www.asu.pl :: Zobacz temat - A-604 TRYB AWARYJNY TYLKO JAK ZIMNY
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

A-604 TRYB AWARYJNY TYLKO JAK ZIMNY

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
patita22
*
*


Dołączył: Sep 12, 2008
Posty: 26
Skąd: Warszawa WÂłochy tel.608 417 185

PostWysłany: Pią Gru 11, 2015 20:37    Temat postu: A-604 TRYB AWARYJNY TYLKO JAK ZIMNY Odpowiedz z cytatem

Witam. Od kilku miesięcy zawsze po odpaleniu mojego Chryslera mam tryb awaryjny do rozgrzania oleju w skrzyni. Wystarczy reset jak olej jest gorący i mam wszystkie biegi. Skaner błędów pokazał P1782-czyli 2-4 Presure Switsch Sense Circuit i P1783 którego nie znalazłem w kodach. Proszę wskazać gdzie znajdę 2-4 przełącznik ciśnienia i co oznacza błąd P1783. Oczywiście ASB a-604 z 1996 roku w Chrysler Voyager 3,3. Rok temu wymieniłem planetarki, tarczki, filtr i olej. Przez rok nie było żadnych problemów. Za pomoc z góry dziękuję i pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PitS
*
*


Dołączył: Nov 25, 2018
Posty: 3

PostWysłany: Nie Lis 25, 2018 0:46    Temat postu: Re: A-604 TRYB AWARYJNY TYLKO JAK ZIMNY Odpowiedz z cytatem

patita22 napisał:
Witam. Od kilku miesięcy zawsze po odpaleniu mojego Chryslera mam tryb awaryjny do rozgrzania oleju w skrzyni. Wystarczy reset jak olej jest gorący i mam wszystkie biegi.


Witam, to mój pierwszy wpis na forum.
Widzę że nikt nie odpowiedział, nie znamy więc prawdziwej usterki, gdyż kolega też się nie pochwalił czy ją usunął.

Czemu odgrzewam tego kotleta? Bo mam podobny problem, i próbowałem już sobie z nim poradzić. A im zimniej tym problem bardziej uciążliwy.

Moje autko to Chrysler Voyager II ES 3,3V6, wiosną stał bo nie miał badań, jak chciałem je zrobić to zauważyłem małą plamę pod półośką, naprawiłem, uzupełniłem poziom, nie stwierdziłem ubytków, jednak w lecie zdarzało się że zaraz po uruchomieniu autko startowało z trybu awaryjnego i wystarczyło dosłownie odłączenie zapłonu i ponowne uruchomienie żeby wszystko działało.

Kładłem to na karb owego wycieku mimo że poziom miałem prawidłowy.
Gdy się ochłodziło wraz z jesienią trzeba było już ujechać kilkaset metrów żeby skrzynia się zagrzała i po resecie kluczykiem pracowała normalnie, choć tu zdarzało się zaraz po starcie że na pierwszym skrzyżowaniu po resecie, po zatrzymaniu na światłach skrzynia spadała w tryb awaryjny z lekkim szarpnięciem.

Pomyślałem że to zabrudzony olej i filtr, mimo że żaden zapach ani kolor nie wskazywał na zużycie. Wymieniłem filtr, wymieniłem dynamicznie olej.
To samo!

Za tydzień przy następnym wolnym wyciągnąłem solenoidy i przeczyściłem, przeczyściłem wszystkie wtyczki (od czujników, od paczki i od TCM). Ruszyłem - szczęśliwy, bo wystartował prawidłowo.
Następnego dnia było już normalnie, czytaj źle.

Od ochłodzenia jest naprawdę źle, bo muszę ujechać z 3-4km w trybie awaryjnym, żeby po ponownym odpaleniu (najlepiej w ruchu do przodu) poszedł normalnie, z tym że najbliższe hamowanie prawie do zera wywali go do trybu awaryjnego.

Jak się już zagrzeje to nie ma problemu, mogę pójść na godzinę coś załatwiać wsiąść i jadę normalnie, jak ostygnie jest kicha.

