www.asu.pl :: Zobacz temat - jazda jak po tarce przy cofaniu
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

jazda jak po tarce przy cofaniu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
domski
*
*


Dołączył: Aug 05, 2010
Posty: 108
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Sob Cze 21, 2014 12:51    Temat postu: jazda jak po tarce przy cofaniu Odpowiedz z cytatem

Witam,
Auto jezdzi do przodu dobrze, biegi wchodza plynnie prawie bez czucica. Czasem podczas jazdy w korku przez długi okres lub w zimie, zablokuje sie jeden bieg, ale po wylaczniu zaplonu i zalaczeniu ponownie objaw znika. Mysle ze to winna solenoidow. Ale na na wymiane uszczelnien przyjdzie czas.Nie wiem czy mam tutaj racje, ze moge czekać do przypuszczalnej wskalacji problemu w postaci czestosci wystepowania. Puki nie zdarza sie to czesto a wrecz bardzo zadko to sie nie martwie.

Ale problem co mnie martwi jest nastepujacy. wjezdzam na parking na D chce cownac tyłem w np. w miejsce parkingowe, wciskam hamulec wrzucam na R, puszczam hamulec i auto samo powoli rusza, w momencie dodania gazu dochodzi do mnie taki dzwiek tyrkotania jak by auto zaczynało jechac po tarce , tak jak by przód podskakiwał i mam takie wrażenie.Po odjeciu gazu, objaw znika, i po dodaniu ponownie czasem juz go nie ma do nastepnego razu.
Może ktoś zna przyczyne, lub może cos podpowiedzieć.
Pozdrawiam,
_________________
Dodge Caravan 3.3 1996 rok
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
domski
*
*


Dołączył: Aug 05, 2010
Posty: 108
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Nie Cze 29, 2014 22:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ma ktos jakis pomysł? czemu moze tak szrpaca i jak by walic jak cofam? mowie nie za kazdym razem tak sie dzieje. Czy to moze cos z polosiami byc? auto samo rusza po puszczeniu hamulca czy to na D czy na R jak juz pisalem. Tylko na R po dodaniu gazu jest wrazenie jak bym cofał po tarce.
_________________
Dodge Caravan 3.3 1996 rok
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
redneck1
*
*


Dołączył: Apr 20, 2012
Posty: 467
Skąd: Okolica Krakowa

PostWysłany: Pon Cze 30, 2014 14:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

domski napisał:
ma ktos jakis pomysł? czemu moze tak szrpaca i jak by walic jak cofam? mowie nie za kazdym razem tak sie dzieje. Czy to moze cos z polosiami byc? auto samo rusza po puszczeniu hamulca czy to na D czy na R jak juz pisalem. Tylko na R po dodaniu gazu jest wrazenie jak bym cofał po tarce.

Na logikę wygląda,że przelożenie wstecznego ma wywalone lozyska.Może wieloklin pólosi jest uszkodzony do cofania (w przód może ciągnąć normalnie).Ale trzeba przejrzeć caly napęd od pólosi do skrzyni i nie zrobisz tego na forum,tylko w warsztacie.
Spróbuj wjechać na podnośnik i symulować jazdę , a mechanik niech obserwuje napęd,może coś zobaczy (gdzie jest bicie).jak nie zpbaczy czeka rozbiórka pólosi lub skrzyni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
merkava
*
*


Dołączył: Jan 04, 2007
Posty: 248
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob Lip 05, 2014 22:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

redneck1 napisał:
że przelożenie wstecznego ma wywalone lozyska.

wsteczny chodzi na tych samych łożyskach co jazda w przód.
Napisałes że czasami masz tryb awaryjny ale jak wyłączysz i włączysz to jest OK. Podjedź do kogoś kto ma skaner DRB III lub snap-on'a i niech połączy się ze skrzynią. Obserwujcie co się dzieje z elektrozaworami jak włączysz wsteczny.
_________________
chrysler grand voyager 3.3l 1993
plymouth voyager 3.0l 1992
605349406
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
domski
*
*


Dołączył: Aug 05, 2010
Posty: 108
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Wto Lip 29, 2014 21:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam, trybu awaryjnego jako takiego nie mam. check engine mi nie wyskakuje. Mysle że to wina jakiegos zasniedzialego styku lub bardziej elektrozaworow. Ze byl czasem taki objaw. Bylem u mechanika ktory seriwsoje auto i przy okazji robi skrzynie. Auto bylo na podnosniku, na podnosniku nie ma zadnych objawow, przy przyspieszaniu na wstecznym. Po opuszczeniu i wduszeniu gazu , znowu tarka. Mechanik powiedzial ze tarczki spalone od wtecznego lub uszkodozna jakas podklada( tłok). Na wolnych obrotach auto samo rusza do tylu po puszczeniu gazu wiec low revers tarczki sa ok. Moglo mi sie to stac zima, tylko teraz sie objawy nasiliły.Nie bede ukrywał auto ma zwoje lata, mechanik mowi ze 3-4 tysiące naprawa wraz z regeneracja konwentera. Do przodu auto jezdzi jak dla mnie dobrze, na zadnym biegu sie nie slizga,przyspiesza ladnie. Robic cala skrzynie czy tylko mowic o wtecznym , bez rozbeirania hub-ów i regeneracji konwentera zeby koszta byly niższe? Na ebay widzialem elektrozwary po 100 USD wiec to tez mogl bym wymienic jak by co. I moze wczesniej je rdza zezre(auto) zanim ta skrzynia padnie po zrobieniu wtecznego?
_________________
Dodge Caravan 3.3 1996 rok
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
merkava
*
*


