www.asu.pl :: Zobacz temat - jaki wybrać olej do silnika dodge 3,8
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

jaki wybrać olej do silnika dodge 3,8

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
LS
*
*


Dołączył: May 19, 2013
Posty: 5

PostWysłany: Nie Maj 19, 2013 10:26    Temat postu: jaki wybrać olej do silnika dodge 3,8 Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich. Mam DODGE GRAND CARAVAN;3,8; 97r. Jeżdżę głównie na gazie już 70.000 mil. Silnik 220.000 mil i ma wycieki! Nie ukrywam, że stałem się fanem olei MaxLife. W skrzyni miałem ATF+3 MIDLAND, który już wymieniłem na MaxLife ATF, teraz jestem przy oleju do silnika. Do tej pory lałem MOPAR 10W30; Zgodnie z poradami MarkSeven mam zamiar zalać MaxLife10w30 i tu zaczyna się mój problem; czy użyć właśnie tego oleju – jego opis na stronie Volvoline to:
MaxLife FE 5W-30 API SJ, ACEA A1-02, B1-02, A5-02, Zalecany do użytku w zastosowaniach, dla których określono M2C-913 A lub B
Czy może jednak lepiej użyć 5W-40
MaxLife Synthetic 5W-40 API SL/CF, ACEA A3-02, B3-98 Wydanie 2, B4-02, API SM/ CF, ACEA A3/B4. Zalecany do użytku w zastosowaniach, dla których określono VW 502.00, 505.00 lub MB Aprobata 229.1, 229.3
A może lepiej 10W-40
MaxLife 10W-40 API SL/CF, ACEA A3-02, B4-04, B3-98 Wydanie 2, Certyfikacja TÜV Nord
No bo ten 5w30 ma tylko SJ i nie ma aprobaty Chryslera, a i karty technicznej nigdzie nie mogę znaleźć???
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Nie Maj 19, 2013 20:29    Temat postu: ... Odpowiedz z cytatem

Jest tu takie fajne coś jak wpiszesz czego chcesz to Ci to wyświetla,widnieje tam napis ,,szukaj"między faq a grupy
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
LS
*
*


Dołączył: May 19, 2013
Posty: 5

PostWysłany: Wto Maj 21, 2013 23:51    Temat postu: dziękuję za cenna uwagę, ale odpowiedzi na moje pytanie nie Odpowiedz z cytatem

Więc jeszcze raz uprzejmie proszę możne świetnie znającego się na temacie MarkSeven o pomoc: który wybrać MaxLife 5W 30, 5W 40, czy 10W 40, bo 10W 30 nie ma.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Maj 22, 2013 7:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a znasz specyfikacje oleju,ktory jest istotna czescia twojego silnika?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
LS
*
*


Dołączył: May 19, 2013
Posty: 5

PostWysłany: Sro Maj 22, 2013 10:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No właśnie pomimo dość długich poszukiwaniach nie znalazłem specyfikacji na MOPAR 10W 30.
Wygląda, że Chrysler broni swoich tajemnic jak tylko się da. Ciekawe gdzie jest UOKiK?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mihauek1
*
*


Dołączył: Jan 18, 2012
Posty: 922
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Sro Maj 22, 2013 20:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dżizas,

http://starparts.chrysler.com/starlibrary/marketing/chemicals/chemicals.pdf
znajdz sobie 10w30 i tam masz normy, które ma spełniać

do Twojego silnika dopuszczone jest 10w30 i w razie niedostępności 10w40 (wg europejskiej instrukcji serwisowej)

a silnik jak ma wycieki to się go naprawia/uszczelnia a nie kombinuje z olejem.

masz 8 stronnicowy temat i coś słabo go czytasz
http://asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=9247
_________________
Aktualnie: Jeep Patriot, były: Voyager, 300M, Neon i inne Smile

