www.asu.pl :: Zobacz temat - klimatyzacja w Town Car 2001
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

klimatyzacja w Town Car 2001

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
herbus
*
*


Dołączył: Jun 01, 2012
Posty: 20

PostWysłany: Wto Cze 05, 2012 10:52    Temat postu: klimatyzacja w Town Car 2001 Odpowiedz z cytatem

mam pytanie do posiadaczy i użytkowników lincolna town car rok 2001 limuzyna 120. po uruchomieniu klimy w aucie pompa klimatyzacji załącza się na 4-6 sekund poczym wyłącza się na ok 10 sekund i ponownie się załącza. czy jest to normalny objaw działania klimy z tym aucie? chce dodac, że układ jest świeżo po napełnieniu i klimatyzacja chłodzi (przy temp. otoczenia ok 18 0C) ale obawiam się ze przy większych upałach przy tak krótkiej pracy kompresora klima nie bedzie w stanie schładzać auta.
bardzo prosze o wasze opinie na ten temat.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Wto Cze 05, 2012 11:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak przyjedziesz na Sielski Meeting to Ci powiem








Dobrze ci się załącza. Kompresor załącza się cyklicznie na kilka sekund. Na temperaturę wewnątrz też musisz wziąć poprawki tym bardziej że za zimno też chyba nie jest za dobrze. Very Happy
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
herbus
*
*


Dołączył: Jun 01, 2012
Posty: 20

PostWysłany: Wto Cze 05, 2012 11:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

z tyłu za siedzeniem kierowcy i siedzeniem pasażera (którego niema) jest zawor cisnieciowy klimatyzacji (dokładniej nazwy angielskiej nie pamiętam ale mogę sprwadzić) on dosyć mocno się grzeje czy jest to normalne???
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Wto Cze 05, 2012 11:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak to jest termostatyczny zawór rozprężny i będzie gorący w końcu przechodzi przez niego sprężony gaz.
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Cze 06, 2012 1:44    Temat postu: Re: klimatyzacja w Town Car 2001 Odpowiedz z cytatem

herbus napisał:
ale obawiam się ze przy większych upałach przy tak krótkiej pracy kompresora klima nie bedzie w stanie
Czestotliwosc zalaczania kompresora zalezna jest od obu cisnien - po stronie niskiego jak i wysokiego cisnienia. Wartosci cisnien z kolei zaleza od obrotow kompresora oraz od tego, jakie jest zapotrzebowanie na zimno.To znaczy ze jesli temp. kabiny jest niska to intensywnosc odbioru ciepla z kabiny przez parownik bedzie tez odpowiednio nizsza . Odebrane z kabiny cieplo bedzie tez szybciej oddane przez kondensor (chlodnica z przodu). A wiec w pewnym momencie w parowniku wystapi wiecej zimna niz nam potrzeba i wtedy stworzy sie takie cisnienie ze wylaczy kompresor.Latem,szczegolnie na biegu jalowym przy intensywnym nadmuchu kabiny czestotliwosc wylaczania kompresora jest duzo mniejsza.Czasami potrafi on chodzic nawet pare minut. Idea To wszystko pod warunkiem ze jest prawidlowa ilosc czynnika w ukladzie! W przypadku zbyt malej ilosci czynnika wylaczanie kompresora bedzie bardzo czeste. Arrow Jesli wszystko masz poprawnie,to latem kompresor powinien zalaczac sie na dluzej - poniewaz zwiekszy sie intensywnosc odbioru ciepla z kabiny oraz wydluzy sie czas oddawania tego ciepla na zewnatrz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
herbus
*
*


Dołączył: Jun 01, 2012
Posty: 20

PostWysłany: Sro Cze 06, 2012 7:28    Temat postu: Re: klimatyzacja w Town Car 2001 Odpowiedz z cytatem

