www.asu.pl :: Zobacz temat - Windstar I 3.0 nie chodzi na jeden cylinder
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Windstar I 3.0 nie chodzi na jeden cylinder

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Phil
*
*


Dołączył: Aug 31, 2014
Posty: 30
Skąd: 3miasto

PostWysłany: Sob Sty 03, 2015 15:52    Temat postu: Windstar I 3.0 nie chodzi na jeden cylinder Odpowiedz z cytatem

Witam.

Drugi tydzień mi Windstar strajkuje.
Wyraźnie kuleje, jakby nie palił na jeden cylinder. Wymienione kable zapłonowe i świeczki - swoją drogą dostęp do tylnych pozostawiam bez komentarza, przy wkręcaniu pękły dwie świeczki i udało się dopiero od dołu, z kanału.
Cewka podmieniona, dalej to samo. Na wszystkich świeczkach jest iskra.

Na komputerze pojawia się tylko "misfire detected" na piątym cylindrze.
Natomiast gaz (KME sekwencja) przestał chodzić odkąd zaczął źle chodzić, więc podłączyłem kabel diagnostyczny i znalazłem błąd "brak sygnału z wtryskiwacza" na właśnie piątym cylindrze.
Na 2-pin wtyczkę na wtrysku napięcie dochodzi - na jeden pin 12V, na drugi 6V. Po odpięciu tej wtyczki żadnej zmiany w pracy silnika.

Możliwe, że wtrysk się zawiesił w pozycji zamkniętej i nie chodzi?
Wyciągał ktoś wtryski w 3.0? Dam radę to zrobić zwykłymi narzędziami?
Nie wiem co robić dalej, chyba będę szukał takiego wtrysku żeby podmienić.

Chętnie wysłucham jakiś wskazówek, bo już mi ręce opadają z tą padliną Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kelpin
*
*


Dołączył: Feb 02, 2012
Posty: 192
Skąd: Wawa

PostWysłany: Nie Sty 04, 2015 19:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam, zmierz rezystancję wtrysków. Odepnij wtyczki i pomierz multimetrem-powinny mieć ok 11-18Ohm.
_________________
Jest 00'Camaro / 95'Continental / był Trep'99 2.7 V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Phil
*
*


Dołączył: Aug 31, 2014
Posty: 30
Skąd: 3miasto

PostWysłany: Pon Sty 05, 2015 18:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Złośliwie skończyła mi się bateria w mierniku, więc po prostu odkręciłem listwę i wyjąłem wtryskiwacze i na piątym wtrysku ta plastikowa końcówka rozpadła mi się w palcach, więc coś było z nim nie tak.

I teraz tak: w 3.0 mam wtryskiwacze Denso F47E-A2E. Czy F65E-A4A albo F1ZE-B4C z 3.8 można może stosować zamiennie? Razz
Bo w okolicach dostępność do 3.0 jest słaba, a chciałbym w środę odpalić wreszcie padakę Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Phil
*
*


Dołączył: Aug 31, 2014
Posty: 30
Skąd: 3miasto

PostWysłany: Sro Sty 14, 2015 18:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może ktoś będzie miał jakieś ciekawe sugestie.

Wtryskiwacze są gicior. Z komputera nie wychodzi sygnał na piąty wtryskiwacz.
Prawdopodobnie zawiniła wilgoć. Przednia szyba podciekała, ja ją wprawdzie doszczelniłem, ale i tak ciekła na prawej strony. Zgadza się, z prawej strony czyli prosto na komputer.

Szybę sobie wytnę i wkleję ponownie, ale gorzej z komputerem. Z moim numerem nie ma nigdzie. Udało mi się wypożyczyć z innego 3.0, ale numery się nie zgadzały i nie odpalił. Nie podawał nawet iskry.
Swój wysłałem do jakiś speców spod Poznania czy coś takiego, ale nie byli w stanie go naprawić. Zaproponowali ściągnięcie skądś tam i z programowaniem jedyne 800 złotych :/

Także jakby ktoś pytał, to fascynacja amerykańską motoryzacją mi już przeszła...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 356

PostWysłany: Czw Sty 15, 2015 0:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Phil współczuje ,moze ktos Ci pomoże ,choc forum chyba umiera smiercia naturalna a swoja droga to każdy komp jak by byl podlewany deszczówka nie ważne czy to amerykaniec czy japoniec to chyba by zwariował
Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JaBolek
*
*


Dołączył: Feb 18, 2012
Posty: 1006

PostWysłany: Czw Sty 15, 2015 2:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ktory rok winstara?
sprawdz czy komp od taurusa nie bedzie pasowal.

