www.asu.pl :: Zobacz temat - Ford Freestyle 2005 - warto kupić?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ford Freestyle 2005 - warto kupić?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Samochody
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
lionhorse
*
*


Dołączył: Jan 28, 2011
Posty: 7
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią Sty 28, 2011 15:25    Temat postu: Ford Freestyle 2005 - warto kupić? Odpowiedz z cytatem

Witam,
jako nowy na forum chciałbym wszystkich pozdrowić Smile i uprzejmie poprosić o opinię na temat tego modelu. Ostatnie dwa dni spędziłem na wyszukiwaniu informacji w sieci i w zasadzie auto ma niewiele słabych punktów. Bardzo wygodne, mało awaryjne i podoba się żonie Razz.
W dodatku jestem z Wrocławia, więc dobry serwis mam niedaleko Wink
Jednak:
- w kraju jeździ ich naprawdę niewiele, więc mechanicy nie mają doświadczenia z tym modelem
- części potrzebne do ewentualnych napraw trzeba pewnie ściągać zza wielkiej wody (=5 tygodni oczekiwania i kooooszty Confused ) bo rynek wtórny właściwie nie istnieje

Samochód zdążyłem sobie obejrzeć i widać, że bezwypadkowy to on nie jest Sad mimo, że całkiem dobrze naprawiony. Jest zarejestrowany w PL, więc chyba kwestiami homologacji nie muszę się martwić.
Silnik pracuje super i do skrzyni też nie mam zastrzeżen (obecnie jeżdżę Omegą MV6 w automacie więc wiem co mówię ). Frajda z jazdy Freestylem - niesamowita! Very Happy

Czy (zakładając, że zrobię bardzo szczegółowy przegląd w ASU przed zakupem i wyjdzie OK) jest coś czego powinienem się obawiać, wystrzegać albo wręcz uciekać z wrzaskiem Wink ?

Bardzo proszę o rzeczowe odpowiedzi - bez rad typu: lepiej kup x albo y (przynajmniej bez stosownego uzasadnienia).
Interesują mnie słabe strony TEGO KONKRETNIE MODELU.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pią Sty 28, 2011 17:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W samochodzie każdej marki znajdziesz jakieś słabe punkty, jest to jak na forumowiczów ASU dość młody rocznik i jeśli technicznie ważniejsze podzespoły są OK to myślę że warto kupić taki wózek. Po zakupie wymień wszystkie oleje na te zalecane przez producenta i będzie OK.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pią Sty 28, 2011 20:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rzeczywiscie jesli chodzi o ceny czesci w USA to w porownaniu z tymi co my uzywamy to duza przepasc i male zroznicowanie producentow.
Jak moj przedmowca napisal,jesli wszystko bedzie ok.to jedzic,nie martwic sie i stosowac do zalecen producenta,zadnej rzezby i widzi mi sie naszych "mechanikow".
Auto na tyle nowe,ze powinienes latami pojezdzic.
I rada od moderatora-dopisz dane o sobie,skad jestec,jakis kontakt typu GG,auto jakim aktualnie jedzisz,to czesto ulatwia kontakt.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
kulkagsx1200
*
*


Dołączył: Mar 03, 2006
Posty: 139
Skąd: ok.strzelina

PostWysłany: Sob Sty 29, 2011 20:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ani to van ani to suv Rolling Eyes
jak dla mnie lipa Rolling Eyes
_________________
 RAM 5.7 HEMI
eVo 1340 bobber
 
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
lionhorse
*
*


Dołączył: Jan 28, 2011
Posty: 7
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob Sty 29, 2011 21:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziękuję za odpowiedzi i rady.
Profil będę uzupełniał na bieżąco Wink
Cóż, crossover to właśnie krzyżówka vana i SUV. Zdaje się, że uplasowałem się dokładnie w segmencie docelowym Smile
Typowy van jest dla mnie przewymiarowany (zwłaszcza jeśli chodzi o silnik), zaś SUV - nieporęczny i paliwożerny. Skoro nie zamierzam włóczyć się po bezdrożach, napęd na 4 koła nie jest priorytetem. Chcę dużego, bezawaryjnego samochodu, którym w razie potrzeby może podróżować spora rodzina a w razie konieczności da się nim przewieźć całkiem duże przedmioty - tak mam teraz w Omedze, ale gdy z tyłu wstawię dwa foteliki, to dorosła osoba o wygodzie może tylko pomarzyć. A nie można najmłodszych zostawić z tyłu bez nadzoru przecież...
Zapas mocy (awaryjny) także jest konieczny - czasem może dosłownie uratować życie. Freestyle wydaje się spełniać wszystkie wymagania "użytkowe": wygodę, ładowność i dynamikę. Nie wiem tylko jak sobie poradzę jeśli trafię na usterkowy egzemplarz Sad
W poniedziałek będę rozmawiał z ASU na temat szczegółowego przeglądu i przy okazji może wyciągnę z nich jakich napraw nie będą w stanie zrobić w tym samochodzie.
Miałem nadzieję, że ktoś miał do czynienia z tym modelem i podpowie na co szczególnie uważać, ale niewielką, skoro w kraju niewiele ich jeździ. Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kulkagsx1200
*
*


