www.asu.pl :: Zobacz temat - PTS - opony
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

PTS - opony

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon Mar 14, 2016 0:45    Temat postu: PTS - opony Odpowiedz z cytatem

Szukałem jakiegoś wątku o tym, ale coś nie miałem szczęścia.

Panowie, fabrycznie niby powinienem mieć w PTSie opony 205/70 R15.
Takowe mam zakupione zimowe. Teraz stoję przed koniecznością zakupu letnich. I powiem szczerze mam dylemat, bo w tym rozmiarze oczywiście nie ma prawie z czego wybierać jeżeli chodzi o jakieś dobre opony (bo chińczyki i inne takie wynalazki zawsze z miejsca skreślam).

Jest za to całą masa do wyboru 205/65 R15, ale pomijając już ciut mniejszą średnicę, to mam jeszcze dylemat, bo nie wiem w sumie jaka jest zalecana przez producenta nośność opon dla PTSa?
Bo te 205/70 zazwyczaj mają coś koło 95/96 nośności (czyli ok. 710 kg). Za to mniejsze 205/65 zwykle mają tej nośności mniej. I teraz się zastanawiam czy w ogóle warto brać takowe pod uwagę choćby z tego powodu...

I jeszcze sprawa nr 2 - innym, całkiem dobrym zamiennikiem jest rozmiar 215/65 R15. Tu też jest całkiem spory wybór opon, choć oczywiście niestety droższe. Nie mniej czy ktoś miał jakieś doświadczenia w użytkowaniu PTSa na oponie 215? Czy nie ma jakichś problemów z obcieraniem, mieszczeniem się opony, czy też samym prowadzeniem (np. nagle zaczyna się walka w koleinach albo jakieś inne "ciekawe" przeżycia)?[/b]
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Mar 14, 2016 4:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w pts to nie wiem ale rozmiar 215/65R15 to jest rozmiar stosowany w chrysler voyager , trochę baloniaste są te opony ale takie producent przewidział,kolein coraz mniej na naszych drogach także prowadzenie jest w miarę ok, w miarę bo przy takim ciężkim aucie i baloniastych oponach nie ma co liczyć na wchodzenie w zakręty z dużą prędkością, ale ja jeżdżę spokojnie
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4323

PostWysłany: Pią Kwi 29, 2016 17:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To nie jest fajny zamiennik, trzymaj sie orginalu, bo ponton najlepiej na tym jezdzi.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Sob Kwi 30, 2016 9:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To zależy co rozumiesz przez ''najlepiej''....to że droga hamowania jest jak boeinga 737,czy że przy szybszym podejściu do zakrętu jest podsterowny jak skuter śnieżny ? Opony 205/70 to patologia przy tej masie i układzie hamulcowym .Jeździłem na 65 było nieco lepiej z zakrętami i przyspieszeniem,ale buksowały przy szybszym ruszaniu na skręconych kołach.Myślę iż 215/65 będzie lepszym wyborem...
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Cze 15, 2016 9:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja mam aktualnie 205/75R15. Są to opony wyższe od nominalnych. Co ciekawe mimo zę to 205 to są one znacznie węższe niż ich poprzednicy (myślę tu o tej części opony,która styka się z podłożem). Jeździ się świetnie. Co przez to rozumiem-mam odpowiedni komfort(dla mnie najważniejszy parametr, bo po co by mi był ponton). Hamowianie i ogólnie przyczepności nieporownywalnie lepsze (to są General Ameri GS4, a były jakieś Coopery). Raczej jeżdżę dość dynamicznie, zwłaszcza w zakrętach się nie oszczędzam. Poza miłym piszczeniem nic złego się nie dzieje. Osobiście jestem fanem opon jak najwyższych,a conajmniej tak wysokich jak zaleca producent auta. Ze względu na komfort, trwałość, odporność na krawężniki i inne dziury w drodze i...ich urodę. Może nawinięty gumolit na felgę 20 cali dobrze się prezentuje w E36 pod remizą albo w escalade w murzyńskim gettcie ale to nie moja bajka.
A i jeszcze chciałem dodać, że obecne opony wyglądają jakby w przekroju poprzecznym było okrągłe-zupełnie jak na filmach z myszką miki. Bardzo cieszą moje oko!!!
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group