www.asu.pl :: Zobacz temat - jak poradzic sobie z zabrudzoną instalacja sekwencyjną
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

jak poradzic sobie z zabrudzoną instalacja sekwencyjną

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Sam naprawiam
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Pią Lut 12, 2010 19:58    Temat postu: jak poradzic sobie z zabrudzoną instalacja sekwencyjną Odpowiedz z cytatem

jak wiadomo nasz gaz LPG to nic innego jak odpad z produkcji paliw ciekłych.
oprócz mniejszej kalorycznosci ma powazna wade: jest brudny Smile wydziela sie z niego parafina czy tam mazut grafit do tego jeszcze pył ze zbiorników.

W okresie zimniejszych dni robi sie z tego smola, osad, lepia tłoczki klapki itp.

Wtedy mamy problem z pierwszym przełaczaniem- występuja szarpniecia przygasanie silnika, a czasami to wogole juz sie nie chce przelaczyc. po rozgrzaniu silnika i gdy juz ta parafina sie rozpusci i jest plynna (a raczej lepkka instalacja dopiero dziala ).

same wymiany filtra nie pomagaja (juz jest za pozno).

przedstawie wam dwa sposoby czyszczenia instalacji bez koniecznosci wymiany elementow.

najpierw reduktor:
nie musimy rozkrecac reduktora-wystarczy ze przeczyscimy tloczek w elektrozaworze-jesli tam jest duzo smoly tloczek nie domyka sie i przepuszcza gaz, jesli do tego przepuszczaja wtryskiwacze (bo tez sa brudne) mozemy miec klopoty przy zapalaniu na benzynie (zalane swiece). natomiast tak czy owak tloczek jesli bedzie nie domkniety to robi sie duze cisnienie i nawet przy nowych wtryskiwaczach gaz zdusza silnik.

nastepnie wtryskiwacze:

wtryskiwacze mozna rozkrecic ile sie da i przeczyscic tloczek lub klapke (w zaleznosci od typu) ale niektore wtryskiwacze maja delikatne uszczelniacze i po ich rozkreceniu musimy zalozyc nowe uszczelniacze.

ja czyszcze w ten sposob ze wlewam do weza zasilajacego benzyne ekstrakcyjna i wlaczam pojednyczo wtryskiwacze gazowe na pracujacym silniku na benzynie, to z reguly pomaga w 90%. ale do tego trzeba miec program i interface i komputer jeszcze jakis.

drugi sposób:

rozgrzewamy silnik przelaczamy na gaz i po paru minutach gasimy.
odkrecamy filterek fazy cieklej (ten na reduktorze lub przed reduktorem) i wlewamy w niego benzyne ekstrakcyjna, nastepnie zakrecamy odpalamy i przelaczamy na gaz, silnik bedzie przygasal troche poszarpie ale przeczysci caly uklad, jesli instalacja jest troche zabrudzona to jeden raz wystarczy,czasami tez za kilka dni przyjdzie koniecznosc powtorzenia operacji i tak do wiosny:))

uwaga!!
po czyszczeniu instalacji benzyna, rozpuszczalnikiem lub innym srodkiem koniecznie silnik przepalic na gazie, poniewaz pozostawienie srodka czyszczacego w ukladzie moze skutkowac uszkodzeniem wtryskiwaczy (napuchna gumki). dlatego tez nie mozemy tego zabiegu robic gdy wogole nie przelacza na gaz lub na zimnym silniku (jesli wtrysk sie nie otworzy to rozpuszczalnik napewno w nim zostanie).

na stacjach lpg sa filtry ktore wlasciciel powinien wymieniac, jesli ma tez stare butle to rdza dodatkowo pyli gaz. wiec jesli nagminnie zapycha sie instalacja proponuje zmienic stacje.
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Pią Sie 06, 2010 14:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

luki a możesz jeszcze opisać sposób czyszczenia instalacji nie sekwencyjnej???
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Bartek_TC
*
*


Dołączył: Feb 11, 2008
Posty: 93

PostWysłany: Wto Paź 12, 2010 7:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ostatnio kupiłem na hamowani NaGaz w Łodzi na Srebrzyńskiej, preparat honderski do czyszczenia instalacji za 40pln. Która ma za zadanie przeczyścić i zbiornik i wtryskiwacze.
Należy wyjeździć zbiornik do zera. następnie podpiąć puszkę (jest wężyk plastikowy z gwintem) do zbiornika i przelać zawartość do niego. Następnie zatankować tak z 7-10ltr i wyjeździć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Paź 12, 2010 12:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moje doświadczenie z rozebraniem i czyszczeniem wtryskiwaczy zakończyło się ponowną ich kalibracją, a żeby było jeszcze śmieszniej to musiałem jechać tam gdzie zakładałem ową instalacje czyli 150 km w jedna stronę,bo w warszawie polecane warsztaty nie mogli dojść co jest nie tak że auto nie chodzi na lpg Evil or Very Mad
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r


Ostatnio zmieniony przez waldek44 dnia Sob Gru 20, 2014 7:33, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
petermx
*
*


Dołączył: Apr 06, 2011
Posty: 35
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie Sie 10, 2014 21:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gural napisał:
luki a możesz jeszcze opisać sposób czyszczenia instalacji nie sekwencyjnej???


1. Na cieplym reduktorze odkrecamy srube u dolu reduktora i pozwalamy by ciezsze frakcje wyplynely sobie z niego (mozna cos podstawic zeby nie zapaskudzic sobie auta).

2. Wymieniamy filterek fazy cieklej - ten pod elektrozaworem na rurce z gazem, przed reduktorem. W praktyce jesli filterek jest zapchany to auto najpierw traci na maksymalnej mocy a potem gasnie na wolnych obrotach z powodu zbyt malego przeplywu gazu. Awaryjnie, w trasie, mozna go po prostu przeczyscic na szybko i zamontowac z powrotem.

I tyle. Normalna instalacja jest duzo prostsza w obsludze Wink

Istnieje pewien patent na ograniczenie ilosci brudu ktory dostaje sie do zbiornika przy tankowaniu - mozna zamontowac filtr fazy cieklej miedzy wlewem a reduktorem. Taki filtr, bez elektrozaworu bo nie jest do niczego potrzebny, robi Certools (rowniez albo zwlaszcza na rurki 8mm), jest do kupienia w kazdym duzym sklepie z akcesoriami LPG.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 358

PostWysłany: Sob Gru 20, 2014 1:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ja zapytam po jakim przebiegu od zainstalowania instalacji LPG należy wykonać te czyszczenie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4324

PostWysłany: Pon Lut 23, 2015 18:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To nie ma reguly,mozesz kontrolnie zawor sprawdzic.Glownie zalezy to od "dodatkow",ktore serwuja na sprzedawcy LPG.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Sam naprawiam Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group