www.asu.pl :: Zobacz temat - P0700 - tryb awaryjny - w trakcie naprawy - ChryT&C 2001
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

P0700 - tryb awaryjny - w trakcie naprawy - ChryT&C 2001

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Bartek_TC
*
*


Dołączył: Feb 11, 2008
Posty: 93

PostWysłany: Czw Wrz 18, 2014 18:13    Temat postu: P0700 - tryb awaryjny - w trakcie naprawy - ChryT&C 2001 Odpowiedz z cytatem

Witam koledzy, długo się tu nie pojawiałem, bo całkiem długo nie miałem żadnych problemów z autkiem, aż do tego tygodnia.

Autko (skrzynia) wskoczyło w tryb awaryjny. Standardzik - kod kluczykowania 0700 standard tylko co dalej. Ostatnie dni przeznaczyłem na wchłonięcie wszelkiej wiedzy na temat problemu, z tego forum, oraz wszystko cokolwiek mogłem znaleźć.

Elektryk zapodał skaner i zczytał kod 24.
Generalnie problem w komunikacji z selenoidem.

Dobre miejsce do określenia kodów i co należy zrobić na stronce:
http://julien.manche.free.fr/chrysler/a604/a604_codes.html

Z waszych doświadczeń wynikało, że może to być uszkodzony kabel, elektryk wykluczył to raczej ponieważ błąd po skasowaniu nie pojawiał się odrazu tylko za chwilkę. Więc wierzę iż to nie będzie kabel.

Doskonały opis zamieścił nijaki Johny, totalny laik, który postanowił problem sam rozwiązać (wymagany angielski) dość obszernie i opisowo

http://johnboycan.blogspot.com/2011/03/diagnose-2001-chrysler-voyager.html

Więc zanim wybiorę się do serwisu automatów, który wyznaczył mi termin na za 2 tygodnie, zrobię wszystko co mogę aby uniknąć kosztów.

Pierwsza wizyta u magików, za bardzo nie w temacie więc mówię co i jak.
Udało się wyciągnąć jeden sensor prędkości (wyjściowy) i niestety byłym na nim drobniutkie opiłki, tworzące bardziej taką mazie.
Pomierzyłem opór i wykazało że ma .700 (Johny pisał że jego używany miał .670, a nowy .718.

PYTANIE czy różnica pomiędzy .700 a .718 może mieć wpływ na działanie?

Jeszcze nie udało mi się wyciągnąć drugiego sensora prędkości (wejściowy) ciekaw jestem ile na nim będzie opiłków.

Aktualizacja z 19-09, sensor wyciągnięty, dla wszystkich, którzy zamierzają to robić, polecam wyjąć podstawę od akumulatora, a następnie jeśli macie chłodnicę to wykręcić prawe gniazdo, dostęp idealny.

Sensor był czysty, pomierzony opór wskazał .738 wg. Johnego jego oryginał miał .762 a jego nówka miała .756.

Czy ktoś ma może sensor nówkę, aby podać jego parametry? Nie wiem czy te odchyły wartości klasyfikują oba czujniki do wymiany?

W każdym razie coś czuję, że i tak skończyć się może na wymianie kontrolera?

Generalnie podsumowując dla kodu od 21-27 są to problemy z obwodami przełączników ciśnieniowych - znany również jako problem w komunikacji z selenoidem

21 - OD
22 - 2/4
23 - 2/4 and OD
24 - L/R
25 - L/R AND OD
26 - L/R AND 2/4
27 - All Pressure Switches

Rozwiązania, które podają są 3:

1) W przypadku jeśli odnawiałeś solenoid, mogły być za duże gumki przełączników, założ ponownie stary, jeśli wszystko gra, sprawdź te gumki.

2) Poluzowane złącza sensorów prędkości - oczyść, psiknij, i radzą użyć wiertełka 2,2mm aby włożyć do żeńskich gniazd Smile

3) Sprawdzić czy nie ma zwarcia, pomiędzy wtyczkę solenoidu, a złączem 60 pinowym sterownika

Solenoid pin 2 to controller pin 50 (Low/Rev)
Solenoid pin 1 to controller pin 57 (2/4)
Solenoid pin 1 to controller pin 9 (OD)

Note: If none of the wires checked are opened or shorted then the controller is bad. This is very uncommon.

