www.asu.pl :: Zobacz temat - Chrysler Vision znikająca woda z układu chłodzenia
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chrysler Vision znikająca woda z układu chłodzenia

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
artemio
*
*


Dołączył: Apr 25, 2014
Posty: 31

PostWysłany: Sob Kwi 26, 2014 17:03    Temat postu: Chrysler Vision znikająca woda z układu chłodzenia Odpowiedz z cytatem

Witam

Wczoraj kupiłem Chryslera Vision z 97 roku w Chrzanowie. Do domu miałem około 260 km. Na 100 km przed metą temperatura wody w układzie wzrosła o połowę przedziału między podziałkami na wkaźniku temperatury. Wzrost mały, tłumaczyłem to tym że jest woda w układzie a nie płyn. Natomiast na 15 km przed dojazdem, temperatura podskoczyła o 1 podziałke na wskaźniku. Troche się przestraszyłem tego i włączyłem gorący nawiew na fula i pełen wiatrak. Wiało bardzo ciepłym powietrzem przez chwilke, po czym zaczęło wiać coraz chłodniej. Temp na wskaźniku podskoczyła równolegleprawie do pomarańczowej kreski krytycznej. Momentalnie zjechałem i zgasiłem samochód. Podjąłem 2 próby po krótkim czasie i podjeżdżałem po 3 km. Ale to samo. Zgasiłem na 20 minut samochód, dolałem 2 litry wody, bo tyle brakowało, odpaliłem, układ pociągnął wodę, dolałem jeszcze litre. Zamknąłem maske, i dojechałem już na normalnej temperaturze do domu.
Zanim go kupiłem, układ był mocno zapowietrzony, więc gość zawiózł Visiona do mechanika,ten odpowietrzył porządnie układ i było git. Jak go testowałem za pierwszym razem to gotowało wodę i to równo. Wywaliliśmy wtedy termostat. Teraz już wiem jak się odpowietrza Visionka.
Opisałem wam sytuacje, teraz prosiłbym o jakieś rady. Gdzie ta woda ucieka. Uszczelka głowicy/głowica bym od razu zdyskwalifikował ponieważ spalin ze zbiorniczka wyrównawczego nie czuć, również w oleju nie ma wody(olej jest ciemny bez żadnych plam).
Dodam, że wczoraj gdy dolewałem wode, od razu zaczęło grzać ciepłym powietrzem.
Bardzo proszę o jakieś rady.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Kwi 26, 2014 17:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak masz gaz to sprawdz czy ktos nie puscil wezow do ogrzeania reduktora powyzej glowic! i nie chodzi o dekle zaworow ale o aluminiowe glowice - a te w visionie sa dosc nisko - jesli tak jest to musisz to jakos poobnizac!
jesli nie ma gazu a mimo to ci go gotuje to sprawdz/wymien korek zbiorniczka.
jesli mimo to go gotuje to ewidentnie jednak masz uszczelke walnieta Sad

PS> to czy jest woda czy plyn nie wplywa na wywalenie czynnika! temp. wrzenia wody to 100st ale tylko przy cisnieniu normalnym, wiec jesli masz korek OK to i cisnienie w ukladzie masz ok.16-17PSI i nie ma prawa nic wywalic!
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Alexander25
*
*


Dołączył: Apr 07, 2010
Posty: 1627

PostWysłany: Sob Kwi 26, 2014 18:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a może nagrzewnica zdechła?
Jeśli jest przerdzewiała to może iść do tego może być nieszczelna chłodnica lub węże. W moim eagle vision tak bylo, że nie wiedziałem jak ucieka płyn. Uszczelniłem węże wymieniłem nagrzewnicę(czy jak to się zwie) chłodnicę wody korek termostat czujnik temperatury i było ok.
Jeśłi nie ma z tyłu białego dymu,olej się nie dostaje do płynu to raczej nie uszczelka chyba dopiero żre wodę przy porządnym rozgrzaniu . Jak tak przez całą zimę jeździłem dolewającSmile nie było dymu białego, nie było też problemu z zabrudzonym płynem. A okazało się że dopiero po porządnym staniu w korku uszczelka przepuszczała i to na blok leciało bardziej a nie do wewnątrz:D
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
artemio
*
*


Dołączył: Apr 25, 2014
Posty: 31

PostWysłany: Sob Kwi 26, 2014 18:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tutaj masz zdjęcie jak jest zamontowany gaz. W ogóle nie ma dojścia do szpadelki od oleju skrzyni. I faktycznie reduktor jest na górze. Aczkolwiek jak jechałem to na benzynie.
[/img]https://imageshack.com/i/nftqnzj[img]

A tak wygląda moja nakrętka od zbiorniczka wyrównawczego. Dodam, że ta guma jest tak samo obszarpana jak u mojego starego Visiona, a mimo to nie ucieka w nim płyn.
[/img]https://imageshack.com/i/n77jvrj[img][/img]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
artemio
*
*


