www.asu.pl :: Zobacz temat - Grand Voyager 99 AirRide i amortyzatory
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Grand Voyager 99 AirRide i amortyzatory

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
mat125
*
*


Dołączył: Apr 04, 2013
Posty: 11

PostWysłany: Pon Sty 19, 2015 19:35    Temat postu: Grand Voyager 99 AirRide i amortyzatory Odpowiedz z cytatem

Witam,
Ponieważ miałem klapnięty resor pojedynczy w CGV, a byłem na etapie zakładania gazu, z butlą pod autem, a przy obciążeniu uderzałem już hakiem o nierówności, zdecydowałem się zamiast klepać resor na zestaw poduch w miejce odboi (pneumatic system). Co prawda podniosłem zawieszenie z tyłu, ale auto zaczęło strasznie skakać. Mam możliwość regulacji zawieszenia, ale tłumienia nie ma. Zmieniłem więc stare KYB (jeden był wylany) na nowe amory, po taniości - GH czy coś takiego. Auto dalej skacze jak piłka nieważne czy nabiję poduszki na 0,5 czy 2 atm. Na przeglądzie sprawność tłumienia w % z tyłu 20-24, na spuszczonym powietrzu, na napompowanym 16-20. Nie chciał bym wyrzucać pneumatyki (troche kosztowała). Co radzicie:
Kupić Monroe 500 zł za komplet czy coś innego kombinować.
Auto na płaskim jedzie super ale na poprzeczynych nierównościach można uderzyć o sufit na tylnej kanapie siedząc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Phil
*
*


Dołączył: Aug 31, 2014
Posty: 30
Skąd: 3miasto

PostWysłany: Wto Sty 20, 2015 17:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wiem jak jest w Voyagerze, czy tam w ogóle fabrycznie była pneumatyka z tyłu, czy to jest jakiś zestaw dokładany?
Natomiast u mnie w Windstarze tył na poduszkach pneumatycznych też dość mocno pływa. Nie dobija, ale jakby ktoś miał chorobę morską to bym go na tył nie posadził.
Na przeglądzie wprawdzie sprawność wyszła dość mała, ale mi się wydaje, że to jest kwestia niepoprawnego sprawdzenia, bo przecież taka poduszka ma zupełnie inną charakterystykę pracy niż sprężyna. Więc zaryzykowałbym stwierdzenie, że to tak musi być.

Co do amortyzatorów GH, chciałem kiedyś kupić do Passata B5. Nie kupiłem po sprawdzeniu w internecie opinii.
http://www.audi80.pl/all-amortyzatory-gh-uwaga-vt42953.htm

Czy możliwe, że nowe amortyzatory od razu nadają się do kibla? Nie wiem, ale doświadczony jakością chińskich marek typu "krzak" jestem skłonny uznać, że może tak być.
I jak już miałeś wylany stary amorek, to trzeba było od razu brać coś lepszego. Trochę byś pojeździł. A tak strzelam, że pewnie ze 150 zeta w plecy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Sty 20, 2015 18:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w chrysler voyager-ach nie było pneumatyki ale za to bywały amortyzatory nivomaty które to i ja posiadam w swoim autku Smile , dokładasz do bagażnika kolejne kilogramy a auto stoi na tym samym poziomie , rozważ zakup używanych nivomatów , nieraz można kupić w dobrych pieniądzach
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mat125
*
*


Dołączył: Apr 04, 2013
Posty: 11

PostWysłany: Wto Sty 20, 2015 20:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie jak kupiłem szwajcara było z tyłu:
- pojedycze pióro (jak się później okazało klapnięte, przy 5 ludziach na pokładzie i 50 kg bagażu waliłem hakiem o progi zwalniające czyli nie było miejsca na butlę pod autem)
- amory "cienkie" Kayaby mocno wyeksplatowane
Ale auto jeździło OK.
Dodałem zestaw poduszek zamiest odbojów, który pomaga dźwignąć auto w górę. Skakało, więc zmieniłem amory na nowe olejowe GH mocno tanie, bo byłem spłukany 1200 dałem za zestaw mocowań i te poduszki. Amory GH 70 zł sztuka monroe 250 sachs 150 bilstein 190. Jestem skłonny dołożyć te 500 zeta jeśli problem zniknie. Problemem nie jest badanie techniczne, to bym przeżył, ale faktycznie dzieciaki mi skaczą na tylnej kanapie pod sufit i musze wolniej jeździć niż osobowym na garbatym asfalcie. Zastanawiam się czy amory gazowe z wyższej półki coś zmienią stąd moje pytanie o radę. Kupiłbym Kayaby gazowe tańsze niż monroe ale straszą że te z neta to podróbki.
Pzdr
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
majki
*
*