Olej ATF 3+ (od zawsze)

Wiem że przyczyna jest związana z temperaturą oleju (nie wiem co ją mierzy bo nie ma takiego czujnika) lub jego lepkością co przekłada się na sygnał ciśnienia)

Nie wyciągałem ze skrzyni i nie mierzyłem czujników wejścia/wyjścia/prdkości, ale akurat wskażnik pokazuje prędkość prawidłowo bez skoków a to podobno ten sam sygnał.

Czego szukać? Jakich sygnałów i gdzie żeby to zdiagnozować, muszę sobie raczej poradzić sam, bo pracę zaczynam przed wszystkimi i kończę po wszystkich. Wink

Za pomoc dziękuję.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie Lis 25, 2018 7:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

taka diagnoza to jak wróżenie z fusów, pojawia się i zanika może być błahostka a może i nie,może być to gdzieś uszkodzony kabel w wiązce,może to być i któryś z tych dwóch czujników, mogą to być i solenoidy jak i skrzynia, chyba zostaje tobie droga sprawdzania i podmiany najtańszych rzeczy, albo najpierw odczyt błędów porządnym skanerem do chryslerów, może on coś choć trochę nakieruje gdzie szukać przyczyny?
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PitS
*
*


Dołączył: Nov 25, 2018
Posty: 3

PostWysłany: Nie Lis 25, 2018 17:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tu nie chodzi o wróżenie z fusów tylko o metodę diagnostyki i ewentualnej eliminacji począwszy od przyczyny najbardziej prawdopodobnej/najłatwiejszej do wykluczenia.

Właśnie nie oto chodzi żeby wymienić pół samochodu, zgadując, ale o to żeby nie wymienić nic. Wink

Dobra, nie będziemy odtrąbiać sukcesu, to dopiero po naprawie, ale diagnostyka takich rzeczy jak czujniki i sygnały nie zawsze wymaga kompa jeśli wiemy jakie te sygnały powinny być.

Zanim napisałem swój post wczoraj, przejrzałem trzy strony tematów z tagiem #tryb awaryjny i nic nie pasowało poza jednym do którego sie dopisałem. Wszyscy pozostali proszący o pomoc mieli problem odwrotny, ciepły nie działa zimny działa.

Opowiem jak ustaliłem usterkę, może komuś ta wiedza pomoże.
Output Speed Sensor i Input Speed sensor wyeliminowałem poprzednio podczas wymiany oleju, dziś zacząłem od sprawdzenia czujnika położenia biegów też jego praca była prawidłowa opór 0,5Ohm na kulce wysuniętej, rozwarcie na wsuniętej.

Czas na zestaw elektrozaworów sterujących ciśnieniem (Solenoid Pack). Mechaniczne usterki i zabrudzenia wykluczyłem poprzednio, nie zatrzymywałem się przy nim bliżej, osadzenie cewek na stykach prawidłowe, po złożeniu "terkotanie" prawidłowe/jak bywało zwykle. Złożyłem, tylko napsioczyłem na mechaników którzy robiac tę skrzynię wyciągnęli kolejny gwint na jednej z trzech śrub mocujących elektrozawory (na szczęście na środkowej)

Teraz przyszła kolej na sygnały elektryczne Gniazdo ma 8 pinów numerowanych przeciwnie do ruchu wskazówek zegara wokół śruby montażowej począwszy od godziny 11 kończywszy na 13.
Pin 4 to zasilanie 12+
4 cewki elektrozaworów mają wspólne jedno zakończenie i drugie na pinach 5,6,7 i 8.

Między 4 a kolejnymi pinami 5,6,7,8 pomiary wykazały 1,8-1,9 Ohm. Prawidłowo. Jeśli tylko nie ma przerwy w wiązce TCM jest w stanie sterować elektrozaworami, potwierdzenie sterowania/powstania oczekiwanygo ciśnienia pokonującego działanie sprężyny uzyskuje się na pinach 1,2,3. One również mają wspólne zasilanie, każdy z nich posiada odrębny opór, chyba że ciśnienie wygenerowane odpowiednim elektrozaworem zamnknie odpowiedni obwód do masy.

