www.asu.pl :: Zobacz temat - Chrysler T&C
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chrysler T&C

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Wojtek-holik
*
*


Dołączył: Sep 13, 2009
Posty: 3

PostWysłany: Nie Wrz 13, 2009 19:16    Temat postu: Chrysler T&C Odpowiedz z cytatem

Zauroczony wyglądem , przestrzenią i komfortem jaki daje Chrysler T&C bez namysłu kupiłem model IV z 2007 r. z silnikiem 3,3 w wersji standard - co znaczy w wolnym tłumaczeniu minimum wyposażenia dodatkowego tzw. "golas".
Jest świetny i sprawuje się jak na razie doskonale , ale nie radzę sobie z kilkoma drobiazgami i mam nadzieję że ktoś mi pomoże odpowiadając na kilka poniższych pytań.
1. Mam wrażenie że klimatyzacja działa cały czas i bez znaczenia jest czy żółta kontrolka przy przyciski pali się czy nie , chłodzi i już , co robię źle jak należy się nią posługiwać by nie chłodziła bo zima idzie Question
2. Chciałbym zainstalować czujniki cofania jak mam to zrobić skoro w tym modelu w ogóle nie ma światła cofania , a jak wiadomo tylko z niego można czerpać energię dla takich czujników , inaczej odrębne ich uruchamianie nie ma sensu Question
3. Dla czego kierunkowskazy z tyłu "mrugają" razem ze światłami stopu Question
4. Dla czego wszystkie płyty jakie włożę do odtwarzacza CD powodują wyświetlenie hasła ERROR na wyświetlaczu radia Question
5. Na początku gdy go kupiłem pilot otwierał za pierwszym przyciśnięciem drzwi z lewej strony , a za drugim z prawej i bagażnik , teraz za pierwszym przyciśnięciem otwiera wszystkie drzwi , co zrobiłem jak tym regulować Question
6. Od początku nie działają również przyciski zamykające drzwi od wewnątrz nie wiem dla czego Question
7. Czy ten model ma ABS i czy podczas uruchomienia powinna się zapalać kontrolka ABS Question
Może znacie odpowiedzi na te pytania lub wskażecie elektryka specjalizującego się w Chryslerach , bo od wielu osób słyszałem że serwis przy salonach nie jest zbyt kompetentny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Nie Wrz 13, 2009 19:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może nie odpowiem Ci na wszystkie pytania ale cos sie postaram

1. Co do klimatyzacji to działa ona zawsze gdy masz puszczony nawiew na szybę tak na samą szybę jak i kombinację szyba-nogi - ot tak sobie to wymyślili - i co śmieszniejsze dzieje się tak niezależnie czy świeci się kontrolka klimy czy nie

3. Bo masz światła USA, a u nich tak jest - dobra rada przerobić na europejskie bo gliniarze lubią zabierać dowod rej , a przy samym przeglądzie problemy murowane

Co do drzwi to nie wiem bo nie mam elektrycznych, a tak swoją drogą to fajny "golas" z elektryką drzwi
Laughing Laughing

7. Jeśli nie świeci się na stałe to powinno być wszystko OK
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Wrz 13, 2009 19:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Światła cofania fabrycznie są ale ktoś kto przerabiał światła do Polskich standartów Wink wsadził w nie żółte żarówki i masz w miejsce cofania kierunki, ale to przerobienie jest nie dokońca OK bo ten ktoś powinien wyciąć jeszcze coś żeby stopy nie mrugały.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Wojtek-holik
*
*


Dołączył: Sep 13, 2009
Posty: 3

PostWysłany: Nie Wrz 13, 2009 20:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam was cyberda i Lutek34.
Z góry dziękuję wam że usiłujecie mi pomóc , bardzo dziękuję i nieskromnie powiem proszę o jeszcze.

