www.asu.pl :: Zobacz temat - katalizator
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

katalizator
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią Sty 23, 2009 18:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Benek napisał:
Cytat:
bo mam lekko pekniety kolektor wydechowy


Mam taki kolektor (1-3-5 ) do sprzedania. Pozostał mi od dodżyka.

ja potrzebuję tylni tenz sondą bo one często pękają i ciężko dobry dostać Sad
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Sty 23, 2009 19:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>ale mi bardziej chodzi o stwierdzenia filozofów, typu "wypalone tłoki " >przez strumienicę itp

no ale jest to mozliwe! strumienica dziala na zasadzie zjawiska falowego - czyli tak w skrocie rzecz ujmujac : odpowiednio dobierajac srednice strumienicy i umieszonych w niej przegrod(zwezek/przeszkod) ze fala gazow od wydechu nam sie od nich odbije i nastapi jej interferencja z kolejna fala, na skutek czego fale te sie "dodacza" i zwiekszy sie ich sumaryczna predkosc=> powstanie wieksze podcisnienie, a tym samym sprawniej oproznimy cylinder ze spalin=>wzrost mocy..no ale jesli uklad bedzie zle "policzony" to moze nastapic zjawisko cofania cisnienia - i wtedy moze dosc do wypalenia tlokow..ale tak na zdrowy rozum to prawdopodobienstwo trafienie zarowno na znaczacy wzrost mocy, jak i na graniczny spadek mocy(wypalenie tlokow) bez DOKLADNYCH OBLICZEN ukladu wydechowego jest tak samo prawdopodobny jak trafienie w totka...
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pią Sty 23, 2009 20:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Marcys ale jeśli katalizator jest przytkany i w układzie wydechowym powstaje dodatkowe ciśnienie, cylinder wolniej opróznia się ze spalin to czy takie zjawisko nie jest bardziej szkodliwe dla silnika?

Załóżmy że w moim przypadku strumienica jest żle dobrana, no bo przecież tłumnikarz nie robił żadnych pomiarów to jeśli strumienica jest zainstalowana w takiej kolejności:
kolektor wydechowy, przedni katalizator, 80cm rury, strumienica, tłumik i coś na końcu, to czy ta fala powrotna może dotrzeć do cylindra?


_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Sty 24, 2009 10:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A to u ciebie wywalili tylny katalozator i tam wstawili strumienice? troche to dziwne bo tam mozna bylo wstawic poprostu kawalek rury lub jakis malogabarytowy tlumik za 30zl a nie bawic sie w strumienice Smile no ale tak czy siak : im dalej od kanalu wylotowego z glowicy tym cisnienie/predkosc gazow mniejsza i tym mniej mozna zyskac/popsuc w ukladzie wydechowym

PS.Katalizator jesli nie jest zatkany to nie powinien ograniczac przeplywu (oczywiscie powoduje dodatkowe straty w przeplywie gazu jak kazde przegiecie rury, kolano czy zwezka), ale jego sumaryczna przepustowosc "oczek" jest rowna przepustowosci rury...
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob Sty 24, 2009 14:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem





O ten Ci chodzi?
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Sty 24, 2009 14:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziś troszkę pojezdziłem po mieście i muszę stwierdzić że chyba mój Villi stał się najszybszym minivanem w Krośnie. Stałem na światłach razem z Plymouthem Grand Voyagerem i gość nie miał szans.
Silniczek pięknie się wkręca do 3000RPM przy każdej zmianie, wcześniej miał z tym duże problemy, było czuć że coś go trzyma.
Jedynie to buczenie Confused
Co jeszcze zauważyłem to że jak się stoi przy wylocie rury wydechowej to bardziej czuć spaliny a zwłaszcza te po gazie.
Powiedzcie mi jakie zadanie ma ten pierwszy katalizator? Czy on coś oczyszcza?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Sob Sty 24, 2009 14:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dopala.
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Sty 24, 2009 15:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

lift napisał:
Dopala.


No a ten drugi jakie miał zadanie?
Tak troche poszperałem i widzę że wy w waszych wózkach macie tylko jeden katalizator z wyjątkiem Windstara gdzie są dwa katalizatory po jednym na każdą głowice.
Wielkościowo mój przedni kat odpowiada mniej więcej tym waszym
dla przykładu

Villager przód


2003 Dodge Caravan 3.3


A tak wygląda mój tylny katalizator który teraz został zamieniony na taką strumienice

_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Sty 24, 2009 20:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lutek34 napisał:

Powiedzcie mi jakie zadanie ma ten pierwszy katalizator? Czy on coś oczyszcza?