Dołączył: Mar 03, 2006
Posty: 139
Skąd: ok.strzelina

PostWysłany: Sob Sty 29, 2011 21:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to raczej suv kastrat a nie crossover . taki gabaryt(waga) i silnik w polaczeniu z tylnym napedem moze sprawic spory klopot , szczegolnie zima
jeep grand , z napedem na tyl , silnikiem 190KM nie nadaje sie do jazdy zima wogole a wazy nie cale 1800kg .przerabiam ludziom takie pojazdy na 4x4 i jezdzilem kastratami -porazka Rolling Eyes
aha , spalanie podobne -duze
Wink
4x4 nie sluzy tylko do latania po bezdrozach kolego. znakomicie ulatwia jazde na codzien ki w warunkach dla innych extremalnych z jazda po miescie w szczegolnosci kolego Smile
wybor nalezy do ciebie , pamietaj jednak ze jesli okaze sie ze to pudlo to sprzedac bedzie ciezko takie cos Rolling Eyes

domyslam sie ze auto sprowadzone z usa , sprawdz po nr vin jego przeszlosc w usa , oszczedzi ci to rozczarowan w razie jakby co Rolling Eyes
_________________
 RAM 5.7 HEMI
eVo 1340 bobber
 
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
lionhorse
*
*


Dołączył: Jan 28, 2011
Posty: 7
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob Sty 29, 2011 21:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Eee... na pewno mówimy o tej samej maszynie ? Shocked
To jest FWD napędzany Duratecem 30 V6 (203KM) z CVT.
0-60mph w 8.5s. Są też wersje AWD ale - jak pisałem - nie potrzebuję.

Przykładowa recenzja:
http://www.automotive.com/2005/12/ford/freestyle/reviews/index.html
albo
http://news.preownedcar.com/2008/01/09/preowned-car-of-the-month-2005-ford-freestyle-crossover/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kulkagsx1200
*
*


Dołączył: Mar 03, 2006
Posty: 139
Skąd: ok.strzelina

PostWysłany: Sob Sty 29, 2011 22:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w sumie masz racje , ma tyle roznych kontroli trakcji ze nie sposob nim zamieszac Wink gdyby byl to surowy naped , to ja cie przepraszam Twisted Evil Twisted Evil
_________________
 RAM 5.7 HEMI
eVo 1340 bobber
 
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Nie Sty 30, 2011 8:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z podobnej polki marzy mi sie Ford Flex,ale za marzenia nie karaja Laughing
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
s1wy
*
*


Dołączył: Oct 24, 2004
Posty: 733
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie Sty 30, 2011 9:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Też bym wolał Flexa Wink
_________________
Chevrolet Blazer LT 4.3 V6 1995 4x4 (zagazowany)
Mercury Cougar XR7 4.2 V8 1980 RWD
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
lionhorse
*
*


Dołączył: Jan 28, 2011
Posty: 7
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon Sty 31, 2011 19:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zdaje się, że chyba zrezygnuję z zakupu - przynajmniej tego egzemplarza:
- symetryczne światła z przodu: nie da się zmienić bo nie było wersji na Europę
- powypadkowy: trafiony z przodu w podłużnicę, prawdopodobnie przekoszony = licho wie co zostało z 5 gwiazdek NCAP w tej sztuce Sad

Sprawdziłem w autochecku:




Teoretycznie kabina nie jest naruszona ale chyba nie warto się w to pakować.
Szkoda...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
imjacek
*
*


Dołączył: Jan 20, 2009
Posty: 64
Skąd: Podkarpackie

PostWysłany: Wto Lut 01, 2011 6:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To prawda że jeździ się tym autem super - jeździłem. Trochę przyzwyczajenia wymagają efekty współpracy silnika ze skrzynią. No i tu bym się mocno zastanowił nad zakupem - to jest CVT, bezstopniowa. Poważnie bym się obawiał kosztów serwisu i braku fachowców.
_________________
pozdrawiam
Jacek

'04 Ford Freestar SE 3.9
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
lionhorse
*
*