"W przypadku zbyt malej ilosci czynnika wylaczanie kompresora bedzie bardzo czeste."
czy jesteś w stanie napisać ile powinno być czynnika??
mechanik nabił mi ok 1200 (na czuja) gdyż nie ma rzadnej informacji na karoserii o parametrach AC w aucie.
bardzo mocno zastanawiam się na wymianie filtra-osuszacza klimy. auto mam od 3 lat i mam podejrzenia ze od nowosci nie był ten osuszacz wymieniany. mam nadzieję ze po wymianie tego elementu układ będzie sprawniej działał. nie wiem czy dobre podejscie ale wydaje mi się ze taka wymiana nie zaszkodzi tylko moze pomoc, a napewno nie zaszkodzi.??
i jeszzce jedno gdzie powinienem szukać filtra kabiny???myslałem ze za schowkiem ale go tam nie widać, moze pod podszybiem??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Cze 07, 2012 7:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Informacja o A/C powinna byc pod maska na naklejce z przodu na tej czarnej plastykowej przykrywie zakrywajacej z gory chlodnice.Niestety,nie mam zadnych info do limo. Do zwyklego sedana wchodzi 1,075 kg (38 uncji).Do limo pewnie wiecej bo jest dodatkowy tyl. Prawidlowe cisnienia w ukladzie : Low side 25 do 45 PSI (strona niskiego cisn.) . High side :125 do 230 PSI. - w zaleznosci od obrotow i intensywnosci chlodzenia. Skanerem NGS mozna odczytac prace zaworow oraz ewentualne kody bledow w przypadku niewlasciwych cisnien.Na temat dokladnej regulacji i diagnozy A/C w Lincolnie jest 20 stron opisu w sewrvisowce , a wiec od mechanika wymaga sie doswiadczenia.Nawet przerwa na sprzegle kompresora jest regulowana.Mozesz tez zrobic samemu tzw.Selftest - wlacz silnik ,na panelu klimy nacisnij jednoczesnie OFF i FLOOR (nawiew na podloge) oraz przycisnij AUTO na 2 sekundy.Na wyswietlaczu zacznie chodzic dookola kreska i po 30 sekundach wyswietli kody bledow,jesli beda.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
herbus
*
*


Dołączył: Jun 01, 2012
Posty: 20

PostWysłany: Czw Cze 07, 2012 15:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak na szybkiego próbowałem zrobić ten odczyt ewentualnych błędów ale coś mi nie wychodzi (nie ma takich reakcji na panelu jak pisałeś), ale to moze ja robię coś nie tak, muszę na spokojnie to przetestować,

na tej czarnej pokrywie chłodnicy która idzie z góry niestety ale nie mam naklejek (parametrów A/C), ktoś musiał ją zerwać, wiec zrobiłem to na czuja, ok 1,200 kg
"Do zwyklego sedana wchodzi 1,075 kg (38 uncji).Do limo pewnie wiecej bo jest dodatkowy tyl." ---1,200 kg moze będzie dobrze

przy okacji dzisiejszej wizyty przy aucie zaobserwowałem ze faktycznie czas pracy kompresora uległ zmianie jest o wiele dłuższy i przy różnej częstotliwości (temp. otoczenia tez zmieniła się, jest wyższa) to i kompresor dłużej pracuje, a klima czuć ze działa,
czy istnieje możliwość skasowania żółtej kontrolki "serwisowej" z palca, bez kompa???ciągle się świeci a olej juz wymieniłem, w toyocie siennie kasuje to przy konfiguracji położenia kluczyka stacyjki i przycisku do kasowania przebiegu na liczniku, a czy i jest taka możliwość w town car?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Cze 08, 2012 5:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W nim nie ma kontrolki servisowej oleju. Ta zolta lampka z napisem "Service Engine Soon" wyswietla niedomagania - najczesciej ukladu emisyjnego- a wiec zaplon,mieszanka,spaliny itp.Skasowac ja mozna tylko skanerem,nawet takim najprostszym ,po prostu poprzez funkcje wymazania bledow z pamieci.Odlaczanie baterii nic nie daje,bo kasuje na chwile sama lampke,ale nie wymazuje bledow z pamieci.Przed skasowaniem odczytaj bledy - nastepnie skasuj pamiec i zobaczysz,czy wystapia za jakis czas ponownie. >< Co do testu A/C - musi dzialac! robilem to dziesiatki razy. Moze powtorze dokladniej : wlaczony silnik (albo tylko sam zaplon) , wlaczona klima (jakkolwiek) albo sam nawiew , przyciskasz jednoczesnie OFF i FLOOR (nawiew na nogi) tylko przez sekunde i nastepnie przyciskasz na 3 sek. AUTO.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
herbus
*
*


Dołączył: Jun 01, 2012
Posty: 20

PostWysłany: Pią Cze 08, 2012 6:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

"przyciskasz jednoczesnie OFF i FLOOR (nawiew na nogi) tylko przez sekunde i nastepnie przyciskasz na 3 sek. AUTO" - OK! jeszcze raz to zrobię, bo juz widzę ze to ja cos zle robiłem (trzymałem ciagle OFF i FLOOR i na 2 sek. AUTO)

"Ta zolta lampka z napisem "Service Engine Soon" wyswietla niedomagania - najczesciej ukladu emisyjnego- a wiec zaplon,mieszanka,spaliny itp." - dzięki za info ze to nie kont. oleju, juz się domyslam w takim razie co Go boli, mam zainstalowany GAZ/LPG i to widocznie jest przyczyna niedomagania.

