www.asu.pl :: Zobacz temat - Brak klimatyzacji Pontiac Trans Sport 1993 3.8
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Brak klimatyzacji Pontiac Trans Sport 1993 3.8

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Sam naprawiam
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 356

PostWysłany: Nie Maj 03, 2015 8:58    Temat postu: Brak klimatyzacji Pontiac Trans Sport 1993 3.8 Odpowiedz z cytatem

I następna naprawa mnie czeka.
Po sezonie zimowym nie działa mi klima ,nie załącza sie - nie słychać charakterystycznego cyknięcia .
.Czy mozna samemu zdiagnozować co może być tego przyczyna -od czego zacząć
-czy jednak tylko warsztat .
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Bla_ZeY
*
*


Dołączył: Dec 18, 2013
Posty: 50
Skąd: PGN

PostWysłany: Wto Maj 05, 2015 16:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Najprościej podjechać tam gdzie mają maszynę, Podepną i sprawdzą czy układ jest szczelny, czy wymaga tylko napełnienia czy wyjdzie jakas grubsza sprawa.
Najszybciej i bez kombinowania.
_________________
Bla_ZeY
Dodge DURANGO 5.9 R/T AWD - 2002
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Cze 10, 2015 20:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no tak bedzie najprosciej! tylko wez pod uwage to ze jak czynnika nie ma to gdzies sie MUSIAL ulotnic!!! i generalnie bez glebszego poznania tematu nie ma co nabijac bo szkoda gazu!!!
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Sro Cze 10, 2015 21:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No właśnie, u mnie chodziła w zeszłym sezonie a teraz kaplica. No to pojechałem nabić i mam 200,- mniej w portfelu a kompresor się nie załącza....
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 356

PostWysłany: Pon Cze 15, 2015 6:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

transport23 - a co powiedzieli tam gdzie uzupełniałeś czynnik .
Sprawdzili szczelność
U mnie nie ma prądu w kostce ktora wpina sie z przodu kompresora ,\przy sprzęgle
Mozesz sprawdzic czy u Ciebie dochodzi tam zasilanie
Ciekawe co odpowiada za zasilanie kompresowa

a moze wiecie gdzie znajdują sie przekaźniki- bezpiecznki -czujniki odpowiedzialne za dzialanie klimy
U mnie po wcisnieciu zaworka ktory jest tam gdzie sie ładuje czynnik jest slabe cicnienie ,z zaworka leci cos w kolore zielonym
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Pon Cze 15, 2015 8:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie było wogóle zmiany ciśnienia w układzie przy włączeniu klimy,maszyna nic nie pokazywała. A powinno się zmienić gdy rusza kompresor.
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Cze 16, 2015 21:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jeśli jesteś PEWIEN ze sprężarka się załączyła, a mimo to nie ma wzrostu ciśnienia po stronie HP to sprężarka nadaje się na złom. mówiąc PEWIEN mam na myśli to, że widzisz załączone sprzęgło/obracający się wałek sprężarki.

>U mnie po wcisnieciu zaworka ktory jest tam gdzie sie ładuje czynnik jest >slabe cicnienie ,z zaworka leci cos w kolore zielonym

jeśli słabo leci tzn. ze nie ma czynnika. w układzie w stanie spoczynkowym w zależności od m.in. temperatury powietrza powinien być gaz pod ciśnieniem 6-12 atm - a to nie jest slabe cisnienie! Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Wto Cze 16, 2015 21:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie ciśnienie trzyma bo szczelny jest...
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 356

PostWysłany: Wto Lip 14, 2015 9:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Naladowali gas i olej bo ponoc (ta twierdzil ten co ladowal gas) bylo go malo .
Kompresor pracuje 5 sekund i wylancza sie na 6 sekund i tak w kolko
Co moze byc tego przyczyna
Chlodzenie tylka nie urywa ale nie moze byc inaczej jak kompresor pracuje z przerwami .
Co moze byc tego przyczyna

Druga sprawa
Po włączeniu klimy zalancza sie wentylator ten wewnętrzny pomiedzy chlodnica a silnikiem
po wylaczeniu klimy wentylator nadal pracuje
wyłącza sie dopiero po wylaczniu stacyjki
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG


