www.asu.pl :: Zobacz temat - problem ze skrzynią w PTS
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

problem ze skrzynią w PTS

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
zebzek79
*
*


Dołączył: Mar 18, 2013
Posty: 99
Skąd: Strzyżów podkarpacie

PostWysłany: Nie Kwi 13, 2014 23:22    Temat postu: problem ze skrzynią w PTS Odpowiedz z cytatem

Witam Wszystkich. Mam niepokojące objawy u mnie w pączku z asb. Rok '95 3.8 z gazem. Filtr i olej zmieniany 4 m-ce i 5 tyś.km.temu DEXRON III Midlands. Objawy są następujące: jak odpalam silnik zazwyczaj ciepły,słychać kilka uderzeń (3-5) zaraz po uruchomieniu. Uderzenia są niewyczuwalne,ale słyszalne. Przy przerzucaniu z P na R ledwo wyczuwalne szarpnięcie i z N na OD lub D również minimalnie odczuwalne. Na R i OD( D ) samochód pełza. W trakcie jazdy biegi przerzuca plynnie. Przy agresywnej jeździe też zmienia płynnie. Jeżeli przegazuję na postoju,to też słychać takie uderzenie skrzyni jak obroty spadają. Kilka dni temu przy mocnych zakrętach coś zaterkotało,jakby jakieś zęby się nie zazębiały. Stało się tak ze dwa razy i cisza. Dzisiaj zrobiłem ze sto kilometrów jazdy mieszanej i przy zwolnieniu do skrętu chciałem dodać gazu ,obroty urosły jakby był na luzie i nagle łup- szarnięcie i bieg zapięty. Potem zmienia super. Dojeżdżam do krzyżówki,zwalniam,chcę przyspieszyć i znowu obroty rosną,bieg nie zapięty i łup,wskakuje jedynka i dalej jedzie okey. Tak jakby jedynka miała problemy. Aha, jeszcze jak wcześniej zwalniałem,to też czuć było takie uderzenie jak zarzucał jedynkę,ale zapinał normalnie przy ruszaniu. Poziom oleju,zapach i kolor w normie. Piszę chaotycznie,ale poważna awaria asb uniemożliwia mi jazdę w bardzo ważnej sprawie a z kasą kruchość i nie stać mnie na razie na remont skrzyni,choć z drugiej strony zdaje sobie sprawę,że może to ostateczność. Używki kupować nie chcę z wiadomych przyczyn. Jeżeli ktoś by miał jakieś pomysły co to się pieprzy- będę wdzięczny. Zdaję sobie sprawę,że dobrze by było spuścić olej i zobaczyć co tam się dzieje,ale po pierwsze nie mam kanału, a po drugie nie mam za bardzo czasu,bo służy mi do pracy. Bardzo proszę o sugestie i rady,ew. namiary do kogoś,kto zdiagnozuje uczciwie usterkę,najlepiej na podkarpaciu.
_________________
chrysler voyager 2.5 TD '97 - był
pontiac trans sport 3.8 PB + LPG AUT '95- jest
Alfa romeo 145 1.7 BOXER PB- jest
http://majusiaprosiopomoc.blogspot.com
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
merkava
*
*


Dołączył: Jan 04, 2007
Posty: 248
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon Kwi 14, 2014 22:10    Temat postu: Re: problem ze skrzynią w PTS Odpowiedz z cytatem

zebzek79 napisał:
chciałem dodać gazu ,obroty urosły jakby był na luzie i nagle łup- szarnięcie i bieg zapięty.

ten objaw (jesli się powtarza) wskazuje na to że skrzynia sie kończy
1. czy stary olej śmierdział?
2. jaki miał kolor?
3. co było w misce i na magnesie?
_________________
chrysler grand voyager 3.3l 1993
plymouth voyager 3.0l 1992
605349406
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
zebzek79
*
*