jak wspomnial kol.Lift katalizator dopala, z tym ze zeby dzialal(dopalal) musi miec odpowiednia temperature (dokladnie nei pamietam ale raczej powyzej 400stC) - i dlatego katalizator montowany jest w miare blisko silnika bo tylko wtedy osiagnie taka temperature od spalin...dlatego szczerze mowiac nie wiem po co stosuja katalizatory w dalszej czesci ukladu skoro i tak ich oczyszczanie jest marginalne lub prawie zadne
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Sob Sty 24, 2009 23:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ten pierwszy to ponad tysiąc stopni z tego co pamiętam,dlatego jest ceramika wciśnięta.Drugi - naprawdę wiedza mi się kończy musiałbym poszukać i poczytać. Laughing
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Nie Sty 25, 2009 6:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nigdy nie słyszałem o zastosowaniu drugiego katalizatora szeregowo ale mogę się mylić.
Wg mnie powinno być po kolei: kolektor, katalizator, tłumik przelotowy, tłumik końcowy.
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Nie Sty 25, 2009 10:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lutek z rysunku wnioskuję,że od silnika jest pierwszy katalizator-złącze elastyczne-drugi katalizator i dopiero tłumiki.Jeśli jeszcze wszystkiego nie wywaliłeś to odkręć lub wytnij w miejscu za drugim katalizatorem patrząc od silnika.Odpal autko rozgrzej ,nawet wkręć silnik na 3000obr/min i popatrz w głąb drugiego katalizatora powinien się żażyć.Jeśli się żaży znaczy ,że jest drugie dopalanie.Moze mieć inną konstrukcję niż ten pierwszy i rozgrzewa się przy niższej temperaturze.
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Nie Sty 25, 2009 10:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

lift napisał:
...Odpal autko rozgrzej ,nawet wkręć silnik na 3000obr/min i popatrz w głąb drugiego katalizatora powinien się żażyć...


Oczywiście podczas pracy silnika.
Jeżeli po tym będziesz jeszcze widział na oczy to napisz Very Happy
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Sty 25, 2009 11:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

lift napisał:
Jeśli jeszcze wszystkiego nie wywaliłeś to odkręć lub wytnij w miejscu za drugim katalizatorem patrząc od silnika.Odpal autko rozgrzej ,nawet wkręć silnik na 3000obr/min i popatrz w głąb drugiego katalizatora powinien się żażyć.Jeśli się żaży znaczy ,że jest drugie dopalanie.Moze mieć inną konstrukcję niż ten pierwszy i rozgrzewa się przy niższej temperaturze.


No przecież na miejsce drugiem mam już wspawaną strumienice wyglądem przypominającą z zewnątrz ten katalizator.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Sty 25, 2009 11:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

benchi napisał:
Nigdy nie słyszałem o zastosowaniu drugiego katalizatora szeregowo ale mogę się mylić.
Wg mnie powinno być po kolei: kolektor, katalizator, tłumik przelotowy, tłumik końcowy.


No ale w Villagerze i w większości Nisanów gdzie został użyty silnik VG30E są podwójne katalizatory.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pon Sty 26, 2009 22:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziś wszedłem pod samochód żeby zobaczyć i posłuchać co wydaje ten dodatkowy dzwięk w moim wydechu i muszę Wam powiedzić że będąc pod samochodem, druga osoba dodawała gazu i wszystko pod samochodem jest OK, żadnych przedmuchów, żadnych dodatkowych dzwięków, wydawało by się że tak jak oryginał. A jak się jedzie to w środku słychać buczenie. Co za cholera?
Oto foty wykonane komórka mojego wydechu:

Stary przedni katalizator który jest zaraz pod silnikiem.


Nowe połączenie elastyczne


Strumienica w miejscu drugiego katalizatora.

Dodam jeszcze że jak byłem w kanale pod samochodem to na jednej spawce przed strumienicą jest milimetrowy otworek którą wydobywało się od cholery wody.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Wto Sty 27, 2009 22:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Raczej Ja jak bym kasował katalizator to wstawiłbym rurę zwykłą.
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Mar 08, 2015 12:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie pytanie do tych co przerabiali wymianę katalizatora na uniwersalny, czy jedyną alternatywą do pojemności 3.0-4.0 jest katalizator Magnaflow 99356HM czy jest coś innego z odpowiednią średnicą przyłączenia i portem na sondę pośrodku?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
berserk5
*
*


Dołączył: Mar 14, 2015
Posty: 16
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon Mar 16, 2015 21:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak jesteś często w Rzeszowie polecam podjechać na ul.Borowa albo ul.Dębicka tam zawsze u kolesia do każdego swojego samochodu dorabiałem albo zamawiałem części.Zawsze idealnie robił.Bardziej polecam ul.Dębicka zaraz koło zatoczki koło kościoła.Dobierze i powie co i jak Smile.Nawet jak by była opcja wstawienia tłumika z wstawieniem sondy w środek tez da rade.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group