www.asu.pl :: Zobacz temat - Wibracje powyżej 130 Km/H
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wibracje powyżej 130 Km/H

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Slowik
*
*


Dołączył: Dec 03, 2005
Posty: 140
Skąd: PoznaĂą

PostWysłany: Wto Maj 30, 2006 12:34    Temat postu: Wibracje powyżej 130 Km/H Odpowiedz z cytatem

Witam.

Odnoszę wrażenie, że zaczęło się tak dziać po zmianie opon na letnie. Przy prędkości powyżej 130 Km/h, jadąc po autobanie (czyli równo było), zaczyna wszystko drgać, tak jakbym jechał po tej "tarce", która często występuje przed światłami. Trwa to ok 10 sek, potem cisza, wszystko płynie, jest wypas, za parę chwil ponownie na ok 10 sek tarka. Myslę, że jakby opony biły to drgania byłyby odczuwalne cały czas.
Co Wy na to?
Jakieś sugestie?


PZDR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Maj 30, 2006 13:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dwie rzeczy-przede wszsytkim opony. drgania sa wtedy kiedy nastepuje rezonans czyli gl. przy pewnej predkosci obrotowej kola no i druga rzecz ktora sie z tym wiaze:stan amortyzatorow. proponuje poprawnie wywazyc kola i sprawdzic zuzycie amortyzatorow.
darek
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Slowik
*
*


Dołączył: Dec 03, 2005
Posty: 140
Skąd: PoznaĂą

PostWysłany: Wto Maj 30, 2006 16:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Amorki to wiadomo jak sprawdzić, nie rozumiem jednak jak to jest "poprawnie" wyważyć koła. Wyważenie to wyważenie, wsadzają na oś maszyny, obraca się, pokazuje gdzie walnąć ciężarki i wsio. Ciężko tutaj coś zjebać! Każdy w warsztacie mi powie, że maszyna mówi, że koło wyważone to tak jest.
mogę oczywiście jeździć co chwilę do innego wulkanizatora wyważać koła aż do skutku, ale stracę majątek a nie wiemy czy to pomoże.


PZDR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Maj 30, 2006 21:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

otoz "zjebac" mozna wszystko i zawsze ,a mechanicy samochodowi(no dobra-wiekszosc z nich) sa wrecz w tej dziedzinie specjalistami. pozornie masz racje-mozna wywazyc kolo albo nie. ale to tylko pozory. zakladajac ,ze masz opony "zwykle" nie kierunkowe i nie lewa/prawa to istnieje kilkanascie kombinacji felga-opona(pamietajny ,ze felg jest 4 i opon tez a kazda z nich mozna zalozyc na dwa sposoby(kierunek) i pod setkami katow wiec rachunek jest prosty inaczej;). w zwiazku z tym wystarczy aby jedna z opon trafila na jedna z felg i "zalozyla sie" tak,ze bicie wystepuje dramatycznie z jednej strony. 99% oponiarzy przypierdzieli ci kilogramowy ciezarek ale takie kolo nie bedzie przeciez wywazone!!!!!!!!! normalny (czytaj :unikatowy) mechanik zdemontuje opone,przesunie ja o pewien kat na kole i wywazy ponownie az waga ciezarka spadnie do minimalnego poziomu. ja sobie zawsze patrze na wywazarke i jesli widze,ze facet mi chce przywalic z 2 stron felgi po dwa 10 cm ciezarki to mu delikatnie daje do zrozumienia,ze sie z giertychem chyba na lby pozamienial.
darek
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Wto Maj 30, 2006 21:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a moze masz index predkosci opony nie przystosowany do takiej jazdy,ja kiedys w niemczech tez na autobanie mialem tak samo,pojechalem tam na zimowkach,drogi suche wiec depnalem i miedzy 125km/h a 130km/h drgania,dopiero po powrocie do domu powiedzieli mi ze opony nie byly przystosowane do tej predkosci
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Pią Cze 02, 2006 8:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak to jakis VOYAGER to na 90% przegub wewnetrzny przy skrzyni biegów powoduje taki efekt zadko na ktorym warsztacie oprocz ASU o tym wiedza i cie na to naprowadza Pozdr
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
dex
*
*


Dołączył: Mar 23, 2006
Posty: 366
Skąd: GorzĂłw Wlkp.

