www.asu.pl :: Zobacz temat - Dodge Caravan 3.3 brak wstecznego
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dodge Caravan 3.3 brak wstecznego

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
mswola
*
*


Dołączył: Feb 25, 2015
Posty: 12
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Sro Lut 25, 2015 20:14    Temat postu: Dodge Caravan 3.3 brak wstecznego Odpowiedz z cytatem

Od niemal roku jestem, a raczej byłem, szczęśliwym posiadaczem bestii. Jest to dokładnie Dodge Caravan 3.3L z 2005r. Skrzynia i silnik bardzo ładnie chodziło, aż kilka dni temu wsteczny zaginął. Jest to chyba czterobiegowa skrzynia A604 podobna jak na tych zdjęciach, ma tylko więcej czujników http://acidtechno.freehost.pl/2ab_skrzynia/imagepages/image72.html , niema tylko dwóch dolnych czujników, są za to nieco wyżej dwa pionowe.
Na desce żadnych błędów, wszystkie kontrolki działają, po włączeniu wstecznego słychać jakby delikatne cykanie zaworu (przez 1-2 sekundy) w sterowniku lub w skrzyni. Czuć jakby skrzynia chciała delikatnie ciągnąć do tyłu. Odkręciłem miskę, olej czysty na magnesie troszkę mułku, żadnych opiłków. Zastanawia mnie te chwilowe cykanie, może coś w sterowniku nie kontaktuje, chociaż auto próbuje jechać do tyłu. Co można by tu jeszcze sprawdzić by znaleźć i naprawić usterkę, by stać się znowu szczęśliwym posiadaczem.

Rozebrałem sterownik z zaworami i w dwóch wewnętrznych zaworach słychać wyraźny cykani, w skrajnych znacznie mniejsze, prawie niesłyszalne. wygląda na to że jest między nimi różnica w skoku lub któreś są uszkodzone.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4320

PostWysłany: Czw Lut 26, 2015 12:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie bierz się za plyte,bo przypuszczam,ze nie masz bladego pojęcia o jej działaniu.
Podstawowe pytanie,kiedy był zmieniany olej,w jakim był stanie(kolor,zapach itp.,co było na magnesie w misce).
Na początek można wymienić olej i filtr,tylko i wyłącznie Mopar ATF+4,zadne inne wynalazki.
Nastepnie wizyta w serwisie,ktory podepnie cie pod kompa i to odpowiedniego,ktory polaczy się ze skrzynia.
Na chwile obecna możesz podjechać do Fiata,serwisuja mopary(koniec swiata Rolling Eyes )
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
mswola
*
*


Dołączył: Feb 25, 2015
Posty: 12
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Czw Lut 26, 2015 12:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Olej był zmieniany w 2013 (data na filtrze) lub 2014, wydaje się być czysty i nie czuć spalenizny, jest czerwony (bordowy). Na magnesie troszkę mułku, żadnych opiłków.
Na desce żadnych błędów, kolega łączył się ze sterownikiem silnika i ABS-u, również żadnych błędów, oprócz czujnika temperatury zewnętrznej. Niestety nie miał opcji łączenia się ze sterownikiem skrzyni.
Pierwszy raz widzę automat od środka i masz rację że bladego pojęcia o jej działaniu nie mam. Na naukę nigdy nie jest za późno.
Zastanawia mnie tylko czy te zawory powinny być identyczne, czyli ich skok, może przepustowość jest zbyt mała i dlatego skrzynia nie ciągnie.
Płyta to nie zegarek i wydaje mi się że sobie z nią poradzę, muszę tylko wiedzieć o sprawdzić.
_________________
Dodge Caravan 3.3 v6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4320

PostWysłany: Czw Lut 26, 2015 13:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jaki olej masz wlany do skrzyni,marka i specyfikacja?
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
mswola
*
*


Dołączył: Feb 25, 2015
Posty: 12
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Czw Lut 26, 2015 16:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie mam pojęcia, auto mam od maja 2014 i tak jak pisałem na filtrze jest fabryczna data 2013, czyli musiał być wymieniany. Autem zrobiłem 9 t/km. Jeśli nawet byłby wlany nieodpowiedni to czy akurat zniknął by nagle wsteczny ?. Cały czas zastanawiają mnie te zaworki dlaczego dwa wewnętrzne głośniej stukają niż skrajne, i od czego one są.
Jak zdemontować dźwignię wybieraka żeby wyciągnąć płytę w dół. U mnie jest śruba na 15 klucz ale jest to raczej odpowietrznik z otworem i kapturkiem. Na schemacie jest tam nakrętka 072 http://www.makcotransmissionparts.com/mm5/graphics/Catalog-pdf/A604.pdf u mnie jest trochę inaczej.
_________________
Dodge Caravan 3.3 v6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4320

