www.asu.pl :: Zobacz temat - nadmuch
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

nadmuch

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
pontiac123
*
*


Dołączył: Aug 19, 2012
Posty: 160

PostWysłany: Nie Maj 11, 2014 15:06    Temat postu: nadmuch Odpowiedz z cytatem

Pontiac Trans Sport 3.1 92 rok. Dzisiaj zauważyłem że leci mi letnie powietrze (ciepłe) mimo że suwak ustawiony jest na zimne ,ale jak go przesunę na ciepłe to takie leci.Czy może być winny za to termostat?
_________________
Pontiac Trans Sport 3,1
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Maj 11, 2014 15:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no gdzie termostat a gdzie nadmuch. temperature ci pokazuje normalna? zerwane ciegno,uszkodzona klapka.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Nie Maj 11, 2014 18:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sterowane podcisnieniowo.Sprawdz wezyki przy centralnce sterujacej,znajduje sie za uslona nad nogami pasazera.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
pontiac123
*
*


Dołączył: Aug 19, 2012
Posty: 160

PostWysłany: Nie Maj 11, 2014 18:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sprawdzałem centralkę tzn. wymieniłem na drugą i to samo
_________________
Pontiac Trans Sport 3,1
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Maj 11, 2014 19:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no to....ciegno albo klapa.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Nie Maj 11, 2014 19:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czy pozostale sterowanie nawiewami dziala prawidlowo?,jesli tak,to tak Esdarek sugeruje.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
pontiac123
*
*


Dołączył: Aug 19, 2012
Posty: 160

PostWysłany: Nie Maj 11, 2014 20:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a macie jakiś opis jak do tego się dobrać Sad
_________________
Pontiac Trans Sport 3,1
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pontiac123
*
*


Dołączył: Aug 19, 2012
Posty: 160

PostWysłany: Wto Maj 20, 2014 19:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ktoś pomoże?
_________________
Pontiac Trans Sport 3,1
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pawlik
*
*


Dołączył: Jul 08, 2013
Posty: 15

PostWysłany: Sro Maj 21, 2014 3:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.czy doszedles do usterki z tym nawiewem?bo mam ten sam problem w moim ts.morze podpowiesz cos.moj nr gg 5637809 bylbym wdzieczny
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
pontiac123
*
*


Dołączył: Aug 19, 2012
Posty: 160

PostWysłany: Nie Maj 25, 2014 10:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I co Pawlik udało ci się rozwiązać problem?
_________________
Pontiac Trans Sport 3,1
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
BrodatyMis
*
*


Dołączył: Nov 08, 2007
Posty: 97
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Sro Maj 28, 2014 10:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cześć, a może sam suwak się już wypracował.
To potencjometr i ma już swoje lata.
Są takie specjane <spreje> do potencjometrów ok. 7 zł za mały pojemnik.
Już wiele starych <trzeszczących> oitencjometrów reanimowałem tym płynem. Tyle, że trzeba się dostać do "ślizgów" czyli nieco rozkręcić panel sterowania wentylacją...
BM
_________________
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Maj 28, 2014 12:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

albo kupic panel bo na allegro kilkanasie zeta kosztuje i bedzie na podmianke.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
pontiac123
*
*


Dołączył: Aug 19, 2012
Posty: 160

PostWysłany: Sro Maj 28, 2014 16:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ale to co działałby tylko częściowo? bo jak wezmę na ciepłe to takie leci
_________________
Pontiac Trans Sport 3,1
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
BrodatyMis
*
*


Dołączył: Nov 08, 2007
Posty: 97
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Sro Maj 28, 2014 17:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pontiac123 napisał:
Ale to co działałby tylko częściowo? bo jak wezmę na ciepłe to takie leci

Powiedzmy, że mogłoby działać tak jak u Ciebie.
Bo jeśli potencjometr się jednak uszkodził (wyrobił, wytarł, zaśniedział) na części swojej roboczej powierzchni - to działałby jedynie w zakresie, w któym jeszcze trzyma parametry.

Ale - jako, że rozkręcałem mieszadło do klimy i nagrzewania dwukrotnie, to podumam w tym kierunku. Po pierwsze jest to kupę roboty i dziesiątki śrubek. Chyba z częściowym demontażem deski i panela środkowego.
Jak napisał JEDI_V całość nadmuchu, dzielenia go na różne otwory wentylacyjne w kabinie, jest sterowana podciśnieniowo. Te zawory działają zero-jedynkowo czyli albo zamykają (całkiem) albo otwierają (całkiem) klapkę, którą zarządzają.
Jedynie mieszania powietrza ciepłego i zimnego, czyli otwieranie "klapki" regulującej udział powietrza ciepłego z nagrzewnicy, jest realizowane za pomocą elektrycznego silniczka, a on regulowany jest właśnie potencjometrem, który na panelu regulacyjnym wygląda jak suwak: ciepło<=>zimno. Na zamieszczonym obrazku oznaczony jest liczbą 14.
Niestety nie wiem, czy da się go zdemontować lub sprawdzić bez demontażu całego mieszadła.



