www.asu.pl :: Zobacz temat - ...
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

...

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
elelolo
*
*


Dołączył: Oct 29, 2014
Posty: 25

PostWysłany: Wto Lis 04, 2014 13:55    Temat postu: ... Odpowiedz z cytatem

...
_________________



Ostatnio zmieniony przez elelolo dnia Sob Mar 07, 2015 9:59, w całości zmieniany 9 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
siwrelax
*
*


Dołączył: Jul 01, 2013
Posty: 13
Skąd: Aktualnie: Pruszków

PostWysłany: Wto Lis 04, 2014 14:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

First of all - popraw ten post! Brak tematu i zdublowana treść to nie jest dobry początek bytności na forum.
Silnika tego nie znam, ale z tym wkręcaniem wtrysków w głowicę, to bym odpuścił. Zrobisz otwory, a później będziesz kombinować z podejściem pod nie, bo wtryski uniemożliwią Ci zmontowanie kolektora i reszty. Nie lepiej nawiercić nisko kolektor? Tak jest pewnie w 90% instalacji LPG z wtryskiem w tych silnikach... Takie moje luźne rozważanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
elelolo
*
*


Dołączył: Oct 29, 2014
Posty: 25

PostWysłany: Wto Lis 04, 2014 15:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...
_________________



Ostatnio zmieniony przez elelolo dnia Sob Mar 07, 2015 10:00, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
elelolo
*
*


Dołączył: Oct 29, 2014
Posty: 25

PostWysłany: Czw Lis 13, 2014 0:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...
_________________



Ostatnio zmieniony przez elelolo dnia Sob Mar 07, 2015 10:00, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
siwrelax
*
*


Dołączył: Jul 01, 2013
Posty: 13
Skąd: Aktualnie: Pruszków

PostWysłany: Czw Lis 13, 2014 13:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do samego silnika, to nie pomogę, bo go nie znam zupełnie.
Ale niekoniecznie objawy takie jak podajesz muszą oznaczać HGF. Może to być np uszczelka pod kolektorem ssącym, jeśli tamtędy też idą kanaliki wodne... Raz taki przypadek miałem, mimo że 2 mechaników zgodnie orzekło że do wymiany uszczelka pod głowicą. Koszt naprawy - 35 PLN.
Książkę warto kupić, jeśli nie znajdziesz nigdzie oryginalnej serwisówki Chevroleta. Nie ma to jak szczegółowa instrukcja napraw skierowana przez producenta do stacji dealerskich. Jeśli tego nie znajdziesz, to bierz Haynes'a - jest ok, ale w porównaniu do manufacturer service manual oczywiście wymięka. To takie coś w rodzaju "sam naprawiam" więc nie ma kompletu info na temat każdej śrubki czy kabelka w aucie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
elelolo
*
*


Dołączył: Oct 29, 2014
Posty: 25

PostWysłany: Czw Lis 13, 2014 14:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...
_________________



Ostatnio zmieniony przez elelolo dnia Sob Mar 07, 2015 10:01, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
siwrelax
*
*


Dołączył: Jul 01, 2013
Posty: 13
Skąd: Aktualnie: Pruszków

PostWysłany: Czw Lis 13, 2014 14:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli płyn chłodniczy w układzie jest czysty, nie bulgocze, ale dymi po odpaleniu na zimno, to nastaw się na wymianę uszczelki po głowicą, ale najpierw sprawdź kompresję oraz możliwość dostawania się płynu do cylindrów przez dolot, bo możesz zaoszczędzić sobie dużo niepotrzebnej roboty i kosztów.
Niekiedy nawet doświadczeni mechanicy pochopnie zdejmują głowice, a okazuje się, że tam wszystko było ok...

Przykładem mogą być roverowskie silniki serii K. Wszyscy wymieniają w nim uszczelki pod głowicą, a okazuje się często, że przyczyną jest skomplikowany i udziwniony układ chłodzenia, który w wielu miejscach potrafi się rozszczelnić. W konsekwencji pewnie około 30% uszczelek w tym silniku zostało wymienionych pochopnie z uwagi na renomę silnika. "Panie, na pewno uszczelka pod głowicą! W tych autach to standard"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
elelolo
*
*


Dołączył: Oct 29, 2014
Posty: 25

PostWysłany: Czw Lis 13, 2014 14:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czy taką ewentualną nieszczelność pod kolektorem ssącym da się doraźnie uszczelnić silikonem, czy tylko zmiana uszczelki pomoże?
_________________

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
elelolo
*
*


Dołączył: Oct 29, 2014
Posty: 25

PostWysłany: Nie Lis 16, 2014 16:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...
_________________



Ostatnio zmieniony przez elelolo dnia Sob Mar 07, 2015 10:01, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zygi
*
*


Dołączył: Aug 26, 2012
Posty: 20
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pon Lis 17, 2014 20:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.
Właśnie jestem świeżo po wymianie tych uszczelek pod kolektorem.
Zadzwoń podam Ci namiary na metalowe uszczelki,jeżeli nie znasz
momentu dokrecania daruj sobie te plastykowe.

Pozdrawiam
Zygi 504 007 572
--------------------------
Chevrolet Transsport 3,4 '2001 bp
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
elelolo
*
*


Dołączył: Oct 29, 2014
Posty: 25

PostWysłany: Pon Lis 17, 2014 20:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...
_________________



Ostatnio zmieniony przez elelolo dnia Sob Mar 07, 2015 10:02, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zygi
*
*


Dołączył: Aug 26, 2012
Posty: 20
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto Lis 18, 2014 20:03    Temat postu: uszczelka Odpowiedz z cytatem

Daj znac czy odebrałeś wiadomości z priv.


