www.asu.pl :: Zobacz temat - wymiana SONDY LAMBDA w V6 3.8 Pontiac TS
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

wymiana SONDY LAMBDA w V6 3.8 Pontiac TS

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Sam naprawiam
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
maverick
*
*


Dołączył: Sep 04, 2007
Posty: 147
Skąd: dolnoslaskie

PostWysłany: Czw Paź 01, 2009 7:00    Temat postu: wymiana SONDY LAMBDA w V6 3.8 Pontiac TS Odpowiedz z cytatem

TEMAT :wymiana sondy lambda w silniku V6 3800 ( pontiac TS 1994 )
DIAGNOSTYKA :kod błędu [ 44 ( P0132 )/45 ( P0132)/13( P0134) ] kod powoduje wł. kontrolki Service Engine Soon
DODATKOWE SPOSTRZEŻENIA: bardzo wysokie spalanie paliwa ( podczas jazdy widac szybki spadek paliwa na wskazaniach miernika )
Nowa SONDA LAMBDA - NTK Part # 21006 ,BOSCH Part # 15732, lub ACDELCO Part # AFS75 ( ja wybrałem NGK - posiada przewód z wtyczka ( 4 piny ) gwint z nałożonym smarem )

za wymianę czujnika O2 jeszcze się nie brałem. Łatwo nie będzie ponieważ umieszczona jest centralnie z tyłu silnika ...na kolektorze ( przy 4 cylindrze )
- jedyny plus tego mocowania czujnika to dostęp od góry

- na 99.9 % gwint jest zapieczony
- dostęp i prostota wymiany czujnika ekstremalnie trudna ( z uwagi na brak miejsca -płaski klucz do czujnika O2 odpada , a jeśli nawet to nie mamy tyle siły w jednej ręce by to ruszyć , można tez uszkodzić przewody ciśnieniowe po prawej stronie )
- zdecydowanie na kilka dni musze obłożyć gwint szmatką z preparatem głęboko penetrującym ( tylko nie CocaCola bo potem strasznie śmierdzi gdy kolektor jest gorący )
- pogoda tez powinna pomagać bo robi się coraz zimniej ( kurczliwośc materiałów z punktu widzenia fizyki na PLUS )


Pytania do fachowców
PYTANIE o NARZĘDZIA : który klucz do wymiany czujnika ( tylko nasadowy ) jest najlepszy , jaką dobrać przedłużkę ?
PYTANIE o SPOSÓB ODKRĘCENIA : silniej szarpnąć czy tradycyjnie odkręcac na początku ?
_________________
Pontiac TS 3800 oraz Chrysler 300M + coś z Francji Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Paź 01, 2009 8:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nalezy uzyc tylko i wylacznie specjalnej nasadki ( jeden z trzech na zdjeciu ). http://www.warehousedeals.com/shared/viewProductImage.html?http://ecx.images-amazon.com/images/I/31mGraAoVgL.jpg '''''''Przedluzka jak najkrotsza .Ramie pokretki najlepiej o regulowanej dlugosci.Gdy recznie nie daje rezultatu nalezy uzyc bardzo ostroznie klucza impaktowego na powietrze.Przed zalozeniem nowego obowiazkowo posmarowac gwint specjalnym preparatem przeciw zapiekaniu.Dokrecic - momentem 31 Lb-ft (42 Nm)."""Przed odkreceniem wystarczy 10 min.wczesniej trysnac WD40.

Ostatnio zmieniony przez MarkSeven dnia Czw Paź 01, 2009 9:02, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
maverick
*
*


Dołączył: Sep 04, 2007
Posty: 147
Skąd: dolnoslaskie

PostWysłany: Czw Paź 01, 2009 9:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

klucz znalazłem taki na stronie www poniżej

http://www.eter-mot.com/default.asp?kat=44290&pro=300150#top_sklepu

do tego klucza muszę dobrać resztę Przedłużka musi zabezpieczyć mi dogodną wysokość pracy wiec krótka odpada



FOTKA przedstawia silnik od tyłu . Zaznaczyłem sondę na kolor pomarańczowy . Wektory ( niebieski i czerwony ) przedstawiają miejsce pracy dla klucza ,nasadki i pokrętła