Dołączył: Apr 25, 2014
Posty: 31

PostWysłany: Sob Kwi 26, 2014 18:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chłodnica wody 2 lata temu była wymieniana na nową bo gościowi ją podobno gdzieś rozsadziło. Zacznę od mechaników u siebie żeby zobaczyli przewody od wody. Pompe wody ciężko sprawdzić :/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Alexander25
*
*


Dołączył: Apr 07, 2010
Posty: 1627

PostWysłany: Sob Kwi 26, 2014 19:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pompę wody łatwo sprawdzić czekasz aż się angrzeje i zagłądasz pod auto.
najlepiej zagrzej auto( z zamkniętą maską) a potem otwórz i zobacz skąd najbardziej jedzie płynem:) najłatwiejsza metoda. Zbiorniczek może przeciekać podobnie jak zakrętka. Przy wysokich temperaturach materiały się zazwyczaj rozszerzają.
Vision może nie jest tak upierdliwy w naprawach układu chłodzenia jak taurus 4gen ale też ma fochy:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
artemio
*
*


Dołączył: Apr 25, 2014
Posty: 31

PostWysłany: Sob Kwi 26, 2014 19:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak właśnie zrobię. Jeśli wyeliminuję pompę wody, to zamówię termostat(wyciągnięty bo nie otwierał się i to jeszcze z logo chryslera czyli raczej od nowości) i korek zbiorniczka wyrównawczego. Tylko że korka od zbiorniczka wyrównawczego nie mogę również znaleźć w necie. Jest tylko korek chłodnicy do Visiona, który nigdy korka w chłodnicy nie miał... dziwne
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Kwi 26, 2014 21:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

vision ma w zbiorniczku ten sam korek co inne chryslery na chlodnicy Smile zreszta pewnie 3/4 ameryki na takich korkach jezdzi Smile wymien ten co masz bo widac ze uszczelka juz jest padnieta

>Tutaj masz zdjêcie jak jest zamontowany gaz. W ogóle nie ma doj¶cia do >szpadelki od oleju skrzyni. I faktycznie reduktor jest na górze. Aczkolwiek >jak jecha³em to na benzynie.

niewazne na czym jechales! chlodzenie tak czy siak dziala tak samo i plyn przez reduktor plynie! reduktor masz za wysoko i zawsze sie bedzie tam zapowietrzal! musisz go opuscic.

>Ch³odnica wody 2 lata temu by³a wymieniana na now± bo go¶ciowi j± >podobno gdzie¶ rozsadzi³o.

no to tu masz przyczyne swoich klopotow! albo korek nie upuscil cisnienia, albo jednak uszczelka jest walnieta i kompresja idzie w uklad chlodzenia! korek tak czy siak wymien bo to 20-50zl, a uszczelki sprawdz chocby jakims markerem/barwnikiem.

>Je¶li wyeliminujê pompê wody, to zamówiê termostat(wyci±gniêty bo >nie otwiera³

pompa sie narazie nie przejmuj! no chyba ze cieknie lub wyje! tam jest pancerna metalowa pompa i jest bardzo maloprawdopodobne ze jest z nia cos nie tak!
zrob termostat, przenies lub zlikwiduj reduktor LPG, zalej uklad, dobrze odpowietrz, odkrec ogrzewanie na maxa i odpal. jesli uszczelka bedzie OK i uklad szczelny to musi dzialac!!!
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
artemio
*
*


Dołączył: Apr 25, 2014
Posty: 31

PostWysłany: Nie Kwi 27, 2014 11:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W tej chwili ide go grzać tak jak stoi, tylko że go zaleje tak jak powinien być i będę obserwował czy gdzieś nie cieknie, czy węże nie są za twarde i czy nie gotuje wody. Przygazuje mu troche i będę obserwował. Jeśli będzie gotować lub węże będą twarde to jak ostygnie, zamienie korek z mojego starego Visiona. Dam znać za godzine.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Nie Kwi 27, 2014 12:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

te weze maja byc twarde!!! tam masz miec 1-1,4 Bar cisnienia -
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
artemio
*
*


Dołączył: Apr 25, 2014
Posty: 31

PostWysłany: Nie Kwi 27, 2014 12:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pierwsze słyszę że wąż od termostatu co idzie ma być twardy. Twardy wąż od chłodnicy to oznaka zapowietrzonego układu. Tak przynajmniej mnie uczono.
Wracając do tematu. Odpaliłem Visiona i się grzał. Włączyłem nawiew na ful i grzanie na ful. Gdy osiągnął 2 pozycje na wskaźniku temperatury, zaczęło troche grzać. Gdy temp wzrastała grzało coraz mocniej. W tym momencie gdy zaglądnąłem pod auto, kapała dość intensywnie woda. Popatrzyłem na wąż który idzie od korka zbiorniczka wyrównawczego i z tamtąd się lała. Czyli korek jest ok. Zgasiłem samochód. Poluzowałem troche korek żeby nadmiar powietrza uciekł gdyby był układzie. Wąż od chłodnicy do termostatu był cały czas na w pół miękki i gorący. Samochód się grzał, woda z wężyka dalej się lała(słabym strumieniem). Po 5 minutach gdy temp powoli zbliżała się do połowy skali na wskaźniku, woda zaczęła się lać z korka, czyli się zagotowała. Zgasiłem samochód, po 2 minutach włączyłem ale już z zakręconym korkiem. Przestało lecieć gorące powietrze, a chłodne, natomiast ten wąż od chłodnicy do termostatu zaczął twardnieć. Czyli układ się zapowietrzył.
Znalazłem taką uszczelke http://allegro.pl/uszczelka-glowicy-chrysler-3-5-intrepid-vision-pr-i4132269884.html
Czy wymienić przy tym czujnik temperatury? Rozumiem że jak wymieniać uszczelke pod głowicą to od razu dwie za jednym zamachem.
Co do tego jeszcze potrzebuje? nowy termostat, korek? Uszczelki kolektora wydechowego mają się do tego jakoś, czy nie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
artemio
*
*