PostWysłany: Czw Lut 26, 2015 16:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Widze,ze na gwalt chcesz jeszcze bardziej sie pograzyc.Niewlasciwy olej w tej skrzyni to na dzien dobry zla praca,bo inna lepkosc i wlasciwosci.
Swego czasu nasz kolega z usa opisal dzialanie takiej plyty zaworowej i nie jest to takie proste,ze podajesz stale napiecie i zawor sie otwiera.Cewka zaworu jest probkowana napieciem zmiennym o czestotliwosci 200Hz,aby zmiana byla plynna,przy 200 razach na sekunde olej musi miec odpowiednie wlasciwosci.
Jesli wierzysz w nalepki to twoja sprawa.
Ja sciagnalbym miske ze skrzyni,sprawdzil czy nie ma opilkow,jesli tylko szlam to normalne zuzycie i zalal tylko i wylacznie MOPAR ATF+4.Zaden inny sie nie nadaje i nie wierz w bajki mechanikow i innych "fachowcow" od skrzyni.
Nastepny krok to podpiecie pod kompa,ale takiego,ktory komunikuje sie ze skrzynia,zadne skanerki do vw i innego szrotu.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
mswola
*
*


Dołączył: Feb 25, 2015
Posty: 12
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Czw Lut 26, 2015 16:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JEDI_V napisał:

Swego czasu nasz kolega z usa opisal dzialanie takiej plyty zaworowej i nie jest to takie proste,ze podajesz stale napiecie i zawor sie otwiera.Cewka zaworu jest probkowana napieciem zmiennym o czestotliwosci 200Hz,aby zmiana byla plynna,przy 200 razach na sekunde olej musi miec odpowiednie wlasciwosci.

Widząc cewki z taką małą ilością zwoi i takim grubym drutem domyśliłem się że niemożna tam podać stałego napięcia 12V. Chodzi mi oto że bujając zaworem jak dziecięcą grzechotką słychać stukanie głośniejsze na dwóch wewnętrznych zaworach.
_________________
Dodge Caravan 3.3 v6


Ostatnio zmieniony przez mswola dnia Czw Lut 26, 2015 17:00, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4320

PostWysłany: Czw Lut 26, 2015 16:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rece opadaja,stuknij ty sie w pewna czesc ciala.Nastepny Pan Henio zlota raczka.Tobie sie nie da pomoc,bo ty na gwalt tej pomocy nie oczekujesz. Rolling Eyes
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
mswola
*
*


Dołączył: Feb 25, 2015
Posty: 12
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Czw Lut 26, 2015 19:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak rączki opadają to w kieszonki włożyć, a na imię mam Paweł nie Henio i wdzięczny jestem za każdą fachową pomoc doświadczonej osoby.
Odnalazłem dokumenty od wymiany oleju w skrzyni. Od wymiany jest przejechane dokładnie 37 tyś. na rachunku jest olej MVATF 5L kosztowało 150zł. Według katalogu z IC http://e-katalog.intercars.com.pl/#/ekatalog/osobowe/towary/16436/603020900/ jest to olei do tych skrzyń, chociaż jest też droższy, za 300zł.
Teraz nasuwa się pytanie czy tańszy olej i obecny przebieg mógł doprowadzić do nagłego !!! zaniku wstecznego biegu.
_________________
Dodge Caravan 3.3 v6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Czw Lut 26, 2015 19:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To ja ci opowiem jak u mnie było w zeszłym roku. Jak mi został tylko bieg awaryjny to czytać i wymieniać poglądy jako i ty czynisz zacząłem. Zmieniłem olej w skrzyni i dupa. Kupiłem nowe elektrozawory oraz komp od skrzyni i dupa. Pojechałem do człowieka z kompem, ale ten mając tyle wspaniałych sprzętów z kompem od skrzyni połączyć się nie mógł. Na te wszystkie szarpaniny wydałem w granicach 1200zł i tylko po to by stwierdzić, że jadę do zakładu który specjalizuje się w skrzyniach. Wybór padł na SAMKO. Panowie podeszli do sprawy konkretnie i po zeskanowaniu skrzyni podczas jazdy testowej padły słowa "3 bieg padł". Nie rozebrali jednak skrzyni od razu tylko zmienili płytę sterującą jak to nic nie dało to dopiero skrzynia w dół.
Piszę to tylko dlatego, żeby cię przestrzec - jak nie wiesz co Ci dolega to idziesz do lekarza. Wyślij swój samochód do odpowiedniego mechaniora od automatów i to wyniesie cię najtaniej.
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4320