Cyberda
Z tą klima to z pewnością masz rację , co do świateł to z chęcią bym je przerobiła na europejskie tylko kto i gdzie może się tym profesjonalnie zająć.
Drzwi nie są elektryczne , źle lub nieprecyzyjnie się wyraziłem chodzi mi o centralny zamek i pilot w kluczyku , Z początku za pierwsze kliknięcie zamykało zamki z prawej i bagażnik a drugie z lewej , otwieranie jedynie zamków a nie drzwi było w odwrotnej kolejności , a teraz mam wszystko na raz.
Jeśli chodzi o ABS to po przekręceniu kluczyka wcale nie zapala się kontrolka ABS choć widziałem jej zarys pod słońce . Skoro sienie zapala to nie ma mowy by świeciła stale , nie ma również charakterystycznego drżenia pedału hamulca przy ostrym hamowaniu z piskiem opon. Mam wrażenie że ABS jest wyłączony , a może wcale go nie ma w tym "golasie" ????

Lutek34
Myślę ze masz rajcę że ktoś amatorsko przerabiał te światła dla tego jeśli wiesz gdzie i kto może zrobić to profesjonalnie i nie spowoduje większych kłopotów z elektryką w aucie , to bardzo proszę o informację.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Nie Wrz 13, 2009 21:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To może i ja coś dorzucę.
Jeżeli chodzi o światła cofania to raczej nie masz wyjścia trzeba dokupić jakieś zgrabne białe i podwiesić je pod zderzak albo mądrze wkomponować.
Odłączony kabelek przy lampie doprowadzić do nowej i podłączyć się do niego z czujnikami cofania.
No i jeszcze oczywiście jeszcze sprawa światła przeciwmgielnego tylnego wg przepisów musi być (kupić takie jak białe tylko w kolorze czerwonym i podwiesić z lewej strony)

Odnośnie radia to może masz radyjko bez funkcji czytania płyt z mp3 a wkładasz tam właśnie takie...?

ABS; jak golas to może nie mieć. Można sprawdzić czy ma czujniki ABS przy kołach lub poszukać pompy ABS-u pod maską (element do którego dochodzi więcej niż 3 przewody hamulcowe)
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!


Ostatnio zmieniony przez wader71 dnia Nie Wrz 13, 2009 21:07, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Nie Wrz 13, 2009 21:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja przerabiałem sam światła w swoim Caravan'ie tak z tyłu jak i przerabiałem wiązkę aby działały poprawnie z przodu światła europejskie, ale z tego co wie w autkach po 2005 roku są inne wiązki do tylnych świateł i były problemy z ich przerabianiem - gdzieś na tym forum był dokładnie przerabiany ten temat - poszukaj.
Co do centralnego to się nie wypowiadam bo nie mam pilota - mam centralny ale tylko z kluczyka i to tak nie do końca bo i tak otwiera tylko jedne drzwi, a sam central steruje się poprawnie tylko z przełącznika na drzwiach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Wrz 13, 2009 22:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do klimy: Podczas wlaczenia nawiewu na szyby dzialanie klimatyzacji jest obowiazkowe dlatego ,ze nie sluzy ona tylko do chlodzenia ale rowniez "wyciaga" wilgoc. W porze jesieni w deszczowe dni tylko jezdzenie z klima umozliwi niezaparowanie szyb.Temperature powietrza i tak nastawiasz w/g wlasnego zyczenia. Gdy temperatura na zewnatrz spadnie do +4 st.C komputer uniemozliwia wlaczenie kompresora.Masz napewno o tym w instrukcji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon Wrz 14, 2009 12:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do pilota może bawiłeś się nim i zmieniłeś sekwencję otwierania drzwi.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pon Wrz 14, 2009 19:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do ABS-u.
Uważam, że nawet w twoim "golasie" ABS jest, przecież to nie jest wóz drabiniasty czy inny europejczyk.Przecież to jest auto amerykańskie z 2007 r!!!
Inaczej sprawa "siema" czy on działa?.
Mam wrażenie, że nie działa, a objawy już opisałaś, brak charakterystycznego "tyrkotania" przy gwałtownym hamowaniu.
Poprzedni właściciel być może /a może i z pewnością/ z jakiegoś powodu rozłączył kontrolkę ABS.Pewnie miał z tym już jakiś problem i poszedł na łatwiznę, rozłączając ją.
Tak miałem zrobione u siebie w Omedze.Poprzednik właśnie poszedł na łatwiznę.
U mnie w Voyagerze, kiedy nie działał ABS z powodu zabrudzenia smarem zębatki ABS-u, to świeciła się ta kontrolka.ABS też nie działał, wystarczyło, że tę zębatkę umyłem benzynką ekstrakcyjną i problem ustąpił.
Najprościej będzie podjechać do mechanika, a ten z kanału zobaczy czy w ogóle masz czujniki ABS-u i co jest, że nie działa.Sprawdzenie czy w ogóle są czujniki jest najprostszą czynnością, nie wymagającą ściągania kół.
Jeżeli są te czujniki, bo nie wyobrażam sobie żeby ich nie było, to z pewnością trzeba będzie szukać przyczyny, dlaczego ABS nie działa.
Niestety, poza rozwiązaniem mojego problemu z ABS-em, nic więcej w temacie nie potrafię pomóc.
Na wszystkie pytania koledzy już odpowiedzieli i myślę, że trafnie, natomiast nikt nie napisał o problemie nr.4.
Niestety, ja też ci z tym problemem nie pomogę.
Powodzenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Pon Wrz 14, 2009 20:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

