie ma za bardzo sensu podpinać kompa bo nic nie pokaże. Aż nie chce mi się wierzyć że tak jest. Kiedyś diagnozowali skrzynie mierząc podciśnienia. Teraz nikt tego nie robi? Nie chce się ludziom, nie potrafią? Tylko podłączyć kompa i tyle? Na amerykańskich stronach znalazłem coś takiego:
http://www.pontiacbonnevilleclub.com/forum/other-3800-powered-cars/topic12868.html
Może warto byłoby spróbować? Kto to potrafi???
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
slawol75
*
*


Dołączył: Dec 23, 2018
Posty: 11

PostWysłany: Sob Cze 12, 2021 13:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i jeszcze kilka wątków związanych ze sterownikiem:
https://translate.google.com/translate?hl=pl&sl=en&u=http://www.pontiacbonnevilleclub.com/forum/other-3800-powered-cars/topic12868.html&prev=search&pto=aue
tutaj moją uwagę zwrócił post o resetowaniu TAP. Może skrzynia pamięta poprzednie wartości ze starym konwerterem i elektrozaworami? Autor pisze że powinno się to resetować po wymianie elementów skrzyni...Skrzyniarz powinien wiedzieć jak to zrobić? Czy raczej mu się nie będzie chciało, bo nie wystarczy podłączyć kompa? Lub po prostu nie znają tego tematu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group