-----------------------------------------
gwint nowej sondy NGK jest firmowo posmarowany smarem przeciw zapiekaniu się gwintu
_________________
Pontiac TS 3800 oraz Chrysler 300M + coś z Francji Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kuba_mysluk
*
*


Dołączył: Mar 19, 2010
Posty: 17

PostWysłany: Pon Sie 09, 2010 16:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kurdę, cała sobote zajęła próba odkręcenia starej lambdy. Bezskuteczna...
Jak juz dopasowaliśmy klucz i przedłużki to sie okazało że dwu chłopów i metrowa (!) przedłużka nie daje rady.
Jedyna opcja w takim przypadku to dac sobie spokój i po prostu wspawać nowe gniazdo lambdy gdzieś z boku rury za kolektorem. Co własnie zamierzam uczynić.

pzdrw

Kuba
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Sie 09, 2010 20:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kuba moze zle zalozyles klucz i sie blokowal? Poza tym stare sondy i ogolnie wydech rozkreca sie bardzo latwo na silnie rozgrzanym wydechu! nie od dzis wiadomo ze jak cos nie chce sie wykrecic to palnikiem sie grzeje i juz palcami mozna Wink
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Sie 09, 2010 20:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jakie spawanie:)
sonde wykrecisz bez problemu. nawet specjalistycznych kluczy nie trza tylko na zimno zapomnij.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
kuba_mysluk
*
*


Dołączył: Mar 19, 2010
Posty: 17

PostWysłany: Wto Sie 10, 2010 13:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No kurde... nie dało rady. Fakt że klucze były trochę kombinowane, ale po wycięciu kabli i odpiłowaniu tej metalowej rurki z niej wystającej, dało sie po prostu nałozyć zwykłą nasadkę. I robilismy to z Lukym i jego pracownikiem, i chłopy wiedzą co i jak... Duże i silne chłopy zaznaczam. Metrowa przedłużka sie gieła, wszystko trzeszczało tak że sie zastanawiałem czy coś w końcu nie ...dolnie (sam sie dziwie że wytrzymał zwykły klucz STANLEYa)
Skoro Luky twierdzi że lepiej i łatwiej będzie wspawać nowe gniazdo to nie mam powodu mu nie wierzyć. Ale... zasialiście ziarno wątpliwości, może obłożę to szmatą z WD40 niech polezy dni kilka?
A potem założe nasadkę i heja? A jak nie to zostawię klucz i rozgrzeje silnik choćby do czerwoności...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Sie 11, 2010 1:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moze byc tez WD40. A potem specjalna nasadka do sensorow z 1/2 cala kwadratem,jak najkrotsza przedluzka(czarna-impaktowa) ,pneumatyczny klucz impaktowy 1/2 cala kw. . Jedno nacisniecie cyngla i po klopocie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Sie 11, 2010 10:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pamietam jak probowalem odkrecic kolo pasowe na wale. nie pomogl nawet klucz impaktowy(udarowy) w warsztacie samochodowym. musialem pojechac na stacje obslugi tirow i dopiero ich lucz udarowy dal rade. idz wiec kierunkiem wyznaczonym przez markseven.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
kuba_mysluk
*
*


Dołączył: Mar 19, 2010
Posty: 17

PostWysłany: Czw Sie 12, 2010 10:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na razie poszedłem do warsztatu... może jutro jakoś odkręcą,a jak nie to wspawają nowy króciec. (W lambdzie tylko muszę zaprawić wtyczkę, bo ich elektryk zapił Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kuba_mysluk
*
*


Dołączył: Mar 19, 2010
Posty: 17

PostWysłany: Sob Sie 14, 2010 18:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i finalnie... udało sie! Lambda wykręcona po podgrzaniu palnikiem i po przyłożeniu odpowiedniego "niutona" na odpowiednim ramieniu. Męczyły sie mechaniki 3h, musieli rozpiąć wydech...