Okej to jak to jest z tym tłumaczniem: Jeżeli żaden z połączeń sprawdzonych nie jest otwarty lub zwarty, w taki razie kontroler jest uwalony?

PYTANIE - Jak więc powinno być powinno być przejście pomiędzy tymi pinami.

Chciałbym tutaj podzielić się jeszcze materiałami z youtuba, odnośnie solenoidu i wymiany sterownika.

https://www.youtube.com/watch?v=P3pju-e0x48 <-wymiana solenoidu i faktycznie najgorsze jest dojście do tego badziewia

https://www.youtube.com/watch?v=LE9fcFbMflE <-wymiana sterownika

https://www.youtube.com/watch?v=bP-VGf-6fzg
https://www.youtube.com/watch?v=AUFY12y1YcU <-regenracja solenoida i testowanie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Bartek_TC
*
*


Dołączył: Feb 11, 2008
Posty: 93

PostWysłany: Pią Wrz 19, 2014 14:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czy ktoś ma może dobre sensory prędkości (wejście/wyjście) lub nówki i może podać jaka jest ich oporność, czy są może jakieś zakresy w których powinny pracować?

Coraz bardziej skłaniam się do TCM gdyż przy teście sugerownym przez Johnego tzn. test TCM obwód pomiędzy 57 (uziemienie) pinem a 59 był zerowy, natomiast między 60,19,20 był co wg. niego wskazuje na uszkodzenie TCM.

I teraz panowie pytanie czy do mojego 2001 T&C będą pasowały, któreś z poniższych:
http://allegro.pl/listing/listing.php?order=d&string=sterownik+skrzyni+chrysler+3%2C8&search_scope=wszystkie+dzia%C5%82y&bmatch=s0-default-0905 uważam że cena 150pln jest ceną uczciwą, czy będą one kompatybilne, wyglądają z zewnątrz tak jak mój?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
merkava
*
*


Dołączył: Jan 04, 2007
Posty: 248
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie Wrz 21, 2014 20:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sensory masz dobre. Zasada jest taka że jak mają oporność - jakąkolwiek to jest ok.
Jeśli chcesz podmieniać komputer to musisz kupić o tym samym numerze aby było plug'n'play.
Podaj numer tego kompa to zobaczę czy są do niego zamienniki.
Jeśli masz komputer w nadkolu to zdejmij wszystko i odepnij wtyczkę - sprawdź czy nie są skorodowane styki. Potem po kablach idziesz pod podstawę akumulatora - tam wiązka się zagina pod kątem 90 stpni i najczęściej w tym miejscu ulega przetarciu.
Żeby wymienić czujnik nad elektrozaworami wystarczy odpiąć wtyczkę elektrozaworów, bez zdejmowania przewodów olejowych.
Ten kod błędu który podałeś P0700 jest błędem informacyjnym. Kod właściwy jest w kompie skrzyni i bez snapon'a lub DRB III nie dowiesz się co dolega autu. Pojedź na skaner i niech Ci podadzą numer błędu - nie opis. Wtedy dojdziemy co mu jest
_________________
chrysler grand voyager 3.3l 1993
plymouth voyager 3.0l 1992
605349406
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Bartek_TC
*
*


Dołączył: Feb 11, 2008
Posty: 93

PostWysłany: Pon Wrz 22, 2014 13:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hej, p/n tcm p04686719af, w sumie to potrzebuję nawet pożyczyć jakiś aby sprawdzić czy dobrze czuję czy to napewno tcm, problem jest taki, że urwał się łeb szyi, i teraz jak będę chciał wyjąć stary, to muszę niestety go wyciąć, (dlatego muszę mieć 100% pewność że jest walnięty), osiągnąć to mogę podłączając inny jakiś, słuchy mnie doszły że można podpiąć i starsze, że biegi będą się zmieniać, ale co najwyżej na wyświetlaczu mogą być cuda, czy to prawda?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
merkava
*
*


Dołączył: Jan 04, 2007
Posty: 248
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon Wrz 22, 2014 22:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bartek_TC napisał:
słuchy mnie doszły że można podpiąć i starsze, że biegi będą się zmieniać, ale co najwyżej na wyświetlaczu mogą być cuda, czy to prawda?