PostWysłany: Czw Lut 26, 2015 21:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak sie posilkujesz katalogiem Intercarsu,to masz skrzynie do roboty,tylko i wylacznie MOPAR ATF+4.Za 150 zl to mozna sobie waciki kupic a nie olej+filtr do tej skrzyni.Obym byl zlym prorokiem,ale byc moze na bledach poprzedniego wlaciciela nauczysz sie dbac o te auto.
Majac dzien wolnego przesledz dzial SKRZNIA,podobnych przykladow jak Twoj jest duzo.Od myslenia to sa inzynierowie,ktorzy to stworzyli,a pomyslowy Dobromil to byl w bajce.Tak potem powstaja bledne opinie o awaryjnosci amerykancow.
Mozesz zrobic jak moj przedmowca napisal,ale malo jest rzetelnych serwisow od automatow(amerykanskich).
Dzwon do Rafala (wlaciciel ASU)698-741-741 niech cie jakos pokieruje.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
mswola
*
*


Dołączył: Feb 25, 2015
Posty: 12
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Czw Lut 26, 2015 22:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ktoś pisał o wymianie oleju i filtra za 150zł ??? Podałem cenę z rachunku za olej. wymiany dokonywała podobno poważna firma.
MOPAR ATF+4 można kupić już od 205 zł. więc różnica niewielka.
Poczytałem o podobnych przypadkach i w kilku jest mowa o jakimś tłoczku, tylko którym ? link do schematu podawałem wyżej. mając zdjętą pokrywę sprawdzić nie zaszkodzi przed zalaniem nowym olejem.
_________________
Dodge Caravan 3.3 v6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4320

PostWysłany: Pią Lut 27, 2015 6:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na chwile obecna dalej nie jestes wstanie odpowiedziec jaki olej byl wlany.
Podstawowym problemem w tych skrzyniach po zalaniu niewlasciwym olejem moga byc zanikajace biegi,to pierwszy objaw,nastepny to juz remont skrzyni.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
mswola
*
*


Dołączył: Feb 25, 2015
Posty: 12
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Pią Lut 27, 2015 11:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przecież pisałem wcześniej że według rachunku był to MVATF Olej (czerwony) 5L do manualnych i automatycznych skrzyń biegów,wspomagania i tylnych mostów.VW G 052 162, MB 236.6/7/10/12, GM D-II/D-III, MOPART ATF +3/+4, FORD MERCON V
Auto przejechało na tym oleju 37 tyś.km. Zaraz jadę kupić nowy olej i filtr i się okaże czy ten poprzedni zgubił właściwości co skutkowało zanikiem wstecznego biegu.
Ten olej będzie chyba odpowiedni
Mopar (MS-9602)- płyn do automatycznej skrzyni biegów ATF +4 (5 l). Stosowany też do manulanej skrzyni biegów, skrzyni rozdzielczej, wspomagania układu kierowniczego
Dziwi mnie nadal że nagle i całkowicie zniknął wsteczny, czy nie powinno być tak że powinien najpierw zacząć się ślizgać? Przeczytałem sporo tematów o tych skrzyniach i w większości przypadków jest właśnie utrata wstecznego biegu.
_________________
Dodge Caravan 3.3 v6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4320

PostWysłany: Pią Lut 27, 2015 15:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I masz odpowiedz co jest powodem awarii twojej skrzyni.Ten olej uniwersalny jest do dupy.Orginalna specyfikacja chryslera jest calkiem inna od fordowskiej,wiec to nie ma prawa dzialac.Skoro w misce nie bylo opilkow to miejmy nadzieje,ze skrzynie da sie jeszcze uratowac.
Ten drugi to jest wlasciwy olej i tylko taki nalezy lac.
Jesli sie okaze,ze skrzynia sie odblokuje,to po kilku tysiacach zrobilbym dynamiczna wymiane,bo obecnie bedziesz mial mieszanke.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie Mar 01, 2015 23:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

olej mu skrzyni nie naprawi, nie przesadzaj ze inny olej się nie nada , mój znajomy od 8 lat jeździ na mobil atf , ja sam mam u siebie w i grnie 89 rok lotos atf i też śmiga, wg twojej teorii już bym mi skrzynia nie działała....