Czyli między stykami 4 a 1,2,3 powinien wystąpić opór ok 300 Ohm. Gdybyśmy mieli elektrozawory na wierzchu i potrafili podać na kolejne kanały olejowe ciśnienie (dowolnego rodzaju w granicach 50psi) między stykami 1,2,3 a masą powinno być pod ciśnieniem zwarcie i bez ciśnienia rozwarcie.

Mierzymy na zimnym bez ciśnienia: 4-3 300, 4-2 300, 4-1 nieskończoność. Kilka prób nic nie zmienia.
To do masy, żeby wykluczyć podwieszenie kowadełka elektrozaworu: 4-3 brak zwarcia, 4-2 brak zwarcia, 4-1 brak zwarcia

Teraz pozostaje zagrzać i poczekać aż skrzynia będzie normalnie pracować i pomierzyć styki 4-1
Wynik: 300 Ohm

Diagnoza? Zimny lut na płytce z opornikami na pinie 1 (biegi 2-4)
Teraz czemu to zgadza się z obiawami?
Pamiętam że jeśli udało mi się w trybie awaryjnym rozpędzić Voytka i podczas biegu samochodu zrzucić na neutral i zresetować, szybko wrzucając bieg, samochód nie uzyskiwał informacji o nieprawidłowości bo sygnał na właśnie korzystanym kanale ciśnieniowym pokazywał zwarcie czyli jakby było na nim prawidłowe ciśnienie i nic się nie działo. Dopiero zwolnienie powodujące spadek ciśnienia i brak pojawiającego się prawidłowego sygnału napięcia skorygowanego oporem 300 Ohm powodował wpadnięcie w tryb awaryjny.

Ot i całe zgadywanie Wink Naprawa potwierdzi ....... albo szukamy dalej. Ale to za tydzień przy następnym wolnym bo jak mam to wyciągać to musi przyjść helicoil do naprawy spapranego gwintu.
Dam znać jak poszło.[/img]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
easy_rider
*
*


Dołączył: Mar 01, 2009
Posty: 4

PostWysłany: Nie Gru 02, 2018 21:28    Temat postu: Re: A-604 TRYB AWARYJNY TYLKO JAK ZIMNY Odpowiedz z cytatem

[quote="PitS"]
patita22 napisał:

Olej ATF 3+ (od zawsze)


Tak z ciekawości zapytam jaki olej obecnie wlewasz że specyfikacją ATF 3+.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PitS
*
*


Dołączył: Nov 25, 2018
Posty: 3

PostWysłany: Pon Gru 03, 2018 22:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odpowiadając na pytanie: Mannol Dexron III Automatic Plus

Teraz relacja: Naprawione!
Diagnoza była poprawna, winny był rezystor oderwany jedną nogą od lutowania płytki drukowanej elektrozaworów, więcej naprawy było przy gwincie mocującym elektrozawory do bloku skrzyni.
Kupiłem Helicoil ze sprężynkami M6x1 (długosć 20mm) ponieważ to są tylko 3 śruby więc trzymanie musi być pewne.
[/img]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4318

PostWysłany: Wto Gru 11, 2018 13:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

PitS napisał:
Odpowiadając na pytanie: Mannol Dexron III Automatic Plus

Teraz relacja: Naprawione!
Diagnoza była poprawna, winny był rezystor oderwany jedną nogą od lutowania płytki drukowanej elektrozaworów, więcej naprawy było przy gwincie mocującym elektrozawory do bloku skrzyni.
Kupiłem Helicoil ze sprężynkami M6x1 (długosć 20mm) ponieważ to są tylko 3 śruby więc trzymanie musi być pewne.
[/img]

Nie wiem czy to twoj pomysl czy twojego "mechanika", wypierdol ten olej i to szybko, rob wymiane dynamiczna. Do skrzyn chryslerowskich tylko i wylacznie ATF +4 i to orginalny Mopar, bron boze zadne wynalazki typu dextron, to jest olej do skrzyn GM.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group