Ps.Tez mi na momet fascynacja autami z us przeszla...sprzedalem a teraz zaluje. I jesli mysli ze do aut z UE czesci kupisz w kazdym sklepie to powiem Ci ze 3 tygodnie szukalem czujnika polozenia walu do MG ZS-180 2.5v6-sciagalem z Anglii za bagatela 220 funtow.
_________________
Ford thunderbird 5.0 89r lpg  Chrysler le Baron 2.2 87r - lpg  
Polonez borewicz 89r 1.6 HEMI Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Phil
*
*


Dołączył: Aug 31, 2014
Posty: 30
Skąd: 3miasto

PostWysłany: Czw Sty 15, 2015 18:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Windstar rok 1998. Komputera szukałem wyłącznie po numerze i od żadnego Forda nie znalazłem.
Zresztą bez różnicy, bo podobno już dzisiaj wysłali ten o którym wspominałem. Lepiej żeby to rozwiązało sprawę Mad

A z tymi częściami, to przed Windstarem był Passat B5 1.8T u mnie w domu i zrobił niecałe 80 tys. km w dwa lata i nic się nie działo, a to rocznik 99 i już wtedy miał naklepane na oko z 350 tysięcy. A jak coś nawet trzeba było, to wszystkie czujniki cieczy po niecałe 100 zł w ASO, zawory sterujące podciśnieniem używane z rozbiórek po 20 zł, oryginalny przepływomierz Boscha 350 zł, używana przepustnica z rocznika 2002 chyba 50 zł.
Tak to można żyć Very Happy Tylko świeczki były drogie, lepsze to nawet 40 zeta sztuka, ale za to kabli nie trzeba, bo cewki na świecach. No i aluminiowe wahacze, jedyna wada tego auta.

Ale kombi za małe jest do wożenia szyb samochodowych to zachciało się wynalazków Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Phil
*
*


Dołączył: Aug 31, 2014
Posty: 30
Skąd: 3miasto

PostWysłany: Nie Sty 25, 2015 14:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To teraz mogę napisać coś więcej. Sterownik za 800 złotych o którym wspominałem okazał się nie działać. I jeszcze zanim do mnie doszedł, czułem, że firma robi mnie w jajo, min. dlatego, że rzekomo potrzebowali trzech dni na ściągnięcie takowego, a ostatecznie wysłali mi go nazajutrz. Pieniądze udało się odzyskać więc nie będę tutaj podawał ich danych, chyba, że ktoś chce na priv.
Mało tego, znalazłem w Gdyni magika, który za 1/4 tej kwoty naprawił mój stary sterownik i samochód zaczął chodzić prawie jak igła.
Dopiero po podłączeniu wcześniej odpiętej instalacji gazowej okazało się, że objawy powróciły. Na szczęście nie zdążyło dojść do ponownego uszkodzenia, więc teraz robotę ma tylko gazownik.

W piątek zostawiłem autko, więc może już jutro odbiorę sprawny i będę mógł... zabrać się za wymianę łożyska które zaczęło wyć niemiłosiernie po wcześniejszych trzech tygodniach postoju Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 356

PostWysłany: Nie Sty 25, 2015 19:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to superowo ze jakoś z tego wyszedles -) .A co do firmy to mysle ze jak najbardziej powinienes podac jej nazwe ,nie po to by zrobic im anty reklame bo przeciez oddali kase ,ale by na nich uważać.
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mswola
*
*


Dołączył: Feb 25, 2015
Posty: 12
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Czw Lut 26, 2015 19:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czytając tę historię dochodzę do wniosku że nie sterownik silnika był uszkodzony tylko sterownik LPG bo jak wiadomo zanim sygnał dotrze do wtryskiwacza benzynowego to przechodzi przez komputer LPG. Prawdopodobnie styki przekaźnika lub jakiś przerwany przewód wiązki.
_________________
Dodge Caravan 3.3 v6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Phil
*
*


Dołączył: Aug 31, 2014
Posty: 30
Skąd: 3miasto

PostWysłany: Sob Maj 09, 2015 15:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przypadkiem trafiłem ponownie na swój temat.
Mswola, masz rację. Winnym całej sytuacji okazał się sterownik gazu KME. Fabrycznie mają wadę, że są nieszczelne. Ja miałem pecha i sterownik zamókł i zrobił zwarcie. Niestety wilgoć zrobiła taki bałagan, że elementy się poodklejały od płytki i naprawa była niemożliwa.
Kupiłem (nietanio) nowy i zalałem go od zewnątrz masą poliuretanową. Na razie jest spokój.
_________________
1998 Ford Windstar 3.0L
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group