www.asu.pl :: Zobacz temat - PTS - problem z odpalaniem
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

PTS - problem z odpalaniem

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw Gru 17, 2015 11:10    Temat postu: PTS - problem z odpalaniem Odpowiedz z cytatem

Potrzebuję dość pilnej pomocy, bo to już nie jest śmieszne... :/

Od jakiegoś czasu rozrusznik dość słabo mi kręci. W sensie objawy są takie, jakby brakowało prądu. Akumulator rzeczywiście nie jest pierwszej młodości, ale po naładowaniu przez jakiś czas jest w miarę OK, przy czym mam wrażenie, że z dnia na dzień kręci co raz słabiej, aż dochodzi do momentu gdzie odpala jeszcze, ale już wręcz zatrzymując się niemalże przy kręceniu.

Wczoraj chciałem sobie zrobić dobrze i wymieniłem aku na co prawda mniejszy, ale taki, który siedział w moim staruszku Consulu z 73 i bez problemu po 1,5 miesiąca stania odpalał znajdującą się tam 2.8 V6.
Przy okazji pobawiłem się też miernikiem.
Wyjmowany aku miał słabe 12 V, w zasadzie ponizej. Czyli mało.
Ten który włożyłem 12,36 V, czyli też nie super, ale stał trochę więc miał prawo nie być w pełni naładowany.
Po odpaleniu z tym "nowym" aku, ładowanie bez włączonego czegokolwiek mierzone na klemach - 14,2 V
Po włączeniu świateł - ok. 14,06 V
Dodam, że alternator był kompleksowo regenerowany w sierpniu (praktycznie wymienione wszystko poza obudową).
Po przyłożeniu miernika do klemy minusowej oraz wyjścia z alternatora - też koło tych 14 V
Wyłączenie wszystkiego, pomiar zużycia prądu - zaraz po podpięciu zasilania ok. 0,7 A potem coś cyka pojedynczo i wtedy rośnie do jakichś 1,2 A, po czym za chwilę spada i względnie stabilnie pozostaje jakieś 0,5-0,6 A. To dużo/mało? Jak u Was to wygląda?

Powiedzcie mi proszę zatem dlaczego dzisiaj, trochę z oporem, ale bez większego halo Pontiac mi odpalił rano, przejechałem nim prawie 20 km, czyli powinien się jeszcze ładnie doładować po czym jak stanąłem po bułki 500 m od mojej pracy, to już więcej nie zakręcił???
Zaczyna kręcić, jakieś tam jęknięcie częściowego przekręcenia jest i wszystko przygasa prawie do zera, ale nie ma siły przekręcić go choćby obrót dalej, żeby odpalić. Co więcej, kolega podjechał swoim autem i na kablach również to samo :/
Wskaźnik ładowania spadł na tą kreskę poniżej połowy po przekręceniu zapłonu, po podpięciu kabli rośnie na ciut poniżej połowy. Z tego co zaobserwowałem to jest chyba okolica słabych 12 V. U podpiętego kablami kolegi w aucie na odmianę spokojnie pokazuje mu jego ładowanie na 14 V i przy mojej próbie odpalenia spada do ok. 12,5 V.
Jak już pisałem - u mnie i tak większej różnicy nie ma w kręceniu rozrusznika i nie odpala.

Co sprawdzić? Co robić? Bo dość enigmatyczna to sprawa...
Rozrusznik uszkodzony i ma za duży opór/pobór prądu?
Jakiś problem z masą? Gdzie jest masa do silnika?
Czemu jakby mi aku się zużywał skoro mam niby ładowanie BDB?
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
artystakowal
*
*


Dołączył: Oct 25, 2007
Posty: 114
Skąd: Niedaleko Zgorzelca

PostWysłany: Czw Gru 17, 2015 16:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Obstawiam rozrusznik . U mnie bardzo podobne objawy były. Po regeneracji mało silnika nie wyrwie Cool
_________________

FORD WINDSTAR 95 3,8l-Poszedł w dobre ręce
FORD EXPLORER 94 4.0
FORD PROBE 92 2.2GT
http://www.youtube.com/watch?v=7_tnFLcpJ0U
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw Gru 17, 2015 21:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tylko zastanawia mnie, dlaczego nagle tak spadła "ilość" prądu w akumulatorze? I to przez prawie 20 km jazdy, gdzie właśnie powinna wzrosnąć?

Co więcej - sholowaliśmy Pontiaca te 500 m na firmowy parking. Wyszedłem z pracy po tych prawie 8h i poszedłem spróbować odpalić - mówię, może jak ostygł to mu się odwidzi. I co? I prądu już prawie w ogóle nie było. Czyli wniosek by był, że gdzieś ucieka. Tylko jak i gdzie, skoro wczoraj mi nic sensownego w tej kwestii na mierniku nie wychodziło?

No chyba, że rozrusznik ma jakiś problem i raz gdzieś prąd na postoju kradnie, a innym razem nie... Czary...
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon Gru 21, 2015 12:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W piątek do pracy przyjechałem z drugim naładowanym akumulatorem (tym, co wcześniej z Pontiaca wyjąłem) i narzędziami. Zmieniłem aku i... odpalił bez większych problemów. Pojechałem do domu. Znowu prawie 20 km trasy, po czym przez tą trasę wskazanie na wskaźniku ładowania przy włączonym zapłonie i wyłączonym silniku (czyli napięcie na aku) spadło o jedną kreskę.
Jak już byłem przed domem postanowiłem sprawdzić czy odpalę ponownie bo zgaszeniu silnika. Raz odpalił, ale już z wyraźnym problemem. Drugi raz - już nie. Znowu nie miał siły przekręcić dalej.
Powiem szczerze, że naprawdę nie do końca rozumiem to co się dzieje.