PostWysłany: Pią Cze 02, 2006 15:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.
Jeśli opony nie są nowe to prawdopodobnie mogą być wyząbkowane, lub
mozesz mieć wewnętrzne uszkodzenie opony. Sprawdź czy nie masz jakiegoś guza. Ja tak miałem u siebie na jednej oponie z tyłu. przy prędkosci ok 110 km samochód dostawał wibracji. teraz wymieniłem na nowe Fulda Catat Progresso. jest ok tylko przy 130 na autobahnie troszkę hałasują.
_________________
Chrysler Town & Country 3,8 stown&go 2005.
Dodge Grand Caravan 3,3 Sport 02 - sprzedany
Grand Voyager 2,4i 1999- sprzedany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Slowik
*
*


Dołączył: Dec 03, 2005
Posty: 140
Skąd: PoznaĂą

PostWysłany: Nie Cze 04, 2006 8:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JARECEK napisał:
Jak to jakis VOYAGER to na 90% przegub wewnetrzny przy skrzyni biegów powoduje taki efekt zadko na ktorym warsztacie oprocz ASU o tym wiedza i cie na to naprowadza Pozdr


Voyager (niestety). Napisz mi tylko jak się upewnić, że to przegub. Jak nie powienien się zachowywać jeżeli wezmę go w garść i "potrząsnę". No i rozumiem, że są dwa takie przyguby do każdej półosi

Zakładam jednak, że to wina opon, ponieważ nie przypominam sobie takiego zjawiska na zimówkach, ale jak już Jarecek postraszył ( Very Happy ) to trzeba sprawdzić.

PZDR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Nie Cze 04, 2006 22:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ciezko mi ci wytlumaczyc jak to sprawdzic wiekszosc moich znajomych wymienialo kupe zeczy w aucie a konczyli na przegubie tym na krotkiej polosi i wszystko ustawalo nie mam zielnego pojecia jak przegub powoduje takie wibracje ale to niestety prawda ze jest za to odpowiedzialny tylko ten przy skrzyni moze ASU ci podpowie jak go sprawdzic moim zdaniem jak z oponami ustalisz ze jest wszystko ok i reszta zaiwszenia to pozostaje przegub tylko Laughing Pozdr
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
WMA
*
*


Dołączył: Dec 18, 2004
Posty: 761
Skąd: Skierniewice, Żyrardów, Warszawa

PostWysłany: Pon Cze 05, 2006 17:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chyba Slowik dołacze do Ciebie. Mam identyczne oznaki. Powyżej 110 km/h zaczynam czasami czuć dziwne drgania. Takie jakie opisałeś. Szczególnie czuć na równej powierzchni. Wyważyłem koła i niestety poprawa jest niewielka.
Jarecek mnie trochę wystraszył. Bowiem tródno dostać krótką półoś.
_________________
Chrysler 300M 3,5 '99 gaz jedyny w okolicy - już nie
Chrysler Town&Country 3,8 '05
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Slowik
*
*


Dołączył: Dec 03, 2005
Posty: 140
Skąd: PoznaĂą

PostWysłany: Pią Cze 09, 2006 15:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Koła wyważyłem jeszcze raz, tym razem inny warsztat. Pościągał mi trochę ciężarków i wymieniłem jedną oponę bo plecionka puściła (akurat miał taką samą oponę Shocked ) i ..... nic nie dało, porpawy brak.

Dzisiaj śmigałem po autobanie i przyglądałem się wibrującym elementom deski. Zazwyczaj jak coś bije na elementach, które się kręcą (tarcze, opony czy półosie), kierownica bije prawo-lewo, a u mnie wszystko lata góra-dół, czyli kierownica stoi w miejscu. Dlatego teza o wpadających w wibracje amorkach wydaje się bliska prawdy. Niedługo wymienię również amorki i wtedy się okaże.

Dam cynk jak poszło.