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sibi77
*
*


Dołączył: Sep 20, 2011
Posty: 659
Skąd: Rawicz/Bytów

PostWysłany: Sro Maj 22, 2013 20:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zalej mineralnym 5w30 Petro Canady lub Mopara
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD 94r. + LPG II gen.
www.tajemnicevoyagerow.inten.pl - forum rodziny Chryslera Voyagera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Maj 23, 2013 2:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No wlasnie! Temat 8 stronicowy ,i jak uwaznie przeczytasz to sam podejmiesz decyzje . Pisalem juz,ze chrysler- w przeciwienstwie do innych kompanii- nie aprobuje zadnych olejow typu HM (HighMileage).Po prostu nie chca sie narazac zielonym - uwazaja ze dodatki w normalnym oleju powinny wystarczyc w sprawnym silniku.A jak cieknie ,to albo sie naprawia albo wyrzuca na zlom.Ale to nie znaczy ze nie mozna ich uzywac.Malo tego - uwazam ze w naszym wypadku- biednych ludzi jezdzacych wylatanymi autami- oleje HM sa zbawieniem na kolejnych pare lat jazdy bez zbednych napraw uszczelniaczy.Sam ich od lat uzywam. Arrow a wiec nie szukaj na oleju HM aprobaty,tylko korzystaj z jego wlasciwosci.Dobierajac patrz na rok auta - 97- znaczy to ze wystarczy mu niska klasa oleju,taka jaka byla w tych latach -czyli SJ. .Nie musi byc SM czy SN.Roznica jest tylko taka ze oleje nowsze mniej zanieczyszczaja spaliny oraz mniej niszcza katalizator - co w Polsce nie ma znaczenia bo i tak sa inne normy(czy wogole sa??) .Ale cos za cos -nowsze oleje SM i SN maja tylko niezbedne minimum ZDDP -dodatku przeciwzuzyciowego , bo to on wlasnie skracal zycie katalizatora. .Za to starsze SJ i nizej - duzo wiecej tego dodatku. Idea Mysle,ze teraz nie bedziesz mial wahania uzywac MaxLife FE 5W30 -produkt w wersji na europe.A oto karta techniczna -kliknij na Engine Oils a nastepnie MaxLife. ::: http://www.valvolineeurope.com/english/technology Arrow Jesli silnik bierze olej,to zmieszaj pol na pol 5W30 i 10W40 - przynajmniej na lato.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
papkinson
*
*


Dołączył: Apr 07, 2014
Posty: 9

PostWysłany: Pon Kwi 07, 2014 23:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam wszystkich od niedawna jestem uzytkownikiem chryslera t&c 3.8 limited 2001 4x4 tylko nie wiem dokladnie bo widzialem ze sa chyba dwa rodzaje awd i jakis inny.i mam problem mianowicie strasznie mocno mi szarpie i boksuje jak dodam wiecej gazu(szybsze ruszenie czy cos w tym rodzaju)jest dos spory problem bo jezeli cos szybciej jedzie a chcialbym przejechac szybciej to moge sie nadziac bo szarpnie i ledwo jedzie jak puszcze gaz i powoli dodam to jedzie normalnie.drugi problem to na biegu wstecznym mam wrazenie ze zbyt malo mocy lub cos w tym rodzajubo jak chcialem podjechac pod kraweznik to tak jakby sie slizgal czy po prostu nie mial sil.mam wrazenie ze nie ciagnie mi na 4 kola.bylem u mechanika i stwierdzil ze skrzynia i reduktor jrest do wymiany i koszt takiej uslugi wyniesie nie mniej niz 4000 to troche duzo i nie wiem czy to nie jakas inna przyczyna ktora by byla tansza.i wsumie problem tez z otwieraniem drzwi ze srodka i z pilota juz mi dzialaja tylko jedne i to nie zawsze. zna ktos jakis fachowcow godnych polecenia w okolicach zielonej gory woj.lubuskie/z gory za pomoc dziekuje i pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kulawyns
*
*