Dołączył: Jan 04, 2007
Posty: 248
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob Sie 02, 2014 20:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

domski napisał:
Witam, trybu awaryjnego jako takiego nie mam. check engine mi nie wyskakuje.

jak to nie masz? Sam napisałeś że auto blokuje się czasami na jednym biegu - pomaga wyłączenie i włączenie. przecież to klasyczny tryb awaryjny.
Check engine nie będzie się świecił - ta kontrolka dotyczy tylko silnika;
domski napisał:
Auto bylo na podnosniku, na podnosniku nie ma zadnych objawow, przy przyspieszaniu na wstecznym.

to szukałbym raczej w zawieszeniu niż w skrzyni
domski napisał:
Mechanik powiedzial ze tarczki spalone od wtecznego lub uszkodozna jakas podklada( tłok).

gdyby coś z tych 'gratów' zostało uszkodzone np. spalone tarczki to nigdzie byś nie pojechał - mowa o wstecznym.
domski napisał:
Na wolnych obrotach auto samo rusza do tylu

powyżej masz potwierdzenie - Twój cytat
domski napisał:
mechanik mowi ze 3-4 tysiące naprawa wraz z regeneracja konwentera.....
Robic cala skrzynie czy tylko mowic o wtecznym

ile auto ma przejechane? Jeśli ponad 250 km to regeneruj konwerter
domski napisał:
bez rozbeirania hub-ów

tego się nie rozbiera bo to jest część nierozbieralna
domski napisał:
Na ebay widzialem elektrozwary po 100 USD wiec to tez mogl bym wymienic jak by co.

pierw od kogoś podmień i zobacz co będzie
Jeśli auto jak piszesz ' blokuje się czasem na jednym biegu" to zacząłbym od sprawdzenia elektryki.
jakim skanerem podpiął się ten Twój mechanior?
Miał wgląd w skrzynię czy tylko w silnik - jak znam życie to tylko widział silnik.
Napisałem Ci - szukaj kogoś kto ma DRB III lub snap-on'a - te skanery widzą skrzynię
Jak Ci się chce podjechać do Gdyni - zapraszam - mam taki skaner i podpinam się pod skrzynię
_________________
chrysler grand voyager 3.3l 1993
plymouth voyager 3.0l 1992
605349406
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
domski
*
*


Dołączył: Aug 05, 2010
Posty: 108
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Nie Sie 03, 2014 0:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam ,
mechanik ma snap on solus pro, niestety nie podpinal sie nim. bylismy na podnosniku.sluchal itd.Cofal autem itd.
Jak juz pisalem wrzucam wsteczny, puszczam hamulec.auto ladnie samo rusz a do tylu naciskam gaz i dochodza dziwne dzwieki i szarpniecia.auto ma taki przebieg jaki mu sie komputer wlozy ale mysle ze kolo 400 tys km bedzie juz mialo, jak nie wiecej.Niestety nie mam bloku elektrozaworow. Blokowanie sie n 2gim biegu pojawialo sie zima, lub tez podczas dlugotrwalej jazdy w korku.Mysle ze w przyszlym tygodniu , jak nie uda mi sie rozwiazać problemu to moze bysmy sie umowili na sprawdzenie. A ty co bys obstawiał? elektrozawory?skoro rusza na wstecznym? wiem ze to wrozenie z fusow nie widzac auta,ale kazda sugestia jest mile widziana.
Pozdrawiam,
_________________
Dodge Caravan 3.3 1996 rok
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
merkava
*
*


Dołączył: Jan 04, 2007
Posty: 248
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie Sie 03, 2014 16:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

skoro auto jedzie do tyłu to na razie nie ruszałbym skrzyni.
Na początek do usunięcia tryb awaryjny. Problem jest w elektryce.
To dziwne że mając snap-on'a nie podpiął się- chyba że ma oprogramowanie na europę - wtedy mu nie pokaże skrzyni. Sprawdziłbym na szarpakach całe zawieszenie - sworznie, amory itd
_________________
chrysler grand voyager 3.3l 1993
plymouth voyager 3.0l 1992
605349406
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
domski
*
*


Dołączył: Aug 05, 2010
Posty: 108
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Sro Gru 03, 2014 15:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Remont skrzynie zrobiony, spalone były tarczki biegu wstecznego, inne były w dobrym stanie. Wszystkie tarczki wraz z planetarka przednią i i uszczelnienia zostały wymienione. Skrzynia jezdzi dobrze, remont zrobiłem samodzielnie. Co mogę polecić to zrobić sobie własne narzędzia np do napinania sprężyn w celu wciśnięcia "snap ringa" np od biegu wtecznego filozofi nie ma, a ułatwia sprawę i nie trzeba się siłować.
Pozdrawiam.
_________________
Dodge Caravan 3.3 1996 rok
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group