odp.4
..a moze poprostu odtwarzacz cd masz zepsuty (laser nie czyta, lub naped nie chodzi)

to przypuszczenie....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Wrz 15, 2009 1:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

krzycho1978 napisał:
odp.4
..a moze poprostu odtwarzacz cd masz zepsuty (laser nie czyta, lub naped nie chodzi)

to przypuszczenie....
No wlasnie! i poprzedni wlasciciel dla odwrocenia uwagi przy sprzedazy wlaczyl specjalnie radio aby pokazac ze wszystko gra!::::::::: (to zarty oczywiscie,ale bardzo prawdopodobne)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wojtek-holik
*
*


Dołączył: Sep 13, 2009
Posty: 3

PostWysłany: Sro Wrz 16, 2009 19:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Very Happy Przede wszystkim serdecznie dziękuję za ogrom wiedzy, przyznam sie że jestem laikiem w temacie mechaniki samochodowej i są to dla mnie rzeczy nowe, i nie ukrywam że o niektórych czytam z tzw. otwartym dziobem Shocked .

Z pewnością bawiłem się tym pilotem jak każdy duży chłopiec gdy dostanie nową zabawkę (czytaj Chryslera z 2007 r. ) I tu mam wrażenie że jestem winien zmiany tej sekwencji . Tylko jak to teraz zmienić , lub przywrócić Question

Jeden z kolegów wspomniał o instrukcji obsługi tej "zabawki", nie mam takowej i nigdy nie miałem, jeżeli ktoś może mi podać źródło zdobycia jej w języku polskim to będę bardzo wdzięczny. Niestety z obcych języków najlepiej wychodzą mi ozorki wieprzowe w sosie czosnkowym.

Rozpocząłem już starania by przy wydatnej pomocy elektryka samochodowego uporządkować światła. Jeszcze nic nie zostało zrobione gdyż mój znajomy elektryk nie ma pojęcia jak spowodować asymetrię świateł mijania (o ile dobrze zrozumiałem) .

Problem choć mały jest również z kierunkowskazami otóż tylne jak wspominałem "mrugają" razem ze światłem stopu po swojej stronie , po odłączeniu tego światła "mruganie podwaja częstotliwość. No i zaczynają się schody bo konieczne jest prawdopodobnie dobieranie przerywaczy.