a w skrzyni tarczki się mogły skończyć , albo niski poziom oleju
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
domski
*
*


Dołączył: Aug 05, 2010
Posty: 108
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Pon Mar 02, 2015 1:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witaj,
Ostatnio zrobiłem sobie remont takiej skrzyni, u mnie były spalone tarczki "reverse clutch" wszystkie inne były w dobrym stanie. Przy łagodnym operowaniu gazem, praktycznie można powiedzieć że problemu nie było auto samo ruszało do tyłu.Problem pojawiał się przy dodaniu gazu. Może również go nie wyczuwałeś, aż w końcu wszystko padło?
Pewne jest to że skrzynia śmigała na nie odpowiednim oleju u Ciebie. Ten olej co podałeś spełnia wiele norm, różnych producentów, a jak coś jest to wszystkiego to jest do niczego. Chrysler specjalnie opracował swój olej z odpowiednimi dodatkami, bo na innych olejach te skrzynie się zajeżdzały bardzo szybko.
Wg mnie powinieneś znaleźć kogoś z kompem, może być Snap ON Solus PRO. Tam się okaże co on pokazuje, jeżeli będą jakieś błędy da się z tego coś wywnioskować. Sprawdź stan oleju po rozgrzaniu też nie zaszkodzi, kiedyś mi auto gasło przy jeździe , a przyczyną był niski stan oleju spowodowny wyciekiem przy króćcu chłodnicy. Możesz również sprawdzić ciśnienia przy użyciu odpowiedniego węża hydraulicznego i manometru, tak jak jest to opisane w instrukcji( ale koszt części może być podobny do diagnostyki komputerowej).Ciśnienia muszą się zgadzać. Jak ciśnienia są dobre to wg mnie przyczyna jest w środku, czyli albo tarczki albo może tłok nie domaga, lub oring. Aha u mnie jak tarczki były spalone, olej był czysty i nie śmierdział spalenizną. olej zmieniałem średnio co 2 lata i tak 20 tyś km. Domyślam się że tarczki były już podjechane zanim kupiłem auto.A spalony olej był zmieniony wcześniej, lub sam proces destrukcji zachodził bardzo powoli i naturalnie że nie dało się tego wyłapać przy zmianach. Jeżeli jednak uprzesz się i będziesz chciał wyciągnąć płytę zaworową to musisz o ile dobrze pamiętam podważyć śrubokrętem jabłko razem z linką od biegów, i ściągnąć z ramienia. Następnie możesz ręka przekręcić selektor a stronę tak żeby się zablokował, dąć dłuższa nasadkę , odkręcić odpowietrznik ( twoja 15) , następnie włożyć śrubokręt płaski w szczelinę w ramieniu lekko rozchylić i ściągnąć. Odkręcić miskę olejową , wyciągnąć filtr oleju, , odkręcić tylko śruby trzymające płytę zaworową, i delikatnie próbować wyciągnąć płytę, lekko pomagając sobie gumowym młotkiem z góry stukając w selektor z którego wcześniej wykręciłeś odpowietrznik i ściągnąłeś ramie.Uwaga przy wyciąganiu płyty, monitoruj zabezpieczenie od" P "czyli zapadkę i związane z tym elementy żebyś nic nie powyginał, jak byś chciał coś wyciągać na "siłę" to jak wyciągnąć płyte jest mniej więcej również opisane w instrukcji od voyagera 1996-2001 . Którą znajdziesz na forum, lub na gryzoniu Wink
Pozdrawiam,
_________________
Dodge Caravan 3.3 1996 rok
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4320

PostWysłany: Pon Mar 02, 2015 8:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

@qazws-typowo polskie podejscie,"a co mi tam bedzie jakis inzynier z fabryki dyrdymaly wciskal".Twoja skrzynia,twoje zabawki,tylko potem na forach jest lament,jak cos ulega awarii.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
mswola
*
*


Dołączył: Feb 25, 2015
Posty: 12
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Pon Mar 02, 2015 19:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zalanie nowym olejem nie wróciło wstecznego. Podłączyłem pod komputer, jeden błąd od sterownika, ale to chyba moja wina bo przed odpinaniem nie odłączyłem aku. Po skasowaniu błędu przejechałem się z 5km. i ponownie na kompa i żadnego błędu sterownik nie wyłapał, a wstecznego jak nie było tak niema.