Dołączył: Mar 18, 2013
Posty: 99
Skąd: Strzyżów podkarpacie

PostWysłany: Wto Kwi 15, 2014 7:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

olej był normalnego koloru i nie śmierdział. zmieniłem,bo zaczął się pienić. przed zmianą też coś lekko pukało przy zrzucaniu na luz,w innych przypadkach było ok. magnes był czysty a ilość mazi była znikoma. grubsze problemy zaczęły się w sobotę i od tej pory nie jeżdżę,bo szkoda mi skrzyni. co to może być? konwerter,czy coś grubszego. no i odwieczne pytanie- naprawić,czy rozglądać się za używką? dzięki za zainteresowanie.
_________________
chrysler voyager 2.5 TD '97 - był
pontiac trans sport 3.8 PB + LPG AUT '95- jest
Alfa romeo 145 1.7 BOXER PB- jest
http://majusiaprosiopomoc.blogspot.com
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Wto Kwi 15, 2014 7:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zdecydowanie naprawiac.Masz gwarancje,masz nowa praktycznie skrzynie na dlugie tysiace km.Kupisz uzywke i moze sie okazac,ze za chwile bedzie podobny problem.
Pamietaj,jak juz wczesniej wspomnial kolega Merkava,regeneruj przy okazji konwerter.No i najwazniejsze nie zrobi to ktos z porzadnym doswiadczeniem,nie partacz.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Kwi 15, 2014 8:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a znamy kogos takiego? na razie mamy tylko guru od gazu: luky. jak padnie skrzynia to przez tyle lat nie udalo nam sie znalezc nikogo do kogo by mozna w ciemno w takim przypadku walic.... Sad
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
zebzek79
*
*


Dołączył: Mar 18, 2013
Posty: 99
Skąd: Strzyżów podkarpacie

PostWysłany: Wto Kwi 15, 2014 12:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

właśnie o to chodzi. jest niby dwóch magików niedaleko mnie,w Sędziszowie Młp. i w Ropczycach,którzy niby zajmują się amerykańcami i podobno mają komputery do skrzyni,ale czy faktycznie znają się na rzeczy? nie wiem. może po świętach spróbuje się gdzieś doturlać,zobaczę co mi powiedzą. aż mi się serce kraje,jak słyszę te trzaski w asb.
_________________
chrysler voyager 2.5 TD '97 - był
pontiac trans sport 3.8 PB + LPG AUT '95- jest
Alfa romeo 145 1.7 BOXER PB- jest
http://majusiaprosiopomoc.blogspot.com
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
HarryAngel
*
*


Dołączył: Jan 23, 2010
Posty: 787

PostWysłany: Wto Kwi 15, 2014 12:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...tutaj naprawiałem we wrześniu 2013r 4L65E wraz z konwerterem i płytą - jestem bardzo zadowolony

http://www.auto-mat.com.pl/

a tutaj 3 lata temu konwerter i płyte w 4T60E - byłem bardzo zadowolony

http://www.samko.pl/

przeniosłem się z samko warszawa do krakowa, bo bliżej.

obie firmy mają stanowiska do napraw, czyste, można powiedzieć ze sterylne. części na półce.

po różnych przygodach garażowych - od Żor, przez Katowice, Warszawe i Grudziądz - doświadczenie nauczyło mnie żeby wybrać serwis z zaopatrzeniem i wiedzą popartą doświadczeniem - a nie metody prób i błędów za które sam płaciłem bo chciałem dać zarobić "znajomym", którzy finalnie rozkładali ręce.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zebzek79
*
*


Dołączył: Mar 18, 2013
Posty: 99
Skąd: Strzyżów podkarpacie

PostWysłany: Wto Kwi 15, 2014 17:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

HarryAngel,a ile cię to kosztowało? Do Krakowa mam 170 km,więc tragedii nie ma. Skrzynię wyciągnie mi ktoś na miejscu i zawioze ew.do Samco,lub tego drugiego.
_________________
chrysler voyager 2.5 TD '97 - był
pontiac trans sport 3.8 PB + LPG AUT '95- jest
Alfa romeo 145 1.7 BOXER PB- jest
http://majusiaprosiopomoc.blogspot.com
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group