Dołączył: Sep 20, 2007
Posty: 430

PostWysłany: Wto Sty 20, 2015 22:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To zamów takie jakie mają być w ASU i problem zniknie Smile
Potrzebujesz tłumika to tych bałwanków więc musisz kupić coś porządnego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sro Sty 21, 2015 5:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie wiem skąd jesteś i czy w twojej okolicy jest serwis chryslera ? aczkolwiek od niedawna można również podjechać do serwisu fiata i niech sprawdza po numerze Vin jakie powinny być amortyzatory w twoim aucie fabrycznie, bo jeśli były nivomaty i one siadły i poprzedni właściciel z racji oszczędności założył zwykłe amory to potem są takie cyrki, do nivomatów są inne resory i do amortyzatorów zwykłych są inne (chodzi mi o ilość piór, lub długość , nie pamiętam dokładnie), sprawdź pocztę masz wiadomość
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sro Sty 21, 2015 6:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak jak Waldek pisze, poprzedni właściciel Voyka dla oszczędności zamienił uszkodzone nivomaty na zwykle i dlatego dupsko spadło. Nie kombinuj z pneumatyką, tylko kup na allegro używane nivomaty i po problemie.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
mat125
*
*


Dołączył: Apr 04, 2013
Posty: 11

PostWysłany: Sro Sty 21, 2015 21:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Nie kombinuj z pneumatyką
Już pokombinowałem.
Badania dowodzą że ludzie jak wtopili w jakiś projekt xx kasy to mimo że nie ma on sensu dalej się w niego pchają konsekwentnie dalsze $$ wyrzucając i ja nie będę tu wyjątkiem Very Happy
Jakoś perspektywa wydania 700-800 zł na nivo używane w nieznanym stanie mnie nie przekonuje. Chyba jednak wydam te 400 na nowe gazówki i najwyzej je odsprzedam jak nie pomoże. Ale wielkie Dzięki za wskazówki.
Gdybym to wiedział wcześniej może bym się nie wepchał w te poduchy.
BTW ma ktoś amory tylne zintegrowane ze sprężynami, widziałem że takie m. inn. monroe robi. Dają radę? Czy podnoszą tył auta?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Sty 22, 2015 5:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

prosisz o rade a robisz swoje Confused , z tego co wiem to ktoś miał takie amortyzatory ze sprężynami ale i tak później wymienił na nivo, dobrze poszukasz to kupisz za połowę ceny jaką podałeś
kupisz gazówki założysz i stwierdzisz że to jednak nie to, za ile je odsprzedaż?i co dalej?
najpierw ustal po nr. vin jakie amory powinieneś mieć, żeby nie błądzić po omacku i wydawać pieniądze na następne projekty metody prób i błędów
jeśli się okaże że jednak powinieneś mieć nivo to kup nivo 200-400zł w tej kwocie można znaleźć, wtedy sprzedasz swoja pneumatyke i koszty się zniwelują
ale twój problem twoje pieniądze i zrobisz co będziesz chciał Wink
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mat125
*
*


Dołączył: Apr 04, 2013
Posty: 11

PostWysłany: Nie Lut 08, 2015 20:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W końcu kupiłem porządne Sachs-y gazowe, założyłem i po kłopocie. Z głową gorzej, te montowane przed rokiem to była KAMOKA nie GH. Po wyjęciu wyglądały ok. nie wylane, tłoczysko wciskało się z oporem, ale wypychało się do góry następne pół dnia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Ptero
*
*


Dołączył: Oct 02, 2015
Posty: 1

PostWysłany: Pią Paź 02, 2015 20:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam w swoim voyku pneumatykę dokładaną - niestety poduszki się skończyły. Gdzie można by to serwisować ? Jakaś podpowiedź?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4323

PostWysłany: Nie Paź 04, 2015 16:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzien dobry.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group