Skrzynie jest czysta i niema żadnych wycieków, poziom zawsze właściwy.
Odkręciłem dzisiaj płytę. Aby ją wyjąć bezproblemowo należy zdjąć ramię i dźwignię przekręcić do końca w prawo, za ostatnim biegiem ramie ma jeszcze jedną pozycję. Wtedy zapadka od "P" jest luźna i nic się nie pognie. Wyskoczył mi tylko tłoczni ze sprężynami. Tłoczki są identyczne ale w jednym są dwie sprężyn, i teraz trzeba będzie pomyśleć w którym.

domski napisał:
przyczyna jest w środku, czyli albo tarczki albo może tłok nie domaga, lub oring.

Też tak myślę, ale o jakim tłoku i oringu piszesz.
"reverse clutch" czyli według schematu to 2 tarczki (100). Do czego służą "low/reverse clutch" 5 tarczek (114)

http://www.makcotransmissionparts.com/mm5/graphics/Catalog-pdf/A604.pdf
Które elementy odpowiadają za wsteczny bieg.
_________________
Dodge Caravan 3.3 v6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
domski
*
*


Dołączył: Aug 05, 2010
Posty: 108
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Pon Mar 02, 2015 22:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Podwójną sprężynę będziesz miał w "underdrive" akumulatorze. Ale wg instrukcji zależy to od modelu silnika, rocznika itd w niektórych była jedna sprężyna. A tak po ludzku to w akumulatorze bliżej zewnętrznej krawędzi skrzyni niż jej osi Smile tam gdzie masz dwa akumulatory ( tłoczki ) obok siebie.

Podwójne sprężyny są jeszcze w akumulatorze od biegu wstecznego gdybyś chciał go wyciągnąć ( ten zabezpieczony pierścieniem segera).


Widzisz używałeś nie odpowiedniego oleju ( nieświadomie z tego co piszesz).A olej robi różnice napis ATF to nie wszystko ,kiedyś będąc uczniakiem w maszynie na jednym statku do pomp wirowych odpowiedzialnych za podciśnienie w kibelku ( do zabierania zawartości ) nalałem złego oleju do zbiorniczka który przez ala sączek podawał olej( niby nie duża pomyłka) ale w ciągu dwóch dni łopatki wirnika były wykończone gdzie wcześniej biegały latami, łopatki były z podobnego materiału jaki jest jest okładziną tarczek skrzyni biegów, pompy już nie robiły podciśnienia a widmo braku nie działającego kibelka było straszne.... to tak żartem.

Tak więc mogło być tak że tarczki się przed wcześnie skończyły Smile lub może jakieś uszczelnienie tłoka (oring) sie uszkodził ,sprężyna pękła. jest wiele opcji. Do ściskania tarczek potrzebujesz tłoków, ciśnienia, a one potrzebują uszczelnień, pojawiają się również sprężyny dzięki którym tłoki wracają na "pozycję" itd wszystko oczywiście musi być sterowane.

Jest wiele opcji. Masz czas działaj i szukaj, nie masz czasu zapłać komuś i niech on działa.Czasem to wychodzi taniej.Ja np. musiałem skrzynie dwa razy wyciągać bo przez przypadek przyciąłem uszczelkę od pompy oleju. Instrukcję od skrzynie jak już pisałem znajdziesz w instrukcji od voyka 1996-2001 .Ja skrzynie swoją robiłem sam w ramach nauki Smile nie mogłem zrozumieć z czego fachowcy robią "technologie kosmiczną NAS-a" podczas swoich opowieści i nadal tego nie rozumiem Smile . Mam bardziej zaawansowany sprzęt w miejscu pracy Smile ale jednak miałem problemy , nie tyle ze skrzynią , jak narzędziami które miałem w garażu, już na początku ograniczył mnie na chwile mój kompresor bo nie mogłem rozbić nakrętki od piasty i pół osi.Kompresor był za mały i powietrze się szybko kończyło, miał służyć do pompowania kół Smile a nie do prac naprawczych, więc wyciągałem całość ze zwrotnicą. kwadrat 1/2 cala też za dużego momentu nie przeniesie, i tak raz kwadrat ukręciłem. A kluczy na 3/4 cala nie miałem.Ale resztę już po odkręcałem przy pomocy kluczy na kwadrat 1/2 cala bez problemu. Do rozebrania samej skrzyni też było by dobrze jak byś się zaopatrzył w kawałek profilu wiertarkę do wiercenie w nim, szpilki dzięki którym będziesz mógł przykręcić profil, szpilki najlepiej na "metry" bo można je wykorzystać jako ściągacze dociskacze itd Smile razem w profilem np. po to żeby wyciągać zabezpieczenia, lub ściskać sprężyny, lub wyciągnąć na początku pompę. Jak ktoś ma trochę smykałki powinien sobie poradzić, o ile lubi takie prace i umie sobie dorabiać narzędzia.