Nigdy nie próbowałem podpinać starszego do nowszego. Odwrotnie -tak. Do kanta założyłem komp od jajka. Zmieniał pięknie biegi ale jak chciałem zrobić kickdown to nie redukował tylko szedł na tym biegu na którym jechał. Próbowałem kilkakrotnie aż w końcu dorwałem komp do kanta (odpowiedni) - teraz ładnie chodzi.
_________________
chrysler grand voyager 3.3l 1993
plymouth voyager 3.0l 1992
605349406
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Bartek_TC
*
*


Dołączył: Feb 11, 2008
Posty: 93

PostWysłany: Sro Wrz 24, 2014 18:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Walka trwa dalej,
podpiąłem jakiś stary TCM, tak jak oczekiwałem zapaliły się wszystkie biegi na raz, i jazda... ale niestety bez zmian. Jak był w "limpie" tak został w limpie.

Posprawdzałem jeszcze raz piny w swoim TCM i porównałem z "nowym" starym, i wszystko było "ok"

Posprawdzałem przejścia pomiędzy wtyczką od selenoidów do wtyczki TCM, są ok.
Jutro zamierzam zapiąć wtyczkę do solenoidów i podawać napięcie na nią, aby stetoskopem posłuchać czy przekaźnki się załączaj - będę mieć pewność że wtyczka i gniazdo solenoida jest ok.

Drugim punktem, który chcę sprawdzić to przez wtyczkę od TCM, czy dochodzą sygnały z czujników prędkości.

Ostatecznym punktem będzie regeneracja solenoidu.

Szperając po necie natknąłem się na kilka ciekawych pozycji może kogoś zainteresuje dodatkowe info.

https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=sites&srcid=ZGVmYXVsdGRvbWFpbnxiYW1tZXJpY2hrb3xneDozODdiOTU0OThhZmU2OTg1

Swoją drogą nie wiem czy jeszcze jakaś plikownia tutaj na forum działa, jeśli nie, to oferuję otworzyć jedną na GMAIL DYSKU.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Bartek_TC
*
*


Dołączył: Feb 11, 2008
Posty: 93

PostWysłany: Czw Wrz 25, 2014 12:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I wyszło szydło z worka, sprawdzając połączenia na wtyczce od TCM, okazało się, że nie ma masy na sensorze prędkości wejściowym, więc najpewniej tu jest pies pogrzebany, zastanawiam się jak wymienić ten jeden przewód, żeby nie wymieniać całej wiązki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Bartek_TC
*
*


Dołączył: Feb 11, 2008
Posty: 93

PostWysłany: Pią Wrz 26, 2014 14:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Niestety puszczenie nowego przewodu od sensora prędkości wejściowego za wiele nie pomogło, gdyż w trakcie dalszych testów okazało się, że elektrozawór odpowiedzialny za 2/4 nie ma żadnego oporu. Zgodnie z tą procedurą:

http://easyautodiagnostics.com/chrysler/3.3L-3.8L/transmission-code-p0755-tests-2

Wniosek do wymiany blok solenoidu, zwykła regeneracja tutaj nie pomoże.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Bartek_TC
*
*


Dołączył: Feb 11, 2008
Posty: 93

PostWysłany: Wto Wrz 30, 2014 7:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ok, temat zakończony. Wymiana solenoidu rozwiązała problem. Nie wiem czy był temat w "Sam naprawiam", ale sądzę że dorzucę swoje doświadczenie w zakresie diagnostyki i wymiany. Ponieważ każdy, może sprawdzić podstawowe parametry na wtyczce od TCM i nie będzie musiał grzebać przy wtyczce solenoida, czy też wtyczkach sensorów prędkości.

btw/ mam do sprzedania sprawny sterownik TCM do 3.3 96r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group