www.asu.pl :: Zobacz temat - [K] Pontiac Trans Sport I V6
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[K] Pontiac Trans Sport I V6

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Samochody
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
MonStar
*
*


Dołączył: May 09, 2019
Posty: 3

PostWysłany: Pią Maj 10, 2019 17:31    Temat postu: [K] Pontiac Trans Sport I V6 Odpowiedz z cytatem

To mój pierwszy post tutaj, dlatego na wstępie chciałem przywitać wszystkich Użytkowników, a w szczególności miłośników I właścicieli Pontiac-ów Trans Sport-ów 1 gen Very Happy

Niedawno dojrzałem do decyzji o zakupie pierwszego amcara, a ponieważ PTS podoba mi się od zawsze wybór był prosty i rozpocząłem poszukiwania. Głodny informacji i danych technicznych wertowałem czeluści internetu i tak natrafiłem na Wasze forum, co bardzo mnie cieszy, bo jest tutaj mnóstwo konkretnej wiedzy Cool

Ogłoszenia na popularnych portalach śledzę od dłuższego czasu – obecnie wystawionych na sprzedaż jest dosłownie kilka sztuk, więc wybór raczej skromny. I tak się właśnie zastanawiam, czy to czas robi swoje i PTSy pomału wymierają, czy może porządne sztuki sprzedają się poza ogłoszeniami??

Ostatnio, korzystając z majówki pojechałem obejrzeć najbliższy egzemplarz (chciałem podlinkować ogłoszenie, ale zniknęło – czyżby się sprzedał??). Ogólnie był to polift rocznik ’94 3.8 z Kanady. Był to pierwszy PTS z jakim miałem okazje wejść w „kontakt fizyczny” (wcześniej tylko oglądałem zdjęcia) i po „obmacaniu” i przejażdżce utwierdziłem się w przekonaniu, że tego szukam – pomruk spokojnie pracującej V6-tki (do tej pory jeździłem co najwyżej R5), zawieszenie izolujące tyłek od nierówności drogi (dosłownie płynął jak . . . ponton Wink), materiały we wnętrzu (szczególnie gruby welur na fotelach) i ta przestrzeń do przedniej szyby – REWELACJA Very Happy Ale niestety kondycja tego konkretnego egzemplarza nie była najlepsza. Najbardziej nie spodobała mi się korozja pod spodem (dziury na wylot w wewnętrznych częściach progów za przednimi kołami i wzmocnienie poprzeczne za PP kołem, które rozsypywało się przy dotknięciu palcem) i boczek drzwi pasażera skręcony wkrętami . . . Było jeszcze kilka innych minusów, dlatego jednak nie chwyciłem za portfel, chciałem to przemyśleć na spokojnie. Może te mankamenty to wina wieku (w końcu PTS-y dobijają do 30-tki) i większość aut tak wygląda? Ciężko mi to ocenić, nie mam porównania. Jednak sam obecnie jeżdżę co prawda nieco młodszym autem (Opel ’9Cool, ale z każdej strony wygląda lepiej, więc mam nadzieję, że uda się znaleźć coś lepszego Smile

Jest jeszcze jeden egzemplarz, do którego mam niedaleko:
[url]https://www.olx.pl/oferta/pontiac-trans-port-100-sprawny-okazja-CID5-IDy6fkw.html#cab87e3adf[url]
W oczy rzuca się maska i (chyba) przedni zderzak w innym kolorze, zupełnie wisząca podsufitka i ta dziwna blaszka na pedale hamulca. No i 3-ci stop na dachu – tak montowali w fabryce?? Ale jeżeli rzeczywiście jest zdrowy pod spodem, to może warto? Chyba wybiorę się w wolnej chwili, chociażby dla porównania. A może ktoś zna to auto?

Najlepsze wrażenie ze wszystkich wystawionych robi ten:
[url]https://www.olx.pl/oferta/pontiac-trans-sport-3-8-v6-CID5-IDy5biM.html#0b52d03805[url]
Na zdjęciach wygląda porządnie (nie pasują mi tylko te niby aluminiowe dywaniki z przodu Shocked), konkretny opis. Zwykłe tylne szyby, brak gazowni, czyli chyba kompletna seria na Europę? Ze wstawieniem środkowego fotela w drugim rzędzie chyba nie powinno być problemu po demontażu podłokietników ze skrajnych? Ogólnie do mojego ideału brakuje tylko „kaloryferów” – klimat wersji USA bardziej mi pasuje Wink, ale przy zdrowym egzemplarzu nie będę wybrzydzał. Jednak do tej sztuki mam spory kawałek (ok. 430 km) i wolałbym nie jechać w ciemno. I tu pojawia się pytanie – czy ktoś z Was zna to auto i może potwierdzić stan jak w opisie? A może znajdzie się dobry człowiek z Krakowa lub okolic, który miałby czas i chęci podjechać i je obejrzeć? Będę zobowiązany.