Pozdrawiam

Własnie doczytałem twoje pytania, za wsteczny bieg odpowiadają elementy z opisem Reverse, lub skrótem REV , elementy od numeru 893-329 na samym dole skrzyni,jak i elementy w input drum czyli od 670 do 571, ja miałem uszkodzone elementy 100-120 Smile czyli spalone tarczki i przegrzaną przekładkę. Low reverse clutch wg mnie odpowiada za załączenie wstecznego i ruszenie bez dodawania gazu, jak tylko pościsz hamulec.
_________________
Dodge Caravan 3.3 1996 rok
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
mswola
*
*


Dołączył: Feb 25, 2015
Posty: 12
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Pon Mar 02, 2015 23:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mnie wypadły dwa tłoczki ze sprężynami, te które są obok siebie, bez żadnych zabezpieczań. Jeden jest bliżej dyferencjału (tył skrzyni), a drugi bliżej przodu czyli sterownika z zaworkami elektromagnetycznymi. I teraz gdzie ta podwójna sprężyna była.
Z nakrętką przegubu sobie poradzę, gorzej będzie ze sworzniem wahacza. Półośki są chyba tylko na zabezpieczenia i powinny chyba same wyskoczyć, czy dobrze myślę ?
O wyciąganiu jakich zabezpieczeń piszesz ? i ściskaniu jakich sprężyn.
U mnie był taki efekt że czuć było jak wsteczny wchodzi i delikatnie ciągnie. Na prostym asfalcie nawet jechał.

Jutro myślę że ją wytarmoszę i jak sił starczy to rozbiorę.

Na tym zdjęciu widać że podwójna sprężyna jest z przodu http://acidtechno.freehost.pl/2ab_skrzynia/imagepages/image83.html
_________________
Dodge Caravan 3.3 v6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
domski
*
*


Dołączył: Aug 05, 2010
Posty: 108
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Wto Mar 03, 2015 0:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na zdjęciu jest prawidłowo, o to mi chodziło, za oś skrzyni przyjąłem elementy wirujące( widoczny bęben).
Akumulator wstecznego jest w prawym dolnym rogu na zdjęciu z linka, pod pierścieniem segera. Ściągasz Segera, później wyciągasz podkładke zamykająca przesrzeń i następnie akumulator i dwie sprężyny.

sprężyn które musisz napinać żeby wyciągnąć chociaż by snap ringi( pierścienie sprężyste siedzące w rowkach i zamykające poszczególne elementy) to elementy 971,970,978,977. Zobaczysz wszystko wyjdzie w toku, ja używałem kawałka drewna, który dociskałem szpilka, a szpilka opierała się wraz z nakrętką o kawałek profila z otworami w takim miejscu żeby można było przkręcic do kołmierza obudowy skrzyni, ale po uprzednim podłożeniu drewienka żeby nie było odcisków. A czasem nie przykęcałem tylko używałem ścisków do przytrzymania profilu w danym miejscu.

Zaopatrz się w instrukcji jak już pisałemm, jest ona do znalezienia, na tym forum , lub na "grozoniu" , jest to instrukcja serwisówka to voyka 1996-2001, a w tytule jest chyba voyek z 1998 roku.