MarkSeven a co sądzisz o wymianie tego filtra-osuszacza ma to jakiś sens, w usa uzytkownicy wymieniają ten element układu A/C?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Cze 09, 2012 1:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak,wymieniaja przy jakiejs wiekszej okazji - np.przy okazji wymiany kompresora kiedy trzeba nabic klime od nowa.Albo jak b.slabo chlodzi to przed nabiciem wymienia sie ten osuszacz-akumulator oraz dodatkowo taki filterek w przewodzie nazwany Orifice Tube - bo to kosztuje grosze.Osuszacz $20 , Ori Tub - $2.

Uploaded with ImageShack.us Ale jak nie wymieniles a wszystko pracuje dobrze,to sie nie przejmuj.Zrobisz to przy jakiejs wiekszej okazji.Nie ma to az tak wielkiego wplywu . U mnie w obu fordach nic nie wymieniane od nowosci.ostatnio minimalnie ubylo freonu,to kupilem gotowa buteleczke takiego freonu z olejem i uszczelniaczem za $11 i przed sklepem sam sobie uzupelnilem.Mam taki maly testowy manometr za 9 dolcow ze skala ile ma byc cisnienia .

Uploaded with ImageShack.us
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
herbus
*
*


Dołączył: Jun 01, 2012
Posty: 20

PostWysłany: Sob Cze 09, 2012 20:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak słyszałem od znajomego, ze u was jest to normą, kupujecie w sklepie lub na stacji paliw buteleczki z płynem i sami sobie dopuszczacie czynnik do układu A/C...jednak nam jeszcze trochę brakuje.....my mamy "mechaników", którzy nabijają i kasują PLN Evil or Very Mad
kiedys dostałem taki podręczny miernik cisnienia wielkości połowy długopisa i zastanawiam się czy to nie jest własnie do układu klimy bo ma taką dziwną koncówkę, która jest za duża do sprawdzania cisnienia w oponach,
dzisiaj zrobiłem test klimy i faktycznie udało się zrobić mi go poprawnie po twoich wskazówkach, kreski ganiały się do okoła a na koniec cały wyswietlacz klimy zaczął się swiecic (wszystkie dostępne litery i cyfry na wyswietlaczu) czy to oznacza ze jest OK ??czy coś nie halo??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pon Cze 11, 2012 3:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jest ok. Dodam tylko,ze selftest dziala prawidlowo tylko wtedy jak w kabinie panuje temp. +4 do +32stC.W innym zakresie temperatur selfTest moze pokazac blad czujnika temp.wew.Ponadto selftest pozwala tylko na sprawdzenie czujnikow temp.wew i zew , czujnikow naslonecznienia oraz silniczka od regulacji temperatury nadmuchu i silniczka od recyrkulacji.Natomiast bledy cykli zalaczania kompresora , bledy cisnien i bledy sterowania silnikiem nadmuchu mozna odczytac tylko skanerem NGS.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
herbus
*
*