Dołączył: Dec 04, 2008
Posty: 68
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Wto Kwi 15, 2014 6:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja zalałem już drugi raz olejem GM 10w40 wymieniam co 9000km śmiga jak tralala Smile Stratusa też teraz zalałem GM 10w40
_________________
Chrysler Stratus LX 2,5 v6 1999r
Dodge Grand Caravan Sport 3,8L AWD 2000t
Chrysler Grand Voyager 3,3L 2001r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Kwi 15, 2014 7:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zalac mozesz i kujawskim. nie licz na to ze skutki pojawia sie od razu.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Wto Kwi 15, 2014 20:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
zalac mozesz i kujawskim..


i koniecznie z pierwszego tłoczenia Wink
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Kwi 15, 2014 20:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

na zimno oczywiscie Confused

wiecie , a ja ostatnio zamiast filtra powietrza dalem wate w szmacie, zamiast plynu chlodniczego wode ze studni, do skrzyni wlalem hipol, a do spryskiwaczy denaturat.

no i cos mi sie psuje,cos mi nie dziala jak trzeba cos mi lakier odchodzi...te amerykanskie auta jakies awaryjne sa.... Cool
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
mihauek1
*
*


Dołączył: Jan 18, 2012
Posty: 922
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Sro Kwi 16, 2014 6:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Darku nie przesadzajmy już z tymi olejami, 10w40 da radę (np każdy zakupiony w latach ok. 95-2000 w Polsce Chrysler dostawał to w ASO i jakoś jeżdżą)
zresztą po raz n-ty napiszę, że service manual Voyagera na rynki poza USA dopuszcza 10w40 do stosowania w silnikach 2.0/2.4/3.3/3.8 czyli we wszystkich Wink
_________________
Aktualnie: Jeep Patriot, były: Voyager, 300M, Neon i inne Smile

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Kwi 16, 2014 6:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ok,eksperymantujcie na wlasnych autach ,ale prosze-zatrzymajcie to dla siebie,nie propagujcie takich zwyczajow na forum. jak ktos nie potrafi pomoc to niech przynajmniej nie szkodzi. za chwile ktos napisze ,ze "ja juz drugi raz wlewam 15w40 i autko smiga" a k....a co ma robic jak nie smigac? tylko jak dlugo i jakie beda tego konsekwencje. olej jest integralna czescia silnika i nie mozna np wsadzic tam tloka z tico bo tez sie zmiescil Evil or Very Mad
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
mihauek1
*
*


Dołączył: Jan 18, 2012
Posty: 922
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Sro Kwi 16, 2014 6:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Darek jeszcze raz piszę bo widzę, że się niepotrzebnie ciśnieniujesz
Service Manual Chrysler Voyager International dopuszcza stosowanie tego oleju czytaj 10w40 w razie niedostępności 10w30.

Co to ma wspólnego z propagowaniem na forum zalewania 15w40 lub montażu tłoka z Tico??

Nikt (a na pewno nie ja) twierdzi, że 10w40 jest lepszy niż 10w30 bo tak nie jest! Ale skoro producent na to zezwala (i tak u nas robili dealerzy tej marki) to chyba jest to przezeń sprawdzone Question

Peace i więcej luzu mniej nerwa Wink
_________________
Aktualnie: Jeep Patriot, były: Voyager, 300M, Neon i inne Smile

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Kwi 16, 2014 6:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sam napisales ,ze zezwala w razie braku dostepnosci. w razie braku dostepnosci(wojna,kleska zywiolowa itp) mozna doraznie wlac inny olej-lepszy niewlasciwy niz zaden. niemniej jak najszybciej trza to zlac i zalac wlasciwym. pisali tak zeby sie te auta sprzedaly w ugandzie, kazachstanie i botswanie, ale my mamy dostep do wlasciwego oleju i nie widze nic dobrego w tym zeby pisac ze udalo sie wlac jakas berbeluche do silnika ktory dalej jeszcze probuje sie obracac i w dodatku sie z tego cieszyc.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group