Dołączył: Jan 28, 2011
Posty: 7
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto Lut 01, 2011 21:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Taak... Dlatego m.in. wahałem się na początku.
Z drugiej strony to właśnie CVT daje tak dobre osiągi w tym modelu i w dodatku jest to jedyny rodzaj skrzyni w nim dostępny. Używane skrzynie w US (z roczną gwarancją) kosztują ok.1500$ czyli ewentualna naprawa to koszty rzędu 6000 zł. Niby dużo, ale ludzie jeżdżą np. samochodami z francuskim silnikiem 2.2dCi, w których korbowód ma niemiły zwyczaj wyłażenia z bloku silnika - koszty naprawy sięgają czasem 8 tys. Jakoś amatorzy się znajdują mimo iż "usterka" jest bardziej niż powszechna, bo spowodowana błędem konstrukcyjnym (brak zaczepów na panewkach) - i powszechnie znana na niemal każdym forum "francuzów".
Regularnie serwisowane i nie katowane automaty są właściwie niezniszczalne.
A może ktoś się wypowie na temat uszkodzeń po wypadku? Kabina wygląda na całą, szyby też - czyli uderzenie nie było mocne. Po przyjrzeniu się jak wygląda prawa podłużnica wychodzi, że poddała się przednia belka ale konstrukcja całości nie uległa naruszeniu.
Może jednak warto zaryzykować?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Lut 02, 2011 7:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiem z autopsji,ze zakup nowego auta wiaze sie z olbrzymim podnieceniem przyszlego wlasciciela a co za tym idzie zaciemnia obraz calosci.Sam szukalem odpowiedniego przez blisko rok,na szczescie byli ludzie,ktorzy temperowali moje niektore zapedy.
Tobie tez radze ochlon,zabieraj na wizje lokalne kogos,kto ma gleboko w d.... twoje podniecenie zwiazane z zakupem i spojrzy na wszystko chlodnym okiem.
Pozdrawiam i zycze udanego zakupu Very Happy
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Sro Lut 02, 2011 10:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeździłem już róznymi autami (bitymi i tymi zupełnie nie zarysowanymi) i powiem tylko tyle że na prostej drodze i po kilku kilometrach nie wyczujesz nic. Prawda wychodzi dopiero po przejechaniu większej ilości kilometrów i w różnych warunkach (zima, lato, śnieg, deszcz). Powiem tylko tyle: NIE ZASKOCZYŁY MNIE TYLKO AUTA NIE BITE. Wszystkie inne zawsze miały jakieś mniej lub bardziej dziwne zachowanie na drodze. Co innego jak jest to tylko zagnieciony błotnik albo drzwi, ale jak jest to podłużnica!!! (wiem że nie takimi autami ludzie jeżdżą) ale jeżeli można kupić nie bite, to ja właśnie takie polecam.
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lionhorse
*
*


Dołączył: Jan 28, 2011
Posty: 7
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sro Lut 02, 2011 22:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wychodzi na to, że jednak trzeba dać sobie z nim spokój. Może trafi się coś innego w niedługim czasie.
Dziękuję za wszystkie rady i uwagi, wziąłem je sobie do serca Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wujek
*
*


Dołączył: Feb 09, 2012
Posty: 151
Skąd: Bytom

PostWysłany: Pon Lip 21, 2014 21:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odgrzewam kotleta. Teraz ja się napaliłem Wink
Mam do kupienia za 4K euro świeżo przyjechanego z USA rok 2006 FWD model SE.
Kurde ładna sztuka bez wypadku i tak se myśle czy warto Wink
Na Flexa mnie nie stać Taurus XL kosztuje raz tyle... więc nie wiem.
A jak wy myślicie warto się pchać ?
_________________
Nie sztuka zabić muchę przednią szybą, sztuka zabić ją boczną

2 x Mercury Grand Marquis
Ford Fairmont Futura 3.3
Chevrolet Caprice LT1
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Alexander25
*
*


Dołączył: Apr 07, 2010
Posty: 1627

PostWysłany: Wto Lip 22, 2014 20:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W sumie to nawala tylko skrzynia i napęd. Reszta w miarę ok. niestety to kiepskie auto jeśli chodzi o jazdę w terenie a do normalnej jazdy to już lepsze jest volvo cross country. W sumie te same bebechy a jakość wnętrza bardzo dobra. W sumie to taki niby taurus wagon na sterydach. Ciężko to sprzedać bo graty drogie. Ja oglądałem w sumie dwie sztuki zanim kupiłem swoją 500ke. Nie licz na spalanie 10l/100km na 12 też bym nie liczyłVery Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wujek
*
*


Dołączył: Feb 09, 2012
Posty: 151
Skąd: Bytom

PostWysłany: Wto Lip 22, 2014 22:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kurde na Volvo mnie nie stać Wink Bo musiałbym XC60 kupić by miec podobną wielkość. Auto ma być do miasta dla Panny wózka i psa. Do terenu mam K1500 ZR1 Wink
Ogólnie mam okazję i się tak zastanawiam Wink
_________________
Nie sztuka zabić muchę przednią szybą, sztuka zabić ją boczną

2 x Mercury Grand Marquis
Ford Fairmont Futura 3.3
Chevrolet Caprice LT1
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Alexander25
*
*


Dołączył: Apr 07, 2010
Posty: 1627

PostWysłany: Czw Lip 24, 2014 15:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiesz wózek ok ale skrzynia i napęd się kaszani. jak masz tanio do kupienia i jest ok to bierz na handel. Wnętrze jest fajne więc się może ktoś skusi. Spalanie jest dobijające tylko bo chleje masakrycznie dużo a lpg no nie wiem czy warto:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Samochody Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group