PZDR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
WMA
*
*


Dołączył: Dec 18, 2004
Posty: 761
Skąd: Skierniewice, Żyrardów, Warszawa

PostWysłany: Sob Cze 10, 2006 10:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie jakby przycichło. Ale stale mam na uwadze wymianę przgubu. Ale poczekam na Twoje wyniki. Rolling Eyes Rolling Eyes
_________________
Chrysler 300M 3,5 '99 gaz jedyny w okolicy - już nie
Chrysler Town&Country 3,8 '05
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Wto Cze 13, 2006 22:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Qrcze nie wiem jak sprawdzic ten przegub u kolesia poprostu wymienilismy i jest spokoj Pozdr
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
MEFISTO
*
*


Dołączył: Apr 04, 2006
Posty: 36

PostWysłany: Nie Sie 20, 2006 15:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam ten sam problem mam w swoim powyzej 110km/h mam duze drgania na kierownicy, oponki sa juz wyjechane trochę więc podejrzewam że to oponki lub wyważenie jest potrzebne, miałem taki przypadek w innym aucie i wymieniłem stare opony, drgania sie nie pojawiały po wymianie. Pozdrowionka Twisted Evil
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon Sie 21, 2006 9:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mi się wydaję jeśli przegub wewnętrzny jak jest do wymiany to będzie telepać autem kiedy się rozpędzasz Wink
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon Sie 21, 2006 13:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zgadzam sę poprzednikiem. Miałem walnięty przegub wewnętrzny długiej
półosi i telepało samochodem tylko przy przyśpieszaniu.
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
zbyszko
*
*


Dołączył:
Posty: 127
Skąd: POLAND

PostWysłany: Wto Sie 22, 2006 11:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam
może nie od strony technicznej ci podpowiem ale praktycznej
ja mam do asu prawie setkę kilometrów zamiast główkować i nie spać po nocach dzwonie siadam w winiego i zawsze mi problem rozwiążą
można przy okazji pytać o co się chce tłumaczą cierpliwie podpowiadają
dobrze postawią kawke
i zawsze są uśmiechnięci
z poznania masz niedaleko droga o wiele lepsza niż odemnie zamiast tracić paliwo na jazdy próbne siadaj i gnaj do wrocka na buczacką
Wink pozdrawiam
_________________
Windstar 3,8 LX 95 gaz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MEFISTO
*
*


Dołączył: Apr 04, 2006
Posty: 36

PostWysłany: Pon Sie 28, 2006 23:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja wyważyłem koła i sprwadziłem stan ciśnienia okazało sie ze 3 koła porażka , teraz jest ok jechałem do gliwic 140/180km/h i nic jest ok.Pozdrawiam Twisted Evil
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Slowik
*
*


Dołączył: Dec 03, 2005
Posty: 140
Skąd: PoznaĂą

PostWysłany: Sob Wrz 09, 2006 14:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.

Konkurs roztrzygnięty. Wygrał DEX.

Okazało się, że było wewnętrzne uszkodzenie tylniej opony (plecionka nie wytrzymała). Było to prawie niewidoczne gołym okiem z zewnątrz. Szpenio od opon mówi, że drgania tylnich kół zawsze przenoszą się na cały samochód.
Mam nowe ogumienie i mogę śmigać na autobanie do upadłego Smile(przedstawiciele handlowi w seicento - drżyjcie!!!)

PZDR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
slaslu
*
*


Dołączył: Mar 11, 2005
Posty: 503
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob Wrz 09, 2006 20:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

yyy u mnie było to samo i okazało się że ta plecionka puściła w miejscu gdzie kiedyś były przecięte przez miejscowych z lasu Evil or Very Mad wymieniłem na nowe i elegancko wszystko zero drgan Very Happy
_________________
DODGE GRAND CARAVAN ES GOLD 3.8L 96.r ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Slowik
*
*


Dołączył: Dec 03, 2005
Posty: 140
Skąd: PoznaĂą

PostWysłany: Pon Wrz 11, 2006 20:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak przy okazji dobra rada!!!
Nie korzystać z kompresorów na stacjach benzynowych!!!!!! Wpadam ostatnio na Statoil, namierzam wzrokiem kompresor i sprawdzam ciśnienie. Wszędzie po 1 atm!!!! Nie przemyślałem więc pompuję we wszytkie do 2,3 atm. Jadę ale coś mi twardo. No to główkuję. W końcu nie możliwe, żeby na wszystkich kołach zeszło do 1 atm. Wpadam na inną stację, ponownie namierzam kompresor i Shocked Shocked Shocked , no właśnie shock!!! W kołach po 5 atm. No to kluczyk i spuszczam. I dopiero wulkanizator zatankował mi odpowiednią ilość tlenu w koła. To dobiło moją i tak nadszarpniętą oponę, co zmusiło mnie do wymiany.


PZDR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group