A może ktoś z Was chciałby się rozstać ze swoim PTS-em? Albo wie o jakimś zdrowym egzemplarzu z pewnych rąk na sprzedaż? Ogólnie moje preferencje to przedlift z kaloryferami i V6-tką (najlepiej 3.8 Wink), ale przy tym się nie upieram, priorytety to zdrowy spód, suche (w miarę) silnik i skrzynia zalane odpowiednim olejem i sprawna klimatyzacja. Będę wdzięczny za każdą informację.

Na koniec jeszcze jedna kwestia – wertując forum natknąłem się na niepokojące wpisy o tzw. „delaminacji” (jeżeli dobrze pamiętam). Jak rozumiem chodzi o uszkodzenia elementów poszycia? Starzenie się materiału? Czy to poważny problem? PTS miałby być moim jednym autem i służyć do jazdy na co dzień (ale nie codziennie), więc wolałbym, żeby nie został unieruchomiony przez problemy z panelami nadwozia. Mówiąc szczerze mocno zaniepokoiła mnie ta informacja, dlatego będę wdzięczny za wyjaśnienie.

Uff – wyszło mi niezłe wypracowanie, ale mam nadzieję, że nie zanudziła Was moja historia i znajdzie się ktoś, kto doczyta to do końca i zechce odpowiedzieć na sprytnie ukryte w tekście pytania Wink

Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi/wskazówki/uwagi.

Pozdrawiam i szerokości
Przemek[/url]


Ostatnio zmieniony przez MonStar dnia Sob Maj 11, 2019 22:59, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4312

PostWysłany: Pią Maj 10, 2019 19:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bierz tego bordowego, jesli jest tak jak w opisie to masz w chuj porobione, przy tym zielonym bedziesz musial to zrobic. Delaminacja zdaza sie w uszkodzonych egzemplarzach. Po za tym ten zielony z tymi szybami made in EU to porazka. Obwisla podsufitka to prawie standard, wiec sie nie przejmuj, jesli nalezalo by to zrobic to rob tylko i wylacznie na aucie, nie wyciagaj podstufitki bo ci sie w rekach rozleci, odkrecic plastiki i kogos do pomocy. Jak cos to pytaj o reszte, mialem kiedys pts, mam kupli u ktorych dozywotnia jest kilka sztuk, wiedze jakas tez posiadamy, duzo jest na forum. Na przyszlosc NOWE TYTULY WATKOW BEZ MIEKKICH ZNAKOW, bo wychodza takie gnioty.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MonStar
*
*


Dołączył: May 09, 2019
Posty: 3

PostWysłany: Pią Maj 10, 2019 23:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No racja, z tego co facet napisał, to w bordowym jest dużo świeżych gratów, a podsufitkę traktuję raczej jako pierdołę - myślę, że do ogarnięcia. Bardziej zastanawia mnie ten kolorowy przód, sugeruje że mógł gdzieś przywalić. Na zdjęciu z otwartą maska widzisz coś podejrzanego? Czegoś brakuje? Ogólnie z tym PTS-em to ciekawa sprawa - na innym portalu wisi stare ogłoszenie z kilkoma usterkami:
https://sprzedajemy.pl/pontiac-trans-sport-prawdziwy-amerykaniec-tanio-skwierzyna-2-6bea9f-nr57378375
Ciekawe czy porobił Wink

Co do zielonego, to fakt z tymi szybami wygląda słabo, ale zawsze można okleić.

Tak właśnie się zastanawiałem o co chodzi z tym tytułem. myślałem że czeka na akceptację czy coś takiego, a tu jednak mój błąd - przepraszam i obiecuję poprawę Wink
Chyba się udało Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MonStar
*
*


Dołączył: May 09, 2019
Posty: 3

PostWysłany: Wto Maj 14, 2019 20:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mała aktualizacja:
Oglądałem dzisiaj bordowego PTS-a z powyższego ogłoszenia.
Największy plus - zdrowy spód, rdzy jest naprawdę niewiele, myślę że wystarczyłoby wyczyścić i zakonserwować przed zimą.
Największy minus to szwagier właściciela, z którym rozmawiałem, a właściwie jego brak wiedzy o samochodzie (w czasie jazdy próbnej zachwalał swojego passata 1.8 w gazie . . .) No i "trzęsienie budy" przy hamowaniu. Ogólnie samochód nie jest w 100% sprawny jak głosi opis i usterek znalazło się więcej, ale tego się spodziewałem.
Najważniejsza sprawa: płyn w skrzyni wyglądał na niedawno wymieniany (czysty i klarowny), ale przy sprawdzaniu poziomu (przy pracującym silniku, skrzynia rozgrzana po jeździe) na bagnecie pojawiły się pęcherzyki powietrza (bąbelki Smile) - czy to normalny objaw??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Samochody Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group