Ostatnio zmieniony przez robisum1 dnia Nie Lip 19, 2015 13:12, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Nie Lip 19, 2015 8:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

robi a jakie cisnienia miales podczas pracy klimy?
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 356

PostWysłany: Nie Lip 19, 2015 13:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wiem - a ile powinno być ?mogę podjechać i sprawdzić,
powiedzcie cz yt onormalne ze wlancza sie wentylator ten pomiedzy chlodnica a silnikiem
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Nie Lip 19, 2015 13:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zawsze powinien wlaczyc sie wentylator od klimy jak jest uruchamiana.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 356

PostWysłany: Nie Lip 19, 2015 14:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ok ,a po wylaczeniu wentylator powinien sie zatrzymac , a tak sie nie dzieje -czy wentylator pomiedzy silnikiem a chodnica jest od klimy ?
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Nie Lip 19, 2015 16:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po wylaczeniu klimy na panelu powinien zatrzymac sie wentylator.
Jeden jest od klimy drugi od temp.silnika.
Po za tym klima powinna wlaczac sie okresowo,w przeciwnym razie plulbys lodem.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Nie Lip 19, 2015 20:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W wiekszosci samochodow z prosta manualna klima w ukladzie masz zabudowane 2 czujniki - jeden niskiego cisnienia (on POZWALA zalaczyc klime gdy jest gaz w ukladzie), drugi masz wysokiego cisnienia (on przewaznie zalacza drugi wentylator lub poprostu zwieksza obroty wentylatora gdy cisnienie w ukladzie wzrosnie powyzej danego progu (~25=30bar) oraz rozlacza sprzeglo sprezarki - spręzarka nie nabija juz cisnienia, wentylator schladza skraplacz = cisnienie w ukladzie maleje i tak w kolko. Stad ta cykliczna praca sprezarki.
Czesto jest tez na parowniku zabudowany czujnik odpowiedzialny za to by nie przemrozic parownika - on tez moze dawac w dupe!

jesli u ciebie nastepuje ZAL/WYL co kilka sekund to albo masz cos przytkane w ukladzie i zbyt szybko cisnienie narasta, albo masz uszkodzony ktorys z czujnikow (w PTS z tego co pamietam sa one scalone w jeden 4 pinowy czujnik zabudowany przy odwadniaczu) - dlatego musisz sprawdzic cisnienia podczas pracy bo wtedy wiadomo gdzie gdzie mniej wiecej szukac Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
anagul
*
*


Dołączył: May 11, 2017
Posty: 9

PostWysłany: Czw Sie 16, 2018 10:16    Temat postu: Brak klimy Odpowiedz z cytatem

Odświeżam temat z prośbą o pomoc.
Klimatyzacja niestety nie załącza się po wciśnięciu guzika. Wymieniłem czujnik ciśnienia ale dalej brak efektu. Robiąc mostek na przekaźniku sprężarka załącza się, a z dmuchawy daje przyjemne zimne powietrze. To samo kiedy masę podepnę pod minus w akumulatorze- wszystko śmiga jak ta lala. Wentylator od razu nie zaskakuje po podpięciu na krótko, ale po chwili się załącza Na module wentylatorów jest obieg , czyli on raczej nie jest padnięty. Najprawdopodobniej problemem jest brak masy, ale jestem laikiem, który nie za bardzo zna się na elektryce oraz przebiegu kabli. Dopowiem, że po podłączeniu kompa i wciśnięciu guzika od klimy, ten zapala się, ale na kompie nie widać tej czynności do momentu, aż nie będę ciągle trzymał przycisku na włączniku- wtedy komp pokazuje załączony włącznik, ale klima mimo to nie chce drgnąć. Nie wyskakują żadne błędy na kompie dotyczące klimy, ale w sumie nic dziwnego jak nie ma masy. Pytanie- czy to kabel waszym zdaniem oraz czy ma ktoś może schemat klimy do chryslera voyagera produkcja do 2007 roku benzyna 3.3. lub dodge caravan 3.3. produkcja 2001-2007?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Sam naprawiam Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group