Dołączył: Jun 01, 2012
Posty: 20

PostWysłany: Pon Cze 11, 2012 10:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a co powiesz na to , ze w moim aucie nie ma przy chłodnicy klimatyzacji wentylatora, czy to normalne??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Cze 12, 2012 6:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jest jeden wspolny wielki wiatrak na obie chlodnice.Ma on dwa biegi. Pierwszy - szybki i drugi bardzo szybki.Pierwszy bieg zalacza sie dopiero przy 100stC , albo jak wlaczysz klime - wtedy chodzi caly czas.Chodzi szybko,szybciej niz w innych autach ,tak ze go slychac z daleka bo stwarza duzy halas. Jesli po wlaczeniu klimy wiatrak nie chodzi wcale albo chodzi slabo,bardzo cicho - to masz problem z pierwszym biegiem .Z niechodzacym albo slabym wiatrakiem klima nie bedzie dzialac poprawnie.Beda b.czeste wylaczenia i zchladzanie bedzie slabe.Dopiero w czasie szybszej jazdy poprawi sie nieco bo bedzie wymuszony przeplyw powietrza.Albo tez jak silnik osiagnie nieco ponad 106 st.to wlaczy sie awaryjnie na krotko drugi bieg i wtedy klima na moment sie poprawi. >>> Zrob test : czy wiatrak zalacza sie po wlaczeniu klimy.I jak szybko chodzi.Ma chodzic szybko i dosc glosno. Po wylaczeniu klimy wiatrak powinien wylaczyc sie po ok.1 minucie.Natomiast jesli wiatrak po zal.klimy nie zalacza sie ,to poczekaj tak dlugo az silnik dobrze sie nagrzeje i zobaczysz czy wlaczy sie drugi - bardzo szybki- bieg. Arrow Silnik od wiatraka ma dwa niezalezne uzwojenia dla 1 i 2 biegu. Pierwsze czesto sie uszkadza.Kazde uzwojenie jest zasilane z oddzielnego bezpiecznika. Opisz wyniki testu,to powiem co ewentualnie sprawdzac dalej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
herbus
*
*


Dołączył: Jun 01, 2012
Posty: 20

PostWysłany: Wto Cze 12, 2012 7:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ok! dzięki! przy chwili wolnego czasu spr. działanie tego wentylatora,
choć z tego co pamiętam jak juz się zalączy to faktycznie głośno chodzi, ale nie zwróciłem uwagi na to czy ma on dwa biegi(dwie prędkości)
ps. jedno co mozna Ci przyznać to masz te auta w paluszku Shocked
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
herbus
*
*


Dołączył: Jun 01, 2012
Posty: 20

PostWysłany: Sro Cze 13, 2012 7:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak - po włączeniu klimy wiatrak chodzi, po jej wyłączeniu po ok. 1 min wiatrak sie wyłączył
nie wiem jaka będzie reakcja przy nagrzanym silniku, bo akurat wczoraj nie miałem czasu czekać do osiagniecia temp. przez silnik....
ale przy zimnym silniku i zalączonej klimie wiatrak działa, pozostaje sprawdzić drugi bieg??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Cze 14, 2012 5:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Drugi bieg zalacza sie w dopiero w bardzo ekstremalnych warunkach,ktore u ciebie wystepuja rzadko.Np: dlugotrwale duze obciazenie silnika podczas wolnej jazdy szczegolnie w upalne dni i do tego z maxymalna klima - czyli dluga wolna jazda z duzym ladunkiem albo pod gore na niskim biegu. Dodatkowo 2 bieg zalacza sie podczas duzego ubytku plynu oraz w przypadku usterki czujnikow temp.plynu i temp.glowicy.Takze bys sie nigdy nie doczekal na wlaczenie 2 biegu.Natomiast podczas szybkiej jazdy powyzej 50 mph wiatrak zostaje dla oszczednosci calkowicie wylaczony ,pod warunkiem ze temp.silnika i cisnienia klimy sa w normie. Idea A wiec w warunkach amatorskich 2 bieg najlepiej sprawdzic odlaczajac wtyczke na kablu od czujnika temp.glowicy.Wtyczka ta jest przypieta tuz nad zbiorniczkiem plynu wspomagania.Znajdziesz ja latwo,kabelek od niej biegnie pod termostatem pod kolektor ssacy - tam jest czujnik.>> Zapal auto,wlacz klime i rozlacz na chwile ta wtyczke - obroty wiatraka powinny sie zwiekszyc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
herbus
*
*


Dołączył: Jun 01, 2012
Posty: 20

PostWysłany: Czw Cze 14, 2012 6:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzięki Twoja odpowidz i wskazówki w pełni mnię zadawalają, w wolnech chwili sprawdzę działanie drugiego biegu, jednak moje auto jezdzi okazyjnie i wydaje mi sie ze ekstremalne warunki mu nie grozą więc skoro klima działa, wiatrak chodzi ( i jest to normalne ze tylko w samochodzie jest jeden) to lepiej tak jak juz wczesniej pisałeś nie grzebać przy tym.....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
citizen1988
*
*


Dołączył: Oct 11, 2015
Posty: 1

PostWysłany: Nie Paź 11, 2015 19:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja wykonałem ten test i wyświetla mi się numer 81 ? Może ma ktoś pojęcie co oznacza ten błąd ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Nie Paź 11, 2015 19:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

My też serdecznie witamy...
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group