www.asu.pl :: Zobacz temat - Niskie napięcie ładowania
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Niskie napięcie ładowania

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
pit455
*
*


Dołączył: Sep 11, 2008
Posty: 73
Skąd: Głogów

PostWysłany: Nie Lip 20, 2014 22:48    Temat postu: Niskie napięcie ładowania Odpowiedz z cytatem

Witam serdecznie.
W piątek padł mi akumulator. Po zamontowaniu nowego, napięcie na klemach akumulatora podczas pracy silnika i wynosi 13,5-13,7 V. Takie samo napięcie jest pomiędzy zaciskiem na alternatorze, a klemą "-" czy masą samochodu. Czy wg. tego można wywnioskować co może być uszkodzone/do wymiany? regulator napięcia, szczotki, czy coś jeszcze innego.

Czy od takiego niskiego napięcia ładowania mógł się uszkodzić stary akumulator?
_________________
pozdrawiam
Chrysler T&C LXi 3.8 V6 AWD + gaz, 2001 r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Lip 21, 2014 5:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W twoim przypadku napiecie ladowania reguluje komputer,mam tak w durango i jest wszystko ok.W PTS mialem 14.3V.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
kelpin
*
*


Dołączył: Feb 02, 2012
Posty: 192
Skąd: Wawa

PostWysłany: Pon Lip 21, 2014 8:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdź jakie jest napięcie ładowania po jeździe na rozgrzanym silniku.
Mi spada w lincolnie do 13,2-13,1 a to już trochę mało - na zimnym silniku ma ok 14V.
Poprawiłem już kable prądowe, ale niewiele to dało. Sprawdzę jeszcze masy a jak nie pomoże to obstawiam alternator/regulator napięcia...
_________________
Jest 00'Camaro / 95'Continental / był Trep'99 2.7 V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Bla_ZeY
*
*


Dołączył: Dec 18, 2013
Posty: 50
Skąd: PGN

PostWysłany: Wto Lip 22, 2014 11:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witajcie.
Niskie napięcie ładowania może być przyczyną niedoładowywania aku. więc jeśli doszło do dużego rozładowania mogło to przyczynić się do upadku AKU.

Osobiście zająłbym się alternatorem pierwsze sprawdzić połaczenia, szczotki, potem wewnetrzny mostek prostowniczy (może któras dioda padła i dlatego niższe napięcie jest na wyjściu).
Napięcie ładowania musi byc powyżej 14 V

Jakie masz napięcie przy obciażeniu np. po włączeniu oświetlenia?

Pozdrawiam.
_________________
Bla_ZeY
Dodge DURANGO 5.9 R/T AWD - 2002
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
perro
*
*


Dołączył: Jun 04, 2012
Posty: 25

PostWysłany: Czw Lip 24, 2014 9:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kolega od durango się myli...
napięcie ładowania może "fabrycznie" spadać poniżej 14V. W serwisówce do mojego staruszka z 1992 r. jest napisane że w tem. ujemnych i do 10 stopni nap. ładowania powinno wynosić 14.45 - 14.95V.
W zakresie temperatur 10 - 38 stopni to 13.85 - 14.45 V. Powyżej tem 38 stopni ładowanie możne spaść do 13.75 V
biorąc pod uwagę jak grzało na zewnątrz plus nowe aku które nie potrzebuje tyle energii, to parametry ładowania do zaakceptowania:D jeździć i czekać na zimę.

pozdrowienia
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kelpin
*
*


Dołączył: Feb 02, 2012
Posty: 192
Skąd: Wawa

PostWysłany: Czw Lip 24, 2014 10:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie zgodzę się do końca. Napięcie powinno być w zakresie niezależnie od temp - po to jest regulator, u mnie gdy napięcie nie trzyma , jest za niskie to np. skrzynia nie zapina lockup, są problemy z pneumatycznym zawieszeniem (np. kompresor się wyłącza bo potrzebuje dużo prądu - jak dodam gazu to ruszy z powrotem) itp. Czekam na regulator i będę działał to też napisze co tam wyszło Smile
_________________
Jest 00'Camaro / 95'Continental / był Trep'99 2.7 V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zereb
*
*


Dołączył: Aug 29, 2010
Posty: 337
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Czw Lip 24, 2014 17:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

miałem to samo. Oddałem altek do naprawy i wymienili mi płytkę z diodami i działa teraz jak ta lala.
_________________
Chrysler T&C AWD 3.8LPG 1998r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Masiek777
*
*


Dołączył: Apr 07, 2008
Posty: 72
Skąd: Gołonóg

PostWysłany: Pon Lip 28, 2014 10:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Miałem identyczny problem.
Aku padł.
W zeszłym tygodniu przy wymianie pomiar ładowania wykazał 13,5- 13,7V. Zbyt niski prąd ładowania mógł wykończyć akumulator.
Sprzedawca jednak sugerował aby zbadać za tydzień, bo napięcie ładowania reguluje komp. Dzisiaj 14,2V i jest ok.
_________________
CHRYSLER T&C 3,3 V6 2005 zagazowany
CHRYSLER T&C 3,8 AWD '98 miłe� wspomnienie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pit455
*
*


Dołączył: Sep 11, 2008
Posty: 73
Skąd: Głogów

PostWysłany: Sro Sie 13, 2014 21:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przepraszam, że długo nie odpisywałem, ale sezon wakacyjno-urlopowy w pełni i nie miałem jak. Dziękuję wszystkim za podpowiedzi, alternator wędruje do przeglądu.
_________________
pozdrawiam
Chrysler T&C LXi 3.8 V6 AWD + gaz, 2001 r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group