BM
_________________
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pontiac123
*
*


Dołączył: Aug 19, 2012
Posty: 160

PostWysłany: Sro Maj 28, 2014 18:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a możesz podpowiedzieć dokładniej jak się do tego dokładnie dobrać jaki jest dostęp do tego?
_________________
Pontiac Trans Sport 3,1
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
BrodatyMis
*
*


Dołączył: Nov 08, 2007
Posty: 97
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Sro Maj 28, 2014 20:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rozkręcania jest <od groma> więc najpierw warto dokładnie sprawdzić wszystko inne, co może mieć wpływ na Twój problem nawiewu.
Ja wymieniałem nagrzewnicę, któa ciekła więc musiałem dobrać się do tego mieszadła. Może Ty nie będziesz musiał, może ten elektryczny siłownik uda się odkręcić albo sprawdzić jego działanie, bez tej całej "demolki".
Jeśli będzie trzeba się do niego dostać - to instrukcji do tej roboty nie mam. Robiłem to na czuja.
Mieszalnik jest jak widać niemal równo na środku, za centralną konsolą (radio, uchwyty na kubki, sterowanie klimą), i aby się do niego dobrać i chociaż zdjąć pokrywę trzeba zdemontować tę konsolę i wszystko co w niej się mieści. Aby sie to udało trzeba zdemontować deskę, a konkretnie to co deskę przykrywa. Dopiero wtedy jest dostęp do śrub mieszalnika.
Praca wymaga skupienia, aby się nie pogubić przy montażu, choć teraz w dobie aparatów w komórkach, warto robić fotki jak co jest podłączone czy przykręcone, to będzie łatwiej złożyć.
Ale jak na wstępie - najpierw sprawdź czy to na pewno ten tak bardzo "ukryty" mechanizm.

BM
_________________
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pontiac123
*
*


Dołączył: Aug 19, 2012
Posty: 160

PostWysłany: Sro Maj 28, 2014 20:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dokładnie sprawdziłem i zauważyłem że bardzo słabo dmucha z przednich kratek mimo że wentylator pracuje na maksa.
_________________
Pontiac Trans Sport 3,1
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
BrodatyMis
*
*


Dołączył: Nov 08, 2007
Posty: 97
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Sro Maj 28, 2014 20:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Więc Ty sprawdż przede wszyskim te podciśnienia, o któych było wcześniej (wyżej) pisane. Może masz je za małe, albo ten rozdzielacz źle obsługuje siłowniki ciśnieniowe i to całe powietrze z wentylatora miele się wewnątrz.
Pontiac mistrzem świata w sile wentylacji nei jest, ale na czwartym biegu śmiga dość konkretnie.

A może Ci co tak wlazło i ubumarło i blokuje Laughing kanał???.

Łatwiej dostać się do silnika wentylatora od strony komory silnika i zobaczyć, czy tam Ci się nie dłąwi. Widziałem już sporo rzeczy i to jak dokładnie może się zatkać suchymi liśćmi czy czymś podobnym to miejsce...
BM
_________________
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Maj 29, 2014 9:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Podcisnienia zaczynaja sie od i zbiornika EVAP,za prawym refkektorem,nastepnie 2 wezyki przechodza przez pasek wielorowkowy,sa tam 2 zlaczki,skontroluj szczelnosc tego odcinka.Drugi wezyk leci do kabiny po rozpurce prawego nadkola.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
pontiac123
*
*


Dołączył: Aug 19, 2012
Posty: 160

PostWysłany: Czw Maj 29, 2014 16:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a idzie jakoś pomierzyć sam potencjometr ?
A jeszcze sprawdzę szczelność podciśnienia jak pisałeś .Bo jak włączę wentylator na max to słychać jak napierdziela a słabo dmucha Shocked
_________________
Pontiac Trans Sport 3,1
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pontiac123
*
*


Dołączył: Aug 19, 2012
Posty: 160

PostWysłany: Sob Cze 14, 2014 19:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

może ktoś dokładnie opisać lub dać schemat jak do tego się dostać
_________________
Pontiac Trans Sport 3,1
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group