A dzisiaj wymieniłem kilunastoletnią lambde w Astrze F. Odkrecenie trwało a tak z minute...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Sie 14, 2010 19:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Caly problem polega na tym,ze tam gdzie trzeba uzyc duzej sily nie powinno uzywac sie przedluzek.Stosowanie przedluzki bardzo zmniejsza sile na nasadce.Prawie cala sila zostaje zuzyta na " skrecanie sie " przedluzki.A gdy bedzie 3/8 kwadrat to juz wogole ukreci sie!Dlatego w takich sytuacjach uzywa sie pistoletu udarowego i to bezposrednio na nasadke.Minimum 1/2 cala kwadrat.Cala operacja gora 5 minut.Robilem tego setki!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kuba_mysluk
*
*


Dołączył: Mar 19, 2010
Posty: 17

PostWysłany: Pon Sie 16, 2010 7:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Absolutna zgoda. Impuls ruszy wszystko. Tyle że lambda w tej V6 jest strasznie schowana, bez demontrazu cześci wydechu nie wiem czy by w ogóle pistolet udarowy wlazł. (Mi tam ręka ledwo wchodziła), na dodatek jest na silniku dość wysoko i z kanału pracuje sie na końcówce wysięgu ręki. Generalnie -wiekszość posiadaczy samochodów nie posiada do nich odpowiednio wyposażonych warsztatów Wink Takie rzeczy jak palnik czy solidny klucz udarowy (i stosowny do niego solidny kopmpresor) sa po prostu niedostepne. I z całej tej naszej pisaniny chyba wynika jedno:
jak nie masz palnika i klucza udarowego - to porzuc samodzielną wymianę starej sondy, jeśli nie uda ci sie jej odkręcić typowymi narzędziami w powiedzmy godzine (bo spróbowac to zawsze warto, no nie?)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Sie 16, 2010 8:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wszytko racja niemniej ostatnio kumpel w pts 3.8 '92 odkrecil sonde bez wiekszych problemow sam, przy uzyciu zwyklych domowych narzedzi. no ale moze to wlasnie ten wyjatek ,ktory potwierdzia regule:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
piotr1979
*
*


Dołączył: Apr 01, 2010
Posty: 139
Skąd: GDAŃSK PONTIAC TRANS SPORT 3.1

PostWysłany: Pon Sie 16, 2010 19:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tydzień temu ja w swoim poncku wymieniałem sąde zajeło mi to 15 min sam byłem w szoku Very Happy
_________________
PONTIAC TRANS SPORT SE 3.1 91r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kuba_mysluk
*
*


Dołączył: Mar 19, 2010
Posty: 17

PostWysłany: Wto Sie 17, 2010 19:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Farciarze...
cholera, mi to zawsze pod górę i wiatr w oczy. Może moja po prostu nie była posmarowana tym smarem przeciw zapiekaniu ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 358

PostWysłany: Pon Sty 29, 2018 23:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kod bledu 13 jezdzilem z tym kilka miesiecy -ale teraz czas na wymiane bo auto przerywa na PB i mniej na LPG
Dzis wlazlem do kanalu i stwierdzam ze
1- nie ma jak nałożyć klucza nasadowego bo sonda jest dluga i nasadka sie nie sprawdzi a po drugie nie wejdzie bo wtyczka jest za duza .
2-klucz plaski odpada bo nie ma miejsca do uzycia sily przy odkreceniu
3-z gory nie wyobrażam sobie jak to odkrecic bo tez nie ma miejsca
4-chce kupic odpowiedni klucz ale nie wiem jaki
https://www.google.pl/search?q=klucz+do+sondy+lambda+yato&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=yRUUDD2sJ3rGzM%253A%252CiyNpo5BL-VGKmM%252C_&usg=__3iLRBh30hbwuxihAwq_lF5SGnqo%3D&sa=X&ved=0ahUKEwjDtoaakv_YAhUCDCwKHZR8DncQ9QEIcDAI#imgrc=yRUUDD2sJ3rGzM:

5-nie wiem czy próbować odkręcać od dolu czy z gory

Ktos pisal ze zdemontowal wydech moze to jest wyjscie ale próba odkrecenia wydechu od kolektora nie udana - sa zapieczone śruby boje sie ze urwe i bedzie wiekszy klopot



mile widziana porada tych co z tym juz skutecznie walczyli-jakiego klucza uzyc i czy odkrecac z gory z od dolu )
Edit :
Odkręcone od dolu, kluczem płaskim uciętym na odpowiednia długość
niczym nie pryskałem i udalo sie
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG


Ostatnio zmieniony przez robisum1 dnia Wto Sty 30, 2018 8:28, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Sam naprawiam Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group