Dołączył: Apr 25, 2014
Posty: 31

PostWysłany: Nie Kwi 27, 2014 16:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

idę jeszcze raz spróbować, tym razem na drugim korku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
artemio
*
*


Dołączył: Apr 25, 2014
Posty: 31

PostWysłany: Nie Kwi 27, 2014 18:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie,więc tak. Dolałem wody, odpaliłem, dolałem, zakręciłem korek. Gazowałem, zaczęło lecieć gorące powietrze. Temperatura skoczyła prawie do połowy, załączyły się wentylatory. Woda się już nie lała z wężyka, natomiast wąż od chłodnicy do termostatu troche stwardniał. Znaczy niebył miękki ani twardy jak kamień. Tak po środku z przewagą twardszego. Czyli tak jak powinno być. Pochodził tak z 20 minut. Woda się nie lała, temperatura nie skakała, wentylator w tym czasie z 4 razy się załączył. Jutro operacje będę przeprowadzał ponownie, tym razem 2 godziny będzie chodził na postoju. Jutro dam znać co i jak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Nie Kwi 27, 2014 20:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

atremio prosze cie - nie kombinuj!!! poczytaj jakas madra ksiazke lub podjedz do jakiegos normalnego mechanika ktorego zakres wiedzy nie skonczyl sie na nysce ktora miala normalnie atmosferyczny uklad chlodzenia bo zniszczysz to auto do konca!

powtarzam jeszcze raz - uzupelnij plyn , odpowietrz uklad i zakrec korek! musi sie nabic cisnienie do wartosci tych 16-17 PSI(nie chce mi sie liczyc ile to barow, ale taka wartosc srednia to 1-1,4atmosfery na nasze) i wtedy musi dzialac!
to jest uklad cisnieniowy ktory warunki pracy ma powyzej 100St - wiec jesli na rozgrzanym silniku odkrecisz korek chlodnicy to zawsze ci wygotuje plyn - stad wlasnie ten zaworek w korku.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
artemio
*
*


Dołączył: Apr 25, 2014
Posty: 31

PostWysłany: Pon Kwi 28, 2014 7:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kupiłem już odrdzewiacz i zapuściłem na odpowietrznik bo nie chciał się odkręcić. Ide jeszcze raz zapuścić i za chwile będę robił to o czym mówisz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
artemio
*
*


Dołączył: Apr 25, 2014
Posty: 31

PostWysłany: Pon Kwi 28, 2014 8:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Niestety odpowietrznik nie puszcza. Odrdzewiacz nic nie dał.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
artemio
*
*


Dołączył: Apr 25, 2014
Posty: 31

PostWysłany: Wto Kwi 29, 2014 14:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Byłem na diagnostyce i mi odpowietrznik odkręcili. Twierdzili też że odpowietrzyli mimo że ani gorącego nadmuchu nie dali ani nie odczekali żeby troche wody poleciało ale to bajka. Przyszedł mi dziś korek, termostat, założyłem. Gdy odpowietrzałem samochód to dziwnym trafem po kilku minutach zgasł.Zakręciłem odpowietrznik, odpaliłem ponowniei gdy wskaźnik dochodził do połowy skali to zgasiłem samochód. Wąż ten od termostatu do chłodnicy robił się niebezpiecznie twardy.
Dziwne jest to, że w moim starym Visionie wskazówka dochodzi do drugiej kreski i nie puszcza dalej nawet przy gazowaniu na postoju. Załączy się wentylator i chodzi. Natomiast w tym nowym co kupiłem to wskazówka dochodzi do połowy skali i dopiero wtedy załączają się wentylatory. Musi w takim razie czujnik temperatury być walnięty chyba.
Ale nic. Nie grzebie już nic bo to czarna magia. Po weekendzie majowym samochód jedzie lawetą na warsztat do Rzeszowa i mają wymienić na wszelki wypadek uszczelki pod głowicą i pare innych rzeczy. Ciekawe co wyjdzie z tym rzucaniem samochodu z tyłu.
_________________
Chrysler/Eagle Vision 3.5 LPG 1994

Chrysler/Eagle Vision 3.5 LPG 1997
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group