Pozdrawiam Zygi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
elelolo
*
*


Dołączył: Oct 29, 2014
Posty: 25

PostWysłany: Wto Lis 18, 2014 21:44    Temat postu: Re: uszczelka Odpowiedz z cytatem

...
_________________



Ostatnio zmieniony przez elelolo dnia Sob Mar 07, 2015 10:02, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
elelolo
*
*


Dołączył: Oct 29, 2014
Posty: 25

PostWysłany: Wto Gru 16, 2014 5:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...
_________________



Ostatnio zmieniony przez elelolo dnia Sob Mar 07, 2015 10:03, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Gru 17, 2014 5:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Plyty ze styropianu i dokladnie opisuj i umieszczaj sruby,szczegolnie laski popychaczy,bo sa roznej dlugosci.Rob duzo zdjec,bo przy skladaniu jak znalaz.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
elelolo
*
*


Dołączył: Oct 29, 2014
Posty: 25

PostWysłany: Sro Gru 17, 2014 12:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...
_________________



Ostatnio zmieniony przez elelolo dnia Sob Mar 07, 2015 10:03, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
elelolo
*
*


Dołączył: Oct 29, 2014
Posty: 25

PostWysłany: Wto Gru 23, 2014 7:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...
_________________



Ostatnio zmieniony przez elelolo dnia Sob Mar 07, 2015 10:04, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
maciascool
*
*


Dołączył: Mar 06, 2015
Posty: 4

PostWysłany: Pią Mar 06, 2015 1:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.
Śledziłem poczynania odnośnie postępów w naprawie autka.
Czeka mnie to samo zadanie narazie zabralem sie za kable, termostat .... itd
I jednak zamówiłem uszczelki i pierścienie żeby dwa razy się nie bawić w to samo. Garaż mały +kanał co oznacza ograniczony dostęp a widzę że jest dużo gimnastyki żeby dobrać się np za alternator + cewki. Ale będziemy dłubać. Tutaj chciałem się zapytać o najgorsze etapy i może jakieś praktyczne wskazówki dot. tematu.
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią Mar 06, 2015 4:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dodaj do podpisu (tak jak kolega w poście powyżej twojego postu) jakim autem się poruszasz, to będziemy wiedzieli jak tobie pomóc Smile
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
elelolo
*
*


Dołączył: Oct 29, 2014
Posty: 25

PostWysłany: Pią Mar 06, 2015 7:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...
_________________

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 356

PostWysłany: Nie Lut 28, 2016 17:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

siwrelax napisał:
Jeśli płyn chłodniczy w układzie jest czysty, nie bulgocze, ale dymi po odpaleniu na zimno, to nastaw się na wymianę uszczelki po głowicą, ale najpierw sprawdź kompresję oraz możliwość dostawania się płynu do cylindrów przez dolot, bo możesz zaoszczędzić sobie dużo niepotrzebnej roboty i kosztów.
Niekiedy nawet doświadczeni mechanicy pochopnie zdejmują głowice, a okazuje się, że tam wszystko było ok...



Mam od jakiegoś czasu takie własnie objawy ,.Kupilem juz uszczelki pod kolektor ssacy i bede sie za to zabieral .Mozecie doradzić jak zdiagnozować-poznać ze to to ,a nie dalej czyli uszczelka pod głowica?-
Dodam ze u mnie ubywa płynu i to sporo i czasami jest płyn w rurze od filtra powietrza tu przy przepustnicy nie dużo ale jednak jest i mysle ze to cos z kolektorm sscym tzn . mam nadzieje ze tak bedzie.

Pacjent to pts 3.8
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Lut 29, 2016 14:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Modele z plastikowym kolektorem dolotowym mialy feler, ze wzgledu na to, ze pod miejscem laczenia przepustnicy z kolektorem przechodzi wydech z przedniej glowicy, kolektor przegrzewa sie, zaczyna pekac i kruszyc sie, wiec masz wyciek,bo przepustnica ma kanal wodny. Zaczalbym od tego. Lepiej kupic nowy http://www.rockauto.com/en/moreinfo.php?pk=426355&cc=1261741&jsn=455 niz uzywke, bo uzywka bedzie i tak przegrzana, wiec za chwile zacznie cieknac.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 356

PostWysłany: Pon Lut 29, 2016 19:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wlasnie moglem kupic nowy przy okazji jak zamawialem miesac temu inne klamoty , a tak to tylko w gre wchodzi teraz uzywka .
Pamiętasz kiedy on był zmieniany ?
JA od kupna zrobiłem +,- 15tysi

JAk wiesz mam zasmarkane jakim silikonem te łącznie co idzie od egr-a do klektora ,te co jak ma nieszczelność to autko ma podwyższone obroty .Czy mozesz mi powiedziec jak to sie odkręca .
A moze lepiej jak jest teraz szczelnie to odkręcić przy EgR a tu nie ruszać.
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Lut 29, 2016 20:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to uzywany kolektor ma przejechane ok.25-30k, tez uzywka. Co do EGR i rurki to musisz to jakos uszczelnic, albo nowka razem z kolektorem albo porzadne uszczelnienie i zamocowanie.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group