Myślę że niektóre moje pytania są z pewnością dla was pocieszne , ale tacy początkujący jak ja muszą gdzieś pytać.
Jeszcze raz dziękuję.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sro Wrz 16, 2009 21:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ze świateł symetrycznych nikt nie zrobi asymetrycznych bo po prostu się nie da - są tylko 2 wyjścia:

1. Do Twoich świateł asymetrycznych wmontować soczewki np z BMW (ale jak to w samochodzie z USA części z BMW - a fuj ...)

2. Kupić światła europejskie z demontażu i wpiąć je w wiązkę - ja tak zrobiłem i działają super, trzeba tylko popolować na światła w rozsądnej cenie bo niektórzy chcą kasę jak za światła do Jaguara Laughing , samo wpięcie się w wiązkę zajęło mi godzinkę.

Oczywiście w przypadku rozwiązania nr 1 nadal masz światła USA (bez znaku E) ale dostosowane do naszych przepisów (jeśli chodzi o świecenie) i jak trafisz na przeglądzie na upierdliwą jednostkę przeglądacza Rolling Eyes to przeglądu nie przejdziesz, ale wiem że większość przystaje na takie rozwiązanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Czw Wrz 17, 2009 9:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zapytaj u nich o światła.
http://www.regeneracja-reflektorow.pl/kontakt.html

Co do programowania pilota to jest jak naciśniesz guzik na dłużej np.4sek do 10 to przechodzi w tryb programowania a jak przełączałeś w coś w aucie w tym czasie to tym sposobem mogłeś coś przeprogramowac.

Zapytaj na elektrodzie gdzieś czytałem jak to programowac ale w starszych wersjach.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcin4m
*
*


Dołączył: Aug 21, 2007
Posty: 32

PostWysłany: Sro Paź 07, 2009 2:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak przerobić światła tylne. Ja ma T&C z 2005 działają bardzo dobrze.

Dodatkowym kabelkiem ciągniemy do świateł stopu (lewa prawa) od środkowego światła stopu. Oryginalny kabelek stopu przepinamy (łączymy) z kabelkiem od świateł cofania. Wkładamy pomarańczowe żarówki. Na schemacie zauważyłem że kabelek z pedału hamulca ( złącze 2 klor biało/jasnobrązowy) idzie także do BODY CONTRO (komputer) pod kierownicą wtyczka C3 pin 16 przeciąłem kabelek spowoduje iż nie będą świeciły się nowe migacze po naciśnięciu pedału hamulca. Nie ma żadnych objawów ubocznych. działa bez zarzutów. Samochód z 2005 roku. Można jeszcze zamontować (przynajmniej ja tak mam) światło cofania w jednym z (nowych migaczy) wywiercona dziura z boku zamontowana oprawka i działa. Jeszcze przeciw mgielne tu już inwencja twórcza udało mi się kupić takie ładne okrągłe światło (zamontowane pod zderzakiem w środkowej części) przeciągałem kabel od światła tylnego czerwonego, wyłącznik na pulpicie delikatnie schowany. w desce aby nie raził w oczy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
KPax19
*
*


Dołączył: Mar 20, 2015
Posty: 1

PostWysłany: Czw Kwi 02, 2015 20:24    Temat postu: Tylne lampy Chrysler T&C 2005r. Odpowiedz z cytatem

marcin4m napisał:
jak przerobić światła tylne. Ja ma T&C z 2005 działają bardzo dobrze.

Na schemacie zauważyłem że kabelek z pedału hamulca ( złącze 2 klor biało/jasnobrązowy) idzie także do BODY CONTRO (komputer) pod kierownicą wtyczka C3 pin 16 przeciąłem kabelek spowoduje iż nie będą świeciły się nowe migacze po naciśnięciu pedału hamulca. Nie ma żadnych objawów ubocznych. działa bez zarzutów. .



Witam. Czy przecięcie kabelka przy kostce c3 pin16 nie wpływa na działanie ABS? Jestem w trakcie przeróbki tylnych świateł w Chrysler T&C i chciałem się upewnic. Samochód z 2005r. Z góry dziękuję za odpowiedź.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group