Zostawiłem auto z odpiętą klemą. Następnego dnia wieczorem zrobiłem test - z zająknięciem, ale odpalił. Tylko pewnie znowu, jakbym próbę powtórzył, to byłby problem.

Nie wiem, nadal trzymać się kwestii rozrusznika? Może coś tam w nim zwiera i tak mocno ciągnie prąd, że po pierwsze nie ma siły zakręcić, a po drugie rozładowuje aku pomimo jazdy?
Mój kolega mechanik mówi, że 0,6 A na postoju, to jest trochę za duży pobór prądu jednak.

Co radzicie? Wyciągać rozrusznik i regeneracja czy szukać gdzieś indziej jeszcze?

PS. Taka ciekawostka - jak aku w Pontiacu miało ok. 12,3 V to już rozrusznik ewidentnie się męczył z odpalaniem. Z ciekawości sprawdziłem napięcie w aku, który siedzi u mnie w Mercedesie (podobny rocznik, też 6 cylindrów i ponad 3 litry pojemności). Miał niecałe 11,9 V, a cały czas odpala bez zająknięcia, nawet jak były przymrozki i nawet nie było najmniejszego symptomu, żeby jakoś mu prądu było za mało. Czy amerykańskie rozruszniki jakieś bardziej prądożerne czy po prostu to kolejny argument za tym, że ten mój jest do kitu i powinien jechać na regenerację?
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
artystakowal
*
*


Dołączył: Oct 25, 2007
Posty: 114
Skąd: Niedaleko Zgorzelca

PostWysłany: Pon Gru 21, 2015 17:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może być , że oprócz rozrusznika jest jeszcze jakiś problem typu alternator , brak/słaba masa , zaśniedziałe styki. Mozliwości jest wiele - trzeba po kolei eliminować usterki
_________________

FORD WINDSTAR 95 3,8l-Poszedł w dobre ręce
FORD EXPLORER 94 4.0
FORD PROBE 92 2.2GT
http://www.youtube.com/watch?v=7_tnFLcpJ0U
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie Sty 10, 2016 23:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Póki co zregenerowany rozrusznik. Uszkodzony automat i bendix.
Kręci teraz bardzo ładnie i nie ma takiego zamyślenia zaraz po przekręceniu kluczyka, który miał wcześniej i przy słabym aku nie był w stanie przekręcić dalej.

Na razie trwają testy, bo jakiś tam pobór prądu niby jest mierzalny, ale najwięcej z tego bierze radio, więc miejmy nadzieję, że teraz będzie już OK.
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon Sty 18, 2016 23:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Relacja po jakimś czasie.
Auto kręci ładnie, ale pozostawione przed domem w piątek po pracy w niedzielę późnym wieczorem już niemalże nie miało prądu (lampki się lekko żarzyły).
Różnica jednak taka, że po paru godzinach na prostowniku rano odpalił bez problemu, a przed regeneracją rozrusznika nie byłoby na to szans.

Odłączyłem radio i trzeba będzie znowu poobserwować i zostawić auto na 2 dni w bezruchu.
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 356

PostWysłany: Wto Sty 26, 2016 7:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I jak poradziłeś sobie .Forum zdycha śmiercią naturalna
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
artystakowal
*
*


Dołączył: Oct 25, 2007
Posty: 114
Skąd: Niedaleko Zgorzelca

PostWysłany: Wto Sty 26, 2016 8:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kiedyś tętniło życiem , teraz więcej botów niż prawdziwych użytkowników .Smutne to
_________________

FORD WINDSTAR 95 3,8l-Poszedł w dobre ręce
FORD EXPLORER 94 4.0
FORD PROBE 92 2.2GT
http://www.youtube.com/watch?v=7_tnFLcpJ0U
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto Sty 26, 2016 9:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No tak wlasnie cos mam wrazenie, ze co watek z prosba o pomoc zakladam, to gadam w nich glownie sam ze soba Wink

Na razie jeszcze nie mialem kiedy zrobic testu z dluzszym postojem, bo oba auta byly potrzebne.

Wciaz tez w innym watku czekam na wsparcie z kwestia umiejscowienia przekaznika od wentylatota chlodnicy i czujnika temp. od kompletu, bo poki co jezdze z rozlaczona wtyczka od wentylatora Sad
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 356

PostWysłany: Wto Sty 26, 2016 10:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No tak smutne ale co na razie poradzimy nic , jak ja tu zagladam to mi sie nie chce ryc pomiędzy postami bootow by znalezdz prawdziwego usera i jego wpis
Kzyho podaj link do tego postu odnosnie przekaznika
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Kzyho
*
*


Dołączył: Mar 23, 2005
Posty: 124
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto Sty 26, 2016 13:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://www.asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=15112
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 '93 LPG
Ford Consul 2.8 '73 coupe LPG   Ford Transit 2.0 Concorde 500RS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group