Jeżeli już będziesz robić remont to wymieniaj wszystkie tarczki, wszystkie uszczelnienia, najlepiej zamów cały set razem z tłokami są takie do kupienia, do tego zaworek 540 , ponoć też lubi płatać figla, niby ok na teście powietrzem, a po założeniu puszcza. Szkoda by było jak byś się połasił tylko na to co jest zepsute, o ile w ogóle jest, a za jakiś czas padło by cos innego i skrzynia znowu do roboty. Koszt dwóch tarczek które były u mnie spalone to 2x13 złotych plus 10 złotych przekładka chyba. Ale skoro wszystko już było na wierzchu to grzechem by było nie zrobienie tego jak należy.

Ja sworzni wahacza nie wyciągałem po odkręceniu nakrętek od przegubów, odpiąłem tylko jeszcze końcówki drążków, i manewrując przegubem i zwrotnicą można przegub wysunąć z piasty, a następnie wciągnąć cała pół oś z przegubem już ze skrzyni. Zwrotnica zostawała na miejscu u mnie. Choć z jednej strony ścignąłem zwrotnice( wyciąganie skrzyni za pierwszym razem) także ale wtedy o ile dobrze pamiętam miałem już też do wymiany końcówkę drążka wiec po prostu ją ściąłem bo nie chciała się do końca odkręcić. Wyciągając za drugim razem wszystko ładnie się odkręcało( mowa o nakrętce przegubu), bo penetrant zrobił już swoje Smile

Pozdrawiam,
_________________
Dodge Caravan 3.3 1996 rok
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
mswola
*
*


Dołączył: Feb 25, 2015
Posty: 12
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Sro Mar 11, 2015 1:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wytaszczyłem dzisiaj skrzynie, u mnie aby dostać się do tylnej poduszki trzeba było odkręcić kawałek wydechu, problem też jest z prawą półosią ale jakoś wyszła bez odkręcania. Oczywiście też rozebrałem skrzynię, prościzna.
Ja również spalone mam dwie tarczki, bardzo łatwy jest dostęp do nich. Obejrzałem pozostałe elementy i tarczki LOW/REVERSE też wyglądają jakby zużyte, ale ich grubość to około 1.8mm, a w sklepie np. tym http://www.midparts.com.pl/pl/p/A604-62TE-TARCZA-CIERNA-LOWREVERSE/760 sprzedawca podaje 1.83mm zastanawiam się czy jest sens je wymieniać, pozostałe wyglądają bardzo ładnie.
_________________
Dodge Caravan 3.3 v6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4320

PostWysłany: Sro Mar 11, 2015 7:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Masz wyciagnieta skrzynie rob komplet.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
domski
*
*


Dołączył: Aug 05, 2010
Posty: 108
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Sro Mar 11, 2015 13:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dokladnie tak jak JEDI_V mowi, masz skrzynie na wierzchu rob komplet, tarczki plus uszczelnienia.
Ty masz nowsze auto to moze i u Ciebie trzeba bylo kawelk wydechu wykrecic. U mnie nie trzeba bylo. a tylnia poduszke odkrecilem wraz z mocowaniem na 3 sroby.
Grunt ze sie udalo, teraz powymieniaj wszystko tak jak pokazuje instrukcja. Pomysl nad konwerterem i jego regenrecja, oraz nad tym zaworkiem co mowilem. Zabezpiecznie na dyferencjal pewnie masz juw w standardzie wiec ten temat Tobie odpada. No i na koncu zalej jeden wlasciwy olej MOPAR ATF 4+ Smile
Pozdrawiam
_________________
Dodge Caravan 3.3 1996 rok
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
mswola
*
*


Dołączył: Feb 25, 2015
Posty: 12
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Wto Wrz 15, 2015 21:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam ponownie po długiej nieobecności. Wymieniłem w skrzyni wszystkie tarczki i przekładki wstecznego biegu, uszczelkę zaworów, oring i uszczelkę pompy, nowy filtr i olej. Wszystko działało poprawnie nawet wsteczny. Przejechałem 17tyś.km. i wsteczny ponownie zaczął się ślizgać. Dzisiaj wyjąłem skrzynię, w oleju żadnych opiłków tylko mułek z ponownie zdartych dwóch tarczek. Tarczki złej jakości czy może jest jakaś wada w tej skrzyni że nie wyłącza całkowicie wstecznego biegu co skutkuje zużyciem tarczek. Po złożeniu skrzyni wyczuwalne było załączanie R i D nic nie wskazywało aby na postoju na N skrzynie ciągła to tyłu czy do przodu.
_________________
Dodge Caravan 3.3 v6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group