www.asu.pl :: Zobacz temat -
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 



 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Sam naprawiam
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
white_dodge_caravan
*
*


Dołączył: Nov 06, 2007
Posty: 126

PostWysłany: Wto Lip 28, 2015 16:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam ponownie Wink

od nowości (tzn od zakupu Razz ) denerwowało mnie brzęczenie wału szczególnie słychać je było przy delikatnym przyśpieszaniu lub na nierównej drodze jadąc powoli. Słychać wtedy było ewidentne luzy na jakimś łożysku. Szybko udało się zdiagnozować że to przegub/reduktor wału ma cholerne luzy i ręką można było pobrzękać nim. Powodem była uszkodzona/pęknięta manszeta. Wszystko było by fajnie gdyby nie jedno że części do AWD praktycznie nie istnieją w Polsce. Rozpoczęły się moje poszukiwania części oczywiście nie było łatwo. W sklepach internetowych-brak nie istnieją żadne części do mostu Voyagerów. W autoryzowanym serwisie pan powiedział że trzeba cały wał wymienić i koszt tego około 3-4tyś i czas oczekiwania na import z USA około 7-8tyg.
W tym momencie zaniechałem naprawy musiałem trochę dojrzeć do ponownej próby.. Smile
ebay tam o dziwo okazało się że istnieje przegub do wymiany koszt 90$ więc około 270zł nie mało ale jest Smile
http://www.ebay.com/itm/4WD-4X4-Prop-Drive-Shaft-CV-Joint-Repair-Kit-Fits-Caravan-Town-Country-/291289478063?hash=item43d234b3af&vxp=mtr
I już bym zdecydował się na zakup ale koszty przesyłki są dwukrotnie większe niż sam przegub więc odpuściłem i już bym pogodził się z myślą że będzie mi brzęczeć aleee... przypasował mi ten przegub do przegubu z innego samochodu mianowicie Jeep Grand Cherokee Smile i okazało się że to te same przeguby więc jeśli ktoś potrzebuje to szukajcie do tych modeli:
JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 97->
GRAND CHEROKEE WJ 99-04
JEEP LIBERTY, CHEROKEE KJ 2001-2007
Ilość zębów – 25
Średnica zewnętrzna – 100m
Grubość - 40mm

zakupiłem i zabrałem się do roboty, a nie było tego dużo Wink
Pod spodem wyglądało to tak:


do pracy potrzebne mi był:
-grzechotka mała
-grzechotka duża
-nasadka 8(do małej grzechotki)
-nasadka 15(do dużej grzechotki)
-młotek (bez młota to nie robota Very Happy )

Odkręcamy wał w dwóch przegubach mamy 12 śrub 8, po odkręceniu trochę młotkiem opukać i powinien luźno wyjść. Po wyjęciu mój przegub wyglądał tak z bliska:


zdejmujemy obejmę z trzpienia i zsuwamy stary przegub(najlepiej oczyścić trzpień szczotką drucianąWink )



tak wygląda zakupiony przeze mnie przegub



w zestawie są nowe śruby ja użyłem starych gdyż nowe były na ampul a stare na zwykłą 8 więc wolałem żeby zostało po staremu. Nakładamy nową manszetę zapinamy spinkę ,wkładamy łożysko, zapinamy obejmą smarujemy smarem (dodanym do zestawu)



po złożeniu





i na koniec składamy wszystko w odwrotnej kolejności Wink warto odkręcić podporę wału gdyż łatwiej włożyć na miejsce do tego posłuży nam klucz 15. Po złożeniu voila



koszt:170zł
czas: okolo 1h-1,5h (ja robiłem na parkingu pod domem)
_________________
jest:Chrysler T&C 01r 3,8L AWD LPG
był:Dodge Caravan 98r 3,0L LPG
"stac mnie na V6 mam lpg" Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Sam naprawiam Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group